Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Tuesday, September 10, 2013

Padang Serai Yang Hebat.

Setelah sekian lama saya tak menulis akibat daripada blog saya telah di HACK oleh MACAI haram jadah.

Saya buka cerita kali ini berkisarkan apa yang berlaku di Padang Serai.

Bertapa hebatnya Padang Serai yang penuh dengan keunikan tersendiri. Mungkin apa yang saya akan memperkatakan ini menyinggung sesetengah pihak, perkara ini patut diambil perhatian walaupun kedatangan PRU14 masih jauh lagi.

Padang Serai yang milik sepenuhnya PR (Parlimen - PKR, Dun Lunas - PKR & Dun Merbau Pulas - PAS) selama 2 penggal berturut-turut, UMNO masih tidak sedar diri. Seolah-olah hilang hala tuju.  Tiada siapa yang ambil peduli.

Sikap UMNO Padang Serai tak pernah berubah. Percakaran, pertengkaran, menikam belakang dan ........ berleluasa berlaku. Walaupun nampak manis di hadapan tetapi di belakang ahli-ahli UMNO mahupun masyarakat setempat tahu hal sebenarnya.

Semuanya kerana perebutan untuk menjadi Ketua Bahagian.......

Antara calon-calonnya:

  1. Marlia (YB yang kalah PRU13 di tangan YB Aishah guru Pasti. Marlia dok menangis kat Sharizat tak habis lagi ka.......?).
  2. Ku Rashidi (pendatang baru semasa Rahman melepaskan jawatan).
  3. Halim bas (pengaruh dah hilang walaupun cuba menabur).
  4. Halim Mohamad (berhenti jadi cikgu pasal kemaruk nak bertanding dalam PRU12).
  5. Cikgu Mahadi (masalah.......masalah....... dengar kata orang kuat MB).
  6. Zubair (SU bahagian yang telah dipecat oleh Halim bas).
  7. Bakri (low profile dan tak berduit).
Masa PRU12 pakad berebut nak jadi calon. Sabotaj sana-sini. Bab pemilihan Ketua Bahagian pun sama....... Kalau macam ni la, bukannya PRU14.......sampai bila-bila la Padang Serai milik PR. Tambah calon jawatan Timbalan Ketua Bahagian dengar kata hebat juga.

Tolong la berubah sikit. Jangan dok tergilakan kuasa. Ahli-ahli dah loya, mual,muak dengan perangai kalian. Perjuangan yang lari dari landasan sebenarnya. Patut la Perhubunga Negeri tak mahu ambil peduli.

Bukannya saya nak balun UNMO Padang Serai. Ini sekadar nak menulis agar mereka sedar akan pesanan pucuk pimpinan.


Print Friendly and PDF

38 comments:

  1. UMNO padang serai dah lingkup.
    PRU 13 dulu DUN Merbau Pulas boleh menang kalau selain drp Marlia yang dok teriak kat Shahrizat kata dia calon boleh menang.apa jadi kalah juga.
    Yang aku tahu banyak sungguh ahli UMNO yg pangkah Pas atau bagi rosak atau tak keluar mengundi.
    AJK bahagian .Pemuda,Wanita,PU3 dan ketua cawangan terlibat.

    UMNO Pafang Serai selagai ada kumpulan 6 jahanam sampai kiamat pun atk selesai.Kumpulan 6 Jahanam inilah yang menjadi perosak UMNO Padang serai.Dalam bahagian ada,wanita ada,pemuda ada.
    Sebenarnya kena buang semua 6 Jahanam ini barulah reda UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  2. UMNO Bhg Pdg Serai ada lagi ke.....ingat kot dah lingkup ruyup dah....kot..kot UMNO Pdg Serai hidup bermusim...hidup hanya di musim pemilihan, lepas tu mampuih.....dalam musim PRU UMNO Pdg Serai ada yang jadi PAS, ada yang jadi PKR, ada yang jadi DAP dan ada yang jadi bebas, tak kurang juga ada yang jadi kominis. UMNO Pdg Serai teruja, terseronok sangat bila dapat tahu calon-calonnya kalah dalam PRU......wang peruntukan PRU simpan untuk digunakan semasa kempen pemilihan Cawangan dan Bahagian....inilah kerja UMNO Bhg Pdg Serai..semua yang ada tu lebih dahsyat dari yahudi.../tak tau nak cakap spisis jenis apa yang ada dalam UMNO Bhg Pdg Serai......pikiaqlah......

