Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Tuesday, March 22, 2011

Surau RAPID Jadi Medan Tazkirah Politik...?


Baru-baru ni 16 Mac 2011, semasa aku diajak oleh member-member dari Rapid dan Prasarana yang Pro UMNO melihat apa dah berlaku pada Rapid sekarang ini. Teringat dalam artikal aku yang lepas menceritakan pasal "Fill In The Blank" spesisi manusia yang bertopengkan.......

Ternyata apa yang aku katakan itu berlaku di hadapan mata aku. Pada mulanya aku rasakan apa salahnya berbuta demikian, selagi dia bergelar Ustat tambahan pula bekas Mufti Masjid Negara mengadakan tazkirah di mana-mana tempat demi menegakkan syiar Islam berkongsi-kongsi ilmu Agama itu.

Tapi sangkaan aku melalut merata apabila makin lama tazkirah dibaca, bertambah panas isu-isu politik diperkatakan. Waktu rehat 1 jam itu diisikan penuh dari tazkirah kepada ceramah. Terasa macam nak suruh ustat tu berhenti, tapi apakan daya aku hanya pendatang. Tak elok kalau mengganggu majlis orang. Lebih-lebih lagi GMD tu orang Najib (depa kata).

Bila aku tanya geng-geng surau Rapid KL Subang tu, GMD tau ka pasal menjemput YB Ustat Taib Azamuddin membuat tazkirah di surau ni.......? Depa kata GMD tak kacau bab-bab ni. Tak sangka ramai juga geng Rapid ni orang PAS dan PKR.

Dikabarkan juga berlaku di Proton dan Naza Gurun cuma penceramah dia orang lain laaa.......

Print Friendly and PDF

4 comments:

  1. Makin kalut dibuatnya, kejap Prasarana kejap RapidKL, kejap orang Prasarana ditahan bawak
    keluar duit dan mcm2 lagi....Apa sudah jadi GLC
    kerajaan BN ni, kena betulkan sebelum kudis jadi nanah dan lastly kena potong mcm diabetes tu..

    ReplyDelete
  2. Kalau ada gambar sekali, kawan respect jugaklah nampaknya ada kebenarannya.Tapi tak salah kot pasal Malaysia negara demokrasi.Datok Nik Aziz ke Tuan Guru Hj Hadi Awang atau lainnya boleh juga jemput dan no issue lah geng....ilmu tanpa amal lagi tak guna...

    ReplyDelete
  3. hurmm.. cuba fokus la dlm topik.

    isu politik adalah perkara kecil.

    lg satu dah confirm dah org tu mmg kena tangkap kat us. org muda la katakan.. bila lagi nak naik syeikh? dan kene bail out dgn dato seri.


    dan lg satu, org yg kenal dato najib tak kan mudah ckp gmd org najib. overstatement.

    gmd hanyalah diamanahkan saja.. kpi blum achive lg nih..

    ReplyDelete
  4. Orang-orang atas Rapid & Prasarana yg bergaji besar tu tampak ke! atau takde yg datang? kenalah bukak mata & telinga jangan dibutakan mata dan dipekakkan telinga..lama-lama esok jadi sarang tempat berpolitik lak bukannya tempat cari ilmu.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.