Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, September 18, 2009

Rakyat Lunas Tidak Sebangang Talibarut Bangsa.

Raja Pakau salah seorang perancang yang memainkan peranan utama merancang disabalik mengadakan Demontrasi Haram yang kononnya mendapat arahan dari pihak tertentu,maklumat yang diterima GMC dari salah seorang yang dijemput dalam perjumpaan sulit malam sebelumnya.

Katanya Demontrasi haram yang dirancang lebih awal itu, tidak banyak mendapat sambutan kerana mereka masih merasa ada sesuatu yang tidak kena.

Sebanarnya banyak agenda disebalik Demontrasi haram yang bertemakan “DUN LUNAS PENGKIANAT” yang GMC terima, ekoran dari Radzhi Salleh mengisytiharkan dirinya keluar parti dan menjadi ADUN Bebas.

Diantarannya adalah ada usaha-usaha untuk merebut jawatan ketua Bahagian Padang serai yang kini masih kekosongan ekoran pengistiharan Pemangku Ketua Bahagian PKR Padang Serai, Jamaluddin Abu Hassan mengumumkan pembubaran PKR Bahagian berkenaan,yang mungkin belum disahkan proses pembubarannya.

Selain daripada itu factor demdam kesumat yang belum terbalas oleh Raja Pakau dan kuncu-kuncu mereka dalam pemilihan calun pada PRU12 yang lepas.

Walaupun 5 senarai calun lebih awal diserahkan pada pihak tertentu oleh ketua bahagian yang terdahulu untuk menentukan calun yang akan bertanding di DUN N.34.

Tetapi masih terdapat tentangan dari Raja Pakau dan kuncu-kuncunya di peringkat awal.
Dan apabila YB Radzi mengisytiharkan dirinya keluar parti dan menjadi ADUN Bebas.

Inilah peluang dan kesempatan yang ditunggu-tunggu oleh Raja Pakau dan kuncu-kuncu mereka menangguh diair keroh melalui Isu tersebut dengan mengadakan perjumpaan yang agak tergempar dan sulit di Pejabat Gobala pada malam sebelumnya untuk mengadakan satu

Demontrasi Haram yang bertemakan “Radzi Pengkianat”

Lihatlah bertapa bijaknya mereka menipu bangsa dengan menganjurkan demontrasi haram membabit rakyat dan bangsa dengan bertemakan “YB RADZI PENGKIANAT AMANAT RAKYAT”

Inilah hakikat sebenarnya disebalik Demontrasi haram yang dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu untuk merosak perpaduan yang sedia ada serta untuk memprovokasi politik serta kepimpinan mereka kononnya merekalah penegak keadilan pada rakyat Lunas ini.

Mereka seolah-olah ingin bertindak hero pada rakyat Lunas,tetapi dibaliknya terselit agenda peribadi politik mereka.

Tidak hairan Demontrasi Haram tersebut tidak mendapat sambut selain penglibatan kuncu-kuncu mereka.

Berita yang mengatakan terdapat 300 -400 yang terlibat adalah satu pembohongan ia hanya sekadar Provokasi pihak tertentu.

Berita yang kami terima dari rakyat tempat bilangan anggota FRU dan Polis lebih ramai dari yang terlibat dengan demontrasi tersebut..

Cuma mungkin provokasi pihak-pihak tertentu melibatkan jumlah keseluruhan bilangan penonton dan orang awam yang berdekatan kebetulan berada dikawasan perniagaan menyaksikan kebodohan mereka yang berdemontrasi.

Lihatlah bertapa biadap dan kurang hajarnya mereka membabitkan rakyat melalui agenda politik mereka.

Hakikatnya hari ini siapakah dalang dan talibarut yang kurang hajar disebalik demontrasi haram di Lunas tersebut yang membabitkan nama rakyat Lunas.

Tepok dada tanyalah kepala lutut anda… pasti sudah mendapat jawapannya ..rakyat tidak se bahlol PEMIMPIN-PEMIMPIN mereka yang diperkuda oleh DAP.

Pada pemimpin-pemimpin politik tertentu sedarlah masih ramai lagi rakyat lunas amnya yang mampu berfikir lebih waras dari pemimpin di Kedah hari ini.

Janganlah Kalian menggangap Rakyat Lunas lembu seperti segelintir pemimpin yang ada.

Kerana kami yang melantik kalian dan kami juga mampu menerajang kalian ke longkang bila sampai waktunya. Ingat.....!
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.