Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, March 2, 2011

Padang Serai Oh Padang Serai.......

Memandangkan tak ramai yang familier dgn blog DKS (Dahulu Kini Selamanya), so aku paste kan artikal (dgn izin) yang menarik untuk dibaca dan buat kita fikir bersama. Di bentang oleh DKS dalam kisah:


Sedih aku dengaq cerita pasai Pdg Serai ni. Terbaru bila aku baca artikal dari blog Sungguhka “UMNO Kedah Meliwat Dan Diliwat…….?” (baca sini).

Kalau betoi la apa yg ditulis oleh Sungguhka ni, aku rasa minat nak menyelam cari maklumat. Aku turun pdg jumpa la suku sakat yg meluat kat kepimpinan Umno Pdg Serai, ternyata kebenaran tu ada malah lebih memeranjatkan aku Umno bahagian Pdg Serai indah rupa dari kabar.

Banyak senario yg unik di Pdg Serai ni. Antaranya:

1.           Kemenangan Radzhi Salleh (PKR) di Lunas yg menjanjikan pembangunan. Hampeh… Lompat jadi bebas yg dikatakan menyokong pusat hilang lagu tu saja samp[ai la ni… entah hidup ka mati pun tak tau. Bersekongkol dgn Halim Bas Tim Ketua Bhg cuba jatuhkan Rahman Ketua Bhg nak buka caw Umno di Tmn Senangin dgn harapan boleh rampas jadi Ketua Bhg dan korek peruntukan dari pusat.

2.           Sama macam Radzhi Salleh, giliran Gobala (PKR) pulak lompat. Sebelum lompat, peranan Gobala adalah utk merosakkan Umno Pdg Serai. Gobala jugak mengikut corak Radzhi menggunakan Halim Bas dgn mengumpan beberapa projek dan program utk menunjukkan pada Rahman bahawa Halim ni membelot. Dgn hasutan2 org bhg sendiri, Rahman percaya dan bertambah hangatlah  pertelingkahan antara depa.

3.           Dgn terkeluarnya Radzhi dan Gobala, kerusi Parliman Pdg Serai dan DUN Lunas menjadi kosong. La ni tinggai DUN Merbau Pulas Ustazah Aishah (PAS) milik Pakatan Rakyat. Ustazah Aishah dilantik oleh MB supaya mengambil Parlimen Pdg Serai dan Lunas menjadi jajahan angkatnya. Aishah bertambah seronok dgn harapan peruntukan utk beliau akan bertambah. Dia terima dgn hati yg senang bagaikan org mengantuk disorongkan bantal. Tapi sayang seribu kali sayang, MB bukan bodo orgnya… hasil hasutan dan campurtangan  Hassan Razak dan kroninya, aku ringkaskan “kalau Merbau Pulas tak dak pembangunan… buat apa nak perbis duit kat Lunas…”. La ni pulak dok tengah hangat bercinta dgn pengerusi masjid…

4.           Umno Pdg Serai yg bodo mengambil kesempatan dari apa yg berlaku, bertikam lidah sesama sendiri. Sikap bodoh sombong depa ditunjuk dlm akhbar boleh duduk semeja dan berganding bahu dgn harapan org tengok (lebih2 lagi pimpinan Negeri mahupun Pusat) yg depa ni tiada masalah. Hakikatnya hanya org Pdg Serai yg tahu apatah lagi jawatankuasa dan ahli Umno Pdg Serai sendiri. Program masing2 buat… Rahman dgn kumpulan dia dan Halim dgn kumpulan dia. Bila wujud benda2 ni, yg cerdik Marlia (bekas YB Merbau Pulas) mengambil kesempatan menyusun strategi. Kesimpulannya Umno Pdg Serai terpecah kpd 3 kumpulan… Rahman, Halim dan Marlia. Terkini aku dengaq akan mai 2 lagi kumpulan berebut menjadi calon PRU13.

5.           Aku tau org Pdg Serai lebih arif dlm perkara ni. Malas aku nak cerita panjang, nanti org kata aku ni muhong. Jadi ringan2lah tangan bubuh dlm komen…

Tengah dok hirok pikok, timboi pulak kisah meliwat dan diliwat ni.

