Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, February 28, 2011

UMNO Kedah Meliwat Dan Diliwat.......?

Adakah dunia sudah sampai kepenghujung.......? Ku sangka panas, rupa-rupanya hujan turun di tengahari. Apa dah berlaku sekarang wahai pimpinan UMNO Kedah.......?

Aku ingat ka, Anwar saja yang pandai meliwat, tak ku sangka ada dikalangan pimpinan UMNO Kedah terlibat juga dengan perkara ini. Kalau la Anwar setakad meliwat saja, tapi mangkok hayun sorang ni lagi dasyattttt. Bertukar-tukar belakang....... diliwat dan meliwat.

Inilah desas-desus angin bertiup kencang yang aku dengar sewaktu aku menziarahi sahabat aku di Kedah (balik kampung).  Heboh diperkatakan sehingga peringkat Perhubungan Negeri Kedah. Malah orang ini begitu hebat duduk melobi nak jadi calon PRU13 nanti.

Aku hampir-hampir tidah percaya, tetapi setelah dilihatkan bukti-bukti yang kukuh disimpan oleh pembangkang membuatkan aku terperanjat. Siap dengan report POLIS dan akuan BERSUMPAH (macam Saiful buat tu.......). Tak tahu la....... aku rasa kalau la pemimpin (yang dikatakan pemimpin) ni lekat saja nama sebagai calon PRU13, mungkin KEBOOOMM BAAAMMM satu letupan akan kedengaran.

Fikir-fikirkanlah wahai Pimpinan UMNO Kedah....... Bertindaklah.......
Print Friendly and PDF

18 comments:

  1. Di kawasan padang serai dah panas isu ini.Aku terkjut besar.Kalau tak buat tolong buat penafian melalui saluran yg betul.Kalau buat silalah berundor demi nama baik umno padang serai.Dalam dunia tak mustahil.Imej umno dah tercalar dan jadi tak elok kerana individu yg jadi pemimpin.Merata tempat orang sembang isu ini.Apa dah jadi ni.......

    ReplyDelete
  2. Moral, maruah, akhlak Melayu Islam UMNO ada yang terbagus sangat, ada yang tertak bagus sangat, tetapi sebahagian besarnya di kalangan barisan kepimpinan UMNO Bhg Pdg. Serai banyak tak terbagus sangat, dari bawah hingga ke atasnya....lebih-lebih lagi para penasihat yang membawa kehancuran, semuanya kaki putar alam, kaki betina, kaki judi, mungkin kaki depan belakang [dah lama dah tau......]. Ana setuju dengan saranan telinga tikus....takkan nak dok diam je kot...sampai dah berbuih pungkoq kena balun....buat lah sumpah mubahalah...[salah kot ejaan ni...tap pa lah..faham no...]dan bertaubatlah...jangan sampai isu ni jadi modal..senjata pembangkang dalam PRU ke-13 nanti....Kawan kena ingat...dulu kawan boikot/sabotaj kawan-kawan yang bertanding dalam PRU ke-12..ni mungkin BALAsan yang kawan terima...dalam keadaan macam ni..lagu ni kawan tok sahlah dok melobi nak jadi calon dalam PRU ke-13....malu UMNO bila pembangkang buka pekong.....biaq kalah bertanding...tapi jangan kalah kerana pungkoq berbuih....malu..sebab kita ni bukan umat Nabi Luth...kita Umat Nabi Muhammad saw.....belum terlewat...ikut cadangan telinga tikus tu...tak rugi.....nak buat macam mana...dah tersedap lebh sangat...nak cuba try..rupa-rupanya best sangat......kalau sedap/best bagi tau kat kawan-kawan...kalau tak best bagi tau pasangan......

    ReplyDelete
  3. UMNO Bhg Pdg Serai and konco-konconya tak baca blog...macam mana nak jawab ataupun nak bagi respond...kat pejabat UMNO Bhg ada komputer untuk buat kerja, tak ada internet

    ReplyDelete
  4. Teramat malu dan hina jika benar di UMNo Padang Serai.^Tak malu kah orang sembang sana sini.Agaknya jenis muka tak tahu malu.Buat kerja terkutok disisi Islam.sama ada benar atau tidak sila berundor secara terhormat.Jangan bagi UMNO Padang Serai terlingkup.Belum pernah dalam sejarah umno Padang Serai menimpa malu begini rupa.Cerita kena cekup khlawat pun ada.Ini kah jenis pemimpin Melayu yang ada di UMNO Padang Serai hari ini.Coretan SUNGGUH KA ini merupakan satu episod malang bagi UMNO Padang Serai.Betul kata Telinga Tikus.Buat penafian segera atau undur diri kerana UMNO orang melayu punya.Semua ini akan jadi ulam dan sambal belacan pada PAS dan pembangkang nanti untok di ratah semahunya.

