Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, May 27, 2011

UMNO Kedah Lepas Satu……Satu…….

Adakah UMNO Kedah sedang bergolak……? Inilah yang menjadi buah mulut ahli UMNO di Kedah yang mana membuatkan rakyat mula memandang rendah terhadap kewibawaan kepimpinan BPUNK. Aku cukup hairan dengan apa yang berlaku. Tak habis-habis dengan masalah. Kalau nak aku kata PAS mahupun PKR tidak menghadapi masalah, amat mustahil sekali kerana bertimpa-timpa masalah yang ada, tetapi tidak terbawa-bawa ceritanya hingga menjadi bahan kedai kopi. Tetapi kalau cerita UMNO Kedah ni, bertambah-tambah pekungnya dibuka.

Apa nak jadi dengan BPUNK ni……. Kesihan aku tengok Tok Bashah terkehel-kehel cuba menyelesaikan permasalah yang ada. Namun resultnya “Umpama Mimpi Dalam Mimpi…….”. Mungkin ada yang akan hentam aku dalam penulisan aku ni……. Tak aku nafi Tok Bashah kita tu memang berpengalaman dalam bab politik ni dan Tok Bashah sendiri dok mendabik dada “Aku lama dah dalam politik ni…….semua aku tau……. dalam poket aku…….”, tapi kita harus ingat “Politik Dahulu” tak sama dengan “Politik Sekarang”. Rakyat Kedah bukannya dengar cerita lama. Rakyat Kedah dahagakan pembangunan. Selagi mana orang-orang lama dok bergayut dalam mencari pengaruh semata-mata untuk bertanding dalam pilihanraya……. UMNO AKAN HANCUR.

Tok Bashah seharusnya berpendirian tegas. Jangan terlalu pengaruh dengan bodekan-bodekan dan cerita-cerita manis dari Ketua Bahagian mahupun Jawatankuasa Bahagian. Bahagian Tok Bashah sendiri huru-hara, apatah lagi bahagian-bahagian lain. Aku tak mahu memihak mana-mana individu, tetapi semasa Tok Det Khalid (yang dikatakan mempunyai masalah peribadi) mampu mentadbir UMNO Kedah begitu cantik sekali atas sifat ketegasan beliau. Tapi Tok Bashah harap MISAI aja TEBAL, tapi bab nak menyelesaikan masalah lembab. Kesian juga aku tengok Tok Bakri ibarat diluah mati bapak, ditelan mati mak……. nak kulum……. ni kena tanya Tok Seri Nuat Brahim.

Melalut dah aku ni…….

UMNO Bahagian Sungai Petani bakal digantung……. Apa cerita ni Tok Bashah…….? Masalah yang sekecil tu pun tak dapat diselesaikan ka…….? Adakah Tok Bashah mengambil keputusan yang tepat untuk menggantung Bahagian SP…….? Kerana dik sekoq berok tu, nak ditebang habis pokok sekebun. Alih-alih Tok Mukris akan diminta pantau UMNO SP. Cukup mudah pendekatan Tok Bashah buat, yang pentingnya 11/06/2011 taik dan teloq busuk tak hinggap kat beliau. GAA tunggu masa saja. Aku rasa Tok Mukhris bukannya bodoh nak terima bulat-bulat benda ni.......

Kalau SP terkenal dengan GAA, wujud pula kumpulan baru di Padang Serai iaitu GAR. Kumpulan ni sedang bergerak dengan hebat sekali mencari pengaruh. Wujudnya GAA dan GAR adalah kerana tidak puas hati dikalangan ahli UMNO terhadap KB dan sebahagian kecil jawatankuasa bahagian. Cuma perbezaan antara GAA dan GAR adalah GAR bergerak rakus bertujuan untuk merosakkan dan memperlaga sesama ahli semata-mata mencapai matlamat terpilih menjadi calon PRU13 kelak, sedangkan GAA hanya bergerak di dalam kumpulan mereka sahaja tanpa mempengaruhi individu lain. Tok Bashah kena fikir betul-betul mencari penyelesaian yang terbaik.

Bagi aku kedudukan Padang Serai lebih teruk dari SP. Akan aku dedah sedikit demi sedikit apa yang berlaku dan Tok Bashah kena berhati-hati dengan 4 kumpulan musang yang sedang agrasif menyusun strategi. Selepas Padang Serai mungkin aku akan bawa cerita Merbok, Alos Setar, Pokok Sena, Jerai, Kuala Kedah, Kulim Bandar Bahru dan Baling. Tapi aku nak tengok dulu sejauh mana pendekatan Tok Bashah ambil bagi menyelesaikan masalah yang wujud dan bakal wujud.

Di Padang Serai GAR memain peranan untuk menghentam Geng Raman, Geng Halim, dan Geng Mantan YB. Sekarang ni jawatankuasa UMNO PSerai bergerak secara individu mencari pengaruh. Malangnya mereka-mereka ini amat bermasalah sekali dan tidak disukai oleh rakyat MELAYU PSerai. Tok Bashah kena ingat....... berapa kerat sangat ahli UMNO yang ada di PSerai....... PRU13 suara rakyat adalah penentu. Kepada mereka yang pemberi masalah kepada UMNO PSerai tu, lupakan saja niat nak bertanding. Jangan harap la kalian akan dapat bertanding. Aku pasti tidak seorang pun jawatankuasa Bahagian yang tersenarai. Jangan dok mengadu DUMBA....... Kepada Tok Bashah, akan aku sambung cerita ni dilain siri.......

Print Friendly and PDF

90 comments:

  1. DKS UMNO Kedah sebenarnya lepas satu dua tiga empat lima enam tujuh lapan sembilan terjun masuk laut terus.Kebanyakan KB ada masaalah pelbagai dari hal sikap sampailah cerita dalam seluar dan dalam kain mereka.Dato Bashah sudah tidak mampu lagi bawa UMNO Kedah ke era yang hebat.Dia sendiri pun nampak tak bermaya.Semua KB di Kedah 2x5.

    ReplyDelete
  2. GAR pula dah di Padang Serai.Padang Serai ada beberapa kelompok sejak Raman jadi ketua bahagian lagi.

    1.Kumpulam Raman sendiri
    2.Kumpulan Halim Bas
    3.Kumpulan GAR-Ku Rashidi punya
    4.Kumpulan Bakri Naib Ketua dlm proses tunggu dan lihat.Kumpulan ini dia bila-bila masa boleh menyelinap masuk anatara kumpulan tadi.Katanya dia yg mana boleh hidup dan selamat.
    Apa cerita pun UMNO Padang Serai sudah hancur kerana sikap rakus dan gila kuasa Raman.Kemudian ditambah isu balun jubok pula.Yang lece masa dalam mesyuarat perwakilan dia tak nafi pun.Dia boleh kata ini isu peribadi.Korek lubang terjun esndiri lah.Bila Raman lemah masing-masing dah naik tocang.Apa nak buat penasihat Raman Zuber pun ada kepentingan diri.Orang Padang Serai kata penasihat 10%.Eloklah Raman undurlah secara terhormat demi kebersihan nama UMNO.Kalau tidak UMNO akan jadi mangsa kerana akhlak Raman.UMNO hak ahli UMNO dan orang ramai.Bukan harta sendiri bapak kamu.Lagi pun PRU 13 dah dekat.Raman dah tak layak jadi calon lagi.Kalau jadi pun pembangkang akan menang free je.

    ReplyDelete
  3. Kalau nak tengok masalah umno kedah nie kena flashback sejak pilihanraya umum 2008 lagi. time pilihanraya tu ramai orang penting dalam umno kena kuis dengan tok det dan kj, di takdir pulak kedah terlepas kepada pembangkang maka pemimpin umno pakat tembak kawan-kawan dalam parti.
    jadi kesilapan tu bermula dari sapa. jawapannya dari tok det.
    lepas tu mai pula pemilihan umno, ramai ketua bahagian kena kuis dengan orang yang diatur oleh tok det untuk bagi perkuat kedudukan tok det.
    sapa kah ali yahya, sapakah tajul urus, sapakah abu hasan sharif, sapakah azeez rahim, sapakah tajudin sik, sapakah yusuf usima. mereka tu semua orang tok det yang ditanam untuk selamatkan kariere politik tok det.
    di sungai petani semua orang tau punca masalah adalah dari ali yahya, di merbok pun semua orang tau punca masalah adalah rai tajul, di baling pun orang tau punca masalah adalah azeez rahim
    kita boleh habaq kata banyak punca masalah dalam umno kedah adalah hasil kerja tangan kotor tok det
    malang bagi bashah dia mengambil umno kedah yang dah diperlingkupkan oleh tok det.
    tok bakri....heheheh, tanya dia sat, sapa tok det dengan dia, jangan jadi gunting dalam lipatan nooooo

    ReplyDelete
  4. di pdg serai KJ atok lama dah nak bagi ketua pemuda dia jadi ketua bahagian.akhirnya apa yg terjadi.

    ReplyDelete
  5. ANAK BUKIT HIJAUMay 28, 2011 at 11:35 AM

    Aku berpendapat, untuk UMNO bergerak dengan lebih sempurna,kempat-empat kumpulan ini harus diselamatkan dengan meletakkan mereka di dalam satu "kawah" yang dipanggil UMNO Padang Serai.

    KEEMPAT-EMPAT KUMPULAN INI TIDAK MEMPUNYAI KEKUATAN YANG MUTLAK.

    Kumpulan-kumpulan ini harus mengenepikan kepentingan peribadi dan mengutamakan rakyat sepertimana kenyataan DS Presiden dalam mesyuarat MT semalam.

    DS Najib menasihatkan semua pemimpin Bahagian bahawa mereka mesti utamakan rakyat, kerana UMNO wujud berlandaskan struktur yang dibina selama ini berteraskan kumpulan sasar untuk meyakinkan rakyat.

    Tegasnya bilangan ahli,bilangan Bahagian dan bilangan Cawangan tak membawa apa-apa erti melainkan kalau kita berjaya mewujudkan kerajaan dengan memenangi pilihan raya.

    KEUTAMAAN MESTI DIBERIKAN KEPADA RAKYAT DAN BUKAN SOAL DALAMAN PARTI.//DY

    ReplyDelete
  6. Tangan-tangan yg merosakkan UMNO Padang Serai sejak sebelum ,masa, dan selepas pilihanraya kemudian berpecah ialah;
    Abd Raman
    Zuber
    Asri
    Marlia
    Halim Bas.

    Inilah pengasas pada perpecahan UMNO Padang Serai.Keberulan Raman jadi peranagai Buruk songsang yg memalukan UMNO Padang Serai.Penasihat mereka waktu mula asas ialah Zuber.

    ReplyDelete
  7. Kalut UMNO Padang Serai.Ramai dah jadi kadok naik pokok nyok.Bakri dan Zuber tubuh pula Gerakan Anti Halim Bas.Nampak sangat main politik kerana temolok sendiri bukan kerana perjuangan lagi.Sebelum ini Gerakan Anti Raman yg diketuai Hero Madu Tiga.Inilah perubahan yang Raman janji dulu.Zuber main peranan lagi.

    ReplyDelete
  8. Kalau banding SP dengan Pdg Serai Ali Yahaya lebih bersih dari skandel yg tak senonoh jika dibanding dengan Rahman.Persepsi terhadap Rahman sudah tidak dapat dipadam lagi.Ali yahya patutlah diberi peluang mentadbir UMNO SP.Apa salahnya berilah sokongsn pada Ali Yahaya ini.Lepas pilihanraya ini kalau tak sesuai buatlah apa yg patut.Masa sekarang tak sesuai.UMNO Kedah fikirlah UMNO SP ini.Padang Serai memeng wajar lah Rahman undur kerana isu ini amat jijik dan ada kaitan dengan akhlak.Cerita SP dengan Padang Serai inimerupakan sejarah hitam dalam UMNO.Itulah kalau dah main duit nak kejar jawatan.Terima lah pembalasan dari Allah.Insaflah wahai semua.

    ReplyDelete
  9. aku setuju dengan Titi Panjang...

