Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, July 6, 2009

BULETIN KERAJAAN NEGERI KEDAH HILANG ARAH?

Kami sebagai Rakyat Marhaen semakin hari semakin heran. Semakin diharap Pejabat Menteri Besar peka dengan harapan Rakyat Marhaen, semakin hari semakin kami tak pasti. Tapi semakin mendengar jawapan Menteri Besar Ustaz Azizan Abdul Razak, “Saya Tidak Tahu” semakin hari semakin Rakyat Marhaen menjadi buntu dengan jawapan-jawapan klise itu.

Yang demikian Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah sangat jelas diperkudakan oleh pejabat Menteri Besar dengan memperuntukkan jumlah kewangan tentunya besar untuk menerbitkan bulletin kerajaan Negeri.

Oleh yang demikian juga kakitangan kerajaan (KCS) seperti Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah sudah dilihat diperalatkan dan menjadi alat untuk menyebarkan propaganda Parti Islam SeMalaysia (PAS) menggunakan dana kerajaan.

Rakyat Marhaen di bawah amat sukar menerima persepsi bahawa Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah, Dato’ Mohd Rasli mempamerkan manifestasi beliau sebagai ahli PAS yang membenarkan peruntukan dana kerajaan negeri untuk menyiarkan berita-berita hal ehwal Parti PAS.

Yang demikian itu Rakyat Marhaen mempertikaikan buletin Kerajaan Negeri, Warta Darul Aman semakin hari semakin hilang arah dan mirip Harakah.

Maka, Rakyat Marhaen sangat peka dengan penerbitan buletin kerajaan Negeri, “Warta Darul Aman” yang semakin hilang estetika dari mula penerbitan editorial hinggalah kepada pengedarannnya.
Rakyat Marhaen yang dahagakan maklumat kerajaan Negeri di pejabat-pejabat Daerah, Majlis Daerah dan Pusat Khidmat Adun semakin hari semakin merosot pengedarannya.

Pada keluaran yang terbaharu yang saya perolehi dari cafeteria Wisma Darul Aman, seolah-olah saya membaca Harakah. Hampir keseluruhan isi kandungnya menceritakan kisah YB PAS sahaja. Adakah PAS sahaja yang mentadbir kerajaan Kedah. Tambahan pula, terlalu tertumpu cerita MB. Seolah-olah MB punya akhbar. Penuh dengan mukan MB.

Keluaran terbaru hanya tertumpu berita di sekitar Alor Setar dan Sik itupun kerana ada program Kerajaan bersama rakyat. Kami rakyat Kedah kalau boleh biarlah berita yang kami baca tu menyeluruh; tak semestinya cerita pasal program YB sahaja. Buka mainda sikit. Bab-bab pembangunan boleh dikira, yang nyata satu pun belum terlaksana.

Kalau dibaca seolah- olah Kedah ni bagitu indah, cantik, pembangunan pesat, rakyat maju, tiada kemiskinan dan sejahtera. Hakikatnya datanglah melawat Kedah dan tanya rakyat Kedah yang marhean. Sebagai contoh apa yang keluar dalam bolg “Sungguhka” tentang sampah. Malunya aku. Kalau wartawan tak tahu buat atau cari bahan berita baik tutup saja Warta Darul Aman tu. Mungkin wartawan yang ada di Warta Darul Aman jenis tangkap muat saja kot.

Komuniti Rakyat Marhaen yang menunggu-nunggu ketibaan Warta Darul Aman sebulan sekali berasa hampa apabila banyak daerah di Kedah seperti Pendang, Kubang Pasu, Padang Terap, Bandar Bharu, Sungai Petani, Baling, Kulim, Langkawi dan Sik semakin diketepikan dan langsung tidak lagi menerima maklumat daripada kerajaan yang sinonim dengan “Saya Tidak Tahu” itu. Kalau ada pun di Markas PAS sahaja.

Print Friendly and PDF

2 comments:

  1. Bro!
    Apa nak kata.... cacing dah naik ke mata. Dulu depa kata kat orang, la depa pun buat sama.

    Itulah yang dinamakan Kerajaan yang menekankan prinsip Telus!

    ReplyDelete
  2. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.