    ReplyDelete
  5. PENTING!!!!! CONFIRM PRU 13 cuti sekolah bulan Jun 2011
    PR pastikan sedia ke PUTRAJAYA...TAKBIR!!!!

    ReplyDelete
  6. Wowww..itulah perubahan dan pembaharuan.

    ReplyDelete
  7. kah kah kah kah kah.Bertuah lah UMNO Kedah.Ingat ke dalam PKR je ada liwat meliwat.Dalam UMNO Kedah pun ada juga.UMNO Kedah pun boleh.kah kah kah kah

    ReplyDelete
  8. CIS KEPARAT KALAU MACAM NI PUNYA HAL, DAH TENTU PERABIS BERAS

    MUKHRIZ, NGANGA LAGI BOH PENENDANG JANGAN BAGI NAMPAK MUKA DI PADANG SERAI LAGI....CANTAS BAGI DIA BERAMBUSSSSSSSS

    ReplyDelete
  9. Di akhir penutup ucapan maka selalu hangpa dok kata.Yang baik itu dari Allah s.w.t.Yang buruk itu dari saya sendiri.

    ReplyDelete
  10. Anonymous March 2, 2011 12:03 AM......., sanggup ka mamat tu ucap macam tu. Dia masih lagi tak hafal lagu "Sampaikan Salam - Sudirman".

    DKS hang jangan dok cucuk aku. Semua tala kat aku mampus aku nak karau. Tapi apa yang hang bubuh dalam blog hang: http://dahulukiniselamanya.blogspot.com/2011/03/padang-serai-padang-serai-apa-dah-jadi.html tu memang patut pun dan ada kebenarannya.

    Yang pasti, PRU13 nanti, calon Umno semestinya datang dari orang yang bukan dari jawatankuasa bahagian sebab banyak sangat masalah dari KB, TKB, NKB, SU, Bendahari, Ketua Pemuda mahupun Ketua Puterinya. Dato Paduka Bashah wajib perati benda ni kalau nak tengok kemenangan.

    Atas perkara liwat ni, aku akan cuba dapat salinan report ni sebab report dibuat di Kuala Lumpur. Kejadian liwat meliwat ni berlaku di Langkawi. Mamat ni dah kena pecat dah dan memang betul akan diadakan majlin baca Yasin dalam masa yang terdekat ni. Bila aku tak pasti, tapi aku akan cuba dapatkan maklumat kalau berkesempatan. Maklum la agak sibuk sikit di Merlimau dan Kerdau atas tugasan lain.

    DKS mungkin hang lebih arif sebab hang banyak dok korek cerita di Kulim Hi-Tech (aku syak hang orang Padang Serai).

    ReplyDelete
  11. Dengak cerita dari sekitar kilang lama.Mamat ini kaki maki orang kalau tak kena.Depa kata tak sama dengan yang dulu.Bangunan UMNO di Taman Mahsuri depa jual.Sewa dekat bank rakyat.La ni kedai tu Apollo beli buat super market.Kes liwat pun kalut juga.AJK bahagian yg makan cengkeram pun cuba lari bila jumpa orang lain.UMNO Negeri Kedah kena beri perhatian utama laa isu ini.Jangan lah dok pandang ringan.Malu UMNO nanti.Eloklak pakat-pakat mai selam kat labu besar tanya habak tengok.Apa dah jadi sampai orang PAS pun gelak kat umno.Mat sabu mai ceramah mampuih nak jawab apa pula.

