Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, June 26, 2009

Balak Che Had Part 3.....

Minggu lepas aku dah bawa keluar Repot Polis pasai balak Che Had ni.

Kali ni, aku nak bagi hangpa tengok pulak Surat Permohonan Kawasan Balak yg dipohon oleh AY Trading.

Mari kita tengok "Tender Terbuka Balak Cara Kerajaan PAS Kedah".....

Surat Permohonan Mengeluarkan Balak @ Surat Tender.....?

Sendiri tengoklah.....




























Aku mengamati surat ni, tapi hairan tak tercatat pun kata “Tender Terbuka”. Pasai pa harus jadi macam ni. Kalau macam ni aku pun teringin satu projek balak.

Tulis surat kat Pengarah Hutan bersertakan RM10,000.00 duit pertaruhan, bubuh plan kawasan nak ambik balak dan tunggu jawapan dari Jabatan Hutan.

Tapi aku pun dok terpikiaq jugak, kalau aku takdak kabel dlm pejabat MB adakah permohonan aku akan dilayan…..? Sebab aku dengaq sapa yg takdak kabel pakai hanyut la permohonan tu…..

Jadi aku buat kesimpulan sendiri, utk dapat balak d Kedah ni, kena berkaki dgn pejabat MB. Kalau tidak buat porabeh kan boreh kata org Negeri Sembilan.

Kita tunggu pulak apa jawapannya dari Jabatan Hutan…..

Print Friendly and PDF

7 comments:

  1. Tuan empunya blog..
    Che Had ni Che Had yang mana satu??
    maybe tak ikut perkembangan tapi Kalau mengikut apa yang pakteh tau...AY trading ni depan umah pakteh ja n memang sedang disiasat pun. SPRM pun dah mai umah.
    Nanti dikata pakteh jahat sesama kawan sekampung plak tetapi itulah realitinya apabila manusia menjadi terlalu tamak dan haloba.
    Adakah Che Had ni somebody di kalangan pemimpin utama Pas or penyokong tegar Pas yang tinggal sekawasan dengan pemilik AY Trading?. Dua2 tu penyokong tegar Pas walaupun sikap dan perangai.....!!

    ReplyDelete
  2. MB..MB...Apa dah jadi ni?? Sayang sungguh kat che had tu. Aku tengok badan che had pun dah sepemeluk kayu balak dah, kenyang...

    ReplyDelete
  3. Betoi ! Apa yang berlaku pada kawan aku juga hampir sama,perlu ada kabel jika tak ada kabel bukan setakat hanyut…tapi, terus tenggelam ghaib..macam tu saja! Tanpa ada jawapan sepatah dari depa.

    Yang paling aku tegejut dengar bila seorang cina Jimmy namanya,yang mungkin ada Kabel dengan orang dalam ,dia mencabar kawan aku..dia boleh selesai satu masalah permohonan kawan aku dalam beberapa hari.

    Mulanya aku kurang Yakin,aku bagi alasan..dan hujah aku begini…

    ”UMNO you boleh cakap macam itu..tapi PAS lain,u jangan ingat sama!..hei kawan. U mau lawan apa hah? Saya boleh pi dia punya rumah. U melayu ha..mungkin dia tak mau..tapi mau ada cara ma ! saya mau cakap sama u ha ! u mau bagi duit,u jagan bagi sama dia..ma. u panggil dia punya cucu..atau anak itu kecil punya…u bagi sama dia punya cucu atau dia punya anak.Dia boleh marah ka ? ini bukan rasuah..dia tak boleh ingat rasuah ma ! saya boleh Tanya dia ma..ini duit saya bukan bagi sama dato’..saya bagi sama dato’ punya cucu/anak..Dato’ punya cucu/anak..serupa saya punya cucu/anak! Saya mau Tanya…itu rasuah ka ? salah ka? Saya kasi itu duit pada saya punya anak/cucu?..” Dia sendiri cakap ma…tidak salah!”…tapi U melayu..dia misti tak mau ma..itu pasai..ha, u mau tau dia punya cara ma..!!!!”..saya baru selesai satu kes…sekejab saja..dia sendiri cakap..apa apa hal u mari cari sama dia.

    Habis ! apa u mau cerita kawan ha”
    …itulah dialog yang aku dengan salah seorang cina yang mengaku dia ada kabel direct dan cukup NGAM kononnya dengan orang atas…yang masih aku ingat…


    Cuma aku menyesal kerana tak sempat merakam perbualan tersebut melalui telepon bimbit aku..kerana aku tidak menyangka sama sekali..ia akan menjadi perbualan yang cukup hebat dan mencabar..!


    Malu aku bukan kepalang..bila cina itu mencabar kawan aku macam itu..bukan setakat mencabar kawan aku,sekali gus mencabar bangsa ku,dan agama ku.

    Terfikir aku betapa pukimaknya cina ini! Dan betapa pukimaknya pemimpin pemimpin yang dimaksudkan itu....sanggup dia memalukan bangsa dan maruah agama aku!

    Inilah sepsis pemimpin PAS yang ada di Kedah la ni.Depa bukan setakat yang didedah oleh Sungguhka..tapi ada yang lebih dari itu,yang aku sendiri jumpa.

    Inilah betapa pulimaknya depa belakun didepan kita.

    ReplyDelete
  4. Che Had ni kononnya pakar dalam menentukan hala tuju ekonomi negeri Kedah serta perjalanan anak-anak syarikat. Kononnya lah. MB percaya sangat ni sebab dia ni kira dah banyak berjasa pada PAS dari segi membantu kewangan parti ketika dahulu. Jadi bagi membalas jasanya, MB pun lantik lah dengan memberi berbagai jawatan. Team dia ni consistent saja, orang orang yang sama. Salah seorang daripadanya, adalah Jamal Akma Ibrahim, seorang lawyer muda bertubuh pendek berambut ikal ala orang asli. Nama saja lawyer, tapi akal taklah cerdik mana. Style pun out dengan berseluar kotak-kotak ala 70'an. Sekali tengok, kita boleh tahu tahap mentality yang ada. Orang PAS pun dah naik meluat dgn karenah puak-puak ni. Opportunist.

    ReplyDelete
  5. tahniah kerana membuat pendedahan yang berani. inilah yag dikatakan kuasa. Setelah berkuasa, islam letak tepi, alam dirosakka dengan sewenagnya. Rakyat tidak disejahterakan, Barulah rakyat akan tahu betapa gelojohnya pemimpin pas. Lepas ini saya mohon penulis dapat mendedahkan lagi kes kes balak yang merosakkan bumi kedah.

    ReplyDelete
  6. Sialan punya melayu! Semuanya jenis bangsat perut buncit.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.