Dikabarkan bab liwat meliwat ni dah lama dah berlaku setiap kali bila , drp disuruh hisap… paksa meliwat… dan minta diliwat… Mungkin tuan punya diri akan menafikannya dan akan mencabar supaya membawa perkara ni kemuka pengadilan dgn bukti yg ada. Jgn dok pandai2 bawak cerita.

Aku nak bagi tau kat “Pemimpin” ni laaa… Kalu jadi kat aku la, mampoih aku takkan bawa. Buan masa saja. Contoh nyata jadi macam kes Anwar laaa…. Kerana kes liwat ni saja makan berapa tahun. Ni kes liwat pembangkang… kalau kes liwat mamat ni kena pulak org kuat Umno, silap2 mamat ni bongkok sabut (kalau umur panjang) pun tak selesai lagi. Lebih baik aku tembak dlm blog atau mana2 media dgn bukti2 yg ada dgn harapan pimpinan tertinggi akan sendirinya menyingkir atau mengambil tindakan kepada beliau. Janji PRU13 nama dia tak sangkut.

Kalau tak salah telinga aku mendengar, mungkin org yg kena liwat ni akan membuat bacaan Yasin,  seandainya dia berbohong, maka di  belai sanggup menerima apa jua petunjuk dari Allah samada baik mahupun sebaliknya. Pasang2 telingalah di mana majlis tu akan diadakan.

Risik punya risik, Umno Pdg Serai sebenarnya tiada pemimpin utk memimpin memertabahkan Umno sebagai sebuah parti yg membela nasib rakyat Pdg Serai. Barisan jawatankuasanya sendiri bermasalah, macam mana nak selesai masalah org lain.  Aku kesihan pada mereka yg benar2 ingin berjuang di dlm Umno, diketepi begitu sahaja.

Aku mohon pada Jawatankuasa Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah, samada kalian semua percaya atau tidak, ambillah tindakan mahupun siasatan sebelum perkara ni merebak lebih teruk lagi. Jgn sekadar turun pdg memenuhi jemputan mahupun program shj. Dengarlah keluhan ahli.

Kalau berkesempatan, mungkin aku akan hurai salah laku setiap mereka yg bermasalah. Cuma aku nak hint sikit:

1.           Meliwat (dah tahu dah kot. Tak payah aku sebut nama).
2.           Main pintu belakang.
3.           Kaki judi… taik nombor.
4.           Songlap duit.
5.           Kaki blue.
6.           Batu api.
7.           Usung minah Indon (maaf DKS aku tambah)

Apa na jadi la dgn Pdg Serai…? Mungkin SUNGGUHKA cerita lebi lagi…

So, seperti apa yang dikatakan oleh DKS adalah benar. BPUNK hendaklah meneliti dan mengambil tindakan yang sewajarnya supaya kudis tidak menjadi cancer.

Cadangan aku……. Gantungkan dulu Umno Padang Serai dan buat siasatan.
Print Friendly and PDF

27 comments:

  1. Padang Serai ini yg ada power bukan ketua tetapi setiausaha.Nak heran apa kalau benda ini terjadi.Banyak gunting dalam lipatan UMNO Padang Serai.Bermula dari jual banguanan umno di taman mahsuri Laa ni jadi pasaraya Apollo padang serai.Ketua cawangan pun satu .Aku ingat kena sumbat cengkeram dah kot.Pakat lari tak berani nak kata apa.Depa takut Zuber atau Rahman pecat jadi Pengerusi JKKKK.Parti nak lingkup depa tak peduli.Naib ketua dah mula pasang angan-anagn akibat dari isu ketua dengan timbalan.dia pun dah buka langkah sumbang.Eloklah UMNO Kedah ke UMNo Malaysia ke mai tengok dan siasaat.Masa naik pun tak elok dan bersih.Itu lah hadiah agaknya pada orang melayu padang serai.Hari ini dalam sejarah kata tok wan aku sambil merah matanya ada air mata sedih.Apa nak buat gelojoh sampai lupa diri.

    ReplyDelete
  2. Mungkin bala untok depa semua.

