Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, April 8, 2010

RM100 - Harga Makan-Makan Bersama Pemimpin PR.....!

RM100! Itulah harga yang perlu dibayar untuk makan malam bersama pemimpin Pakatan "memiskin" Rakyat. Begitu mahal sekali harga yang perlu dibayar untuk makan-makan bersama pemimpin. Beralasan "untuk mengutip dana guaman", majlis makan-makan ini diadakan. Benarkah Pakatan Rakyat begitu terdesak, kering kontang kantung koceknya sehingga menagih sumbangan derma dari penyokong-penyokongnya sendiri?

Tidak menghairankan. Konsep "derma", "sedekah", "jariah", "sumbangan" dan banyak lagi "terms" yang digunapakai oleh Pakatan Rakyat untuk meraih "duit rakyat" untuk kepentingan parti mereka. Kononnya, itulah "jihad perjuangan"! "Peluh keringat" rakyat ditagih, duit ringgit rakyat diperoleh. Tanpa penyokong Pakatan Rakyat sedari, kocek mereka menjadi "tirihhh"!

Sedarkah rakyat semua bahawa Pakatan Rakyat memiliki dana yang banyak? Tahukah mereka bahawa "dewa" Anwar mampu "menarik wang" dari "langit barat"? Tidak terfikirkah mereka tentang dana ratusan juta yang dilabur oleh Pakatan Rakyat pada PRU12 yang lalu? Takkanlah gaji seorang "pensyarah jemputan" itu boleh mengumpul beratus juta dalam masa beberapa tahun? Ini memungkinkan adanya saluran "gelap" yang kaya raya membiayai perbelanjaan Pakatan Rakyat. Siapakah "penyumbang dana" tersebut? Pandai-pandailah cari sendiri...

Berapa banyak sangatlah yang dapat dikutip dari penyertaan majlis tersebut jika dibandingkan dengan keupayaan "dana sebenar" Pakatan Rakyat? Jika dihitung secara kasar, Kelab Cinta Sayang menyediakan sebanyak 100 meja maksimum dan setiap meja menghimpunkan 10 orang peserta majlis. Jika penyertaan majlis itu penuh, ianya bakal mengutip sebanyak RM100 ribu. Apalah sangat RM100 ribu dipandangan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat? Cuba lihat rumah mereka, kereta mereka, gaya hidup mereka yang senang lenang, melancong ke sana sini, membeli belah sesuka hati. Lihatlah saja harga "katil & tilam" Azmin Ali yang dikhabarkan "papagomo" bernilai RM77 ribu dan RM24 ribu. Jumlahnya lebih dari RM100 ribu! Itupun jika penyertaan penuh, jika tidak penuh, mugnkin hasilnya kurang dari sasaran "penyangak-penyangak" itu. Masih lagi "meminta-minta" wang rakyat yang tidak seberapa itu??? Baik punya "wayang"...

Hakikatnya, Pakatan Rakyat terus bermain dengan "emosi". Pakatan "menipu" Rakyat ini terus memainkan minda emosi rakyat hinggakan ramai yang tertipu dengan permainan "psychology" mereka. Ramai yang sudah tersedar dari "pukauan" Pakatan Rakyat ini, namun tidak dinafikan bahawa masih ada lagi yang "membenarkan" diri mereka tertipu dek puak-puak opportunis ini. Kononnya merekalah pejuang rakyat, hakikatnya selayaknya mereka digelar "perosak rakyat"!

Biarlah! Semoga ramai lagi yang akan "celik" dengan "topeng palsu" Pembohong Rakyat ini. Kita hanya mengingatkan diri dan rakyat yang masih rasional berfikir. Dengan hanya satu malam, senang-senang saja wang hasil titik peluh rakyat "dikapur" pemimpin-pemimpin Perosak Rakyat. Kita doakanlah semoga "permainan kotor" Pakatan "pembinasa" Rakyat ini akan berakhir selepas PRU13 akan datang. InsyaAllah!

Ehsan dari : DUKE.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.