Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, August 24, 2009

YB Radzhi Kianat Kepada Pengkhianat.

Kata mantan ADUN PKR Lunas, Kedah, Mohd. Radzhi Salleh, dia sanggup keluar dari PKR sebab tak percaya lagi kepada kepimpinan PKR yang mengutamakan agenda peribadi seseorang bukanya berkhidmat untuk rakyat.

Anwar al-Juburi pula memberitahu, tindakan Radzhi hanya mengkhianati amanah rakyat kerana pengundi mengundinya sebelum ini. Anwar al-Juburi juga mahu dia lepaskan jawatan sebagai ADUN sebagaimana dilakukan oleh Fairuz dahulu.

Tetapi Abe hendak tanya Anwar al-Juburi kenapa Anwar mahu mewujudkan kerajaan 16 September dengan menggalakkan YB Parlimen BN lompat parti ke Pakatan. Adakah itu tidak dikatakan mengkhianati rakyat!!!

Sama juga dengan bekas ADUN Bota, Nasaruddin apabila lompat ke PKR dikatakan lebih demokrasi dan apabila mereka lompat ke BN semula dikataka n mengkhianati amanah rakyat!! Hujah Anwar al-Juburi sama dengan 'fatwa' Nik Aziz yang mengatakan lompat ke BN tidak elok, haram tetapi lompat ke Pakatan balik, dapat pahala. Sah lah Nik Aziz pun dah jadi 'pejuang' kepada pengkhianat.

Kata Radzhi, kekecohan yang berlaku di Permatang Pasir juga angkara perbuatan Anwar al-Juburi yang mahu mewujudkan ketegangan di sana apabila 'Go-Bala' melaungkan 'reformasi'. Apa yang hendak hairan, rusuhan dan demonstrasi di KL baru-baru ini juga angkara Anwar al-Juburi. Apabila TPM, Muhyiddin kata Anwar sebagai pengkhianat, merandam gila pula jadinya pula Anwar al-Juburi. Mengaku aje lah.

Jangan kerana slogan anak melayu, anak aku, anak cina dan india anak aku -membuktikan Anwar Ibrahim seorang 'bapa' yang penyayang. Yang disayang adalah kuasa. Bahkan Azmin Ali juga disayangi sebab 'bini Azmi Ali, bini aku (Anwar al-Juburi). Sampai bila tidak boleh selesai dengan perjuangan dan propaganda Anwar al-Juburi hinggakan Presiden PAS, Abdul Hadi pun sanggup menjadi ulama penipu dan Nik Aziz menjadi ulama pencarut abad ke-22.

Bagi Abe, Radzhi bukannya penakut macam Hassan Ali yang memperjuangkan haknya mengenai isu arak di Selangor. Kena 'jelir lidah' pun dah tarik balik isu itu. Itu belum kena tendang macam Timb Presiden PAS, Nasaruddin Mat Isa sudah dua tiga kali masuk pembedahan sebab takut kerana menyokong Kerajaan Perpaduan.

Radzhi lebih berani kerana sanggup menjadi ahli bebas. Hassan Ali, penakut beruk. Nak berjuang dan berjihad konon, kena 'romen' kat Liu pun dah takut teramat sangat. Bayangkan kalau PAS Selangor kata, Hassan Ali kau ditendang dari PAS dan EXCO. Agaknya Hassan Ali mencium tangan seluruh ahli PAS Selangor sebagaimana dilakukan oleh Nasaruddin Mat Isa. Hassan Ali hendak Berjihad hendak dapatkan tander projek boleh lah.

Radzhi tidak kisah kehilangan kuasa sebagai EXCO Kedah kerana dia seorang yang berani dan sanggup mengkhianati Anwar Ibrahim- yang sememangnya seorang pengkhianat. Kini MB Kedah, Azizan tak semena-mena berjumpa dengan Sultan Kedah untuk mengosongkan kerusi EXCO yang disandangnya. Bandingkan sekali lagi dengan Hassan Ali, ibarat langit dengan lubang bumi. Berani dengan pengecut.


Kata Anwar al-Juburi

Kata Anwar Ibrahim dalam blognya, Radzhi mungkin diberi rasuah berjuta-juta ringgit. Anwar tetap menyalahkan SPRM kerana tidak menyiasat perkara ini sedangkan tidak ada laporan dibuat. Alasan Anwar al-Juburi, ADUN Kulim, Sdr Lim Soo Nee pernah ditawarkan RM4-5juta untuk lompat parti menyokong BN.

Abe hairan kenapa Anwar sanggup menuduh begitu sedangkan Radzhi bukan menyertai BN sebagaimana berlaku di Perak, 2 DUN PKR dan seorang DUN DAP menjadi DUN bebas bukannya menyertai mana-mana parti kompenan BN.

Kemudian Anwar Ibrahim memberitahu, "Selepas berbahas panjang lebar, makanya Dewan Rakyat meluluskan satu Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2008. Riuh rendahlah kononnya kita menuju ke satu era baru yang menjanjikan perubahan. Tidak sampai setahun wujudnya SPRM, institusi tersebut terpalit dengan pelbagai tuduhan yang serius seumpama kematian Teoh Beng Hock serta skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang(PKFZ)"

Bagi Abe, kenyataan Anwar Ibrahim mengenai Radhzi terkeluar dari tajuk kenapa dia 'blah' dari PKR. Anwar al-Juburi cuba mewayangkan dengan isu tertentu sebagaimana ceramahnya di Permatang Pasir.

Apa kena mengena antara Radzhi keluar PKR dengan isu Toeh Beng Hock yang kini dalam proses di mahkamah!!!

Sepatutnya Anwar Ibrahim memberitahu apa yang hendak dibawa di Permatang Pasir sekiranya Pakatan menerajuinya lagi. Adakah lebih ramai orang Melayu dan India akan dihalau oleh Cina DAP?

Dari Sok Sek-sok sek, Abe mendapati terdapat 2 sebab utama kenapa Radzhi keluar PKR.
  1. Tidak mendapat projek dari Pakatan di Kedah kerana semuanya dibalun oleh PAS dan DAP. Radhzi hanya tercorot sedangkan di EXCO yang perlu diberi 'sedikit' habuan.
  2. Pakatan Rakyat diterajui PAS sebenarnya dipimpin oleh DAP.

Perbezaan kerusi antara DUN PAS dengan BN di Kedah hanya 2 kerusi sahaja, iaitu BN-14, PAS-16. Yang menentukan pemerintahan PAS ialah ANWAR dan DAP.

Abe- ada isu panas lagi. Dengar khabar India yang buat kecoh semasa hari penamaan calon di Permatang Pasir, 'Go-balan' akan disaman oleh pihak polis yang dikasarinya dan dia juga dikatakan diperguna oleh Anwar Ibrahim untuk menimbulkan provokasi pada hari berkenaan. Bertambah panas ...

Abe- agaknya berapa majoriti yang akan dimenangi oleh PAS di Permatang Pasir? Dari 5000 undi ada tahun 2008, setahun kemudian (2009), adakah PAS akan kekurangan sokongan di kawasan Big Bossnya!!! Kita tunggu jam malam nanti.

Yang semua orang tahu PAS akan menang. Kini orang PAS sudah meraikannya. Siasah kata, DAP jangka PAS akan menang sedangkan PAS sendiri kini berjuang sendirian apabila Haji Hadhi sudah tidak kelihatan di Permatang Pasir.PAS semalam memberitahu yang mereka akan menang walaupun 'satu' undi.

Yang orang tak ramal dan diluar kotak pemikiran kita, adakah PAS akan tewas dikubu kuat Anwar.

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.