Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 10, 2009

Keluar Sahaja Sudah Buat Hal.....

“Saya tengok Tuan Speaker (Teng Chang Khim) memakai songkok. Saya tidak bersetuju .. kita berjuang atas prinsip bahawa kita tidak akan memakai songkok kerana tidak diiktiraf sebagai Bumiputera,” kata Manoharan (ADUN Kota Alam Shah) ketika ditanya pemberita ketika persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor pada 8 Julai 2009 (baca sini).

Manoharan keluar dari ISA pada 2.30 petang, 9 Mei 2009. Keluar sahaja dari ISA, terus Manoharan buat hal.

Kali ini sasarannya adalah mengungkit status bumiputera dan mempertikaikan pemakaian songkok. Tindakan Manoharan ini adalah satu perbuatan biadab dan tidak mengenang budi.

Khalid Ibrahim sendiri selaku Menteri Besar Selangor dan sering memakai songkok harus menjawab sendiri pertikaian Manoharan ini.

Mengapa Manoharan cetus isu ini? Tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk memikat kembali hati rakan-rakannya dalam Hindraf yang sudah marah kerana isu Kampung Buah Pala.

Keluar sahaja dari ISA, bukan mahu berkhidmat kepada rakyat tetapi mencetuskan pertikaian dan kekeliruan.

Inilah sikap pemimpin PKR dan DAP.

By Azrinizam.

Inilah yg dikatakan KURANG AJAR. Kalau UMNO bersuara, nanti puak PR kata nak main isu perkauman atau nak provok. Hakikatnya jgn main maruah.

PKR tak kata apa sebab takut hilang sokongan. PAS mampuih bisu saja sebab dia sebut "Songkok". Tapi kalau sebut "Ketayap atau Lebai" wajib depa mengamok punya.

Aku terbaca satu petikan sejarah kata2 Edwarg Gent (Gabenor Malayan Union) berbunyi - "Malaya hak Melayu! Melayu tak ada negeri lain. Negeri China hak Cina. Negeri India hak Indian. Kamu orang dagang bila² suka ada negeri tempat kamu pindah."

Tolonglah jgn diungkit apa yg telah diwartakan.

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.