Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, June 24, 2010

DAP Guna Melayu Untuk Lawan Melayu.

Walaupun Anwar Ibrahim kekurangan majoriti bagi partinya di dalam Parlimen, DAP tetap dengan pendirian mereka untuk menyokong anwar sebagai Ketua Pembangkang. Seolah-olah ada udang di sebalik batu bilamana mereka seperti tidak mempedulikan status Ketua Pembangkang walaupun pernah Lim Kit Siang memang status tersebut atas kapasiti DAP adalah majoriti didalam senarai MP pembangkang.

DAP secara halus telah berjaya mengawal perjalanan politik Anwar Ibrahim apabila Karpal Singh menjadi Ketua Peguambela didalam kes liwat beliau sekarang. Itu adalah strong point untuk mereka mengawal semua keputusan yang akan dibuat oleh Anwar kerana segala rahsia peribadi Anwar berada di tangan mereka.

Adakah betul Anwar meliwat ataupun kerana difitnah, mereka mempunyai bukti2 kukuh untuk dihebahkan kepada rakyat andai Anwar tidak mengikut tulunjuk mereka sekirang berjaya menubuhkan kerajaan nanti.

Selepas berjaya menjadikan MB Selangor sebagai boneka mereka di Selangor, mereka tahu bahawa orang Melayu akan bangkit dari lamunan andai mereka secara terang terangan mempertikaikan setiap kelebihan yang ada pada orang2 Melayu.

Cara terbaik adalah menggunakan orang Melayu sendiri untuk mengubah pendirian bahawa keistimewaan orang2 Melayu tidak harus dipertahankan kerana Malaysia adalah negara berbilang kaum dan bangsa.

Disini mereka menggunakan Anwar Ibrahim yang terdesak mencari Peguambela yang bagus dalam memastikan beliau tidak lagi disumbat ke Penjara Sg Buloh buat kali ke 2. Ibarat menangguk di air yang keroh, DAP menggunakan kesempatan ini untuk menjadikan Anwar Ibrahim seolah-olah terhutang budi kepada DAP sekiranya beliau didapati tidak bersalah.

Andai Anwar bersalah, bukanlah satu perkara yang susah untuk DAP mencari pencacai politik mereka kerana mereka sudah mula mencanang nama Zaid Ibrahim sebagai pengganti yang paling sesuai menggantikan Anwar Ibrahim.

Karpal Singh menggunakan pengetahuan tentang undang-undang untuk menjatuhkan Tian Chua dan penggantinya tidak lain tidak bukan adalah Zaid Ibrahim selepas gagal di Hulu Selangor. Sikap Zaid Ibrahim yang terlalu liberal dan bukan ultra melayu menjadikan beliau sebagai calon pencacai DAP dimasa akan datang.

Kenapa mereka tidak melihat kepada kepimpinan PAS yang ternyata lebih lama berada didalam majlis tertinggi Pakatan Rakyat jika dibandingkan dengan zaid ibrahim.Adakah kerana mereka kurang yakin kepada pemimpin PAS atau mereka berpura-pura menyokong PAS supaya misi mereka akan berjaya.

PAS seharusnya sudah mula sedar akan permainan DAP ini kerana bukti jelas dapat dilihat didalam pentadbiran kerajaan Selangor yang mana kita dapat lihat Hasan Ali hanyalah sekadar boneka mainan MB Lembu dan Teresa Kok di dalam urusan pentadbiran.

Sebagai seorang rakyat Marhaen Selangor, aku masih belum melihat sebarang kejayaan yang dibawa oleh PAS Selangor. Kita hanya dihidangkan dengan cerita-cerita arak, rumah urut dan gambar bogel pemimpin mereka dan bermacam-macam isu moral lain.

Andai PAS diperakui sebagai salah satu tulang belakang didalam pakatan rakyat, PAS harus tegas di dalam isu-isu ini bagi memastikan visi dan perjuangan mereka tidak lari daripada landasan sebenar.

Melayu PKR dan PAS masih lagi dibuai nikmat kemenangan mereka pada PRU 12 lepas. Adakah mereka terlepas pandang dengan mainan sulit DAP ini ataupun takut kehilangan kuasa andai mereka mempertikaikan setiap tindakan yang diambil oleh DAP???


Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.