    ReplyDelete
  3. HANG KATA PADANG SERAI JADI CELARU, CUBA JELING2 DUN KUALA KETIL PULA

    BAYANGKAN DUN KUALA KETIL ADA 2 FELDA TAPI KALAH PADA PAS. BUKA ORANG FELDA TAK SOKONG TAPI PENGUNDI KAWASAN LAIN GERAM TENGOK YB UMNO. DULU AZIZ SHEIKH FADZIR PEGANG, DIA BUAT APA, NAK BALIK TENGOK KAWASAN PUN SUSAH. LEPAS TU KAWASAN DIA TINGGAI KAT JUAK2 HARAM JADAH YANG DOK KONTROL. ORANG GERAM, TERUS KALIH

    MUKHRIZ KENA PILIH YANG BETUI2 NAK BUAT KERJA, KALAU CALON DOK DI KUALA LUMPUR, TAK PAYAH DOK JADI CALON, PERABIS BERAS JA, GERENTI BUNGKUS

    ReplyDelete
  4. hahahha..lawak sunguh ngan geng UMNO Kedah nie..p mana pon tak dak kata nak dengaq benda baguih pasai depa...

    Payah nak kata la..Ingat kalu tak kerana nama Mukhriz yang nek ari tue, pakai kata gantung teruih 1 negeri pon xpa. Dok ada pon wat pengundi lari ada la...Selidik balik semua cawangan tengok apa yang jadi nie

    ReplyDelete
  5. Bukan padang serai yang bercelaru, bercempera, bermasalah....sebenarnya hampir seluruh Bahagian dalam Negeri Kedah ni bermasalah, puncanya bermula di kepala....siapa kepala...di mana kepalanya....siapa yang menjadi punca kepala busuk......tapi yang ketara, yang menariknya ialah UMNO Bhg Pdg Serai kerana pucuk pimpinannya bukan dari kalangan umat Nabi Muhammad, dia dari spisis Anuar Ibrahim...pasai bab pecat dalam UMNO Bhg Pdg Serai....dah pun terlaksana mana-mana cawangan yang tak pro dia...bukan setakat di pecat dari JKKK...malahan barisan j/kuasa cawangan yang di pilih semasa persidangan cawangan lalu pun di bubarkannya.....lani dok sibuk tubuh jentera p/raya, ada beberapa cawangan tidak mempunyai wakil dalam jawatankuasa peti undi di peringkat Daerah Mengundi, apa sudah jadi, macam mana nak buat kerja p/raya...macam mana nak lawan dengan PAS...boleh ke.....penubuhan jentera p/raya pun ada kroni dalam Bhg Pdg Serai. Ni kerja sapa...adakah ni kerja Tok Det, ni kerja mantan AJK Bhg lama...ataukah ni kerja Raman al-juburi...ataupun ni kerja zuber kongkang yang dah perasan hampir 85% yakin akan dipilih sebagai calon UMNO untuk DUN Merbau Pulas dalam PRU ke-13 nanti....ataupun ini strategi beribesaq serta konco-konconya termasuk mat ki hj man yang perasan nak jadi ketua UMNO Cawangan Terat Batu....ataupun ni kerja busuk JASA/JHEK ejen perisik UMNO yang membawa kehancuran kepada UMNO, ataupun ini kerja RELA_RELA yang merupakan ejen PKR ataupun memang suratan taqdir UMNO Bhg Pdg Serai dah nak berkecai ataupun UMNO Kedah dak nak terkubur ataupun UMNO Malaysia dah nak pupus dari bumi Allah ni....jangan ingat umno dah menang dalam beberapa siri PRK...UMNO dah mantab...umno dah di terima pengundi...umno dah stabil......jangn berpuas hati dengan kejayaan sekecil itu.....isu lebih besar sedang menunggu di hadapan...awas UMNO.....Sebenarnya banyak masalah dalam UMNO Bhg Pdg Serai....yang berfungsi hanya pejabat UMNO yang dah nyawa ikan, yang lain dalam UMNO macam dah tak ada, Wanita hanya mampu dengan warna merah dari kalangan yang dah monopous di kepalai Marlia yang masih nak di kitar semula.....Pemuda Bhg...depa ni adake...mampuih dah kot...Ketua dia asyik berjudi, main betina walaupun ada bini....P3 lagi banyak masalah, depa ni asyik syok sendiri, asyik berposing dengan T shirt pink ketat badan gemok gedempol yang semunay buta kayu tak sampai 100 orang yang mampu bekerja, itu pun bukan secara sukarela, yang peliknya, wati cot benggali, Midah kg perenggan, depa ni dah putuih haid P3 tapi masih dok ingat depa ni P3. Depa yang jadi master mind di belakang P3, bukannya Faezah...jadi macam mana....depa ni bekerja untuk memenangkan Raman dalam pemilihan Bhg je...bukan untuk memenangkan UMNO dalam P/raya.....pucuk pimpinan umno kedah dan umno pusat yang kepala tak busuk tu kenalah ambil tindakan tepat, pantas supaya tidak seluruh UMNO menjadi busuk,,,sebusuk-busuknya hingga di tinggalkan pengundi malah ahli sendiri....

