Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, October 7, 2010

Dato' Bodo.....

Kekecohan UMNO Kedah tidak semua yang tahu, atau sudah tahu dan mungkin buat-buat tidak tahu. Tetapi hakikatnya bagi pihak Majlis Tertinggi UMNO mungkin tidak tahu ataupun mampus lingkup peduli apa… PRU13 nanti kita turun ramai-ramai bawa RM banyak-banyak beli rakyat meraih undi.

Rata-rata dikaji, diteliti, disemak dan dipantau..… UMNO ketandusan pemimpin, baik di peringkat Bahagian mahupun di peringkat Majlis Tertinggi. Rata-rata juga terutama di Kedah masing-masing hendak membodek, mengampu dan menujuk-nunjuk bahawa mereka mampu memimpin. Mereka berebut-rebut menonjol dan menjual diri untuk menjadi calon PRU13. Ada yang sanggup mengadai, menjatuh, mengaib, menuduh dan mendedah maruh janji hajat hati menjadi calon tercapai.

Di Kedah, kepincangan UMNO amat ketara sekali di dalam perebutan ini:

Sungai Petani.
Sejak dari dahulu hingga sekarang, UMNO Sungai Petani tidah pernah aman dan tenteram. Ada saja masalah yang timbul. Terbaru, terdapat segelintir penentang Ketua Bahagian Sungai Petani (Ali) cuba membuat kacau di dalam satu mesyuarat pemilihan. Munculnya satu pakatan Gerakan Anti Ali (GAA) yang tidak puas hati dengan kepimpinan Ali yang dikatakan ego dan sombong. Berbagai perancangan yang telah dan sedang diatur bagi mempastikan Ali dinyahkan dari menjadi Ketua Bahagian.

Satu maklumat dari sahabat aku dari PAS, puak GAA ini telah mengadakan perjumpaan bersama Dato’ Paduka Ahmad Bashah selaku Timbalan Pengerusi UMNO Kedah di Sungai Petani. Dalam majlis itu, Dato’ telah dimaki, dicerca dan digertak oleh kumpulan ini. Antara ayat yang dikeluarakan, “Dato’ bodo… Dato’ kurang ajar..…”. Pada mulanya aku tidak percaya tetapi apabila satu sedutan video hp ditunjukkan, membuatkan aku terkejut. Malangnya bila aku minta dibluetoothkannya, beliau tidak mahu kerana beliau ada agenda yang lebih besar lagi….kumpul maklumat dulu baru kita letup. Sahabat aku ini hanya bluetooth gambar sahaja. Terdapat juga dokumen dari Tengku Adnan yang diambil oleh sahabat aku ini dikedai minum bawah pokok katanya.


Ini yang membuat aku hairan, kerana sorang Ali ini, habis pecah randah UMNO Sungai Petani. Kalau aku amati video itu, tak ada pun AJK Ali di dalam perjumpaan itu. Majoritinya adalah bekas jawatankuasa yang tidak pilih. Adakah mereka ini lebih sudu dari kuahnya….. Aku dengar kumpulan ini sedang mengatur agenda besar untuk dibawa ke pihak atasan….. Bagi aku siasat dulu….. untuk kepastian.

Kita akan huraikan permasalahan bahagian-bahagian lain seperti Baling, Pokok Sena, Jerai dan Kulim Bandar Baharu.

Kita akan dedahkan kepincangan bukan sahaja dari BN, malah PR juga tidak ketinggalan.. Kerana perut, kepentingan, kuasa dan RM…….. kita rakyat yang menderita. Biarlah pemimpin yang dipilih adalah pemimpin yang memahami hati rakyat.

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.