Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, March 21, 2011

Kerajaan DAP Pulau Pinang Diskriminasi Rakyat Kawasan Parlimen BN.


Dilaporkan bahawa rakyat di kawasan parlimen Barisan Nasional (BN) telah didiskriminasi oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang berhubung dengan pemberian Wifi percuma.

Agak mengecewakan apabila, kenyataan Jeff Ooi, MP Bukit Jelutong, dengan secara terang dan jelas, tidak akan menyediakan Wifi terhadap 3 kawasan yang dimenangi oleh BN atas alasan, tidak mempunyai sumber yang mencukupi. Alasan yang memang nampak sangat tidak munasabah!

Bukankah Laporan Audit sebelum ini mengumumkan bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang merupakan negeri yang mempunyai kewangan yang diberi penarafan yang tinggi dan baik? Jadi, nampak sangatlah ianya keputusan yang diambil dari sudut politik! Bukanlah dari sudut mewujudkan kemudahan secara saksama.

Kami agak kecewa dengan sikap ahli politik, baik BN atau DAP atau PKR sekalipun, yang tidak habis-habis menggunakan agenda politik dalam setiap hal.Dan kali ini, apakah rakyat kawasan BN tersebut bukan rakyat Pulau Pinang? Mengapa perlu ada tindas-menindas? Berikut di bawah adalah kenyataan Jeff Ooi berhubung kes ini:

The Penang state government will continue to exclude three parliamentary constituencies held by non-Pakatan Rakyat MPs in its free WiFi initiative.
Citing limited funds, Penang Telecommunications Task Force chairman Jeff Ooi said the state resources were too limited to extend the service to Kepala Batas, Tasek Gelugor and Nibong Tebal.
Former Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi is the MP of Kepala Batas while the MP for Tasek Gelugor is Minister in the Prime Minister’s Department Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.Nibong Tebal MP Tan Tee Beng quit PKR last year and has joined Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita).
“There is no point investing money in Kepala Batas, Tasik Gelugor and Nibong Tebal for now.
“If we have the resources, we will, but our resources are limited so we are focusing on the Pakatan-held constituencies,” Ooi, who is Jelutong MP, told reporters yesterday.
If the local people in the constituencies want WiFi, then they should vote for Pakatan, Ooi added.
Wakil rakyat apa ni? Kenyataannya menyuruh penduduk kawasan BN mengundi Pakatan jika ingin mendapat perkhidmatan Wifi percuma, amatlah dangkal sekali. Ini bukan berlaku kepada wakil rakyat DAP sahaja, malah PKR, PAS dan UMNO juga, yang sering melibatkan segala hal dalam politik.

Sekiranya ianya mencakupi kebajikan dan kemudahan untuk rakyat, adakah kita perlu diskriminasi? Walaupun Wifi, bukanlah sesuatu yang amat penting seperti air, atau eletrik, namun tidak perlulah mendiskriminasi terhadap sesuatu penduduk.Apa pandangan anda mengenai isu ini?
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.