Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Sunday, April 25, 2010

P94 PAS Tipu PKR Di Hulu Selangor.....?

Sebagaimana yang kita tahu, jentera PKR di Hulu Selangor amat lemah. Ada yang boikot, ada yang merajuk dan sebagainya. Ditambah pula dengan saiz kawasan pilihanraya yang besar.

Apabila melihat jentera PKR lemah, maka PAS mengambil kesempatan menghantar petugas mereka kononnya untuk membantu kempen. Peringkat awal mereka hantar 2-3 ribu petugas. PKR kata tidak cukup lagi, maka PAS tambah 10 ribu lagi petugas.

Apa lagi, PKR syok gila lah bila jentera PAS turun bantu kempen.

Rupa-rupanya PKR kena tipu.....

Berbelas ribu orang jentera PAS yang datang kesini bukannya membantu kempen PKR, tetapi mereka datang untuk 'mempromosikan' PAS dan seterusnya menguatkan cengkaman mereka di Hulu Selangor.

Mereka masuk ke kampung-kampung, taman-taman dan Felda bawa borang PAS bersama dan mereka tarbiahkan orang-orang di sana agar menyertai PAS.

Mengikut Wak Mahat dari Felda Soeharto, lima orang petugas PAS datang ke rumahnya menerangkan kepadanya dasar PAS dan kebaikan yang dibawa oleh PAS.

Keadaan yang sama juga berlaku di Taman Sri Batang Kali, Sg.Buaya, Taman Bunga Raya serta tempat-tempat lain.

Apabila ada penduduk yang menolak ajakan mereka kerana tidak mahu bersekongkol dengan PKR dan PAS , mereka berkata kerjasama PAS dengan PKR dan DAP hanya sementara sahaja. Sekadar untuk memperkudakan dua parti terbabit bagi memperluaskan pengaruh PAS.

"Kerjasama ini sementara sahaja pakcik, kita pun benci DAP dan PKR. Tapi kita terpaksa guna mereka sementara waktu. Tok Guru dah bagi jaminan, kita tidak akan lama dengan DAP dan PKR". Kata 'tukang promo'.

Sambungnya lagi "kita tidak boleh berkuasa tanpa mereka,kerana kita tak cukup ahli. Sebab itu sekarang ini kita nak ajak pakcik dan jiran-jiran masuk PAS. Bila kita sudah kuat, maka dalam p/raya akan datang kita akan tuntut kerusi Hulu Selangor dari PKR dan juga di tempat-tempat lain".

"Selepas itu bila kita sudah menang banyak kerusi, maka kita bolehlah jadi PM dan lepas itu DAP serta PKR akan duduk dibawah kita". Itulah antara ayat-ayat kempen puak-puak PAS untuk mengajak orang-orang Hulu Selangor menyertai PAS.

Menurut Wak Mahat, ada antara petugas-petugas PAS yang berkata mereka merasa berat untuk berkempen bagi pihak Zaid Ibrahim. Lebih baik mereka kempen untuk PAS.

Itulah dia Parti PAS. Sebuah parti yang opportunist atau mengambil kesempatan. Asal ada ruang sahaja mereka akan kesempatan untuk kepentingan mereka, tidak kira dimana dan dari sudut mana. Di Masjid, di gereja, di tokong, hatta dalam jamban sekalipun.

Begitulah juga semasa mereka berada dalam BN satu masa dulu. Dicanangkan cerita kononnya BN menipu mereka. Yang dicerita hanya yang itu. Dia tak cerita yang dia menipu Umno.

Pada masa itu mereka menggunakan pendekatan subversif dan mengambil kesempatan untuk menguatkan pengaruh mereka dalam BN, dengan mencuri ahli-ahli Umno dan memecah belahkan Umno dengan hajat agar mereka dapat menguasai BN. Yang ini PAS tidak ceritakan kepada orang ramai.

Akhir kata padan muka PKR , buta-buta kena tipu dengan PAS di Hulu Selangor.

TIPAH TERTIPU BEB.....
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.