Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Saturday, August 8, 2009

Keajaan Negeri Kedah Hampir Muflis.....?

Baru-baru ini berlaku kekecohan di sebuah bank di kawasan Kulim gara-gara Ketua-Ketua kampung tidak dapat menunaikan cek elaun tertunggak mereka. Ketua-Ketua Kampung (MKK) telah menerima bayaran elaun tertunggak mereka untuk 6 bulan sebanyak RM1,800.00 seorang melalui cek boleh tunai, namun cek tersebut tidak dapat ditunaikan.

Pihak bank tersebut telah memaklumkan kepada mereka bahawa cek tidak dapat ditunaikan kerana wang di dalam akaun tidak mencukupi. Pihak bank meminta Ketua-ketua Kampung datang semula pada hari Isnin ini untuk melihat samada duit ada atau tidak di dalam akaun.

Ketua-Ketua Kampung merasa terkilan kerana mereka seolah-olah dipermainkan oleh pihak Kerajaan Negeri Kedah. Mereka sudah menunggu selama 6 bulan dan apabila menerima cek ianya cek tendang.

Malu..... sungguh memalukan.....

Adakah Kerajaan Negeri Kedah sekarang begitu daif sehingga tidak mempunyai wang mencukupi untuk pembayaran-pembayaran kecil sedemikian….?

Adakah benar Kerajaan Negeri Kedah sekarang semakin tenat dan hampir muflis…..?

Kita tunggu dan lihat.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.