Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, August 10, 2009

MBSA Kena Serang......Banzaiii.....

10hb Ogos 2009, satu kekalutan berlaku di di Bandaraya Alor Setar bertempat di pejabat majlis Bandaraya Alor setar( MBAS). Satu demostrasi diadakan melibatan hampir 100 peniaga-peniaga kecil Melayu yang tidak berpuas hati terhadap MBAS kerana menjelang Ramadhan dan hari raya Aidilfitri ini MBAS telah mengubah prosedur baru kepada peniaga yang ingin mendapatkan tapak untuk Bazar ramadhan dan aidilfitri dengan cara bidaan iaitu tender maksudnya kepada sesiapa yang ingin mendapatkan tempat berniaga, haruslah menawarkan harga sewaan kepada MBAS yang paling tinggi dalam bidaan tersebut barulah layak mendapat tempat berniaga tersebut.

apa kejadahnya ini, seingat-ingat pak tuan lah, ini lah baru pertama kali pak tuan mendengar kaedah ini, tak pernah dibuat orang nak dapt tapak warung roda kaki tiga pun kena tender....ish,ish...sejahtera sungguh no kerajaan pakatan rakyat ni, kepada orang melayu kita yang peluang mereka untuk mencari duit lebih hanyalah ketika datangnya musim perayaan kenakan pulak beban sebegini, nampak gayanya kerajaan KEdah ni betul betul nak cekik darah rakyatnya, masa BN dulu takder pun cara ini, boleh la plak?

Pak Tuan kesian sungguh kepada peniaga peniaga kecil yang rata-ratanya melayu diperlakukan sebegitu, adakah pada pendapat tuan-tuan sistem tender ini dibuat kepada peniaga jenis pasar malam ini wajar dibuat macam tu?

Wahai MB, celiklah sikit orang melayu kita dah lah susah ditekan pulak sebegitu rupa...tak wajar langsung tindakan ini, mewmang patutlah mereka semua berdemostrasi dek kejamnya kerajaan kedah ini yang dipimpin oleh Pas dan sekutu=sekutunya, buat tender kerana kononnya teluslah...last last kaum kerabat suku sakat depa jugak yang dapat, bukan tak pernah jadi dah, kes balak yang che had dan roslizan dua-dua pegawai khas MB tu pun blum selesai lagi, ni suka suka hati atur macam tu...itulah rakyat kedah yang bijaksana, pilihlah pemimpin yang last last menyusahkan lagi rakyat, syabas kewpada kepemimpinan PAS kedah sesungguhnya andalah pembela rakyat...khaaakkk, tuih..........cuba pembaca komen skit patut ka?

Posted by Bin Shahab
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.