    ReplyDelete
  10. masa naik dan ada jawatan hangpa ranggi.maki orang sana sini.tak heran pada orang bawah.ada rezeki orang pun hangpa kepak dan tendang.cawangan yang tegur hangpa dibatalkan macam keladi,terat batu,hitech,jubai,jubai sc bikan atas.cawangan yang bodek dan jilat jubok hangpa tak cukop korum pun hangpa tutup mata sebelah.cawangan labu besar mesyuarat pun buat hari kerja.dekat 50 orang hangpa tak panggil mesayuarat.ini kerja jamil dgn zahari.hangpa buat umno padang serai macam syarikat sdn bhd macam bapak hangpa punya.punyalah gila kuasa.hangpa semua dah lupa pada Tuhan yang ;ebih berkuasa.bila ketua kencing berlari,timbalan kencing berdiri,naib kencing menerap,ketua pemuda berak dalam seluak.manakala yang lain berak dalam kain.dato najib kata lain hangpa buat lain.inilah rupa permbaharuan yg hangpa dah buat untuk orang melayu di padang serai.pejabat umno pun hangpa jual.bila tegur kata orang jahat.sebenarnya demokrasi dalam umno padang serai dah mati ,suara rakyat akar umbi sudah mati.buat juara rakyat tapi suara rakyat tak mahu dengar.pemimpin kena lah ada iman dan taqwa.kalau pemimpin pun dok bawa indon,asmara dgn bini norang,ada skendel yg memalukan .adakah ini tranformasi ?

    ReplyDelete
  11. Pesona Sri PinangMay 29, 2011 at 1:24 PM

    Perjuangan belum selesai:

    Ketua cawangan Taman Angsana dah jadi ke Pengerusi JKKKK.

    Ini lah janji dijuburi dulu.


    Ke dia janji bohong je.

    ReplyDelete
  12. titi panjang , tolong check sat dengan suami Mastura P.A Shahanim , suami dia ada buat report polis beberapa bulan lalu di IPD Sg. Petani pasai Shahanim Ketua Puteri dok guna bini dia...dok jual bini orang...

    ReplyDelete
  13. di Sungai Petani aku dengaq , si Khairul Setiusaha GAA pernah songlap duit masjid Sg. Pasir...lepas tu dia jugak pernah kecoh arwah Ibrahim Mustafa puluhan ribu ringgit...dia jugak yang buat hal bakar poster BN dan Mahdzir Khir waktu pilihanraya dulu...Dia jugaklah yang konon nak jadi hero di SP la ni...

    ReplyDelete
  14. bersatu bersetia berhidmatMay 30, 2011 at 7:32 AM

    Di Padang Serai ini macamnana nak aman.Sejak perweakilan baru ini orang dah kata Bahagian Samseng Padang Serai.Ini semua siapa punya kerja.Tentu kerja manusia yang kemaruk kuasa.Lagi satu bila Raman kena undur kerana isu DILIWAT sudah nampak dua tiga ketua cawangan yang jadi batu api yang suka pelaga antara satu sama lin.Meraka akan demand RM tinggi.Siapa huloq tebai disitulah sokongannya.Mereka bukan sayang UMNO mereka inilah perosak UMNO.Zuber dengar cerita tiap-tiap malam buat perjumpaan dirumahnya.Amboi nak apa lgi.Katanya dia pula yang layak jadi ketua dibahagian Padang Serai.Bakri pula cerdik tapi tak bijak.Main politik ada prinsip tapi goyang macam pokok ubi keledek.Kata ahli AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR.Tapi yang kemungkaran berlungguk dalam UMNO Padang Serai.Ketua Pemuda pun ada cerita juga.Tapi sikit bawah drp ketua bahagian je.Yang nampak kini Halim Bas pula dah mula didekati oleh kumpulan opurtunis politik.Kumpulan opurtunis ini lah yang akan hidup dua alam.Dulu Padang Serai antara yang cukup stabil ada selesa kata dan komen dari semua peringkat termasuk ramai pemimpin.Kini Padang Serai terkenal dengan isu betina ,judi,isu Liwat,isu miang dan merenyam.Semua ini dah jadi bahan sembang di kedai kopi.Tak malu kah semua ini.Puan Marlia pun ada cerita dia.Dia pun ada strategi dia.Tengok sahajalah.Waspadalah Padang Serai jangan dibiarkan dan diserahkan pada KERA YG NAK BAIKI LABU.Ramai kera drp labu terdapat dalam barisan kepimpinan Padang Serai kini.Carilah tokoh muda yang ada iman,akhlak mulia,ahli masjid,pendidikan tinggi,dihormati dan disanjung dan tak gelojoh dan loklak.Kalau masih simpan barisan yang ada kini alamatlah ranaplah Padang Serai.Ahli UMNO Padang Serai kena bangkit segera.Tegur lah semua pemimpin cawangan yang bodoh somobong sama ada dicawangan atau di bahagian termasuk pemuda.wanita dan puteri.Mereka ini pedagang politik umno psdang serai yang menjual nama busuk umno padang serai.Suara umno padang serai sudah mula malap dan hampir padam kerana utamakan kebendaan yang melampau.Bangunlah wahai ahli UMNO sekelian .Hapuskan kemungkaran dan kemaksiatan di padang serai.

    ReplyDelete
  15. sebenarnya yang merosakan UMNO Bhg Padang Serai dan lain-lain UMNO Bhg dalam malaysia ni ialah....KJ...akibat projek KJ nak jadi PM termuda,,,,inilah kesannya...Bahagian Pdg Serai antara Bhg terlibat dengan projek tersebut....lihat apa dah jadi....kemenangan RM atas dasar untuk melakukan perubahan dalam UMNO Bhg Pdg Serai....memang dah pun berubah sejak RM menjadi Ketua Bhg sehinggakan perubahan yang di lakukan tidak tahu nak letak di mana perubahan itu...Yang bertanggungjawab melakukan perubahan hingga UMNO Bhg Pdg Serai jadi macam ni melibatkan semua barisan kepimpinan UMNO Bhg yang di pilih/dilantik, semua barisan PP/PW/P3 yang dilantik/dipilih....tepai nama-nama besar yang bertanggungjawab sebagai mastermindnya ialah:...zuber kongkang antara manusia yang bertanggungjawab menyebabkan UMNO Bhg Pdg Serai mengadakan mesyuarat perwakilan 2 kali pada 1998, dia nia ketua kumpulan 11......bri besaq kumpulan serpihan Pekida yang bangana tentang politik...bekas anggota Polis yang di pecat kerana masalah disiplin.........nama-nama ni berada di belakang tabir yang merupakan tangan syaitan.....ada nama lagi yang berselindung seolah-olah peribadi bersih dan mengamalkan prinsip "play safe" merupakan "small Napolean" .....berok bakri Naib Ketua Bhg, syaitan betina dermawati adalah intelligent JHEK, depa ni i ulaq kepala 11....
    seperti kara MR...5 nma yang beliau senaraikan sebagai pengasas perpecahan dalam UMNO Bhg Pdg Serai...mungkin betoi.....mungkin ada lagi...dia tu yang menjadi penasihat kepada Ketua Bhg....
    untuk itu saya mengambil kesempatan ini mengucapkan tahniah kepada tangan-tangan syaitan yang memenangkan RM sebagai Ketua Bhg [lihat FB bri besaq@sabri zakaria]...3x punah rahman mahmud.....zuberkongkang PTI dari Bhg Baling....Dermawati@pasangannya naga kepala 5...serta semua yang bekerja keras memenangkan RM sehingga UMNO Bhg Pdg serai telah di ubah berada di tahap sekarang.....apa lagi yang anda akan lakukan terhadap UMNO Bhg Pdg Serai wahai tangan-tangan syaitan................khabarnya RM akan.......dan akan berlaku per..........di Pejabat UMNO Bhg Pdg Serai.......tunggu dan lihat........

    ReplyDelete
  16. Ditengah-tengah dan celah kekalutan serta krisis UMNO Padang Serai menjelma pula seorang lagi opurtunis politik yang dipanggil Datok Temberang.

    ReplyDelete
  17. Mangkuk -mangkuk hayun yang sedang geli naj jadi Pemangku Ketua UMNO Bahagian Padang Serai setakat ini.Askar upahan mereka mula bergerak:
    1.Zuber
    2.Halim Hassam
    3.Bakri


    Agak-agak sapa yang layak jadi jawatan tersebut.

    ReplyDelete
  18. apa kata kita bagi kat Dr Zainal.

    ReplyDelete
  19. Kalau Dr Zainal ok sangat lah.Jadi sesuai jadi calon PRU 13 nanti.Aku sokong 100%.Dia AJK Bahgaian pula tu.Halim Bas ,Bakri tak layak langsung.Pelajaran SPM je.

    ReplyDelete
  20. Dalam UMNO Padang Serai ada banyak hantu raya yang kerja dia makan telok.Kalau tak bagi telok dia kacau satu bahagian.Hantu raya ini malas kerja dan penyegan.

    ReplyDelete
  21. Sebelum kita nak bincang sapa layak sebagai pemangku Ketua Bhg...kita terlebih dahulu kena lah menelaah Perlembagaan UMNO, jangan main hentam keromo saja nak bagi sapa pangku Ketua Bhg. Bagi ulasan menstilah berdasarkan fakta dan bukannya auta.....
    Siapa Zuber kongkang...
    Siapa Bakhri Hashim.....
    Siapa Dr Zainal....
    Nak pangku Jawatan Ketua bahagian.....
    Jawatan Ketua di pilih melalui persidangan perwakilan Bhg dan bukannya di lantik....
    Jadi secara otomatiknya....Timbalan Ketua akan pangku Jawatan Ketua....janganlah Naib Ketua, AJK Bhg ataupun SU Bhg yang hanya di lantik dok geli nak jawatan tersebut...malu....malu....rujuk perlembagaan.....itu pun kena ada arahan hitam/puteh dari Jawatankuasa Pengurusan Parti....dengaq habaqnya Team RM nak buat demo petang ni depan Pej. UMNO Bhg Pdg Serai sebagai membantah perlucutan jawatan Ketu Bhg ke atas RM....Bri Besaq kononnya sebagai taiko untuk demo tersebut...jom pakat pi ramai-ramai.......

    ReplyDelete
  22. Lompat zuber lompat bagi tinggi-tinggi.

    Lompat Mansor Gunting rambut lompat bagi tinggi,

    Lompat Bakri lompat bagi tinggi-tinggi,


    Lompat Dermawati lompat bagi tinggi-tinnggi,


    Lompat Azmi Tmn Angsana lompat bagi tinggi-tinggi,

    Lompat Jamil lompat bagi tinggi-tinggi,

    Lompat Asmadi lompat bagi tinggi-tinggi


    Lompat Midah lompat bagi tinggi-tinggi

    Akhirnya penentuan dari Allah SWT jua..,

    ReplyDelete
  23. ingat PKR je haru....Umporno lagi..lagi HARU...

    ReplyDelete
  24. kalau aku jadi.....Zuber
    kalau aku jadi...Mansor Gunting rambut
    kalau aku jadi ...Bakri
    kalau aku jadi...Dermawati
    kalau aku jadi...Azmi Tmn Angsana
    kalau aku jadi....Jamil
    kalau aku jadi...Asmadi
    kalau aku jadi...Midah
    Kalau aku jadi...Rosni...Salbiah Khalib...Bri Besaq...
    Aku gantung diri kat pokok temuchut...aku malu...aku frust...aku bersalah...aku berdosa besar...aku khianati bangsa aku sendiri...aku khianati UMNO...aku khianati harapan generasi muda bangsau aku sendiri...
    Aku juga dengan sukarela istihar keluar UMNO...aku masuk PAS untuk menebus dosa yang aku lakukan selama ini....
    Aku akan pastikan PAS/PKR ataupun PR menang selesa dalam PRU ke-13 akan datang kerana aku selama ini mengkhianati UMNO semasa PRU ke-12 lalu yang menyebabkan calon UMNO tertonggeng....
    sebenarnya aku cukup-cukup frust hampir menonggeng kepada Anwar Ibrahim di sebabkan Rahman tidak berpeluang menjadi calon dalam PRU akan datang...aku benar-benar harap kepada Rahman...tapi rupa-rupanya Rahman sama spisis dengan Anuwar Ibrahim....gay rupanya...lepas ni aku nak tengok Midah, wati, Rosni, salbiah,bri besaq nak tonggeng ke tidak...nak menyalak ke tidak...apa alasan depa...konspirasi sapa....mana power tiga lines...mana pi mereka yang berjeket hitam/cermin mata hitam....apa bri besaq boleh buat....sembang je.......porrrrrraaahhhhh.......