    ReplyDelete
  6. Kalau benarlah apa yang dicoretkan AnaQarbana, sementara masih ada sedikit masa lagi aku berharap sungguh agar semua yang terlibat insaf dan kembali ke pangkal jalan.

    Kalau tak mampu berubah eloklah berundur secara terhormat. Dan beri laluan kepada mereka yang masih sayang kepada satu-satunya pertubuhan Melayu yang dikira mampu membela rakyat Melayu khasnya.

    Itu cuma pandangan ikhlas aku dari jauh.

    Selamat.

    ReplyDelete
  7. Bila lagi Rahman nak buat majlis angkat sumpah penafian junjong Quran di mana-mana masjid.Nampak macam dok lari je.Berani kerana benar.Takut kerana salah.

    ReplyDelete
  8. Dengar cerita malam jumaat lepas budak tu dah pun buat majlis angkat sumpah kat rumah dia,katanya ramai gak orang mai.....Raman bila lagi nak buat...kami semua ketua cawangan nak tau gak betoi ka tak betoi....kalau raman tak buat pi la report saman malu balik,bersihkan nama dan UMNO bhg.Pakda rasa la raman tak berani buat.....betoi la tu..

    ReplyDelete
  9. FROM: HAMPA
    Dah la rahman berhenti dh la.... rakyat malaysia dh tau cita hang.... dh tua tp dk bt perangai org muda itu pasl hancur semuanya....dh la xyah dk bertengkar macm la dpt selesaikan masalah... fikirlah pasl rakyat sama..... BIAR SEORG PEMIMPIN HILANG, JANGAN MARUH UMNO TERGADAI....

    ReplyDelete
  10. cerita ni dah dengar lama dah tapi mula ingat buat lawak atau isu nk perjatuhkan maruah orang aku dok pdg serai lama dah dok kawn dgn dia ..tak dak masalah yang bawa isu ni pun org UMNO yg tak jadi calun dan kalah dlm pemilihan dan budak yg kata kena tutuh tu pun aku kenai perangai dia mcm mana..klu tak buat isu ni tetap jadi isu ,,jadi tunggu dan lihatlah...peluru baik kena guna bila di perlukan setakat awai ni guna peluru murah dulu untk tembak...diam bukan salah ada strategi buat apa tembak awai..tunggu dekat PRU13 nanti baru tau..kita tengok sudah ler...

    ReplyDelete
  11. aku kata

    Puak yag tak kenang budi kononnyer kalau rahman jatuh depa boleh naik tapi depa bodo sebb kalau depa naik atau calun lain dlm BN jadi calun depa jugak akan bungkus..kononnyer nk pekena rahman sorang tapi habis satu kedah...heheheh tu la org Umno yang tak tau berpolitik..PAS gunalah nasi briyani ayam madu yang sedap ni bagi kat rakyat Padang serai..round satu malaya

    ReplyDelete
  12. anakabana hang dah penah kene kot blkg kot.....tp bkn dgn rahman tu pasaI la hang hot semacam jer...habis semua tau luaq dalam...
    pikiaq la...klu nk buat x kan la dia bodo sgt nk pi buat kt tempat sendiri,baik dia pi luaq negeri takat budak kampung yg poyo tu nk buat apa? sudah2 la dok story pasai org..diri sendiri pun x betoi..dok kalut pasai hal org x dak faedah,dapat dosa free saja.

    ReplyDelete
  13. kot mana pun, yang paling siyeeee sekali Marlia la, musibat bekas YB ni janji macam2 masa pemilihan dulu, tapi haram apapun takdak...sama lah zuber kongkang, SU yg cukup hebat, penipu org paling hebat...elok lah depa dua ni, kalihamput umno pdg serai yang nak perosak umno pdg serai...macam ni nak tolong "anak bangsa"? poooraaahhh, sembang bagi bimbang ja...dulu kalu sembang macam ni takpa lah, lani silapppp sgt2...Pdg Serai dan DUN didalam Parlimen Pdg Serai pada PRU13 nanti pasti tidak akan kembali kepada BN/Umno...tunggu dan lihat...

