Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, April 1, 2010

DAP Kuasai Kerusi Pembangkang. Anwar Tiada Suara Lagi.....

PKR hanya tinggal 27 kerusi di Parlimen, Manakala DAP 28 kerusi. Namun Anwar Al Juburi masih lagi tidak mahu meletakkan jawatan dari Ketua Pembangkang bagi memberi laluan kepada Lim Kit Siang dari DAP bagi menggalas tugas berkenaan. Apa pasal Anwar Tak Letak jawatan???

Anwar Al Juburi bercita cita nak menjadi Perdana Menteri Malaysia, bermacam cara di lakukannya bagi meraih kejaayan menjadi PM Malaysia ini selepas keluar dari Penjara yang lalu. 16 Sept yang di war warkan pada tahun 2008 juga hanya tinggal kenangan bagi Anwar Al Juburi ini. Malah pengundian Bajet pada hujung tahun lepas juga tidak berjaya menjadikan Anwar sebagai Perdana Menteri. Pasal apa tak jadi???

Bukan sahaja Gagal menjadi Perdana Menteri Pakatan Rakyat, malah Anwar Al Juburi ini juga turut GAGAL mengalas tugas sebagai ketua Pembangkang bagi Pakatan Rakyat. Apakah kita masih lagi mengharapkan Anwar Brahim untuk menjadi Perdana Menteri jika mengalas tugas selaku Ketua Pembangkang pun Anwar GAGAL?

Anwar Al Juburi sewajarnya meletakkan jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen kerana sudah kehilangan majoriti PKR dalam penguasaan Pakatan Pembangkang itu. Malah Anwar Al Juburi juga masih lagi dalam Pertuduhan kes Liwat yang di bicarakan di Mahkamah. Bagaimana seorang yang menghadapi Pertuduhan di Mahkamah dan Kurang majoriti dalam penguasaan parti nya dalam Parlimen masih lagi ENGGAN mengundurkan diri sebagai Ketua Pembangkang?

Kalau dulu Nizar Durjana Boneka DAP meroyan royan di Perak yang kerana Hilang kuasa sebagai Menteri Besar. Dan sekarang ini Anwar Al Juburi pula yang Masih MEROYAN enggan meletakkan jawatan sebagai Ketua Pembangkang. Apakah mereka di dalam Pakatan Pembangkang ini tidak ada KEMALUAN???

Lim Kit Siang sebagai Ketua DAP perlu mengambil alih tugas Ketua Pembangkang dari Anwar Brahim, Jika dalam hal sebegini pun DAP tidak mampu menguruskan peralihan kuasa apatah lagi andaikata mereka memerintah Malaysia ini. DAP takut dengan Anwar? Atau Anwar dah JOLOK DAP???

Rakyat harus sedar akan hal ini, Jika sebagai Ketua Pembangkang pun Anwar GAGAL, apatah lagi jika ingin di jadikan Anwar Al Juburi ini Perdana Menteri Malaysia. Kelak habis Jahanam Malaysia ini dek Kekalutan Anwar Brahim dan Pemimpin Pakatan yang lain.

Print Friendly and PDF

1 comment:

  1. Anwar layak jadi tokey gudang kunyit jer!!

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.