    ReplyDelete
  25. Sungguh Ka: Kalau macam ini punya cerita alamat UMNO Padang Serai sudah hancur lebur.Dulu zaman Tok Pa.Tok Mood dan Tok Det cukup stabil dan tenteram.Aku amat sedih dan kecewa dengan kejadian begini.Aku tercari-cari bagaimana perkara buruk ini boleh berlaku.Siapa punya angkara.Kenapa orang yang tak berakhlak ini dipilih jadi pemimpin.Tak ada orang lain kah yang nak dipilih.Cerita nya kata semua ini angkara politik wang dimana kuasa dan jawatan boleh dibeli.Harapan UMNO Padang Serai untuk kembali zaman ketiga tokoh pemimpin lama tadi sudah tidak ada lagi.Tokwan aku kata dulu pun ada gaduh juga tapi lepas pemilihan selesai dengan elok.Yang menang tak sombong macam zaman Rahman dan Zuber ini.Rahman dan Zuber kerja mereka menindas dan pantang ditegur atau dikritik.Tokwan aku jadi Bendahari cawangan tiga ketua bahagian Tok Pa.Tok Mood dan Tok Det.Sekarang dia dah tua dan uzur.Tapi masih mengikuti pertkembangan UMNO.Carilah pemimpin yang ikhlas,jujur,amanah,pekerti mulia,rendah diri,ada takqwa dan sentiasa mesra rakyat.Amin

    ReplyDelete
  26. maklumat terkini:

    Pemangku Ketua Bahagian Pdg Serai:Zuber Saad
    Setiausaha :Cop Pasar malam
    Bendahari :Suhaimi N.Mat
    K/Penerangan :shafie long

    AJK seperti biasa.
    UMNO padng serai akan lagi mantap

    ReplyDelete
  27. Anon 7:31am.....
    Hebat.......hebat.......
    bri besaq dok kat mana.......
    Wati chot gunting rambut macam mana..
    cop paya ketiau pesara Wataniah ATM nak lempaq kat mana.....

    ReplyDelete
  28. bukan k/penerangan tu: Mie tmn angsana...
    Midah Gedik Santai nak boh tang mana sebab dia memang pecacai yang setia ketua bahagian..aku cadang kita bagi Midah Gedik Santai nie Biro baru ...Pengerusi Biro Pecacai sesuai dgn perwatakan dia

    ReplyDelete
  29. UMNO SP katanya masih lagi kusut dan tidak menentu.Apa dah jadi dengan Ali Yahaya selaku Ketua Bahagian SP.Ali Yahaya ni dia lupa yg dia tu orang politik nak tunjuk kuasa macam PTD.Dia ingat nak Ketua Bahagian macam mamak kacang puteh agaknya.Orang lain jadi Ketua Bahagian bertahun-tahun.Kenapa Ali Yahaya tak sepenggal dah kelam kabut.Tapi dengar cerita Ali Yahya kata dia masih ada sokongan yang kuat.Tapi kumpulan Bakar pula kata dia pun ada pengeruh lagi kuat.Akhir sekali UMNO SP yang hancur.Aku ramalkan masa depan Ali Yahaya tak seindah macam dia mimpi.Kalau dia jadi calon pun belum tentu nak menang.Menang Ketua Bahagian SP tak sama dengan nak menang dalam pilihanraya.Segalanya terserah pada orang SP lah.Ali Yahaya pula pandai-pandai bawa diri yang semakin sukar masa depan politiknya.

    ReplyDelete
  30. UMNO PADANG SERAI TIDAK AMAN DAN SELESAI SELAGI ADA:
    ABD RAHMAN MAHMUD.HALIM HASSAN.MARLIA LATIF.ZUBER SAAD.MOHD ASRI ARIFFIN.

    SEBENARNYA MEREKA LAH YG PATUT BERUNDUR DAN LETAK JAWATAN.

    ReplyDelete
  31. ada org kuat zuber akan msk pas.dia ni ajk yang dilantik oleh rahman.kita tgu dan lihat????????

    ReplyDelete
  32. Org Bisa Said
    Yang dok gila2 nak jadi Ketua Bahagian sangat2 ialah Hj Ku Ahmad Rashidi
    Timbalan Bakeri Hashim
    Setiausaha AL Zuber Kongkang
    Ketua Penerangan Sabri Mat (Awang Monyet)
    Baru menang G7 dah lompat sanagt nak jadi KB
    itu pun ada 2tu;a Mcm mana nak jadi KB rumah tangga pun tak aman haru biru. Bini sampai 4 leh ka nak jaga Bahagian nak pikir tidur rumah bini mana pun dah pening cm mana nak jadi KB .
    Ada 2 org lai sahabat karibnya yg kata dr Kuala Lumpur yg geli nak jawatan
    Watie chot pulak dok loncat sgt takut tak jadi AJK nanti hilang glamour tak leh lawan Pn Marlia
    Alangkah sedihnya nasib mereka melobi sana melobi sini semua org depa nak makan.
    Ingatlah sikit yg punya kuassa menentukan segala-galanya adalah Allah swt bukan nya kita manusia. Kalau dah ditentukan rezeki tu hak Timb. Ketua, terimalah seadanya. Janganlah do loncat sg dok buat protes tiap-tiap malam Zuber oi. Ingatlah umur dah tua, jantung dah pakai spare part buat apa lagi itu semua buatlah amalan utk dibawa ke sana,
    Untuk Bakri pula jgn dok main play safe sgt org semua dah tahu tektik kotor hang tu, Kes awak pun dah byk
    Dermawatie yng dermawan pasal bu,,,,,,,,,,,,,,,,,,it ni sudah=sudah la ingat awak tu ada laki dan anak yg perlu dijaga bukan jadi cat woman yg dok buat kempen jatuh kan Halim, Takut kuasa ka hilang glamour ka.
    Chor gunting tugas awak pulak kena didik dan jaga bini jgn biar dia buat benda2 tak elok nanti mati sapa nak jawanb pasal bini kita tu

    ReplyDelete
  33. Komen orang ramai pasal Rahman Mahmud kenapa dia jadi begini.

    Rahman pernah derhaka pada UMNO masa Pru 12.

    Rahman pernah derhaka pada Pak Cik Osman Kejai Ketua cawangan dia sendiri.

    Rahman pernah derhaka pada Cikgu Dad orang yang didik dia dalam UMNO.

    Rahman pernah derhakan pada amanah orang ramai bila dia jual bangunan UMNO di Taman Mahsuri,Padang serai.

    Bila dia berguru dengan Zuber itulah jadinya.Zuber sendiri pun g uru kena berenti kerja .Rahman silap berguru barangkali.

    ReplyDelete
  34. berikut ialah jawatankuasa tertinggi penasihat rahman.

    1.zuber
    2.beri besaq
    3.yeh boroi bt selarong
    4.pak lah bom
    5.cop paya ketiau
    6.cot gunting rambut
    7.cop pasar malam
    8.midah tembun
    9.zahari labu besaq
    10.mee tmn angsana
    11.hj usop jangkang
    12.awang monyet
    13.edei ayam

    ReplyDelete
  35. Aku ucapkan terimakasih yang tak terhingga kepada semua yang memberi komen.

    Kepada Tok Bashah.......,

    Inilah antara suara-suara rakyat Padang Serai mahupun dari ahli UMNO dan rakyat kebanyakan. Adakah suara-suara luahan ini sama dengan laporan yang Dato terima sebelum ini.......?

    Renung, fikir dan hayatilah apa yang rakyat Padang Serai sedang rasai. UMNO Padang Serai mampu bergerak maju malah banyak perkara dan idealogi baru demi masa depan Padang Serai. Akan tetapi kalaulah suara-suara ini Dato tak endahkan....... KIRIM SALAM kalau UMNO nak ambil balik Padang Serai.

    Mungkin ini suara sebahagian mereka yang selalu berinternet, tetapi lebih pedih lagi kalau Dato sendiri turun padang mendekati rakyat Padang Serai. Tapi kalau turun tu, tak payah berprotokol laaaaaaa.

    Kepada pembaca, jangan rasa segan silu untuk memberi komen. Kita luah apa kebenarannya. Tidak lupa kalau ada cadangan yang bernas boleh kita berkongsi bersama demi UMNO dan masa depannya. Tok Bashah amat meneliti blog ini dan semdang tercari-cari penulisnya. Buat pengetahuan pembaca, artikal yang aku tulis baru-baru ini telah dibawa masuk ke mesyuarat BPNUK.

    ReplyDelete
  36. midah,wati,chot dilantik bermacam-macam biro dlm umno pdg serai.Dr Zainal satu biro pun tidak dilantik.Inikah politik umno padang serai yang kita mahu.

    ReplyDelete
  37. Sungguhka.......tahniah....usaha lagi...walaupun pahit..ianya tetap penawar....untuk semua pembaca yang bukan dari UMNO Bhg Pdg Serai...ataupun generasi muda UMNO Bhg Pdg Serai yang berjinak dengan Politik selepas 1998 mungkin tak tahu sejarah apa yang berlaku ke atas UMNO Bhg Pdg. Serai....sebeb tulah...golongan ini melompat sakan.....sebelum pemilihan Bhg 1998...tahukah anda kumpulan 13....siapa perancangnya...adakah dia ni masih aktif dalam politik UMNO Pdg Serai....dia ni sebenarnya ahli UMNO Bhg Baling...sengkatan dengan Ku Rashidi, Yusuf Izhar....Ketua Cawangan Naga Lilit...Batu 8...Bakri Hashim...Asri....Marlia, Chot Benggali...depa-depa nilah yang menyebabkan UMNO Bhg Pdg Serai mengadakan pemilihan dua kali pada 1998 lalu...la ni puak-puak ni juga yang bertanggungjawab menyebabkan calon UMNO/BN di DUN M/Pulas kalah...depa-depa nilah juga yang menyebabkan berlaku porak poranda dalam UMNO Bhg Pdg Serai..depa-depa nilah yang menjual bangunan UMNO di Taman mahsuri Pdg Serai. depa-depa ni jugaklah yang menyebabkan Rahman Mahmud menjadi pengemis politik....Jadi apakah yang perlu dilakukan oleh Ahli UMNO Bhg Pdg Serai, Cawangan-Cawangan, BPUNK......apakah Pengerusi BPUNK masih tida idea ataupun formula untuk menyelesaikannya......apakah PRU ke-13 yang kian hampir tidak menjadi agenda utama UMNO Kedah dan UMNO Bhg Pdg Serai.....
    Setakat ini UMNO Bhg Pdg Serai di lihat telah mengetapikan dalam minda depa terhadap PRU ke-13...fokus meraka....masing-masing nak jadi Ketua Bhg.....Zuber kongkang setakat dilihat sebagai Power of Land Lord.....dia mengatur setiap perjumpaan/mesyuarat merancang untuk dirinya menjadi Pemangku Ketua berdasarkan dia memiliki "DRS"...orang mana ada......Zuber kongkang juga telah melakukan "Branch Cleansing" dengan 15 Cawangan menjadi mangsanya...melalui perlembagaan ciptaannya...dia akan bertindak lagi terhadap Ketua Cawangan hadir perjumpaan dengan Ku Rashidi dengan tidak memperharui lesen JKKKP baru....ini akan menambahkan lagi kekalutan dalam UMNO Bhg Pdg Serai....jadi apa kata Dato Bashah....

