Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Sunday, October 6, 2013

Padang Serai Lagi.....

Pemilihan Ketua Bahagian Padang Serai bertambah hangat disaat-saat akhir ini. Saya ingatkan semua proses pancing undi berjalan dengan lancar tanpa ada unsur-unsur tikam belakang. Sempat saya meronda dan meninjau perkembangan suasana berkempen. Rupanya indah khabar dari rupa.

Suasana berkempen tak pernah berubah. Ada saja yang tak betul dikalangan calon-calon yang bertanding terutamnya pertandingan Ketua Bahagian.

Seperti apa yang tertulis di dalam blog-blog yang menceritakan situasi apa yang berlaku itu, saya begitu bersetuju. Kebenarannya amat nyata.

Saya petik dari blog GMC bertajuk "PELIK LAGI UMNO BAHGIAN PADANG SERAI............. KAH...KAH..KAHH" (klik sini)

Peliknya UMNO Padang Serai bila sessi masyuarat cawangan terpaksa dibatalkan beberapa kali kerana keputusan masyurat tersebut kononnya tidak memihak pada pihak tertentu yang ada kepentingan diri. Pemantau yang dilantik pula merupakan kroni kepada calon Ketua Bahagian.

UMNO Bhg Pdg Serai ada lagi ke.....ingat kot dah lingkup ruyup dah....kot..kot UMNO Pdg Serai hidup bermusim...hidup hanya di musim pemilihan, lepas tu mampuih.....dalam musim PRU UMNO Pdg Serai ada yang jadi PAS, ada yang jadi PKR, ada yang jadi DAP dan ada yang jadi bebas, tak kurang juga ada yang jadi kominis. UMNO Pdg Serai teruja, terseronok sangat bila dapat tahu calon-calonnya kalah dalam PRU......wang peruntukan PRU simpan untuk digunakan semasa kempen pemilihan Cawangan dan Bahagian....inilah kerja UMNO Bhg Pdg Serai..semua yang ada tu lebih dahsyat dari yahudi.../tak tau nak cakap spisis jenis apa yang ada dalam UMNO Bhg Pdg Serai......pikiaqlah......

Team Raman ialah Pemuda dan Puteri termasuk Wati, Chot Bai, cekgu madi, zuber kongkang. La ni depa pecah sama sendiri menjadi dah banyak kumpulan serpihan yang sangat bahaya kepada UMNO dan orang Melayu. depa macama bayi ayam kehilangan induk....bercempera...kadang-kadang lupa diri yang dia tu umno@melayu dok masuk kandang PAS, PKR. puak-puak nilah yang jadi barua N Surendran, usung dalam gelap bagi PKR menang, upah tak seberapa....tapi bangga, kononnya depa hebat...semua yang ada dalam umno bhg pdg serai adalah dari keturunan yahudi dan syiah...smuanya ada P.H.D....umno bhg pdg serai selepas era tok det...macam dok ada la ni.....tapi team 6 jahanan ni kata era depa terbaik.....baik punya dok ada...banguna UMNO depa jual...undi umno depa gadai...calon umno depa sabotaj...

Marlia makin kalut bila sah Dermawati bertandingan Ketua Wanita Padamg Serai.kDermawati adalah calon proksi Zuber.Malia adalah musuh Zuber walapun dulu mereka adalah asal satu geng dalam kumpulan enam jahanam.
Rupanya Malia main wayang.Menurut sunber kini Malia mula ubah strategi dengan menyatakan sokong Halim Bas.Kemudian sokong Ku Eashidi.Lepas itu sokong pula Halim Mohd.Setakat ini itulah wayang Malia.
Macam itulah bila makin lama makin tak popular.

ppAnonymousOctober 6, 2013 at 11:21 AM....betoi 100%...dalam ameno Bhg Pdg Serai mana yang cerdik..semuanya ditahap pecacai, paria yang bodoh tak boleh ajaq, pandai tak boleh buat kawan.. Lihat dalam P3, pada awal penubuhan memang OK hebat, kemudian tu sampai ke lani yang ada hanya hampeh, paling tinggi PMR...dalam Wanita pula yang pun gigi dah tinggal dua tiga batang, mana ada idea nak atoq strategi bila ada pilihan raya, buat kerja mohong adalah...Pemuda pulak tu semuanya kaki kencing macam wahab Non sengau.....yang pemuda boleh buat ialah sabotaj....di peingkat cawangan lagilah teruk, jangan cakaplah, yang ada tu hampir 200% tak tau yang dia tu ahli UMNO...yang paling ramai perangai macam cot uban Naga lilit dan mi Taman angsana..pasai tulah dalam Bhg mana ada AJK yang berkualiti....dahlah tu...ada cerita baru melanda UMNO bhg Pdg Serai..pemuda dengan P3 dah buat taik...dulu cerita Rahman pasai bab belakang...kali ni bab Pemuda dengan P3 pasai bab depan pulak.....masing-masing tu ada anak bini pulak tu....nilah yang dikatakan jatuh ditimpa dosa @ bala...nasiblah ameno Pdg Serai...Tok Det juga yang relax...kah...kah..kah....kah...

Ada ahli UMNO cuba mendapatkan maklum balas dari seorang Dato' di Pejabat UMNO Negeri Kedah tentang salahlaku "PEMANTAU" yang dilantik memantau perjalanan mesyuarat cawangan. SMS yang mereka terima dari Dato' tersebut amat menduka-citakan. Dato' meminta mereka merujuk segala permasalahan itu kepada Timbalan Ketua Bahagian (merangkap Ketua Bahagian). Apa cerita ni.......?