    ReplyDelete
  3. format baru pemilihan...wakil bhg mesti bisu, lihat dan pandang. camtu juga dengan pemantau....tapi bila ada dalam majlis persidangan dia punya cakap dan kempen macam nak runtuh langit...dia punya kutuk sesama dia macamlah yang dik kutuk tu ahli pembangkang...inilah wajah-wajah UMNO Bhg Pdg Serai...camna nak OK....ko adalah....

    ReplyDelete
  4. Enam Jahanam yg asal.Rahman,Marlia,Zuber,Asmadi,Asri,Halim Hasan.Kemudian berpecah sesama sendiri.Meraklah perosak UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  5. Team Raman ialah Pemuda dan Puteri termasuk Wati, Chot Bai, cekgu madi, zuber kongkang. La ni depa pecah sama sendiri menjadi dah banyak kumpulan serpihan yang sangat bahaya kepada UMNO dan orang Melayu. depa macama bayi ayam kehilangan induk....bercempera...kadang-kadang lupa diri yang dia tu umno@melayu dok masuk kandang PAS, PKR. puak-puak nilah yang jadi barua N Surendran, usung dalam gelap bagi PKR menang, upah tak seberapa....tapi bangga, kononnya depa hebat...semua yang ada dalam umno bhg pdg serai adalah dari keturunan yahudi dan syiah...smuanya ada P.H.D....umno bhg pdg serai selepas era tok det...macam dok ada la ni.....tapi team 6 jahanan ni kata era depa terbaik.....baik punya dok ada...banguna UMNO depa jual...undi umno depa gadai...calon umno depa sabotaj...

    ReplyDelete
  6. Serpihan 6 jahanam Raman Mahmud katanya telah cabut lati ke Kuala ketil pula.
    Tinggal 5 jahanam.Selagi ada puak ini jangan harap Padang Serai nak aman.Duit pilihanraya pengundi luar mereka sapu sampai ratus-ratus ribu.Isu ini ramai tak lupa lagi.Tak boleh harap langsung antara duit dan xxrit.

    ReplyDelete
  7. Masa depan Bakri Hasim dalam politik Padang Serai untuk jadi YB sudaha malap.Ini disebabkan PRU 13 yang lalu adalah untuk dirinya.Malang sekali sikap Marlia yang potong double line memusnahkan peluang Bakri.
    Marlia mampu buat demekian kerana Bakri Hasim lemah dan tak ada pengaruh kuat.
    Sekarang ini pun Bakri masih main selamat.Main selamat macam Bakri bukan ada untungnya.
    Percayalah masa Bakri sudah tak ada lagi.Mana mana jawatan yang dia bertanding akan kalah.AJK Bahagian pun belum tentu.
    Ramai orang kuatnya yang lari darinya.
    Bakri punya politik dia akan lari bila kawan lemas.UMNO Padang Serai rasanya tak perlu pemimpin macam ini.

    ReplyDelete
  8. Aku dengaq mantan cikgu det pun dok geli nak lawan.....?

    ReplyDelete
  9. Betoi tu Cikgu @ Tok Det ligat masuk cawangan merata tempat.

    ReplyDelete
  10. masuk kg ziarah mayat, makan kenduri di kg pun kena fitnah perangai orang umno macam yahudi suka buat perkara lagho. apalah punya bangang

    ReplyDelete
  11. dks dan anon 336 hanglah kaki fitnah dan kilang yang di bikin oleh kumpulan 6 jahanam yg menyebabkan bn kalah dalam pru lalu

    ReplyDelete
  12. BeriBesaq.....hang pun lebih kurang 6x6 dgn 6 jahanam nii jugak laaaaa..... ceramah sana sini last2 jadi kupang tembaga aja.....

    ReplyDelete
  13. Istilah baru menjelang pemilihan UMNO padang Serai.

    A.B.Z.

    Rupanya A.B.Z : Asal Bukan Zuber.

    Inilah slogan yang sedang dibawa oleh kumpulan Bakri,Halim Bas dan Marlia.

    Apa komen pro Zuber.

    ReplyDelete
  14. Isu jual bangunan umno 2 unit diTaman Mahsuri Padang Serai.
    Isu ini dibangkit beberapa calon AJK Bahagian.
    Orang yang bertanggung jawab yang Menjual Bangunan UMNO 2 Unit di Taman Mahsuri Parang Serai ialah A.Rahman Mahmud,Zuber Saad dan Halim Hassan(BAS).
    Mereka bertiga yang menguruskan penjualan kedai tersebut.Maklumat duit penjulan itu lesap begitu sahaja.
    Layak kah nak jadi pemimpin.kalau bangunan UMNO pun dijual.