    ReplyDelete
  38. Nak selamat dan bagi aman UMNO Padang Serai ini bukanlah susah sangat.Ambil mereka ber5 ini iaitu Rahman Dijuburi,Zuber Kongkang,Halim Bas,Asri Kemas dan Marlia pergi kursus di Zoo Negara dalam satu kandang dengan harimau betina atau jantan.Yang lain drp kereka berlima ini bawa pergi kurusus di Hutan Titiwansga bagi depa bersama dengan singa jantan.Segala kerumitan dan kekusutan semuanya berpunca dari meraka.Merakalah yg memulakannya dulu.Mereka kena bertanggung jawab sepenuhnya.Jangan buat tak tahu.Orang sudah mulai tahu asal usul mala petaka yang terdapat di Padang Serai.Nak harap Dato Bashah dan UMNO Negeri aku ingat tunggu setahun lagi pun tak selesai.UMNO ini bila dah lemah maka pemimpin pun lemah.Ahli lagi lemah.UMNO Kedah pun dah tak boleh diharap lagi nak selesai sehala masaalah ini.Ternya UMNO kedah amat lemah.Kalau nak selesai jangan dok ambil kita puak haramjadah ini sahaja.Orang lain pun ada pengaruh juga.Cuma tak lah gila jawatan sampai nak lingkup semua orang.UMNO Kedah pun satu cukup lemah.Apa ingat UMNO puak haramjadah tu yg punya ke.Oarng lain pun pandai juga kalau nak berontak.Tapi sayang UMNO kerana dia banyak jasa bukan macam pegawai JASA gila babi yg ada dimPadang Serai tu.UMNO Kedah kena lah tegas dan cepat.Nampak macam depa dok bela kemungkaran lagi ke.

    ReplyDelete
  39. Sesungguhnya umno dipadang serai sudah tidak kuat dan kukuh lagi seperti dulu.UMNO dicawangan sudah lemah.Cuma ada pada nama sahaja.Rahman wujud cawangan ini hanayalah untuk kepentuingan politik nya dan zuber sahaja dari segi undi perwakilan.Cawangan yg ditubuh pun macam koboi sahaja.Aku ingat cawangan dibahagian lain pun serupa juga.Tak percaya tunggulah PRU 13 nanti.Segala aktiviti pilihanraya masih zero lagi.Gaduh [pun tak habis lagi.Pemuda padang serai lena.Wanita padang serai dok kira aspek wanita kueh tradisinal sahaja.PU3 lagi teruk dah jadi macam gundek politik zuber sahaja.Padang Serai konfom 3-0 kerana 1001 masaalah yg belum selesai sama ada ducawangan dan bahagian.

    ReplyDelete
  40. 1) Kes Ali Yahaya keras kepala di Bahgian SP, pasai apa kata Dato' Bashah lemah?. Jenih nak mengutuk UMNO memang kerja puak PAS yang jadi barua DAP. Penulis SUNGGUH KA dah jadi barua PAS. Setuju kan, kengkawan?.

    Ali Yahaya memang dah tak dak kuasa di Bahgian SP.

    2) Kes Raman tahan pungkoq di Bahgian PS, pasai apa kata Dato' Bashah?. Jenih PAS jadi barua DAP dah tentu sentiasa nak kutuk UMNO.

    Raman dah nak cau dari jadi Ketua Bahgian. Tahan pungkoq kat dreber, itu orang Nabi tak mengaku umat.

    Puak yang gila nak ambik jawatan Pemangku Ketua Bahgian, depa memang bahlul kehendak Perlebagaan.

    2 Bahgian niii.. saja bermaasalah. Orang tengah selesai. Taka payah buat komenlah jika bodoh perlebagaan.

    ReplyDelete
  41. 3 benda jangan percaya kini.

    1.duit

    2.burit

    3.pungkok

    ReplyDelete
  42. Rahman kena berhenti sebagai Ketua Bahagain secepat yg mungkin.Segala apa yg berlaku adalah atas perbuatan sendiri.Malah kelakuan yang dibuat Rahman adalah terkutuk disisi Islam.Rahman adalah seorang pembohong dan penipu.Sekarang kedengaran gundek politiknya mengatakan yang Rahman nak buat report dan ambil tindakan undang-undang terhadap orang yang tuduhnya itu.Sudah berapa lama Rahman ambil nak repot .Orang rami amat mengalukan dan menanti Rahman ambil cara untuk bersiha maruahnya.Ternyata Rahman menipu sahaja.Rahman juga seorang pembohong besar.Bila lagi nak repot.Hari ini,esok,lusa,minggu depan,bulan depan atau tahuh depan ataupun tipu lagi.Zuber sendiri membawa cerita pada orang tertentu dengan memberitahu Rahman SUDAH HABIS kena TURUN.Tapi depan orang UMNO atau ketua cawangan yang bahlul dia kata Rahman kena fitnah.Dia ada agenda besar nak jadi calon dan Ketua bahagian.Tak salah kalau ada rezeki.Tapi kena jaga nama baik UMNO.Jangan jadi perosak UMNO.Kemudian tuduh orang pula yang jahat.Apa cerita pun Rahman sudah tidak layak lagi ,menjadi Ketua bahagian Padang Serai.Sedarlah diri tepuk dada tanya hati dan iman.Masa masih ada kalau Rahman nak bersih dirinya silakan buat penafian segera secara bersunpah dimana-mana masjid dengan segera.Panggil orang ramai saksikan upacara itu sebagai penyaksian.Kalau tidak kamu memang tak layak berada disitu lagi.Kami ahli UMNo dah amat malu denagn isu ini.Cuma yang tak tahu malu ialah tukang kipas dan tukang bodek upahan macam PU3 UMNO Padang Serai yang tak tahu berfikir.Ini semua demi maruah UMNO kami tak ada kepentingan.Rezeki kami bukan dari sumber UMNO.Kami sayang UMNO.Kalau harap sumber UMNO sudah lama dapur kami tak berasap anak kami tak sekolah .Kami tak perlu hormat lagi orang yang macam ini.Kami mahu lihat nanti pemimpin yang bersih dari sudut Islam.Bukan kaki betina,judi,miang geli tak kena tempat.Masa depan UMNO memerlukan premimpin yg berwibawa.UMNO Padang Serai perlu diselamatkan dari ahli kemungkaran dan maksiat ternoda.

    ReplyDelete
  43. Puas hati Ku Rashidi,Marlia,Razak,Yeh Awang,fadzil Ali,Dato det ,Halim Bas dan kuncu-kuncu.Tembak Rahman,tembak Zuber dan kawan-kawan.Akhirnya menang kumpulan tapi parti kalah.Fitnah bermaharaja lela.Umno Pdg Serai tak akan tenang selepas ini walaupun siapa yang pimpin.Bukan kerana kelemahan rahman tetapi kerana yang kalah tidak boleh terima hakikat.Zaman Tok Pa,Tok Mud dan Tok det yang kalah boleh terima hakikat.Tetapi sekarang orang tak boleh terima hakikat.BYe,Bye UMNo..........

    ReplyDelete
  44. Setuju.Rahman bukan buat salah apa pun.Dia cuma sedekah jubok dia kat mamat tu je.Ini bukan satu kelemahan atau kesalahan.Awat hangpa bodoh sangat.Ini hak peribadi dia.

    ReplyDelete
  45. Anon 8:30 ni gile ke...cakap merapu je..tak faham komen dia...macam orang menginagu di tengah hari...
    Sungguhka..Ku Rashidi,Marlia,Razak,Yeh Awang,fadzil Ali,Dato det ,Halim Bas dan kuncu-kuncu........puas hati...gile menonggeng pasai dapat Tembak Rahman,tembak Zuber dan kawan-kawan.........Sungguhka.........
    Depa Kata.......Rahman, Zuber Kongkang, Bri Besaq...Wati Chot...Malia...Rosni...Midah...Salbiah and The Gang punya seronak....punya lah puas hati...pasai apa.....
    Tok Det kalah dalam PRU ke-12 di DUN Merbau Pulas.....Rata-Rata P3 UMNO mengalir air mata kegembiraan di atas kekalahan Tok Det...P3 kata....Padan muka Tok Det nak jadi calon sangat...kalau bagi kat Rahman tentu UMNO menang.....
    Sungguhka hampa memang cukup-cukup puas hati dengan keputusan tersebut...mungkin hangpa dah lupa...hangpa mudah lupa..pasaitulah hangpa selalu dok kata...puak-puak depa saja betoi.......
    Depa Kata.......Team Rahman ni yeng mengutamakan Pemilihan Parti untuk mengekalkan jawatan dari memperjuangkan parti untuk menang dalam pilihanraya supaya dapat di kekal kuasa politik untuk memerintah Negeri/Negara....puas hati kau Midah gedik...puas hati kau Rosni...puas hati kau Salbiah...puas hati kau Wati...
    Jangan semberono buat tuduhan dan buat spekulasi...Anon 8:30 ni lupa sejarah...mudah lupa...perangai macam PAS..PKR...DAP...
    Perangai semual jadi dalam UMNO.....
    Yang kalau berdendam.....
    Yang menang macam kadok naik junjung.....
    Anon 8:30 lupa kot...sapa Ku Rashidi...sapa Zuber kongkang....depa berdua ni spisis yang berasal dari satu lubang yang sama-sama lahir pada 1998 dalam kumpulan 13 yang bertanggungjawab menyebabkan UMNO Bhg Pdg Serai mengadakan pemilihan 2x.....depa ni dari kumpulan Anwar Ibrahim yang gila nak jadi Tim. Presiden........jangan buta sejarh...jangan lupa sejarah........

    ReplyDelete
  46. Wahai sekelin ahli UMNO selruruh malaysia .Manusia sekadar merancang.Allah jua yg menentukan.Oleh itu bertenanglah.Aku takut menunggeng pula salah orang lain.

    ReplyDelete
  47. Kepada Anon June 2, 2011 11:30 PM.......

    Pertama sekali aku minta maaf sebab kau berada dikalangan orang-orang yang tak tahu cerita apa yang berlaku. Aku percaya semua komen-komen yang diberikan adalah gambaran yang sebenarnya berlaku di Padang Serai. Malah apa yang diperkatakan oleh AnaQarbana adalah tepat sekali.

    Aku cukup heran dengan sikap engkau Anon oiiii, langsung tak boleh menerima hakikat sebenarnya yang berlaku. Sikap seperti kau ni yang merosakkan UMNO itu sendiri. Jangan la tanam di dalam diri tu bahawa barang siapa yang berhujah akan kelemahan itu di copkan tali barut mahupun barua PAS ataupun PKR mahupun pembangkang kepada UMNO dan BN. Sepatutnya kamu mengkaji dan meneliti komen-komen yang diberi.

    Akan aku ulas bab SP tetapi bukannya buat masa sekarang. Harap Anon bersabar. Cuma aku nak kau korek sikit, berapa lama masa yang diambil untuk menyelesaikan masalah SP ni. Aku kurang pasti apabila kau mengatakan masalah SP dah selesai. Cuma yang aku pasti sehingga kini (masa aku tulis ni) masih belum selesai sepenuhnya....... tekanan pada Tok Bashah masih belum habis lagi. Kau boleh tanya Tok Bashah sendiri laaaa. kalau dia nafi suruh dia cukur misai dia saja atau aku sendiri akan terjah kebenarang yang berlaku.

    Sungguhka tidak berniat untuk menjatuhkan sesiapa pun. Cuma sekadar ingin menegur dan berkongsi bersama pembaca serta komen-komen yang diberi. Sekurang-kurangnya ada yang sudi menilai, membaca dan mendengar. Aku terpaksa berbuat demikian kerana setiap laporan yang diberi atau dikemukakan kepada pihak atasan totally berbeza. Bukan sahaja di Kedah malah hampir seluruh Malaysia. Kerapkali bila aku berada di Putrajaya, PWTC mahupun Parlimen cerita-cerita manis saja yang keluar. Yang pahit entah tersorok dimana aku tak pasti. Sikap sorok inilah yang bakal menjahamankan UMNO itu sendiri. Persoalannya mengapa harus KB mahupun Pengerusi Perhubungan Negeri takut menyatakan hakikatnya....... Datuk Seri Najib orangnya berfikiran waras, dilahirkan dalam Politik dan beliau mampu berkonsi masalah dan mencari penyelesaiannya. Ramai intelek-intelek bersama membantu PM kita.

