Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Saturday, July 25, 2009

TGH Hadi Menipu Rakyat Lagi.....

"Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada masa ini bukan lagi undang-undang keselamatan negara sebaliknya menjadi undang-undang keselamatan kepada tokoh dan pemimpin parti yang memerintah." - Presiden PAS, TG Hj. Hadi Awang.

Benarkah begitu? Apakah ISA itu adalah sebagaimana yang didakwa oleh Presiden PAS ini? Bagaimana pula dengan Mas Selamat yang dipercayai salah seorang anggota JI? Apakah dia juga "tokoh" atau "pemimpin parti pemerintah"? Bagaimana pula dengan ancaman bersenjata seperti Komunis? Bagaimana pula dengan Al-Maunah yang merampas senjata di sebuah kem tentera di Bukit Jenalek, Sauk, Perak pada tahun 2000?

Begitu juga dengan gerakan Kumpulan Militan Malaysia (KMM) berikutan penangkapan bebarapa orang ahlinya yang diketuai oleh Nik Adli Nik Abdul Aziz, anak Mursyidul Am PAS. KMM adalah gerakan bawah tanah (subversif) yang mendapat latihan ketenteraan di Afghanistan. Bukankah mereka didapati melakukan aktiviti yang mampu mengganggu gugat keamanan dan keselamatan nagara? Takkanlah pihak MIO suka-suka tangkap orang?

Bagaimana pula dengan serangan ke atas balai polis di Guar Chempedak untuk merampas senjata api suatu masa dahulu. Bagaimanapun percubaan ini dapat dipatahkan oleh pihak berkuasa. Jika tidak dibendung oleh kerjaan melalui ISA, tidakkah akan membahayakan keadaan penduduk setempat? Selamatkah jika hanya ditangkap dan dibicarakan? Bagaimana pula dengan ideologi mereka?

Pernah sartu ketika dahulu, seorang lelaki bernama Adnan yang "berlakon" sebagai seorang peniaga minyak wangi yang kononnya lemah lembut, berbudi bahasa dan berperwatakan mulia. Dia ditembak oleh seorang pengawal keselamatan Southern Bank di Jalan Gasing, Petaling Jaya ketika dia bersama tiga rakan lain cuba merompak bank itu dengan bersenjatakan pistol. Adnan bersama rakannya dipercayai terlibat dengan gerakan militan. Apakah mereka ini juga jika di"ISA"kan bertujuan untuk "menyelamatkan" tokoh BN dan pemimpin parti yang memerintah?

Biasalah. Bila sudah "berkawan" dengan "syaitan-syaitan" yang pernah ditahan ISA ketika "operasi lalang" dahulu, mereka pun dah nak jadi lalang! Sedangkan Presiden PAS sendiri sedar bahawa ISA itu adalah satu "keperluan" untuk sebuah negara berbilang kaum dan agama ini. Pastinya ISA mahu dihapuskan oleh DAP dan PKR supaya mereka senang merusuh dan memberontak untuk membatalkan hak-hak istimewa Islam. Melayu dan bumiputera. Tentunya senang mereka membuat huru-hara apabila mereka menyentuh isu-isu sensitif seperti "kontrak sosial", "jus soli" dan Ketuanan Institusi Kesultanan Melayu di Malaysia!

Begitulah singkatnya pemikiran pihak pembangkang! Menghebahkan bahawa Kerajaan Barisan Nasional ini "zalim", sedangkan mereka sendiri sedang merancang untuk menzalimi Islam, anak bangsa mereka sendiri dan tanahair yang dikongsi bersama ini. Kononnya perjuangan mereka adalah demi rakyat, padahal mereka akan "menjual" kehidupan dan keharmonian rakyat Malaysia yang sudah sekian lama dipupuk oleh Barisan Nasional. Itulah agenda sebenar Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat? Ini bukan "Pakatan Rakyat", ini "Perosak Rakyat" namanya! Sedarlah rakyat Malaysia!

Posted by DukeOfUMNO
Print Friendly and PDF

2 comments:

  1. kalau ISA jadi perkakasan pihak pemerintah dah lama hj. hadi duk dlm .... merana lah 2 isteri tu .....baru tau isteri mana yg lebih setia...

    Iban

    ReplyDelete
  2. SALAM.
    TAHNIAH SUNGGUH KA.MEMANG SUNGGUH DAN BENAR BELAKA. ADA LAGI PEMIMPIN PAS YANG BIJAK MENIPU DI KEDAH LA..MEREKA BUKAN BERTARAF RAKYAT BIASA LEBIH YAHUDI DARI YANG DOK ADA.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.