    ReplyDelete
  15. Marlia makin kalut bila sah Dermawati bertandingan Ketua Wanita Padamg Serai.kDermawati adalah calon proksi Zuber.Malia adalah musuh Zuber walapun dulu mereka adalah asal satu geng dalam kumpulan enam jahanam.
    Rupanya Malia main wayang.Menurut sunber kini Malia mula ubah strategi dengan menyatakan sokong Halim Bas.Kemudian sokong Ku Eashidi.Lepas itu sokong pula Halim Mohd.Setakat ini itulah wayang Malia.
    Macam itulah bila makin lama makin tak popular.

    ReplyDelete
  16. Bukan makin lama makintak populat....makin lama..makin longgaq...maklumkan dah lamalah katakan...longgaq sendi.....kalau dah kalah dalam PRU lalu tu...bagilah peluang oghang lain pulak...apa matlamat malia ni...nak apa lagi......dah dua kali bertanding dalam pilihanraya...apa nak lagi....cukuplah...laki pun dah dua.....ingatlah..awak tu dah longgaq...tengok tok det...depa buat fitnah macam-macam....dia tak latah pun....Dks kata tok det dah masukkampung jumpa cawangan kemp[en nak bertnding ketua....pencalonan dah tutu pun....tok dek tak bertanding...Dks buat fitnah.....dapat pahala basah kot...puas hati Dks... AnonymousSeptember 14, 2013 at 3:36 PM yang menyokong....

    ReplyDelete
  17. Apa nak jadi dgn UMNO Padang Serai.

    Kini Ketua Puteri pula pecat JKuasa nya yang menetangnya.
    Faezah kini bukanlah pemimpin puteri ygt keliber.
    Sebab itu puteri Padang Serai hanya tinggal berapa kerat.

    Terdahuku Halim Bas pecat habis mana yg menetangnya.
    Kemudian diikuti dengan Pemuda padang Serai.

    Pada era Datok
    Det dulu tidak ada pun main kotor macam ini.

    Inilah antara perubahan yang mereka sedang bu

    Percayalah PRU 14 nanti lagi teruk.
    t.

    ReplyDelete
  18. Ini adalah antara isi kandungan tranformasi politik dalam perjalanan UMNO menuju PRU Ke-!4 yang akan menguburkan UMNO dan sekaligus, UMNO hanya tinggal kenangan dalam lipatan sejarah sepertimana PKM [Parti Komunis Malaya]. Yang ada dalam UMNO Bhg Pdg Serai selepas tahun 2008 adalah mereka-mereka yang mewarisi perjuangan Toghout dan Firua serta zionis yang mana hobi mereka bersengketa sesama sendiri. Inilah tanda-tanda kehancuran UMNO......mana ada demokrasi dalam UMNO....demokrasi dalam UMNO macam wayang kulit, hidup atas bayang-bayang...terlalu imaginasi....tak sedar diri, ingat hebat sangat..tapi semuanya kosong. hampeh....ahli yang ada langsung tiada kualiti...lihat ahli P3 berapa kerat yang berkualiti dalam perjuangan serta berwawasan....tidak ada yang mampu menggalas perjuangan diera globalisasi...kalau setakat tamar PMR...sejauh manakah P3 mampu berdepan dengan poerjuanbgan iktelektual pembangkang yang lebih advance dalam banyak perkara...FIKIR...FIKIRLAH...bahawqa sanya anda akan karam pada PRU Ke 14.....kapal anda sudah uzur.....

    ReplyDelete
  19. Calon Ketua Bahagian Padang Serai.;

    Ku Rashidi kerana projek untuk perniagaannya sahaja.
    Nak besarkan lagi empayar niaganya.

    ReplyDelete
  20. Ketua Wanita Padang Serai wajib kena tukar dah.Cakon lawan Malia pun cuma Wati sahja.Malia boleh ratah macam tu sahaja.
    Lain kali hangpa carilah calon lain drp Wati.
    Setakat hari ini Malia memang tergugat.Kalau Wati menag pun kerana orang tak mau sama Malia saja.
    Wanita Padang Serai mana ada pelapis.Malia nak jadi Ketua sampai tungkat langit.

    ReplyDelete
  21. Politik wang sudah bermula diPadang Serai.
    Sorang RM 50 telah pun diberi.
    Nama calon yang main duit akan dikirim pada UMNO Malaysia.
    Perjumpaan itu juga sudah dirakam.

    ReplyDelete
  22. Tukang bagi rasuah wang politik bagi piahk Zuber ialah Cot Gunting Rambut.

