Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Saturday, June 6, 2009

Penyakit Cinta Dunia Dalam PAS.....

Pak Malau.

Penyakit cinta dunia dalam PAS hari ini kian parah merebak dikalangan pemimpin pemimpin hari ini,berbanding kepimpinan terdahulu. Mungkin faktor minority dan wabak hubbul dunia ketika PAS di cap parti pak lebai tidak menular secara drastik seperti hari ini.

Kerana waktu itu kebanyakkan pemimpin2 Pas terdiri pada mereka yang lebih mementingkan Kebangkitan Islam dari apa yang PAS kejar dan perjuangkan hari ini.

Pas hari ini lebih berjiwa besar tetapi ilmu tidak selaras dengan keupayaan memerintah.
Akhirnya PAS menjadi Kambing Hitam pada Anwar dan DAP. Lebih2 lagi dengan kemasukkan pengaruh luar yang ingin menguasi PAS..menjadikan PAS lebih mempejuangkan Nasionalime.

Akhirnya hari ini PAS tidak lagi mejadi Parti yang ada kelainannya dengan UMNO.

Cuma membezakan UMNO dan PAS dari segi retorik Negara Islam dan Hudud yang samasekali tidak terdapat dalam Mnifesto partinya.

Hari ini terbukti PAS menukar agenda Negara Islam kepada Negara Kebajikan atas desakkan sekutu mereka DAP. Lebih lebih lagi pengakuan Angkuh MB Pas Perak Ir Nizar dan MB kedah yang menolak pelaksanaan hukum.

Jelas terbukti PAS hari ini sudah berubah hala tuju perjuangan asal mereka, walaubagaimana pun PAS masih anggkuh dengan Retorik untuk mengujudkan negara Islam dan Hudud, walaupun mereka merestui telunjuk sekutu mereka DAP yang menentang keras retorik PAS.

Hari ini PAS bersama,DAP dan PKR bukan lagi menerus agenda lama.Hudud dan Negara Islam hanya DANA untuk menkaburi mata pengundi2 Islam agar terus menyokong PAS, PKR dan DAP.

Agenda mereka Semata mata untuk membunuh politik bangsa sendiri, tidak lebih dari itu.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.