Yang terbaru, saya petik dari blog puterasniper bertajuk "UMNO Padang Serai kemana Peruntukkan Wang sebanyak RM 563,940.00 dalam PRU!3,,,?????" (klik sini).  Sekali lagi saya bersetuju seperti apa yang diceritakkan itu.


Perkara ini perlu diambil tindakan serius oleh Perhubungan UMNO Negeri Kedah kerana ianya melibatkan amanah Parti. Ketika saya membuat siasatan hal ini, saya dapati melebihi RM200,000.00 hilang entah kemana. Perhubungan UMNO Negeri Kedah boleh membuat semakan dari fail yang disimpan. Lebih cantik lagi dilibatkan SPRM.

UMNO Kedah khasnya dan UMNO Pusat amnya jangan memandang ringan dengan kemelut UMNO Padang Serai yang membawa rosak susu sebelanga..UMNO Negeri Kedah pula yang kini dibawah pimpinan Dato' Mukriz harap tidak meneruskan budaya lepas tangan jika UMNO Kedah benar ingin mengekalkan kemenangan dalam PRU14 yang akan datang...jika tidak Parlimen dan DUN Padang Serai bakal menjadi sarang PAS/PKR membiak...

PELIKnya UMNO Padang Serai tidak pernah mahu berubah kearah memperkasakan UMNO tetapi lebih cenderung untuk memperkasakan kantung-kantung pemimpin sendiri...dan lebih selesa berada dibawah Parti pembangkang.......

Print Friendly and PDF

9 comments:

  1. Ketua Pemnatau di UMNO Padang Serai adalah kuda padi pada Halim Bas.Semua dia rujuk Halim Bas.Apa apa pun Halim Bas yang arah Ketua Pemantau.AJK Pemnatau pula adalah AJK UMNO Bahagian.Pemantau tidak ada sikap kecuali.Untung Halim Bas ok kalau pun mesyuarat tak.kalau tak untung Halim bas amak dicainya jalan supaya dibatalkan.

    Datok dari UMNO Negeri Kedah dia pun berat sebelah.Tak adil.Zalim pada kebenaran.
    UMNO padang serai akan terus lingkup dengan keadaan yang ada.

    Semua aduan semua di buang dalam tong sampah.

    Semua ini angkara adanya geng enam jahanam.Sesama merekalah yang buat hal ini..

    Wanita ,pemuda dan puteri semua teruk belaka.Pecat memecat terus berlaku.

    Sebenarnya fungsi Pemantau di Padang Serai amat mendukacita dan memalukan.

    ReplyDelete
  2. Bab pemantau ni kena tanya Hj Omar Yahaya. Mungkin dia boleh cerita hal sebenarnya.

    ReplyDelete
  3. katanya peruntukan Marlia Latiff juga dilesapkan..........hampir RM200 ribu......yang melesapkananya mewah....bersahaja...bebas.... sedang berkempen merebut jawatan penting dalam UMNO...sekurang-kurangnya ada dua nama yang disebut sebagai orang yang bertanggungjawab melenyapkan wang peruntukan pilihanraya tu....apa UMNO buat terhadap petualang parti...UMNO ada berani bertindak...UMNO masih menyimpan ramai petualang-petualang yang sedang memamah UMNO dari dalam....UMNO/BN kalah bukan pembangkang kuat ataupun pengundi benci pada UMNO...tapi UMNO kalah kerana ahli UMNO sendiri...... pemantau sepatutnya bukan dari kalanagn ahli UMNO yang tidak mempunyai kepentingan....tapi apa yang UMNO buat ...ambil rimau bagi jaga kambimg....2x5 = 5x2...pi mai tang tu jugak...mana ada tranformasi dalam UMNO...mohong je lebeh

    ReplyDelete
  4. UMNO Pdg Serai timbul pula isu skandal terkini.SU kena tangkap kering dengan tuan puteri bini orang pula tu.
    Bala,bala,bala.....riuh satu daerah yang memalukan.
    Malu aku nak mengaku ahli UMNO.

    ReplyDelete
  5. Memeng sah satu tangjkapan telah dibuat terhadap pasangan dari SU dan Puteri Padang Serai.Satu repot polis pun telah dibuat oleh Pegawai pencegah Maksiat.
    Pada 21.9.2013 jam 2.40 pagi.

    Sdr Halim Hasan sila ambil tanggung jawab sebagai ketua dalam hal ini.

    ReplyDelete
  6. Memang sah dan betuul SU Yusri Padang Serai ditangkap bersekedudukan dgn bini orang.
    Oleh itu layakkah dia jadi perwakilan,SU Bahagian,Ketua Cawangan dan Ahli Majlis.
    Malu lagi UMNO padang serai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia ni yg kena tangkap org kuat cikgu asmadi kan?

      Delete
  7. Saya rasa sungguh malu sebagai orang umno dengan peristiwa yang terjadi.Pemimpin atas umno kena ambik tindakan.kalau tidak orang akan marah dan meluat dengan umno.Kalau dah jelas macam tu ,kenala letak jawatan.Itulah kesilapan Halim yang paling besar.Buat apa pi lantik orang yang bermasalah....

    ReplyDelete
  8. Politik wang dalam pemilihan Wanita/Pemuda/Puteri padang Serai.

    Marlia rasuah RM 100.
    Dermawati rasuah RM 50.

    Mohd Rakib RM 100
    Ridwan RM 30
    Rostam RM 0
    Fadzil RM 0

    Faezah RM 100
    Kechik RM 50

    Marlia belanja RM 20 ribu
    Mohd Rakib belanja RM 18 ribu
    Faezah belanja RM 12 ribu.

    Pemimpin politik wang.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.