    ReplyDelete
  48. Aku setuju kata Sungguh Ka: boleh jadi mangkuk hayun tu jawab kerana nak bodek Tok Bashah,Keran bodek yg berlebihan ini umno jadi tunggang langgang.Tok Bashah kena ada penasihat yang sihat dan waras.Bukan 24 jam bodek dan yes man atau yes woman.Mengenai SP kenapa dibiarkan lama untuk diselesaikan.Kalau aku duduk tempat Tok Bashah dah selesai dah pun.Kalau umno demokrasi biarkan mereka bersidang.Baru kita tahu siapa yang kuat di SP sama ada Ali Yahaya atau kumpulan GAA.Ali pun cakap besar juga.GAA pun serupa juga.Dalam hal ini Ali yang rugi dan malu.Puak GAA dia tak ada apa-apa rugi sebab mereka memang berada dalam kerugian.Tok Bashah tak perlu tutup isu SP sebab ulat dalam tanah pun tahu semua masaalah mereka.Aku kira umno kedah amat lemah.Isu SP pun bukan besar sangat.Disinilah orang nak lihat sejauh mana keupayaan pemimpin selesai masaalah.Kalau tak mampu selesai ianya bukan layak pemimpin.Mungkin setaraf ketua cawangan sahaja.Bila tegur kata alat PAS/DAP>Tak betul itu.Inilah penyakit dalam UMNO tak boleh tegur.Kerana tak boleh tegur itulah yang UMNO jadi tersungkur.Bila ada jawatan tinggi sikit tegur adalah pantang larang mereka.UMNO Kedah masih lemah.UMNO Kedah mandom.UMNO Kedah lembik.Pemuda,Wanita dan puteri langsung tak berperanan.Indah khabar dari rupa.Kenapa dulu UMNO Kedah stabil.Jawapnya kerana yang naik kerana politik wang.Bila naik kerana wang itulah jadinya.Sungguh Ka aku bersama anda dalam menegak kebenaran walau pun pahit untuk ditelan.

    ReplyDelete
  49. Lantik Mahadzhir Khalid selesai masalah!

    ReplyDelete
  50. SP=Sungai Petani
    PS=Padang Serai

    Rahman DiJuburi kawan baik Ali Pendek.

    Terima pn nasib yang hampir serupa.

    Kerana MEREKA lah UMNO bertaburan dibahagian sendiri.

    ReplyDelete
  51. Ketua bahagian yg ada di kedah sekarang ini semuanya gerombolan DET KHALID ,,Balaci Paklah Bodowi Pelingkop Negara Dan UMNO,,,Mereka ini tidak layak dan tidak mempunyai KEUPAYAAN MEMIMPIN,,,,,,Kepimpinan UMNO MESTI IKLAS,,,,,KUMPULAN DETKHALID ALI,JOHARI,TAJUl,MAMAK BALINg,,,,sila lihat kerja buat depa ni,,,,mereka adalah TALIBARUT PAKLAH dan KJ,,mengkhianati TUN MAHATHIR pemimpin kedah dan Negarawan ,,,,,Tolong semang dari mana KEKAYAAn mereka ini datang,,,,,Rasuah dan KOrap,,,sebab itulah mereka ini SANGGOP JUAL PERJUANGAN BANGSA,,,,,,,,,,,UMNO Kena SINGKIRKAN MEREKA ini,,,,,,,,,Rahman;tajudin,aziz kadiaq depa tu standard balaci KJ saja,,,Tabur duit,,,UMNo KEDAH KENA NYAHKAN KUMPULAN DET KHALID SEGERA,,Demi UNTUK KEMBALIKAN KEYAKINAN ORANG MELAYU PADA UMNo,,,,,salam

    ReplyDelete
  52. Kepada Anon June 5, 2011 7:24 PM.......

    Bagi aku tidak mahu memihak mana-mana pihak. Zaman Tok Mahawangsa Det telah berlalu walaupun pengaruh beliau masih lagi ada tempiasnya. Tetapi hakikat sekarang adalah Tok Bashah yang menerajui UMNO Kedah.

    Bagi aku sebagai seorang PEMIMPIN harus mempunyai strategi untuk memimpin. Sebagai contoh yang nyata.......

    Kita lihat ketika Tun menerajui, begitu gah sekali UMNO itu. Akan tetapi ketika Paklah pegang, beliau gagal seperti yang kau katakan itu. Kita kehilangan Kedah, Perak dan Selangor. Sekarang Tok Najib ambil alih, apa jua yang terpaksa beliau hadapi dihadapinya dengan berjaya sekali. Inilah yang dinamakan KEPIMPINAN.

    Sebagai ahli UMNO yang berwawasan, kita tidah seharusnya mengambil perkara yang lepas sebagai alasan kemunduran UMNO itu sendiri. Sepatutnya melangkah kehadapan bersama pengajaran yang lepas sebagai landasan untuk UMNO itu terus bergerak. Cuma kepada mereka-mereka yang bermasalah seharusnya direnung dan difikirkan apa tindakan selanjutnya.

    Masalah Tok Bashah bagi aku hanya satu saja....... susah mendengar pendapat yang diberi. Inilah yang membuat sesetengah pihak susah untuk memberi kerjasama kepada beliau. Di bangunan UMNO Kedah tu yang selalu jadi mangsa adalan Tok Bakri dan Tok Zubir.

    Tok Bashah dah mula naik angin dengan UMB UMNO Kedah....... Akan aku ulas kemudian.

    ReplyDelete
  53. Pada pandangan aku puak mana yang pegang tampuk pentakbiran UMNO Pdg Serai tak kira dari puak malau mana sama saja tak kira puak Rahman ka puak halim ka atau puak ku ka ia akan tetap retak menanti belah...aku rasa lebih baik Dato Bashah bagi perhubungan negeri ambil alih bahagian Pdg Serai...itu pun kalau Dato Bashah dan pemimpin tertinggi UMNO sayangkan UMNO...LAGI LAMBAT AMBIL TINDAKAN LAGI PARAH UMNO...LAGI TIPIS PELUANG NAK MENANG PRU 13...KAMI AHLI BAWAH NI CUMA BOLEH CAKAP YANG LAYAK UNTUK AMBIL TINDAKAN HANYA PIHAK TERTINGGI...Semua pemimpin cakap kena dengar suara akar umbi inilah suara akar umbi....DOK TUNGGU APA LAGI DATO BASHAH.

    ReplyDelete
  54. Gurindam politik Kedah:

    Kalau lah UMNO Kedah Slow,
    Maka UMNO Bahagian pun slow,
    Kalau UMNO bahagian slow,
    Maka UMNO Cawangan pun lagi slow,


    Kalau Pemuda UMNO Kedah Mandom,
    Maka Pemuda UMNO Bahagian pun ,mandom
    Kalau Pemuda UMNO Bahagian mandom,
    Maka pemuda umno cawangan mampuih terus.


    Kalau wanita UMNO Kedah sejuk,
    Maka wanita umno bahagian pun sejuk,,
    Kalau wanita umno bahagian pun sejuk,
    Maka waniat umno cawangan pun sejuk lagi beku.


    Kalau cik puteri UMNO kedah lesu,
    Maka cik puteru umno bahagian punlesu,
    Kalau cik puteri umno bahagian pun lesu,
    Maka cik puteri cawangan pun lesu dan basi.



    Kalau semua nya sudah berada di ICU,
    Alamat PRU 13 bungkuslahhhhhhhhhhhh.

    ReplyDelete
  55. Dato Basha kena ambil tindakan drastik untuk kembalikan kekuatan UMNO KEDAH,,,,,,TOK Basha tak ada Keupayaan,,,,Dia bukan 'LEADER" sekadar pengikut UMNO yg lama dan pandai ampu sana ,ampu sini,,,,,,,ditambah pula dgn kelaku dan perangai Ketua bhg yg ada yg sangat berpengalaman dalam Kerja Sabotaj sesama sendiri,,,,,,cuba tanya Dato Shafie Afdal pegalaman jadi Pengurusi Perhubungan Kedah....Dia dah kenal dah perangai sekoq2 tu,,,,,,,ALI YAHYA ,,munkin balasan Allah kerana banyak kerosakan dilakukan bersama Det khalid,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,PERJUANGAN UMNO,,,TIDAK ADA KEIKLASAN dan PENGKHIANATAN,,,,Insyallah Bahana makan diri.......

    ReplyDelete
  56. UMNO Kedah kena bergerak dan bertindak Segera pada bahgian bermasaalah.AMBIL Pendekatan yg TEGAS dan BERANI,,,YG akn Mengundi dalam PRU13 nanti adalah RAKYAT,,,,Kumpulan KETUA BHG yg bermasalah itu ada 2,3 ekoq pegikut saja,,,,,DEPA SEMUA KUAT GEMPAQ SAJA,,,,,,,,,,,TOk BASHA TAK TAHAN KENA GEMPAQ,,,,,

    ReplyDelete
  57. Putera Gunung JeraiJune 6, 2011 at 11:15 AM

    Dato Bashah buat kerja ONE MAN SHOW.Dia ingat jaga UMNO macam jaga Ladang Getah.Dia kena ada team yang besar terdiri drp semua lapisan pimpinan dari golongan lama dan baru tua dan muda.Mana boleh buat kerja tangkap muat macam lori sampah atau lori tanah.Nak jaga UMNO jangan bergantung pada Ketua Bahagian sahaja.Mereka ini ramai kaki pelingkup UMNO.Kira perut dan uncang sendiri sahaja.Masa sudah tenat Dato Bashah.Masalah dalam UMNO Bahagian pun tak beres lagi seprti SP dan PSerai.Inilah dua bahagian yang cukup memilukan ahli UMNO serta memalukan UMNO.Apakah hala tuju Dato Bashah siapa pun tak tahu.Rakyat dan penyokong BN pun tak tahu.Slogan BN menang Kedah senang itu pun ke bendanya tak paham pun.Senanh cipta slogan tapi tak buat apa nak menang lagu mana.Gelombang Merah puka apa dah jadi.Ini pun ciptaan penyokong UMNO je.Harap Pemuda UMNO tak ada apa pun yang dibuat.Wanita UMNO dan Puteri UMNO malas nak komen.Komen pun tambah duka dan pilu pemyokong UMNO.Juara Rakyat hanyalah tembakan peluru kosong yang tidak memberi apa=apa hasil.Juara Rakyat yang aku dapat maklumat sekadar promosi individu kearah menjadi calon harapan.UMNO Pusat kena nilai balik sermua program yang macam tembak peluru kosong.Buat program lepas tangan halai balai orang Kedah kata.Pada Dato Bashah ini adalah teguran ikhlas dari kami yang sayang UMNO.Himpunkan segala tokoh lama dan baru di Kedah.Sebenarnya ramai tokoh berpengalaman dan hebat tapi katanya di PETI SEJUKKAN.Sungguh Ka dan BETOI ka

    ReplyDelete
  58. Aku tengok Dato Bashah bukan leader yang baik tapi ahli parti yang baik, sama macam Dato Det bekas YB DUN Merbau Pulas...Buat kerja untuk jaga diri sendiri supaya selamat...Dato kena ingat2 orang dibawah yg sayangkan UMNO....Kalau Dato tak dapat selesai masalah bahagian yg bermasalah macam mana UMNO nak tawan semula KEDAH...Jadi angan2 mat jenin sajalah...

