Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, July 8, 2009

Balak Che Had Part 4.....

Kata tengok pulak surat jawapan dari Jabatan Perhutanan Negeri Kedah. Cukup senang dan mudah proses ambil balak ni.

Setelah membuat pembayaran, jawatankuasa hasil bumi akan bernesyuarat bagi meluluskan permohonan pembalakan. Macam tu saja.
Siapa jawatankuasa hasil bumi ni.....selain dari Pengarah Perhutan.....? Ooooo..... MB Ustaz Azizan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hasil Bumi. Eh.... Dato' Fakhrul, Dato' Ir Amiruddin dan Dato' Taulan pun ada. Patut la pun senang lulus. Untuk kroni depa.....
Che Had pula apa kaitannya......? Mungkin kita kata dia takdak kena mengena dlm soal ni. Nak tuduh pun tak boleh. Ha.....ha.....ha..... kita mesti ingat Che Had adalah Pegawai Khas Ekonomi MB dan Roslizan pula adalah Pegawai Khas Kanan MB. Sapa boleh kata apa. Semua perancangan dlm tangan depa. Kalau ikut undang2 ini dah dikategorikan "Salah Guna Kuasa". SPRM lebih arif dlm perkara ini.

Yang aku paling heran bila soalan mengenai pembalakan Bukit Kachi ditanya kepada Ustaz Azizan dlm perkara ni dia boleh bagi jawapan kegemaran dia "Saya Tak Tau" sedangkan Ustaz adalah Pengerusi Tetap Jawatankuasa Hasil Bumi.

Satu perkara lagi yg buat aku heran, kenapa perkara ini tidak di bawa dlm mesyuarat Exco (sebagai makluman). Aku tengok kalau jawatankuasa lain, apa saja yg depa buat, depa akan maklum dlm mesyuarat Exco.

Ustaz pernah kata ambik balak macam cabut uban, cakap tak serupa bikin..... bikin tak serupa cakap..... Bukit Kachi dah nak botak. Kalau tak percaya boleh pi tengok sendiri. Aku cuba menyusup nak ambik gambaq, nasib kurang baik sudah kena halau. Pukul 3.....4..... pagi lori balak bermaharaja lela di jalanraya.

Sapa ada live satelit maping boleh rujuk located at latitiut (6.4 darjah) 6° 24' 0" Utara dan longitiut (100.533 darjah) 100° 31' 58" Timur.

Nantikan coretan terakhir Perjanjian AY/Lim dan AY/Metro.....
Print Friendly and PDF

2 comments:

  1. Bro!

    Dokumen yang ditunjukkan itu pun dah cukup sebagai bukti saheh. Tapi kalau ada kawan-kawan yang boleh tunjuk satelit maping tu lagi OK la.

    Bila tenguk keadaan Bukit Kachi botak macam kepala dia (cuma ada sehelai dua rambut lagi) baru dia nak selop kera! Tapi tak boleh kira jugak dengan Ustaz Azizan ni. Boleh jadi dia buat telinga badak. Boleh jadi dia buat mata gajah! (Kah kah Kah)

    Kalau tanya memang dia akan jawab TAK TAU. Tapi kalau dah jadi - macam Pusat Cucuk Babi Kampung Berjaya tu, baru dia nak gelabah macam kucing hilang anak!

    Satu lagi Bro!

    Bukan dia cakap tak serupa bikin. Yang betul:- Dia cakap lain, dia bikin lain ooo. Itu macam ma!

    ReplyDelete
  2. pembongkaran cokelat angin saja hua,hua,hua...

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.