Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, January 17, 2013

Bob Lokman Pertahan Fucker Patrick.......

"Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam. - Sinar Harian On-line (16/01/2013)
Kenyataan Patrick Teoh di atas sangat mendukacitakan majoriti umat Islam di Malaysia. Dek kerana marah dengan kerajaan negeri Kedah dengan peraturan yang ketat untuk mengadakan konsert, Patrick tidak dapat mengawal kemarahan sehingga dia menghina agama rasmi negara.

Kenyataan dan huraian Bob Lokman di dalam Sinar Harian On-line bertarikh 16/01/2013 tulisan Raziatul Hanum A. Razak bertajuk "Bob Lokman: 'Tak boleh salahkan Patrick Teoh'" (klik sini) nampak sangat kejahilan beliau memperjuangkan Islam.

~~~~~~~~~~~~~~ SINAR HARIAN ~~~~~~~~~~~~~~~~


RAZIATUL HANUM A. RAJAK
16 Januari 2013

SHAH ALAM - "Tidak boleh salahkan Patrick Teoh." Demikian reaksi pelawak dan pelakon, Bob Lokman berhubung kenyataan kontroversi Teoh semalam yang menyinggung umat Islam.

Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman berkata “mereka (orang bukan Islam) tak faham kehendak agama kita. Jadi, mereka tak akan nampak keadilan."

- faham tak faham bukan persoalannya Bob oiiiiiii. Pokok pangkalnya jangan main isu Agama. Hang faham tak maksud "Quran-thumping mother fuckers!!!" yang ditulis pada penghujung ayat Fucker Patrick tu…….?

“Kalau saya kutuk Teoh secara peribadi, ia tak akan selesaikan perkara ini sampai bila-bila,” katanya kepada Sinar Harian Online.

- perangai hang tak pernah berubah. Kerja mengutuk tu memang dah sebati dengan hang. Tak ada sapa pun yang suruh hang kutuk. Sepatutnya hang dah duduk dalam PAS, bawa la perkara ni ke pimpinan tertinggi PAS. Hangpa juga yang dok bersekongkol dengan DAP.

Beliau menegaskan bahawa pemerintah perlu melakukan sesuatu bagi membendung perkara sama berulang, yang mungkin membawa kepada perpecahan pada masa akan datang.

- bukan ka hangpa dok bela DAP, buat la apa yang patut. Jangan dok kena cucuk hidung saja.

“Satu hari nanti, keadaan akan bertambah teruk. Jika tak dibendung oleh pemerintah, perang antara kaum akan berlaku disebabkan agama.

- ternak la DAP tu lagi…….

“Kita kena bagi penjelasan mengapa (berhubung keputusan Kedah). Apa yang Kerajaan Negeri Kedah buat itu ada kebaikannya tetapi kalau nak cerita secara terperinci terlalu panjang,” katanya.

Teoh membuat kenyataan di laman sosial Facebook mempersoalkan garis panduan 1Malaysia Sambutan Tahun Baru Cina 2013, yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah.

Garis panduan dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri Kedah melibatkan aspek pakaian, nyanyian dan tarian. Ia menetapkan cara berpakaian pegawai dan artis yang terlibat hendaklah bersopan, tidak menjolok mata, artis digalakkan membuat persembahan nyanyian dan lagu berunsurkan ketuhanan atau nasihat dan tidak melalaikan serta melampau.

Dalam pada itu, Bob berkata penjelasan yang diberikan perlu merangkumi aspek positif dan negatif setiap keputusan itu.

“Dalam soal negatif (larangan) itu, kena ada apa yang positifnya. Bukan setakat Teoh, ramai yang tak faham.

“Mereka marah bila kena rogol tetapi dia tak tahu orang bernafsu apabila tengok dia berpakaian seksi,” jelasnya.

- sama la zaman kau dalam kancah artis dulu tu……. Bukan ka “Screen test” paling ko minat dalam office dulu tu……. Ko dah taubat NASUHA dah ka……. Or mungkin Tok Guru dah bagi pengampunan…….?

Sementara itu, Bob juga menyentuh soal kebangkitan umat Islam di Malaysia yang membantah filem Innocence of Muslims beberapa ketika dulu.

“Saya tanya mereka yang pergi mengamuk tentang filem itu. Dah tengok? Mereka jawab belum. Belum tengok pergi mengamuk buat apa?

- mungkin ko juga pun tak tengok, pasal tu ko tak ada persaan untuk membantah. Oh lupa…….hang kan dah dapat tiket ke syurga macam Ebi tu kan……. Syurga dok tunggu dah.


 “Ini memberi kesan yang negatif kepada Islam. Sama juga kalau kita buat tak tahu, tak tampil beri penerangan. Orang Islam akan hilang kredibiliti,” katanya. – Sinar Harian.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nasib baik dia membawa syahadah yang sama, nak aku maki mencarut pelik-pelik pada malaun sekoq ni. Malas aku nak komen....... semoga pembaca dapat menilaikannya.......




Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.