    ReplyDelete
  59. secara keseluruhan PEMIKIRAN dan TINDAKAN yg diambil olih Ketua bahagian di KEDAH,,,bukanlah Memikirkan untuk PRU13,,tetapi sebaliknya untuk mengukuh diri masing2 untuk kekal Jawatan KETUA dan seterusnya memikir strategi mcmana nak melobi tok najib dan menonjol diri masing2 utk jadi calon,,,,,,sebab itu mereka tak fikir sangat soal gerak kerja parti utk PRU13,,,Tidak ada arahan solid dan tegas pada sayap2 umno untuk adakan TEAM WORK dan TASK FORCE menghadapi pilihanraya,,,,,,Apa yg difikirkan mcmana nak "cantas" ada calon berpotensi yg rakyat suka,,,,,,,,,TOK BASHA memang dia ahli yg baik dan bijak ampu sana ampu sini,,,,,KEPIMPINAN "GAGAL"..............DATO NAJIB TUBOHLAH MAJLIS KHAS PERINGKAT TERTINGGI UMNO MELIBATKAN TUN MAHATHIR dan Pemimpin2 lama KEDAH yg berjuang demi agama dan bangsa yg telah meletakan KEDAH sebagai PEMIMPIN TERTIGGi NEGARA INI iaitu TENGKU ABDUL RAHMAN selama 12tahun dan TUN MAHATHIR 22 tahun,,,,,,,,,INILAH KEKUATAN UMNO KEDAH YG DIKAGUMI SELURUH NEGARA,,,,,,"BUATLAH PEMBERSIHAN DLM UMNO SECARA MENYELURUH DEMI MENGEMBALIKAN KEGEMILANGAN UMNO KEDAh",,,,,TONJOLKAN PEJUANG2 UMNO yg BERKALIBER dan Berkarisma dgn akhalak yg baik sebagai PEMIMPIN DIBARISAN HADAPAN UMNO KEDAH,,,,salam,

    ReplyDelete
  60. abuarif; pembersihan dalam umno.


    istilah ni yg nama abang ipar aku terpelanting keluar dari senarai ahli umno.bukan kerana tak sokong umno.tapi kerana tak sokong ketua cawangan dan ketua bahagian.

    ada harapan nak menang ke.

    ReplyDelete
  61. rahaya said,

    awat.hampa dok kata kat kami saja awt hampa saja yang baik ke.Puteri hampa kata jadi gudik Zubib hang hampa ingat dia dok bayar gaji kami byk mana.jgn dok kata dalm blog je.mai bersua muka.awt tok det dulu buat keja elok sangat.2 org dah tak mau dah.klu hampa dok kat rahman hampa dok tebak peribadi saja.cuba hampa buat pemilihan masa skrg adakah rahman akan menang.tgok dia masih ada kuat tak????? jgn dok cakp saja.berani berdepan........kami puteri buat keja juga.masa pilihanraya ari 2 pi hantar komputer merata peti undi tengah ujan.minta duit topak rm.20.00 pun tak bagi.buat gerak gempur kat Merbau Pulas kata nak bagi duit air.kata duit air habuk pun tak ada. isi perut depa je......

    ReplyDelete
  62. Rohaya .kesian kat hampa depa pekena.Depa bergaya naik Mercedes kereta besak.Hampa naik moto burok.kesian nooooo.

    ReplyDelete
  63. Kasihan kat Rohaya dan P3 Pdg Serai...buat kerja dalam pilihanraya lalu bertungkus-lumuih kena kelentong...kenapa...mengapa....jadi lagu tu...mesti ada sebab...Betul ke Rohaya dan P3 buat kerja macam dia tulis tu...mohong kot...semua orang tahu Rohaya dan P3 Pdg Serai Team Rahman...takkan Rohaya dan P3 Pdg Serai buat kerja...betoilah Rohaya dan P3 buat kerja..tapi kerja bagi menjahanamkam...bagi mengalahkan...bagi memporak porandakan jentera pilihanraya UMNO...setahu akulah...tak ada seorang pun dalam UMNO Bhg Pdg Serai yang buat kerj betoi ataupun kerja elok..semuanya kelentong.....????????????
    Rohaya kata...kalau diadakan pemilihan semua Ketua...Rahman akan menang..Insya-Allah....tapi kena ingat..Rahman di label sebagai tidak layak bertanding oleh Jawatankuasa Pengurusan Prti...macam mana nak menang....Rohaya..cuba cakap bagi ada fakta sikit....jangan macam betina gila mereyan....jangan terlalu emosional....nampak sangat u ni buat kerja tak betoi.......cubalah pikiaq...bagi idea...macam mana nak selesaikan polimik yang berlaku sekarang...supaya UMNO kembali gah...kuat menjelang PRU ke-13....satu kita tding kepada orang ...4 lagi menghala kepada diri sendiri...jadi mana ada yang betoi.....kencing pun berteraboq...belum kencing berlari lagi....

    ReplyDelete
  64. Aku nak tanya sikit pada alim ulamak,ustaz,tok lebai,cerdik pandai dalam umno padang serai sampai bila di juburi nak tipu kamu semua.Nak ikut lagi kah ketua bahagian yg dah akhlak tercemar.Barangkali Rohaya PU3 Padang Serai ini dah di sumbat dengan pyulus.Jangan bersubahat dengan maksiat dan kemungkaran kerana dosa sama kena tanggung.Nanti orang kata PU3 Padang Serai ngong.Rohaya oh Rohaya awat hang jadi lagu ini.Rohaya ketinggalan zaman dan maklumat.Sebab itu UMNO Padang Serai di jubri jual hangpa sekupang dua sahaja.Rohaya dan PU3 Padang Serai dudok dalam rimba lagi.Orang lain dah maju dan laju sejuta tapak kedepan.Sebaliknya PU3 Padang Serai jahil maklumat.Masa sekolah hangpa main-main.Sebab itu kurang cerdik.

    ReplyDelete
  65. aku kesian kat hang sally org lain yang syok tak bising org kena tak sakit lu apa sakit.awat hang tau ke kami buat keja atau tidak.kami buat keja untk parti bukan untuk kepentingan peribadi......yang hampa dok kata kat raman 2 ada bukti kukuh ke.sedangkan anuar ibrahim yang gambar seks dia terpapar wajah dia lagi dia nafikan ini pulak yang tak ada bukti yang kukuh hampa dah jatuh hukuman kat dia tak adilah....macam ni hampa sembahyang tunggang terbalik pun tak jadi apa.bukan aku nak buat keja tuhan pulak.....tapi nak kata 2 pada2 le.klu ada bukti yang kukuk awat tak p repot.kata nak jaga kepentingan parti tapi cara yang hampa buat 2 ada kebaikan ke pada parti.pasal cawangan yang hampa dok sebut-sebut tu tanya dulu kat depa sapa yang cari pasal dulu????????? lepas rahman memang depa kata haram nak jijak pejabat UMNO yang baru.suka tak suka kita kena akur le dia ketua bahagia kita.dulu masa dato' det memang pihak lain kalah depa tak buat pun kat geng hampa mc 2...2 yang hampa kata nak bagi elok UMNO padang serai.Mesyuarat Agung 2009 apa yang hampa buat?????? hampa tenyah tudung bini shafei afdal mcmana,hampa berebut katanya nak bagi memorandum perangai mc budak2,bukan cara mcm 2 apa salahnya hampa bagi kat pengerusi tetap utk serahkan.elok cara 2 tak payah nak bergaduh hampa bawak poster2.....mcm 2 ka yang hampa kata elok utuk UMNO padang serai?????? salah rahman hampa nampak!!!!!! salah hampa, hampa tauk kat mana,celah kangkang hampa????? aku pun tak paham dengan hampa ni.....klu hampa nak tau bukan Raman yang jual Pejabat UMNO yang dulu.Hj.Zuki dan Dato' Det yang jual pasal cina nak buat sarang burung.lepas 2 duit depa Bedak kat Alias awang sikit,kat marlia,kat din SB,duan,johari keda bagan sena dan kuncu2 tok det.klu hampa tak caya p tanya tok det....sebelum Raman menang,baki dlam akaun ada RM17,000.....selepas Raman menang baki 00000000 pi mana duit 2...dengaq kata sakan tok dek belanja hampa.awat hampa diam??? awat hampa tak hingaq????? hampa tak hingaq la... dah perut hampa kenyang....ni rahman takdan nak sumbat perut hampa...2 yang hampa dok hingaq!!!!!!!

    ReplyDelete
  66. umno bhg padang serai....

    pasai apa kita dok pakat londeh melondeh?
    dh ketua bhg kita rahman letak jwtn sudah la, kita bagi la peluang mlt umno buat keputusan.

    yg kita dok selak kain org pasai apa? kita tu elok sangat ka? dh semua org tak layak jadi pemimpin...habis kita nak harap sapa lagi? org tu tak boleh...org ni tak boleh...habis tu panggil dtk najib mai la senang!

    seburuk-buruk pemimpin dia tetap ada pengikut...pakat elok2 la. umno ni bkn harta sapa2..tak bolehkah pakat baik2. ni kira dok londeh org saja...diri sendiri tak nampak...

    berapa lama dah kita jadi ahli umno? ada dak jati diri kita? perjuangan kita takat mana? kalau takat setahun dua masuk umno saja tak jadi la...

    buat perangai elok2 dan sama2 la kita jaga perjuangan umno. jgn sampai diketawakan pas, dap dan pkr sudah!

    ReplyDelete
  67. fuyooo..hebat nyer anonymous 1.45.....Bela sakan nampak...nie mesti org rahman. takyah duk tuduh sape2 pun.. Tok Det jual bangunan sebijik beli 2 bijik..salah ke?????..ni rahman juai kedai 2 bijik satu habok pun x beli aper pun. Itu yg kita ahli umno pertikai..Tang duit RM 17,000.00 tu mesti ada penyata keluar masuk.....keluar duit beli ape ..buat ape. Demi untuk memuaskan hati hampa juga berkenaan dengan duit RM 17,000.00 dan penjualan bangunan UMNO mari lah kita sama membuat Laporan kepada SPRM agar kes ini diambil tindakan. Bila nak pi??? kalau x mau pi kita tulis surat kat SPRM..
    Berkenaan dengan rahman kita terima lah hakikat. Adakah pihak pimpinan di atas membuat keputusan secara membabi buta tanpa menyiasat dahulu.kebenaran kes rahman. Sudah tentulah pihak pimpinan diatas DS Najib & TS Mahyuddin menyiasat perkara ini dengan seadil-adilnya. Dan keputusan diambil setelah mengambil kira kepentingan semua. Kita sebagai ahli parti kena terima. Dalam perbicaraan kes liwat DS Anwar ada ke saksi yg ada melihat DS meliwat Sdr Saiful.. Setelah sumpah laknat dibuat baru org mempercayai termasuk kamu sekali. la ni senang kalau masih x percaya suruh Rahman mahmud buat sumpah laknat. Senang cerita .. ada berani. Kita cabar kepada Anonymous 1.45...pi jumpa Rahman suruh buat sumpah laknat. Tang mesnyuarat 2009 apakah salah ahli-ahli umno nak bagi memorandum kepada DS Shafie kenapa x diberi peluang yg mie angsana pi tumbuk sulung tu sai aper.. pepatah org tua-tua berkata Takut kerana Salah Berani Kerana Benar. Rahman takut benda-benda yg x betul didedah kepada DS Shafie tu yang dia takut sgt.

    ReplyDelete
  68. Anonymous 1.45

    betui ka Dato det ngan hj Zuki juai bangunan umno kat cina buat sarang burung lepas tu duit tu dibhagi-bahagi kepada kuncu tok det???? Kalau cam tu Jom kita pi buat laporan kat SPRM pasai kes ni dan kes RM 17,000.00 tu.

    Yang setau aku dan semua ahli umno bhg padang serai tau yang Dato Det memang juai bangunan UMNO kat tmn Ria tu tetapi depa pi beli bangunan kat tmn mahsuri. juai sebijik beli 2 biji. Itu pandai nama nyer pelaburan yg baik. Bukan Juai 2 biji tetapi sebijik pun x beli. Duit juai bangunan kat situ pi mana x tau. last2 punya la cerdik pandai hebat dan terhebat pi sewa bangunan cina kat kulim. Nak bela pun agak2 la. cari fakta yg lain..

    ReplyDelete
  69. Rohaya said...Budak pu3 jadi gundik zuber..ha ha ha kalau la rosni jadi gundik zuber aku x leh bayang la..klau rima jadi stim la juga..tp yg tu KP punya..mana leh..memang pu3 x buat keja yg tau gedik sana gedik sini tayang punkoq sana tayang punkoq sini.. itu depa tau. buat keja haram satu pun x tau..pi program tangkap gambaq boh dlam FB itu keja depa puak2 pu3 yang lain tarak Ketua PU3 sama ngan ajk put3 nie sema je..bri besaq punya gundek sape plak... tu x masuk chot ngan bakri lagi..Midah Gedik jadik gundek sape???? nak tanya jer...