    ReplyDelete
  14. pasal pa la suka dok kata kat orang wanita ni macm2 sgt. hampa tak dak mak ka , adik pompuan ka. wanita ni kita kena hormat sbb wanita tak wat salah pa pun

    ReplyDelete
  15. From tengok-tengok
    Hampa komen tak pernah habis teliti, cuma berani kondem bab satu-satu pihak saja. Apa kata kita tengok dari semua aspek
    1. Isu Ketua Bahagian yang dikatakan kes meliwat nya macam DSAI yang dah tersebar luas samapai ada repot kat Lembaga Disiplin UMNO Malaysia. Dah buat sumpah laknat ka belum? Ketua Bahagian yang baik dia akan adil pada semua sayap-sayapnya tapi kenapa dgn wanita dia tak leh mcm tu? Ada juga perasaan takut dan PHD kat Ketua wanita nya kot. Sudah-sudah la Rahman oi . org yg tak hormat orang lain . mcm mana pengikut nak hormat kat kita. Renung-renung kan dan selamat beramal.
    2. Timb. Ketua Bahagian pula dgn Rahman tak ngam langsung. Dulu dok satu kapal dgn gelaran RHB gah mcm bank tu, tp apa dah jadi, apa dah jadi tak sampai sepenggal dah bangkrupsi ( pecah la tu)
    3. Yang pandai Naib Ketua Si Bakri Budak Hitam tu. Pandai sungguh dia play safe. Di belakang dia yang rancang semuanya tu nak jatuhkan Rahman, Halim dan Marlia. Isu khalwat dia sampai berkali-ka;i tu tak dak yang kisah pun . Perosak rumahtangga kawan ahli Umno sendiri la . Kahwin dua la, Pandai-pandai sungguh la hang ni . Tapi yang herannya semua AJK Bahagian dan ketua2 cawangan buat pekak badak aje. Tak boleh nak fikir yang mana baik dan yang mana buruk
    4. Setiausaha Bahagian tu yang ada DRS dr mana -mana tah tu, semua projek dia nak bolot. Asyik masuk cawangan bawa dua ekor gedik santai yang dah manopouse puteri tu. Apa ni cikgu ada apa ka degan si Midah tu. Ingat sikit jgn dok harap nak jadi YB jantung yg dah operate tu tahan lagi ka. Jgn jadi api dalam sekam perosak UMNO dulu pun cikgu juga yg rosakkan UMNO pd zaman Dato Det.Sendiri mau ingat la isu dulau ada lagi tau budak sekolah kan dah lupa kot
    5. Ketua Wanita tu yg hebat wat ceramah Ummi Hafilda tu bekas wakil rakyat asyik dok kena hentam saja apa pasal. cuba terang sikit mai kat sini. Rasap-rasnya dia calon yg sesuai jadi YB Dun kot. Jgn jeles
    6. Hai Midah dan Derwawati oi. Sudah-sudah la dok kempen nak jadi Keua wanita dan Naib nak lawan yg dok ada tu. Hampa tak dak keja lain ka. Pi rumah ketua Wanita dan ketua cawangan tiap-tiap hari masuk sampai kat dapur org tu wat pa. Ingat la sikit anak dan laki kat rumah tu. Semua hampa nak control . puteri pun ada ketua tp Si Derma yang tak brp dermawan ni dok pelingkup puteri samapai duit puteri pun habis pi kok mana pun tak tau. Dengar cerita dia ni pun deras juga. Midah oh midah. Hang ni mcm mana ada Pakwe pulak tu, dengar kabar leh usung pi sana pi sini Betoi ka??????????????
    7. Pak Lang Chot suami si Derma tu, bab projek cepat, bab pompuan muda pun cepat. Derma hang tak tau ka laki hang main kayu tiga dah lama dah kan. Rambaut pun uban tukar colur hai tak taubat2 juga tau buat ada la.

    ReplyDelete
  16. ada geng bru sdg menyusun agenda utk menawan bhg pdg serai..

