Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 17, 2009

Unit Penerangan Kerajaan Negeri Kedah Dalam Dilema.....?

Sempat aku menerjah di Wisma Darul Aman baru-baru ni, lucu ada, terkejut pun ada bila dengar cerita pasai UPKNK (Unit Penerangan Kerajaan Negeri Kedah). Patutla selama ni aku dok baca Warta Darul Aman memang takdak kualiti langsung. Rata2 org dok kata pasai Warta ni. Bukan di luar saja org dok kata, malah dlm Wisma pun hebat jugak.

Depa kata warga UPKNK takdak kelulusan mengikut gred kerja. Kalau betul apa yg diceritakkan amat memalukan. Kelulusan tak setimpal dgn jawatan yg dipegang. Jabatan lain pun dok bising.

UPKNK wujud atas dasar lantikan politik dan dengar cerita 100% warganya adalah ahli PAS (itu aku tak pasti tapi aku akan terjah). Aku tak heran depa nak lantik sapa pun, tapi bila bab kelulusan aku pertikai. Bukan aku nak hina atau kata org takdak kelulusan tak boleh menjawat jawatan yg tinggi, tapi perkara ni tak seharusnya berlaku dlm jabatan kerajaan.

Nak kata depa ni ada pengalaman, UPKNK baru setahun jagung. Peralatan pun tak ada. Kalau ada pun 2 buah van Toyota Hace model terbaru dibeli. Dah guna sebuah utk PRK Manik Urai. Yg pastinya kebanyakkan ketua jabatan amat tidak berpuas hati dgn apa yg berlaku dgn skema gaji UPKNK.

Akan aku terjah sedikit masa lagi..... Dok sibuk sikit dgn program merapu kerajaan Kedah yg tak tau apa untungnya. Tapi kalau utk parti tu banyak la.....
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.