    ReplyDelete
  70. Dalam Pdg Serai ni,org yang paling jahat,tukang cucuk,tukang buat provo ialah Alias bin Awang Laki Siti Hajar Naib Ketua Wanita yang kalah dalam pemilihan D7 baru-baru ni.Dia ni dulu jadi gangter di Kuala Lumpur.Sewaktu jadi perwakilan bahagian dia bawa perempuan Indonesia tidoq bersama dia. Kerja terkutuk beliau dirakam dan Allah nak tunjuk bila bini dia Siti Hajar tengok gambaq yang dia rakam tersebut.Dengaq cerita Siti Hajar nak bunuh diri.Sebab itulah kalau kita tengok tangan Siti Hajar sebelah kiri ada potong dengan pisau.Dia nak bunuh diri........
    Dalam bab projek pula lani dia yang paling banyak dapat projek melalui Marlia.Dia dapat lembu 40 ekor hasil dari pemberian Dato'Noh Omar melalui Marlia.Projek-projek Kemas hasil pemberian Kamarudin laki Marlia dan Asri,Projej2 Felcra hasil pemberian dato'Tajudin Rahman melalui Marlia.Sebab itu depa panggil dato Tajudin rasmi mesyuarat wanita.
    Dulu waktu Lim Bee Kau jadi Ahli Parlimen Padang Serai,Yeh Awang lah yang kontrol projek.Orang tak bising pun.Ramai JKKK dan Ketua cawangan waktu itu kena tipu.barang tak hantaq pun tapi dia claim.Antara mangsanya ialah,Mahadi Ketua cawangan Rumah Pangsa,JKKP Pondok Labu,Tengku Putra,gajah Merangkak,paya Union,Guar Lobak,Padang Limau jaya dan banyak lagi.
    Pada pilihan Raya Kecil DUN Lunas,Yeh Awang dan Razak Abdullah yang bertanggung jawab menjual beras sumbangan dermawan untuk orang miskin di Lunas.Cuba tuan/puan bayangkan satu treler beras dijual dengan harga RM14.00.Tukang tanggung ialah Johari bijik.Sepatutnya sebagai pemimpin kita kena tolong orang susah bukan dengan cara tipu orang susah.Pemimpin apa ini tak amanah langsung.Lani bila orang tak undi dia ,dia jadi macam orang gila.
    SEBENARNYA DIA NILAH YANG MENJADI PEROSAK UMNO PADANG SERAI.

    ReplyDelete
  71. Kesimpulannya tak ada sapa yang betul, baik, jujur, amanah dan iklas didalam UMNO Pdg Serai.....Dari Ketua Bahagian sampailah ke Bekas Ketua Bahagian seterusnya sampailah kejawatan kuasa dan bekas2 AJK yang lepas.....Kesimpulannya bakal lingkoplah UMNO Pdg Serai....Sapa yg boleh selamatkan UMNO Pdg Serai, atau pun tunggu kalah lagi pada PRU13 kita pakat cakap sekali lagi tentang semua ni...Lepas tu pakat cakap org tu tak buat kerja pada pru13 org ni tak buat kerja...yg buat kerja Pakatan Rakyat...Kerana berjaya dlm misi depa memporak-perandakan ahli2 UMNO...Syabas Pemimpin2 UMNO yang pakat gila jawatan, Hingga sanggup lihat kapal UMNO karam...
    Dato2 yg berupaya membuat keputusan lakukanlah sesuatu...DEMI UGAMA, BANGSA DAN NEGARA...

    Jangan dok cakap berapi-api tapi dok lari ketepi takut hilang pengaruh...

    ReplyDelete
  72. kita sebagai manusia tak pernah lari dari ksilapan..stiap manusia pernah ada masa lampau atau masa silam..biarlah masa silam itu mnjadi sebuah iktibar kpda hidup..jgnlah kita nak mengata orang 2 tak betol..sedangkn dri kita pown ikot jejak setan..don't judge a book by its cover..bukankah marlia yang selalu menolong orang2 susah kat bhgian pdg serai nie..jgn ampa ingat rahman 2 boleh bagi makan kat ampa..dya bayaq ampa berapa juta untuk tembak marlia,yeh awang...kalau ampa dah bagus sangat ampa buatlah padang serai jatuh ke tangan UMNO !!kalau ampa bkn PEROSAK UMNO PDANG SERAI awat yang ampa nk p buboh oorangg 2 orangg ni...ampa pkirlah elok2 guna akai jgn guna otak kat lutut 2...kalau padang serai tak jatuh kat tangan kita..kita sepatutnya berganding bahu untuk MEMPERJUANGKAN UMNO !!itu yang sepatutnya...bukan nak mengata sana mengata sini..padahal diri tak betol !kalau kita tak tau hal orang 2..kita tak payah buat fitnah sangkut skali dgn Allah..pdahal kita pown banyak dosa dgn Allah..sedarlah diri wahai2 umat islam..

    ReplyDelete
  73. Terima kasih kepada semua yang membuat ulasan sama ada pro ataupun kontra kepada ABD Rahman Mahammud...sama ada pro ataupun kontra kepada Tok Det....Tahniah diucapkan kepada yang pro Rahman kerana berjaya melondeh dan menelanjangkan serta membuka pekung yang amat busuk terhadap mantan KB serta konco-konconya...
    Begitu juga..tahniah kepada Pro Tok Det kerana berjaya mengetengahkan kerja buat Rahman anda the geng...saya nak tanya ...Siapa di antara kaua-kamu Yang Menang....menang sorak...menang moral...menang kerana berjaya melondeh.....puas hati...saya ucapkan terima kasih kepada pro-kontra kerana kami tidak perlu bersusah payah memerah kepala otak kami bagaimana nak kekal menang dalam PRU akan datang...adalah di harapkan...percakaran di antara Pro-Kontra berterusan...harap-harap konflik ini berterusan....
    Kami....memerhati setiap pergolakan dalam anda punya kapal dengan penuh minat...
    Kami akan terus mencarum...meracun di kalangan anda melaui blog insyaAllah selagi tuan ampunya blok masih memberi ruang...jazakallah.....mampus UMNO....Allahuakhbar....Allahuakhbar....Allahuakhbar....

    ReplyDelete
  74. Alhamdulillah.....kita dah berjaya.....tapi jangan telalu leka dan yakin....
    Tapi yakin puak depa dah bercelaru....kepada sahabat....teruskan usaha anda...supaya semuanya jadi keleboq....boleh tanam padi...jadikan UMNO padang Serai sebagai kubur...

    ReplyDelete
  75. fuhh........

    baguih punya topik ni...
    saya sebagai pemuda akar umbi yang membaca komen2 abg2 dan kakak2 semua pon dah nak tergelak dengan komen2 yang di berikan

    soalan????
    1.adakah semua abg2 dan kakak2 terfikir yang blog ini terbuka atau tertutup.???

    2 adakah abg2 ngan kakak2 semua berpuas hati dengan perbalahan ini.

    3.dapatkah kita semua mendapat keputusan yang baik dari berbalahan ini.

    4.adakah kita semua sedar yang blog ini di perhatikan oleh musuh2 kita

    5.adakah komen2 dan pengtengkaran ini membuahkan hasil.

    wahai semua abg2 dan kakak2 ku jadilah yang terbaik.masa sekarang bukannya masa kita bergaduh sesama kita.
    masa sekarang adalah masa kita untuk bersatu dlm rumpun yang dipanggil UMNO.pihak musuh dah pon kehadapan dlm perangcangan mereka untuk memenangi pilihanraya yang akan dtg.
    BAGAIMANA DENGAN KITA????

    tp yang menyedihkan sesama kita masih lagi bermusuhan.
    bagi semua rakan2 seperjuangan yang memegang jawatan yang tertinggi ataupon jawatan yang rendah di bahu kita terletak tugas yang amat berat untuk di pikul.

    jika merasakan diri kita ini tidah mampu untuk menggalas jawatan yang diberikan lepaskanlah jawatan kita itu dengan rela.
    dan serahlah tugas itu kpd orang lain.tidakkah abg2 dan kakak2 malu kepada keluarga sendiri yang membaca blog ini.dan disini didedahkan dengan keburukan peribadi kita sendiri....

    sebenarnya saya sendiri pon ada juga jawatannya yang di berikan semasa pemlihan yang lepas sebagai ketua pemuda cawangan

    apabila saya merasakan yang saya tidak tapat menjalankan tugas dan tanggungjawap saya dengan baik,saya merangcang yntuk melepaskan jawatan ini pada pemilihan yang akan dtg

    jadi sebagai nasihat kpd abg2 dan kakak2 semua
    jadikanlah diri kita ini orang yang selalu diingini untuk didampingi.janganlah menjadi orang yang selalu dicaci.bertugaslah dengan penuh bertanggungjawap demi bangsa agama dan negara.

    wasalam ......
    dari insan yang inginkan kedamaian

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum semua,

    Terlebih dulu nak minta maaf kalau pendapat ini menyinggung mana-mana pihak. Bukan itu niat saya.

    Saya bersependapat dengan 0195440532.

    Saya melihat, satu budaya yang susah dikikis oleh UMNO ialah sikap suka membasuh kain kotor di halaman. Ada semacam keseronokan utk kita saling selak menyelak sesama sendiri. Celik saja mata, kita akan mula meneropong mencari salah kawan-kawan sebumbung.

    Jangan salah faham. Saya tak kata kita perlu 'sapu habuk ke bawah karpet'. Tidak. Tapi yang jadi masalah, ada ketikanya kita angkut habuk dari halaman, kita bawa turun habuk dari bumbung, lepas tu kita pakat lawan sapu. Akhirnya, rumah tak bersih, habuk tu pulak masuk mata.

    Kita WAJIB tegur menegur. WAJIB dedahkan kemungkaran demi agama, bangsa, negara dan parti. Tapi cubalah usahakan cara yang sebaik-baiknya.

    UMNO tidak kecundang kerana kekuatan lawan, tapi kerana kegagalan kita sendiri untuk berganding sesama kita. Hang kerat aku, aku cantas hang...akhirnya sapa yang untung? Yang pastinya bukan kita. Orang gelak, kita pulak, yang menang jadi abu, yang kalah jadi arang.

    Sebagai ahli biasa UMNO, yang sebahagian besar umur dah habis untuk parti ini TANPA sebarang keinginan untuk mendapat apa-apa jawatan pun, saya faham segala kemelut ini berpunca daripada rasa tak puas hati dan KESUKARAN untuk menyalurkan rasa tak puas hati itu. Tetapi ibarat isteri yang tak puas hati pada suami, kemudian tak boleh meluahkan rasa tak puas hatinya, lalu memilih untuk menjaja cerita pada jiran tetangga...akhirnya apa akan jadi?

    Saya percaya di kalangan ahli PAS dan DAP (PKR letak tepi...tak boleh pakai tu), wujud jugak rasa tak puas hati. Mereka pun bergelut juga sesama sendiri. Tapi cukup jarang mereka menghebahkannya secara terbuka. Kalau ada pun, masih dalam tertibnya dan belum begitu membiak menjadi budaya.

    UMNO bukan lagi berada dalam comfort zone. Kalau rumah, ia mula rebeh dan senget di sana sini. Sama-samalah kita betulkan. Kalau asyik dok bergaduh kat dalam, lambat laun ia akan roboh.

    Sebagai ahli kecil dalam parti, hati saya selalu berkata, alangkah baiknya kalau semua ahli UMNO menjimatkan sikit masa yang digunakan untuk bertelagah tu, kemudian menggunakan masa tersebut untuk membongkar keburukan lawan. Bukankah lebih baik kita salurkan energy kita ke sana? Alangkah baiknya kebolehan menyelak sama sendiri itu kita gunakan untuk menyelak keburukan-keburukan lawan?

    Itu saja dulu. Maaf dan terima kasih.

    ReplyDelete
  77. Saya ada satu cara yang amat mujarab untuk penyakit seorang dua orang umno ni.

