Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, September 17, 2009

UMNO Jangan Jadikan Rakyat Sekadar Raja Kera Sahaja.....

Saya tidak mahu hanya menjaga kepentingan 2,500 perwakilan ini kerana saya mahu menjaga kepentingan 27 juta rakyat Malaysia,” –DATUK SERI NAJIB.

Andainya...lah UMNO mengambil pendekatan Datuk Seri Najib lebih awal sudah tentu UMNO tidak menerima padah seperti hari ini.

Dan seperkara lagi benarkah rakyat adalah raja menentu hayat sesebuah Parti.....? Atau rakyat hanya sekadar raja kera memanjat pokok memasang poster pilihan raya.

Atau rakyat..… hanya raja pakau yang dapat menjana kekayaan dan kedudukkan pada pemenangnya.....?

Janganlah umno menjadikan rakyat sebagai model raya kera atau raja pakau saja untuk meraih undi pilihan raya….. PRU12 sudah cukup mengajar pemimpin umno yang ada.

Apakah hari ini UMNO baru menyedari rakyat adalah raja.… atau sekadar untuk meraih suara.....?

Kerana hari ini masih ada segelintir pemimpin baik dari pusat maupun di peringkat cawangan masih menganggap diri mereka ada lah raja…. dan rakyat pula adalah kerbau mereka.....?

“Dalam sistem demokrasi berparlimen yang diamalkan di negara ini, rakyat adalah ‘raja’ yang berkuasa menentukan hayat sesebuah parti politik.”

Pilihan raya umum ke-12 Mac 2008, rakyat telah memberikan isyarat yang jelas kuasa yang ada pada mereka mampu menghilang kuasa BN dua pertiga majoriti di Dewan Rakyat.

Hari ini masih ramai lagi dikalangan pemimpin-pemimpin UMNO tidak merasa kehilangan dua pertiga majority didewan rakyat kerana mereka merasa diri mereka masih raja ditakta.

Dan rakyat masih kerbau mereka yang boleh disogok dengan roti kering dan gula di musim pilihan raya.Bila dah memiliki kuasa wajah bagai gurka gembala buaya.

Hari ini rakyat tidak sebangang zaman dahulu kala. Sedarlah pemimpin-pemimpin umno yang ada. Bisa dan taring anda ada ditangan rakyat jelata.

Sudah ramai menjadi kupang tembaga bila rakyat menolak mereka.

Tanpa rakyat siapalah anda.....? Kerana kalian tidak mampu hidup seperti rakyat biasa kerana segelintir anda adalah talibarut bangsa yang lebih mementingkan diri dari bangsa.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.