Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Saturday, April 17, 2010

Harakah Yang Pernah Mengecam Zaid Ibrahim Mengenai Isu Murtad Kini Menjilat Kembali Ludahnya.

Pepatah Melayu yang mengatakan "Pelanduk Mudah Melupakan Jerat, Tetapi Jerat Tidak Pernah Melupakan Pelanduk" amat bertepatan dengan apa yang berlaku terhadap Haprakdaily, lidah rasmi parti PAS. PAS dan Harakah yang selama ini menemplak dan mengecam Zahid mengenai isu murtad Lina Joy, kini menjilat kembali ludah dan kahak mereka dengan mengangkat Putera Katak Tonggang ini sebagai calon wakil rakyat Pakatan Haram Hulu Selangor.

Sekiranya PAS dan Haprakdaily telah melupakan apa yang pernah diucapkan oleh Zaid Si Putera Katak Tonggang ini, saya sertakan kembali kata-katanya yang pernah tersiar di lidah rasmi parti berkenaan:

"Islam tidak terancam, pemikiran kolot anda yang terancam. Kita tidak boleh bercakap perkara itu kerana Tuhan akan menghukumnya (Lina Joy)? Apa masalahnya? Dia bukan lagi Islam jadi Tuhan akan menghukumnya? Adakah kita memainkan peranan Tuhan? Adakah kita tahu bahawa Tuhan tidak akan mengampunkannya? Adakah kita tahu? Saya fikir, dia hanya mahu butiran kad pengenalannya ditukar. Jadi biarlah mahkamah yang menentukannya. Tidak perlu kata Islam terancam. Itu kebodohan. Tidakkah kita memberi agama kita penghormatan dan pengiktirafan. Tidakkah kita malu dengan kenyataan seperti itu, menunjukkan kita tiada keyakinan terhadap kekuatan nilai-nilai dalam agama kita? Tiada ahli politik mahu menerangkan tentang isu agama kerana ada risiko politik, adalah mudah untuk mendapat sokongan apabila anda bangkitkan isu agama dan perkauman."

Sumber: Haprakdaily
.

Apa kata Nik Aziz mengenai perkara ini. Adakah beliau akan mengeluarkan fatwa baru? PAS sepatutnya bukan sahaja menyokong pencalonan Zaid sebagai calon Ahli Parlimen Hulu Selangor, meraka seharusnya lebih berani mengatakan KAMI PENYOKONG PENAGIH ARAK TEGAR JADI CALON KAMI DAN KAMI BERDIRI TEGUH DENGAN ORANG YANG MENYOKONG KUAT ISU MURTAD DI KALANGAN UMAT ISLAM. Saya cabar PAS. Saya cabar pengikut-pengikut fanatik PAS.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.