Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 31, 2009

Ura-Ura Pengganti MB Kedah.....?


Desas desus kedengaran berita dari Batu 9 ada pakatan untuk menaikkan YB Dato' Amiruddin sebagai pengganti kepada Dato' seri Ustaz Azizan (MB Kedah). Kru Sungguhka sedang menerjah berita terbaru ini bagi mendapatkan kesohehan gembar-gembur ini.

Rata-rata di Bastu 9 khasnya dan PAS sendiri amnya melihat akan kepincangan pentadbiran Kerajaan Kedah sekarang yg tidak terurus dgn teratur. Tiada pembangunan langsung dan rakyat Kedah sudah terlalu banyak ditipu dgn janji-janji manis pilihanraya.

Lebih-lebih lagi banyak kerja-kerja MB diatur dan diselenggarakan oleh SU dan PA Menteri Besar. Alasannya "Saya Tak Tahu" acapkali disebut oleh MB. Tambahan pula bertamabh buruk lagi apabila isu BALAK oleh 2 Pegawai Khas MB ke mahkamah.

Wang Kerajaan Kedah semakin berkurangan. Cairan demi cairan..... (Berapa tinggal.....masih lagi dlm terjahan.....)

Rata-rata MB canang Sungai Limau Hidrokarbon Hub (SULIHH) akan memberi pulangan pelaburan sebanyak RM400 juta setahun, entah betoi ka tak betoi pun tak tahu. MOU telah ditandatangani bersama Merapuh Resources Corporation sedangkan Merapoh duit pun tak dapat lagi dari Iran.

Exco yg dok kena tanggung bab pelaburan ni sapa lagi kalau tak YB Dato Amiruddin. Beliau ada cara utk melaksanakan dan merancana pembangunan Kedah tetapi MB Kedah bukannya hendak guna pakai pendapat Exconya. MB lebih percayakan Pegawai Khas beliau sahaja. Exco ni sebagai "Nasi Tambah" sahaja.

Dari pengamatan Sungguhkan, aura yg ada pada YB Dato' Amiruddin amat terserlah daya kepimpinannya. Beliau merupakan seorang pemimpin yg berwawasan.

Sebahagian pemimpin PAS haruslah buka mata, tak semestinya jawatan MB hanya layak datang dari jawatan Pesuruhjaya PAS. Beri peluang pada generasi idealogi moden memimpin.

Dewan Harian merosakkan pimpinan sekarang.....
Print Friendly and PDF

4 comments:

  1. SALAM.
    Elok juga ditukarkan saja si-MB Malaun tu...buat apa lagi kat situ jika hukum pun di tolak.

    Alasan lain si -MB Malaun tu bukan reti buat kerja..asyik2 saya tak tau apa2.Elok letak jawatan ganti yang lebih berwibwa.

    Lagi pun suku sakatnya masih ramai menjadi penjilat umno...elok syor dia juga masuk umno..

    ReplyDelete
  2. salam.
    Projek haidokarban tu pun..belum tentu..tunggu dan lihat sajalah! Projek lumut pun lingkup dan belumut sampai hari ini....begitu juga projek ayan dalam econ..last-last puak-puak tu saja dok dalam econ.

    Hari ini aku tak dengar pula azan atau bang di pusat2 beli belah di kedah walaupun yang baru buka contohnya di Kulim.Kononnya dulu nak....adakan azan setiap waktu...yang aku dok dengaq la...karaoke cina dan melayu bersepah di kulim...temasuk rumah urut..judi arak jangan ceritalah...

    Itulah bila cakap tak serupa bikin....bila sampai masa kita sendiri yang tolak hukum...apa hal ni MB kedah oi...

    ReplyDelete
  3. Aku sokong hang pakmalau.

    Pernah aku nak lobi nak buat projek lembu kat Mahang tahun sudah tapi Ustaz Hassan Razak kata lupakkan saja, pjb MB tak akan layan punya sebab depa nak buat ayam aircon.

    Ada ka patut kaw pdg ragut nak buat ayam aircon. Puak veterina pun heran dgn otak pjb MB. Macam2 exco pertanian dok taichi.

    ReplyDelete
  4. MB ni muka dia sesuai buat iklan kopi tongkat ali adalaa.... muka kuat ssssssss......

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.