Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, August 28, 2009

Al-Fatihah - Senator Datuk Dr Ismail Salleh.


Kita kehilangan seorang ikon yang menjadi inspirasi rakyat Malaysia. Senator Datuk Dr Ismail Salleh meninggal dunia semasa dalam penerbangan dari Beijing ke Kuala Lumpur melalui Singapura jam 3.50 pagi Khamis. Allahyarham,62 merupakan orang cacat penglihatan pertama dilantik sebagai seorang Senator. Beliau terkenal sebagai tokoh akademik dan aktivis ekonomi.

Allahu Rahmanur Rahim. Perginya seorang ikon yang disegani di bulan Ramadhan. Allah amat menyayangi beliau. Beliau seorang tokoh yang unik dan berkarisma. Beliau juga menjadi inspirasi buat Orang Kurang Upaya (OKU) yang bercita-cita menjadi seperti beliau.

Beliau telah membuktikan kecacatan tidak menghalang kita untuk berjaya dan menyumbang pada Negara. Tugas arwah sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Twintech Holdings dan Naib Canselor Universiti Kolej Antarabangsa Twintech tidak menghalang beliau untuk memperjuangkan hak-hak dan kepentingan Orang Kurang Upaya (OKU).

Hilangnya Sebuah Permata

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.