Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, January 3, 2013

Takziah : Pahlawan Negara Kanang Anak Langkau Meninggal Dunia.

Pahlawan Negara, Datuk Temenggong Kanang Anak Langkau yang meninggal dunia di Hospital Umum, Kuching di sini, dipercayai akibat serangan jantung, jam 1.45 pagi tadi.

Kanang, 65, adalah anak Sarawak yang menjadi kebanggaan negara kerana keberaniannya menentang komunis ketika bersama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) .

Kanang meninggal dunia pada jam 1.45 pagi tadi selepas dikejarkan ke hospital dengan ambulans apabila beliau mengadu mengalami kesukaran bernafas dan pengsan di rumah pada kira-kira tengah malam, kata isterinya, Datin Brawang Chunggat.

Katanya, beliau dan keluarganya masih terkejut atas kematian mengejut suaminya itu kerana beliau tidak pernah mengadu sakit dan dalam keadaan sihat.

Kanang, seorang pegawai waran bersara, adalah penerima terakhir Pingat Seri Pahlawan Gagah Perkasa (SP) – anugerah tertinggi untuk keberanian negara.


Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.