Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Saturday, August 8, 2009

Permatang Pasir – Tolak PR Atau Gadai Maruah Bangsa.

Bukan saya tidak bersetuju dengan Datuk Wira Ali Rustam apabila melihat wawancara beliau baru baru ini dalam Media Eletronik. Katanya UMNO akan menang di Permatang Pasir kerana memandangkan sokongan orang Melayu di beberapa tempat pada pilihan raya yang kecil dahulu sudah mula berpihak kepada BN.

DAP pula gagal menjaga hati kaum India dengan isu Kampung High Cheperal (Buah Pala), Anwar kini terdesak dan terpaksa mengadakan demonstrasi bagi mengalihkan pandangan rakyat dari isu perbicaraan beliau dan PAS dan DAP kini mempunyai masalah dan bla bla bla…….

Jawapan Ali Rustam itu terlalu umum dan seolah-olah terlalu mudah untuk beliau menjawab dan tidak nampak keikhlasan menjawab kerana saya merasakan jawapan itu hanya sekadar menjawab. Jawapan itu juga saya kira bagaikan tidak matang bagi seseorang yang berkedudukkan sebagai Ketua Menteri Melaka. (baca selanjutnya)
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.