Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, June 24, 2010

Dr Asri - Bagaimana Pula Dengan Ulama-Ulama Kedah.

Heboh diperkatakan tentang bakal kemasukkan Dr Asri dan hampir 100 orang berlatar belakangkan agama ke dalam UMNO Dataran Merdeka. Kita masih menunggu sehingga Jumaat ini. Harapan kita agar ini menjadi realiti, InsyaAllah.

Di Kedah, jika kita lihat ramai bijak pandai agama yang bertaraf Ulama berada dimerata-rata. Merekasamada berada di pondok-pondok atau pusat-pusat pengajian tinggi yang di asaskan oleh kerajaan UMNO. Dan jika diajak bersama, mereka ini boleh membantu membawa UMNO ke satu puncak yang hebat dalam membentuk sebuah negeri Maju berasaskan acuan Islam.


Apa tindakan UMNO Kedah untuk membawa mereka menyertai UMNO Kedah? Apa aktiviti-aktiviti yang dilakukan untuk menarik mereka bersama UMNO yang terang-terang memperjuangkan ALIF BAA TAA. Atau perjuangan ALIF BAA TAA ini sendiripun tidak difahami oleh ahli-hali UMNO, hatta nak menceritakan kepada orang lain!

Ulama-ulama atau mereka berlatarbelakangkan Agama ini mempunyai ramai pengikut setia. Dan jika mereka bersama-sama UMNO memperjuangkan ALIF BAA TAA, tentulah UMNO Kedah akan kembali disegani dan gagah. Kita bukan memperlekehkan ahli-ahli UMNO yang sedia ada yang masih setia dan bersemangat. Setia dan semangat perlu disertakan dengan strategi dan pelan tindakan. Maka salah satu strategi yang mungkin boleh menguatkan UMNO Kedah ialah membawa Ulama-ulama atau pendokong-pendokong Islam bersama berjuang dengan UMNO.

Kita menunggu apa tindakan UMNO Kedah seterusnya dalam isu ini.

Mungkin akan timbul komen-komen mencabar penulisan-penulisan di Kedah Times yang mengajak bersama melaksanakan apa yang disarankan. Jangan mengajak melaksanakan program-program promosi pemimpin kerana kami sayangkan Islam dan UMNO lebih dari pemimpin.

InsyaAllah, kami di Kedah Times sanggup. Kami tidak bercakap saja. Yang kami herankan kenapa takut sangat dengan kami di Kedah Times!

Mungkin sebab tak buat apalah tu, yang kita tak sanggup sangat menerima kritikan. Yang makan cili akan terasa pedasnya.

Sumber Dari: syburi-times

Komen:

Tanpa Nama berkata...
Baguslah kalau begitu empunaya cerita. Cuma aku nak pesan.Kalau nak masuk ada dua jalan.satu payung terjun macam dato ust jamil khir dan dato dr masitah. satu lagi lorong bawah. yang ini yang selalu tergendala. puak umno ini dengki banyak .ini lah yg terjadi pada diriku. mesyuarat pun buat senyap-senyap. tau-tau kata dah buat dah minggu sudah. demi umno terimalah cerdik pandai ini.semoga umno kuat.

CucuTokJasin berkata...
Umno parti keramat.. itu dahulu la.. sebab apa keramat ? sebab didalam setiap roh diri ahli umno dahulu kala tertanam alif , min , dan nun!

kenapa Umno sekarang jadi rosak ? mudah saja.. tiada lagi alif , min dan nun.. dalam jiwa raga mereka..

Umno pasti bangkit.. tapi dengan syarat.. setiap jiwa pemimpin Umno khasnya diperingkat atasan harus mempunyai 3 huruf jawi yang telah dinyatakan tadi.. Allahuakbar!

Tanpa Nama berkata...
Aliff - AGAMA
Baa - Bansa
Taa - Tanahair
.........
Aliff - ?
Mim - ?
Nun - ?
.........
Dalam Perlembagaan UMNO, ada Alif, Baa dan Taa ini dan UMNO telah, sedang dan akan berjuang terus untuk itu. Dalam Perlembagaab PAS pun ada, terbuktu ada. Tapi Mursyidul Am PAS 'overrhull' semua, jadi ghosak.

Dr Asri Zainol Abidin berhasrat nak bawa Ulama2. Di Kedah? tak banyak dah Ulamak. Yang bijak2 pandai tak mau politik (PAS depa tak mau dan UMNO depa tak mau). Elok juga, tak payah lah bawa depa masuk politik. Nanti jadi Thailand, tak sokong PAS depa kena keghat kepala. Depa dok diam2, sekolah depa ka pondok depa ka, Dato Jamil Khir Menteri Pusat akan bantu. Jangan bimbang. Selama la pun memang dia bantu. Kelmarin di Sik, dia umum bantu membangunkan pondok.

Kita minta, jangan ganggu Ulamak2 kita yang dok mengajar baik2 anak2 kita di Sekolah ka atau di pondok ka, kan gitu lagi baik.

CucuTokJasin berkata...
PM = itulah yang diajar oleh datuk saya .. salah seorang yang bertanggung jawab dalam Rundingan Baling suatu ketika dahulu (Al-Fatihah untuk beliau) .. Alif , Mim , dan Nun.. ianya juga wujud dalam dalam lambang UMNO sekarang .. indah sekali ciptaan orang-orang terdahulu..

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.