    ReplyDelete
  12. Apakah UMNO Kedah dan UMNO Malaysa tidak teringin nak buat siasatan dalaman berkenaan dengan taufan/tsunami yang sedang melanda UMNO Bhg Pdg. Serai. Sama ada betul ataupun tidak masalah yang hangat di perkatakan tu, siasat dulu baru tahu, jangan biarkan ia menjadi isu seperti api dalam sekam yang akan merosakan UMNO. UMNO Kedah perlu pastikan sama ada cerita-cerita ini karut ataupun benar...tindakan tegas mestilah diambil demi untuk menjaga prestasi UMNO sendiri....jangan simpan virus ataupun wabak yang boleh merugikan kuasa dalaman UMNO. Ingat...PRU ke-13 kian hampir...badai...taufan dan tsunami kian mengganas...jerung, buaya dan harimau dengan sabar dan tenang menunggu mangsa dengan terlalu lemah kerana dijangkiti wabak sosial yang amat serius. Dalam Barisan AJK UMNO Bhg. Pdg. serai ramai/banyak sangat yang tidak berkualiti sama ada dari segi moral, keikhlasan, kejujuran, akademik, kerja dan tanggungjawaban. Ramai yang kaki puxxi mek Indon...kaki songlap, kaki penipu.....kaki betina hingga sanggup melakukan kerja maksiat. Baik juga maklumat ini di salurkan kepada PAS supaya Mat SAPU...sapu UMNO Bhg Pdg. Serai supaya R......dapat title Al-juburi setaraf dengan bro Anwar......Oooiiiiiiiiii orang UMNO hangpa dok tunggu apa lagi.....kapai yang hangpa naik tu dah nak karam........ribut tengah dok balun...mai masuk kapal kami ke Bayan LePAS dan pak lebai PAS........takbir 3x......

    ReplyDelete
  13. Pemerhati Bt MertajamMarch 2, 2011 at 8:36 AM

    Bagaimana pendirian:
    1.barisan ajk bahagian.
    2.kepimpinan pemuda umno bahagian padang serai
    3.kepimpinan wanita umno bahagian padang serai
    4.kepimpinan puteri umno bahagian padang serai
    5.pemimpinan cawangan dalam bahagian padang serai
    6.kepimpiana Majlis teringgi UMNO Malaysia.
    Sama-samalah kita tunggu dan dengar apa tindakan bistari dan bijaksana para 6 kelompok tersebut.Apa pun isu ini sudah boleh dibuat novel untuk rujukan pelajar IPTA/S.

    ReplyDelete
  14. Mamat ini peduli apa.Sikit pun dia tak heran.Naik kereta Merceds cermin gelap sapa pun tak nampak dia.Mampuih pi la kat depa semua.

    ReplyDelete
  15. kata pejuang bangsa......tapi tak habis-habais bergaduh sesama sendiri.......dah la berpecah dua tiga.......pa belia yang sepatutnya di dekati pun di jadikan musuh.....ingatlah UMNO Pdg Serai bukan mak bapa depa punya .

    ReplyDelete
  16. Pakda baru dengaq cerita ni,depa dok tunggu apa lagi kalau tak betoi pi repot la saman malu...kalau tak repot tu tandanya betoi la...elok gak kita tanya beribesaq.Dia tentu tau benda haramjadah ni...dengaq habaq malam jumaat ni budak tu buat baca yassin....

    ReplyDelete
  17. sapa dia yg dok main pungkoq pulak dah ni... lompat p pkr la woi... dok dgn anwar... bt malu org umno pdg serai ja nih... dpt tau mau dok sepak buang... tuiiii....

    ReplyDelete
  18. Sejarah kermusnahan UMNO Padnag Serai bermula dari pakatan mereka ini yang pada mulanya berada dalam satu kandang.Mereka ialah Rahman,Halim Hasan,Marlia,Asri termasuk Zuber sebagai penasihat.
    2.Mereka ini penyumbang pada keruntuhan sejak sebelum pilihanraya,semasa pilihanraya dan berpecah selepas pilihanraya lalu.
    3.Segala punca baki masaalah umno padang Serai ini berkisar dan berputar dalam kalangan mereka sendiri.Mereka lah yg sepatutnya bertanggung jawab diatas apa yg barlaku hari ini.
    4.Pemimpin yg menerajui UMNO Padang Serai hari ini umpama kera dapat bunga.Lepas dapat bunga macam kera kena belacan.Kata seoarang veteran di kampung aku.
    5.Rahman patut dan wajib buat penafian atau pembersiahan namanya jika tidak terlibat atau difitnah.Buat penafian sumpah dalam Masjid Padang Serai sendiri.Lagi pun bangkai gajah mana boleh sembunyi.
    6.Sanggupkah mana-mana pihak yang berkuasa bersubahat atau menyelesaikan dengan ikut lunas-lunas yang baik pada yang terlibat.
    Sekian terima kasih.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.