Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, August 24, 2009

ADUN LUNAS kini BEBAS.....

Mengulas kepada perihal pembubaran PKR Bahagian Padang Serai. PKR Padang Serai adalah diantara Bahagian PKR yang paling awal sekali ditubuhkan. Dan semalam, 23hb Ogos bersamaan 2hb. Ramadhan, Pemangku Ketua Bahagian PKR Padang Serai, En. Jamaludin Abu Hassan telah mengumumkan pembubaran Bahagaian PKR itu bersama 200 orang ahlinya termasuk ADUN Lunas, Mohd. Radhi Salleh, untuk keluar parti. Mereka bertindak demikian atas alasan tidak lagi percaya pada Anwar Ibrahim dan sekutu-sekutunya. Mereka menyatakan bahawa perjuangan PKR hanyalah bersifat kepentingan peribadi pucuk pimpinan dan tidak mempedulikan bangsa Melayu. Malah pucuk pimpinan PKR juga didakwa mendahulukan "perut" masing-masing berbanding rakyat jelata.

Mereka juga mendakwa bahawa mereka mempunyai rakaman audio yang mendedahkan bahawa Anwar Ibrahim telah mengarahkan supaya Gobalakrishnan yang merupakan Ahli Parlimen Padang Serai untuk melakukan kekecohan pada hari penamaan undi di Permatang Pasir tempohari. Pendedahan ini secara langsung mengakui dakwaan Tun Mahathir bahawa Anwar Ibrahim adalah pencetus kekacauan dan huru-haru di Malaysia.

Selain itu, difahamkan bahawa punca sebenar PKR Padang Serai dibubarkan adalah demi menyelamatkan Islam. Mereka menyedari bahawa kedudukan Islam tidak terjamin jika negara diperintah oleh manusia seperti Anwar Ibrahim ini. Hanya mampu berkhutbah dan menyebut bebeapa potong ayat Al-Quran, namun begitu aktif men"jual" Islam kepada kepentingan Yahudi dan agama lain selain dari men"downgrade"kan kedudukan Islam di Malaysia. Anwar sanggup juga menjual Islam demi memenangi hati dan undi masyarakat bukan Islam. "Sesumpah" itu kelihatan aktif bermuka-muka dikalangan rakyat, beretorik dan berseloka dongeng palsu tentang harapan.

Menurut sumber, semua ahli PKR Padang Serai mengumumkan keluar dari PKR sahaja, namun mereka tidak menyertai mana-mana parti. Ini adalah kerana mereka tidak menyukai UMNO. Namun seorang pemimpin "underground" berpengaruh di Padang Serai, mereka memang benci kepada UMNO, namun mereka kini lebih membenci PKR! Tidak tahu lah pula kenapa sampai begitu sekali bencinya bekas ahli PKR Padang Serai itu kepada Anwar. Mungkinkah berpunca seperti yang didakwa? Atau mungkinkah ada "seorang" lagi yang telah menjadi mangsa "sodom" Anwar di Padang Serai? Siapa tahu? Satu persoalan yang perlu dijawab oleh Anwar mahupun salah seorang "jambu" di Padang Serai? Bukan fitnah, sekadar pertanyaan...

Tidak dinafikan bahawa semua ahli PKR dan ADUN Lunas itu telah difitnah dan dicaci maki oleh puak-puak "pelampau" PKR. Sebagaimana yang terjadi di Perak, ADUN UMNO yang mulanya "melompat" masuk Pakatan Rakyat dipuji melangit. Malah tindakannya itu dikatakan sebagai "demokrasi sebenar" oleh Pak Nizar dan se"kutu-kutu"nya. Namun, apabila ADUN itu melompat kembali ke UMNO dan dalam masa yang sama 3 ADUN Pakatan Rakyat mengisytiharkan sebagai bebas, maka puaslah dimaki hamun di caci cerca. Ayat "sudah dibeli" adalah satu kemestian untuk digunakan. Malah ADUN-ADUN itu juga menerima ugutan bunuh dan sebagainya. Hakikatnya, hilang sebutan "demokrasi sebenar" dan Nizar bertukar sifat sebagai pencacai Ngeh dan Nga yang "gila talak"! Sabar sajalah ADUN Lunas. Memang begitu rendah moral PKR dan kepimpinannya. Nasib baik YB sedar awal!

Hakikatnya. PKR inilah pencetus kepada pepecahan ummah. Melayu Muslim berpecah hanya kerana kepentingan si'mata lebam" mendapat kuasa sebagai PM. Bila Pak Lah dan Najib yang menjadi PM, maka bertambah geramlah hati busuk si Anwar. Apa tidaknya? Sedang Anwar begitu hampir diberi mandat oleh Tun Dr. Mahathir sebagai penggantinya, Anwar terpaksa merengkok di penjara Sg. Buloh apabila salahlakunya terbongkar! Salahnya sendiri. Mengapa pula hendak disalahkan kepada Tun M pula? Anwar yang salah guna kuasa, Anwar yang meliwat, kenapa pula Tun M dan rakyat Malaysia pula yang harus dipersalahkan. Kalau benar konspirasi Kerajaan, bila dan dari mana pula asal-usulnya gelaran "Al-Juburi" itu diberikan kepadanya? Apakah gelaran itu dari pemimpin UMNO dan diberikan kepada Anwar selepas atau sebelum pendakwaan 1998-1999?

Ayuh, sedarlah umat Islam. YB Radhi dan bekas ahli PKR yang teramai di Kedah sudah sedar dari tipu daya Anwar. Sempena Ramadhan ini, syaitan-syaitan telah dukurung Allah dan yang terlepas hanyalah anak didik syaitan-syaitan itu. Sedarlah demi penyatuan ummah Melayu Muslim di Malaysia. Minda kita telah dizalimi oleh sahabat-sahabat yang disayangi Yahudi dan "Freemason". Selamatkanlah Islam, diri kita dan tanahair ini dari kerakusan nafsu pertualang negara alaf ini. Semoga sinar perpaduan dan penyatuan ummah Melayu Muslim di Malaysia bertaup kembali. InsyaAllah. Selamat berpuasa dan menyambut Ramadhan Al-Mubarak!

Petikan: DukeOfUMNO.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.