    ReplyDelete
  17. apa yg d komen d atas tadi banyak yg benar tapi hakikatnya kejujuran jiwa naluri hati mestilah benar2 ikhlas.jgn d ganggu rahman lg kerana beliau sudah pun melepaskan jawatan dan kita beri peluanglah pada dia untuk membetulkan keluarganya,soal skrg adalah soal pemangku ketua bahagian yg secara sahnya adalah kepunyaan halim hasan,sesiapa pun x bolih menafikannya kerana ini termaktub d dalam perlembagaan umno,sesiapa ahli yg menafikan hak perlembagaan mereka bolih d pecat,maka suka atau x suka kita wajib akur dan menerimanya dan ini memudahkan kerja datuk bashah dan umno kedah bg meneruskan kerja kerja menawan kedah dan juga langkah dapat d susun olih pimpinan umno padang serai untuk menawan parlimen padang srai.soal salah laku bakri atau mansor biar kita atur kemudian,kami juga tahu bahawa pernikahan bakri x sah kerana isteri ke2 itu belum habis edah ketika d nikahi kerana surat cerai d tukar tarikh tapi bini muda dia kata Bakri punya kejap lagi,,

    ReplyDelete
  18. c budak dermawati ni x pandai main politik dan gelojoh sangat,aku ni bukan suka sangat kat marlia tu tapi marlia ni ada kekuatan nya tersendiri,c dera yg x dermawan ni kenalah cermin diri mestilah pandai bersyukur masa duk d baling dulu berdanok je,skrg allah dah izinkan jadi peg penerangan kira oklah tu..buat je kerja dulu,,jgn gelojoh,biarkan marlia d c2 bila sampai masa esok marlia nak bersara barulah masuk gelanggang atau balik bertanding d baling je...kalau semua org jadi ahli umno gila nak ada jawatan tinggi....maka kamu x ubah seperti kadok naik junjung

    ReplyDelete
  19. Salam sejahtera
    Ubah yang apa yang patut diubah

    ReplyDelete
  20. Bangunlah wahai ahli Umno, untuk terus perjuangan,kalau dok kira dgn bhg PS yang masing2 nak jaga isi kantong maka Melayu akan lenyap dengan vision mereka.
    Saya nak cadang satu profosol, untuk selamatkan Umno PS, maka JKKKP perlu bersatu dan ambil langkah2 sewajarnya untuk menanggani isu ini.
    Pilihlah pentadbir yang punya semangat Melayu yang tinggi dan juga berilmu pengetahuan, jangan lantik yang berduit tapi tiada sifat kepimpinan.Jangan pemimpin diberi kepada gembala lembu, nanti semua ahli jdi lembu.Faham kot.
    Dari apa yang telah saya baca ,ternyata hayat Umno PS tak lama,tapi masih ada jalan untuk selamatkan demi masa depan bangsa yang makin hilang. Bermula dari bawah perlu diubah, beri peluang pada yang punya bakat dan ilmu, jangan cantas dan beranggapan tempatnya mahu dirampas, sedangkan JKKKP terutama sekali tak pandai buat kerja tapi takut dengan kerjabuat orang lain yang lebih baik darinya. Amanah yang diberi bukan untuk selamanya tapi selagi kta terdaya buat dgn baik.Kalau dah tak boleh,cari pengganti yang lebih baik dari kita agar bangsa terus bergerak seiring dgn wawasan negara, bukannya untuk jaga kerusi yang kita duduk saja.
    Tapi kalau semangat dan perjuangan tiada kukuh dalam diri maka beginilah jadinya bangsa melayu dan Umno yang berpecah untuk kepentingan team masing2. TQ

    ReplyDelete
  21. RAHMAN NAK BUAT COMEBACK KOT. La ni dok turun cawangan balik dah.
    Ketua-ketua cawangan patut sarankan kat dia supaya buat SUMPAH LAKNAT dulu. Selagi dia tak buat bermakna tuduhan LIWAT tu adalah benar-benar berlaku.
    Kalu DS Najib boleh buat sumpah laknat sampai empat kali, RAHMAN patut buat SUMPAH LAKNAT lebih dari tu lagi. Turun setiap cawangan dan buat SUMPAH LAKNAT.
    2. Dengar cerita RM500K sumbangan dari Yayasan 1 Malaysia untuk baiki rumah di Parlimen Padang Serai diagihkan oleh Zubir Saad, SU UMNO Bahagian Padang Serai kepada beberapa kontraktor, yang mana setiap buah rumah hanya diberi RM2K sahaja dan seanyak 100 uah rumah dibaiki yang berjumlah RM200K sahaja. Dimana lagi RM300K di belanjakan.
    Adakah berlaku penyelewengan dalam agihan tersebut?