    ReplyDelete
  23. wahab non sengau dok atoq pemuda.......mesyuarat pemuda cawangan Ketua Cawangan pun tak tau....wahab non sengau ni memang putaq alam...dia yang sabotaj calon umno setiap kali PRU bagi dun MP...dia barua sapa...zuber kongkang ke....mana wahab dapat duit dok bela pemuda.....mesyuarat cawangan Telok Sera pun kacau bilau, wakil Bhg Mi Tmn angsana tunjuk bangang, orang semua salah dia saje yang best....dia ni barua zuber kongkang....wakil bhg mana boleh berucap dalam mesyuarat cawangan...tapi mi barua zuber ni hebat kempen..burok orng tu...buruk orang ni....kempen sakan.....macam dia hebat dalam politik.....semua ni kaki songlap.........UMNO malaysia tak boleh buat apa kat umno bhg pdg serai...kes lama pun tak jalan....barua-barua masih aktif tak dikenakan apa-apa tindakan.....memang umno dah nak mampuih...akibat wujudnay melayu barua yang bertindak secara melayu barua....

    ReplyDelete
  24. Ada 2 ketua cawangan yang jadi batu api dan sokong Zuber.Cot nagaliliot dan rahman batu 8.
    Inilah kerja mereka sejak dari zama tok det sampai lai ni.Kaki pecah belah.Depa kira sapa huloQ duit tebai.
    Sorang lagi Ya Puyuh.Dia ni kira sapa bagi duit juga.
    Sorang lagi Yusup Bgl Peyenagt Sg Kob dah kalah dengan orang Marlia ketua wanita cawangan dia sendiri.

    ReplyDelete
  25. Cerita dan isu terkini.
    SU Pemuda Rakib selaku calon Ketua Pemuda telah membatalkan mesyuarat cawangan pemuda Taman Sena.
    Kerana Sdr Fadzil juga calon ketua pemuda.

    Inilah ilmi yang diajar oleh Raman di Juburi pada mereka.Kerja pecat.........serupa Halim bas.

    ReplyDelete
  26. Cot Uban....Rahman Batu 8.....depa ni sejak jadi ahli umno selepas tamat dalam askar.......depa dua ni bukn ada hati perut UMNO atau Melayu.....yang depa tau duit...duit...duit...apa ak jadi dengan UMNO dan Melayu...mampuihlah...luaran saja UMNO...jiwa dan hati perut depa PAS....sejak PRU tahun 1956 hingga sekarang UMNO [Perikatan@BN] tak pernah menang di Daerah Mengundi Naga Lilit. Di era Cot Uban jadi Ketua Cawangan...cawangan dia paling ramai ahli dalam Bhg Pdg Serai.....kalau di campur dengan ahli UMNO Cawangan Permatang Durian...UMNO/BN menang dalam tangan dalam setiap PRU...tapi pasai apa BN kalah...ahli UMNO saja lebih 500 orang.....pasai apa kalah....kenapa...mengapa.....Cot Uban boleh jawab........walaupun kalah Cot Uban tetap bangga dengan jumlah ahlinya yang ramai.......Cot Uban ni duri dalam daging kepada UMNO......dia antara individu dari kumpulan 13 yang aktif sekitar tahun 1998 ketika UMNO bhg Pdg Serai terpaksa mengadakan persidangan dua kali......dia ni team kuala ketil yang gemar kepada pergolakan.....depa ni boleh dianggap sebagai ejen PAS.......team khawarrij@syiah...UMNO.....

    ReplyDelete
  27. Dalam geng 6 jahanam masa mola-mola dulu ialah:

    1rahman mahmud
    2.marlia.
    3.asri
    4.zuber
    5.halim bas
    6 asmadi.

    sekarang apa dah jadi.
    baru padan muka hangpa.
    itulah zuber.

    ReplyDelete
  28. Calon Ketua bhg Asmadi Abu talib memang baik hati. Menjelang hari raya aidil adha tiap-tiap orang perwakilan dibagi satu kotak yang mengandungi beras,pulut,nasi himpit dan duit RM50.00.Terima kasih cikgu.
    Calon ketua wanita Datuk Marlia pun baik hati juga.Tiap-tiap perwakilan wanita dibagi satu pasang kain su, kerongsang dari sabah dan duit RM50.00. Terima kasih datuk.
    Bakri Hashim pun baik hati.Perwakilan wanita dibagi sepasang kain sut utk buat baju raya.
    Ku rashidi pun baik hati.Perwakilan dipanggil ke restoran dia bagi makan dan balik bagi RM 50.00. Terima kasih Pak Ku.
    Tapi duit rm 50.00 bukan boleh beli perwakilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah Cg Asmaidi calon ketua bahagian yg ada visi dan misi...aiik duit banyak tak kan rm50 je...kain pelikat tak bagi ke...dah naik keta baru pula tu...hebat cg asmaidi..