    ReplyDelete
  22. Awatla hangpa ni karut sgt.Cikgu zubib tu SU Bhg,mana ada kuasa nak agih projek...Tanyala SU Bhg yg lain dlm negeri Kedah ni,mana ada projek utk SU Bhg....Nak tuduh pun biaq la yg manasabah skt. Baru ni hangpa kt dia balun duit 60 ribu,habuk puk tarak....jgnla buat cerita..kt nak pilihan raya....lebih baik hangpa turun cawangan tembak pembangkang daripada tembak kwn2 separti...

    ReplyDelete
  23. Semua AJK UMNO Padang Serai tak boleh pakai.Macam cerita orang ramai dok sembang kedai kopi.Aku pun malu besar.

    ReplyDelete
  24. Salam sejahtera. Buat teman2 UMNO yg dikasihi jgn kita ambil peluang melalui blog ini utk menghentam, mencerca, menghina dan memfitnah sesama sendiri. Seburuk2 pemimpin yg kita tuduh macam2 itu adalah yg dipilih secara demokrasi. Kalau kita belum ada jawatan, sabar sekejap, tunjuk prestasi kerja yg meyakinkan ahli, nanti mereka akan undi kita utk jd pemimpin. Pilihanraya semakin hampir, kalau kita benar2 "ORANG UMNO" jgn jd perosak parti, sebaliknya jom kita sama2 buat kerja demi kemenangan UMNO/BN dlm PRU13 nanti. Selamat Berjuang...

    ReplyDelete
  25. UNTUK DUN MERBAU PULAS..pd pendapat sy.calon yg layak jd pemimpin n mngambil dun merbau pulas smuala ialah DRS ZUBIB BIN SAAD iaitu setia usaha pdg serai.mengikut analisa sy.beliau seorang berilmu tinggi dlm berpendidikan.malah tdak sombong dgan org kampung,krana beliau asal dr org susah.saya amat mengenali beliau.sblum main politik lg dia tadak sombong dan kedekut.akar umbi mahu dkat dy dgan ikhlas.ajk bhagin banyak mahu dkat dy..dan tiada isu.kaum cina dan india trutama di labu besar amat menyukai beliau.pcayahlah kata sy.beliau akn jd panglima perang untuk mngambil blik dun merbau pulas.aminn.kalu kita boh calon yg isu bercangah.main bini org.main judi.finah org.mmg lah x layak jd pmimpin.kami sebagai rakyat org bawahan amat berharap DRS ZUBIB SAAD jd pemimpin kami.pecayalah beliau amatlah ikhlas utk perjuangan suci ini.kami amat berharap ramai org sdah berbaik dgan beliau.wasalam

    ReplyDelete
  26. N. Surendran.. Uthayakumar & hindraf..Tolong la share info mamat pkr ni..

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum.Salam Sejahtera.

    Kat Pdg Serai lani kira ok gak lah berbanding dulu. Dari perubahan besar sampailah ke benda kecik-kecik seperti penyelenggaraan longkang dan rumput-rumput di taman-taman perumahan. 2 bulan sekali depa mai servis. Berbanding dgn setahun sekali dulu.

    Antara kejadian paling teruk penah berlaku di Pdg Serai dan Islam khususnya penah berlaku pada lebih kurang 2 minggu sebelum pilihan raya lepas. Bersaksikan ratusan jemaah yang hadir untuk sembahyang Jummat. Imam Pas membaca khudbah ,menceritakan bagaimana seorang ulama terkenal didunia bermimpi,. Nabi Muhammad SAW sebut nama "Anwar Ibrahim" akan jadi pemimpin.

    ~Fitnah Iblis laknat mana yang memesongkan akidah "ulama" itu Allah saja yang tahu. Dan Allah Taala tak tunggu lama dah. Kebesarannya ditunjukkan dgn kejatuhan Pas di Pdg Serai. Penduduk sini dah faham sgt dah tetang janji-janji fitnah yang ditaburkan.
    Hati para-para Pas ni telah hitam. Tak dpt nak bezakan yang mana betul dan salah.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.