      Delete
  29. Halim Bas lagi hebat.Dia pun beri juga.Pemberiannya ialah JANJI KOSONG .
    Ada banguanan UMNO di Taman Mahsuri pun dia dengan Raman dan Zuber jual.
    .

    ReplyDelete
  30. Cekgu Asmadi ni koperat ke...banyak duit dia...mana dia dapat...gaji guru banyak ke ....jangan-jangan duit peuntukan pilihan raya ke-13 lagi dia kemut untuk kempen pemilihan kot...ni dah jadi kes tipu dan salahguna wang rakyat......takpalah cekgu madi...jawab diakhirat.....la ni kita boleh bagi macam-macam alasan...di padang mahsyar nanti......kenalah huloq kat malaikat untuk cari jalan ke neraka......rupanya generasi muda UMNO lebih haprak dan lebih seghondoi dari bagi tunggal.....mutah kdarah cacing tanah.....

    ReplyDelete
  31. Bahagian Padang Serai dah jadi bubur, Demokrasi membenarkan ramai yg menawarkan diri menjadi calon. Tapi perlu difikir- kreadibiliti, kerjabuat dan juga jati diri Umno perlu kukuh dalam diri di samping ilmu pentadbiran yang baik. Ciri-ciri ini perlu ada dlm calon. Paling menghairankan perwakilan P.serai terpaksa menerima apa saja menu yg dihidangkan tanpa ada boleh memilih menu, ini adalah kerana perancangan rapi oleh kump.6 jahanam dan juga macai-macai ( ketua cawangan) yg takut kehilangan kuasa, maka pucuk @kepimpinan yg baik akan dipangkas dari peringkat cawangan lagi. Contohnya tak dibenarkan menjadi ahli, tak diterima oleh cawangan baru bila nak bertukar dll.Hanya ahli yang bodoh dan yes man saja diterima,ahli yg tiada idea kerah perubahan dialu-alukan. maka jika ini berterusan ,Umno P.S akan tenggelam dgn agenda peribadi pemimpin umno saja.

    ReplyDelete
  32. ppAnonymousOctober 6, 2013 at 11:21 AM....betoi 100%...dalam ameno Bhg Pdg Serai mana yang cerdik..semuanya ditahap pecacai, paria yang bodoh tak boleh ajaq, pandai tak boleh buat kawan.. Lihat dalam P3, pada awal penubuhan memang OK hebat, kemudian tu sampai ke lani yang ada hanya hampeh, paling tinggi PMR...dalam Wanita pula yang pun gigi dah tinggal dua tiga batang, mana ada idea nak atoq strategi bila ada pilihan raya, buat kerja mohong adalah...Pemuda pulak tu semuanya kaki kencing macam wahab Non sengau.....yang pemuda boleh buat ialah sabotaj....di peingkat cawangan lagilah teruk, jangan cakaplah, yang ada tu hampir 200% tak tau yang dia tu ahli UMNO...yang paling ramai perangai macam cot uban Naga lilit dan mi Taman angsana..pasai tulah dalam Bhg mana ada AJK yang berkualiti....dahlah tu...ada cerita baru melanda UMNO bhg Pdg Serai..pemuda dengan P3 dah buat taik...dulu cerita Rahman pasai bab belakang...kali ni bab Pemuda dengan P3 pasai bab depan pulak.....masing-masing tu ada anak bini pulak tu....nilah yang dikatakan jatuh ditimpa dosa @ bala...nasiblah ameno Pdg Serai...Tok Det juga yang relax...kah...kah..kah....kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. skandal apa pula pemuda ngan puteri?betuika sungguhka....iisshhh tak kan kot?tak takut pembalasan kat akhirat ke pemuda ngan puteri ni?rasanya cg madi tak buat benda benda maksiat ni,kalau ketua tak buat tak kan ahli nak buat...kalau betuila tak kan bini atau laki masing2 yg terlibat tak bertindak...

      Delete
    2. Hoi...jgan menyamar tulis nama aku..aku nie brie besaq original...hampa jika anak jantan boh nama sndri la...jgn jadi bacui..aku tau hampa hg c.zuber dok menyamar pakai nama aku...haram jadah..jika hg anak jantan mai jumpa aku..aku tunggu hg..mai..mai..

      Delete
  33. AnonymousOctober 6, 2013 at 6:39 PM....cuba tanya SU UMNO Bhg Pdg Serai..kot-kot dia tau....

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.