    1. Semua pakat pakat sengap terutama sungguhka
    2. jangan endahkan sikap seorang dua yg dok buat kacau tu. sebab menang kalah PRU bukan dok kat depa tapi rakyat.
    3. Kita buat kerja masing-masing baik mungkin.
    4. Fokus nak tawan balik kedah saja bukan yg lain.
    5. Seorang dua yg makan gaji orang lain bayar tapi kerja untuk kepentingan orang lain kat umno negeri tu.. kena muhasabah diri.

    TU SAJA...PASTI SEMUA OK BALIK.. KITA PASTI MENANG PRU 13 NANTI.

    terima kasih.

    ReplyDelete
  78. UMNO.. khasnya UMNO Bhg Pdg Pdg Serai bertelagah sesama sendiri kerana kuasa ..jawatan..fitnah..tuduh menuduh...londeh-melondeh...hingga kini tiada keputusan...yang pastinya untung ialah pembangkang....dalam masa ahli umno bertelagah sesama sendiri..mendedahkan buruk masing-masing..PAS telah melaksanakan tanggungjawab menyelesaikan muktamarnya yang ke-57...kejayaannya ialah strategi Anwar Ibrahim melalui "Free Anwar Campaing"...hasilnya yang menang...Mat Sapu...Husam..Dr Hatta...Din Pudu Raya [Salahudin]..dan Kamaruddin Jaafar...PAS yang menjadi kuda DAP-PKR telah mengatur strategi untuk ke Putrajaya...UMNO mahu kemana...UMNO Pdg Serai mahu kemana....Berih 2.0 di mana Mat Sapu sebagai mastermindnya akan membawa perubahan kepada lanskap politik Malaysia pada Jul 2011...UMNO masih nak bertelagah lagi...umno masih syok sendiri..umno masih nak londeh-melondeh sesama sendiri...umno nak buat fitnah sesama sendiri.....tanya Iman..
    Sila rujuk pandangan Prof. Dr Bridgette [Singapura] Political Science...terhadap muktamar pas ke-57...apa pandangannya.......luaskan minda anda wahai UMNO Pdg Serai....jangan syok syok sendiri...Lihat videonya dalam blog BN4WangsaMAJU.COM........ATAU umno wangsa maju....luaskan skop pemikiran anda wahai UMNO Pdg Seri jangan nak bergaduh sesama sendiri...carilah ilmu...hujah dengan ilmu yang bermanfaat...jangan asyik nak buat fitnah saja....Asalamukalaikom....

    ReplyDelete
  79. Isu di Padang Serai ni ialah kes Rahman Sendiri yg korek lubang untuk dia sendiri semasa ucapan penangguhan perwakilan UMNO padsang serai.Ini isu dia.Kenapa Rahman tak bersih diri dia masa depan perwakilan.Disitu isu dia .Setelah perwakilan yg bangkit isu skandel dia kenapa dia tak nafi sekerasnya,Sebaliknya jawap seperti mana sedia maklum.Dia yg korek lubang.Isu dia dah jadi isu UMNO dan modal pembangkang.Bukan soal Marlia,Dato Det,Hj Zuki dan nama-nama yg disebut oleh tukang bela Rahman.Rahman kenalah bertanggung jawab dalam hal.Ini bukan fitnah kerana isu dia diubangkit semasa ucapan penangguhan depan Rahman sendiri,Depan bekas driver dia dan keluarga budak itu.Adakah ini fitnah setelah di soal dihadapan dia dan perawkilan sendiri.Siapa kata fitmah.Kemudian bila isu ini jadi buah mulut orang ramai di merata tempat sapa yg nak disalahkan.Persepsi orang ramai terhadap Rahman dalam soal ini sudah tak boleh di kawal lagi.Sebab itu dalam UMNO Padang Serai sudah jadi malap kerana dalam UMNO Padang Serai ada kes skendal dikalangan pemimpin mereka.Banyak isu yg memakan UMNO sendiri.Sedangkan Rahman hendaklah bersama membantu dalam kes liwat Anwar.Dia pun takut bayang-bayang sendiri.Kemudian tukang tegak benag basah pun menjaja kata fitnah.Isu Padang Serai iaklah isu Ketua Bahagian.Bukan isu lain.Isu inilah yg merosakkan UMNO.Isu ini dah jadi modal pada lawan dan kawan dia sendiri.Rahmna ingat kawan dia baik semua ke.Kawan rapat dia pun tolong tambah satu dua kilo dalam isu.Oleh itu janganlah meleret rata.Isu tak akan reda selagi Rahman tak mahu menafikan atau bertindak bersih diri.Pakatan Rakyat PAS DAP amat gembira dengan isu ini.Meraka sudah ada modal besar dalam Padang Serai nanti kerana kepimpinan UMNO Padang Serai ada isu besar yg untungkan mereka.Isu ini panas kerana dia Ketua Bahagian.Kalau dia penoreh getah atau pekerja kilang mungkin jadi sejuk.Oleh itu Rahman kalau sayang UMNO fikri-fikir lah sendiri.Jangan kerana kita dan kuasa UMNO dan seluruhnya jadi rosak.Bukan mudah nak jadi pemimpin.Pemimpin kena jaga nama baik UMNO.Disinilah letaknya isu diPadang Serai.Bukan benda lain yg direka -reka untuk jadi fitnah pula.Pokok Isu dia ialah soal apa yg terjadi masa SEKITAR UCAPAN PENANNGUHAN OLEH PERWAKJILAN UMNO PADANG SERAI BARU INI.CUBA RUJUK SEMUA UCAPAN YERDSEBUT.DISITU JELAS RAHMAN JADI KAKU DAN KELU DENGAN WAJAH YG PUCAT SERTA KETAKUTAN.Cuma aku takut minit ucapan itu nanti pula akan hilang atau diubah suai akan isinya atau puh ditukar ayat yg lain.Ini semua tak mustahul,Aku minta semua AJK tolong semak bagaimana minit itu dicatat.Apa nak buat berebut jadi perwakilan tapi bila mesyuarat cabut balik awal atau pun perigi shoping kat GIAN Kulim.Disitulah semua isu pokok UMNO Padang Serai.Sila rujuk pada siri ucapan penanguhan dan ucap balas Rahman sendiri.Didinilah segala penilain orang ramai.Dalam dewan perwakilan jawap lain dilura jawap lain.Sedangakn parti nak lawan dengan PAS DAP PKR.Habis nak buat macam mana.

    ReplyDelete
  80. Susahlah kalau ketua bahagian padang serai pun ada isu /skandel memalukan.Rosaklah UMNO.Yang kenyang hanyalah pembodeknya.

    ReplyDelete
  81. Aku setuju dengan Anon 7.54,pekara Raman d'juburi bukan fitnah lagi kerana telah ditanya oleh perwakilan dalam mesyuarat agong lalu...tapi Raman tak buat penafian.....kita hidup dalam dunia ni ada dua undang2 kita kena buat kalau timbul benda2 macam ni....pertama undang2 Islam,kalau haritu Raman bersumpah laknat depan perwakilan dan membuat penafian selesai masaalah....kedua undang2 dunia,bila timbul saja pekara ini Raman kena pi report balai,cari peguam handal2 saman Fazil Lebai dan budak tu 5,6 juta.....baru depa terkinja.Persoalannya ada berani ka Raman buat dua2 perkara tu......yang aku tau budak tu dah buat sumpah laknat mengatakan memang benar berlaku.wallahualam

    ReplyDelete
  82. UMNO Padang Serai lepas ni apa nak jadi,KB dah kena letak jawatan,sapa nak pi cium tangan Halim Bas pulak.....camna Cot GRO,Wati,Midah gedik,Biah,Rosni,Beribesaq,Paksu Mi,Mi tmn angsana,Cop Pasar Malam....Bakri hang nak menyelit tang mana....ada lagi satu Zubir kongkang.....sudah2 la balik rumah jaga anak bini lagi baik daripada dok merapu dan melingkup UMNO Padang Serai.....

    ReplyDelete
  83. PU3 umno padang serai manalah mereka tahu mengenai di juburi ini.Mereka bukan ada pengalaman pun.kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  84. Lima enam orang AJK Bahgaian Padang Serai dah pun pergi mengadap Halim Bas menyatakan sokongan padanya.Aku ingat Zuber pun sudah tidak upaya lagi buat kepungan terhadap kumpulan ini.Zuber cuma kepung PU3 sahaja lagi.Pemuda UMNO Padang Serai lagi awal jumpa Halim Bas cuma Ketua Pemuda Romantik yg belum lagi.Wanita sudah satu kapai sokong Halim Bas.Bertuah lah Halim Bas.

    ReplyDelete
  85. Dengaq cerita Halim Bas Pun Ada skandal juga.Kita tunggu dan lihat.........
    Pemuda PAS Padang Serai akan mula bongkar dekat PRU13 nanti.
    Cerita bermula dari Mahani kerja di kilang Marconi bagi tender van kat halim hingga ter..... di Batu feringgi Penang.......

    ReplyDelete
  86. Anon 9:25...tak pa...biaq Pemuda PAS buat kerja dia...sebab Halim Bas belum tentu jadi calon lagi dalam PRU ke-13 ni.....
    Halim Bas cuma pangku jadi Ketua Bhg saja....untuk meneruskan sisa-sisa hidup UMNO Bhg Pdg Serai..ada lebih baik sikit dari tak ada...
    Pemangku Ketua Bhg belum tentu jadi calon...apa nak susahnya...kot-kot Rahman di pilih sebgai calon, ternganga hangpa.....
    Calon untuk PRU ke-13 bagi DUN MP dan Parlimen Padang Serai masih samar-samar...jangan ada yang dok geli......tunggu dn lihat.....tapi yang hangpa dok pi seghingai Rosni tu pasai apa...dia hanya jalankan tugas P3...tapi Kak Mid camna Cot GRO,Wati,Midah gedik,Biah,Rosni,Beribesaq,Paksu Mi,Mi tmn angsana,Cop Pasar Malam....patutlah...depa ni ada pos apa di pejabat UMNO......janganlah serang peribadi orang yang hanya jadi pak turut...tak elok.....

    ReplyDelete
  87. La ni UMNO Pdg.Serai tengah berkocak teruk bukan pasai isu Raman dah kena pecat tapi depa dok kalut pasai sapa nak jadi calon.Parlimen dah tentu MCA punya,DUN Lunas MIC punya maka UMNO dah tentu DUN Merbau Pulas.Raman dah tentu boleh ucap goodbye....kalau dia naik gak jadi calon pukul 8 pagi dah tau BN kalah.SU zubir kongkang ada peluang gak tapi tak kan Halim Bas nak biar bagi dia naik....dia yang cantas Halim Bas......KP romantik...isu betina berlambak lambak,depa kata gambar tengah dok main judi pun ada....skandal gan PU3 dan gan AJK bhg pun ada....gan bini org pun ada....hang memang hero la KP.AJK Bhg lain aku tak tau la pulak....semua caroi caroi....pakat-pakat la hampa berebut dah kata Halim Bas ada skandal...kira boleh merancang tapi Allah jua yang menentukan....kalau boleh tu biarlah calon yang tak dak skandal....

    ReplyDelete
  88. Anon 11.10 kalau macam tu calon yang paling bersih ialah Cot Gunting Rambut lah.....

    ReplyDelete
  89. Aku nak ucapkan terima kasih pada Sungguh Ka kerana berani memaparkan dukalara UMNO SP dan Padang Serai.Aku ingin fokuskan UMNO Padang Serai dulu.Sebenarnya Rahman tidak ada masaalah dengan isu yang panas ini.Dia mampu bermuka tebal dan buat tak ambil kisah apa yg berlaku.Tapi hanya Allah jua yg Maha Mengetahui Segalanya.Tetapi yang sedang menghadapi masaalah ialah UMNO Padang Serai itu sendiri.UMNO Padang Serai cukup tenat.Rahman tak tenat.UMNO Padang Serai lemah.Rahman tak lemah.UMNO Padang Sedang berdepan dengan dua isu besar.Pertama ialah isu skandel Rahman seperti yang dikomen oleh peminat Sungguh Ka.Isu sahaja pun UMNO Padang Serai menerima tamparan malu yang cukup besar.Kedua UMNO Padang Serai sedang bergelora dengan masaalah dalaman yang kian bertambah bukan makin reda diperingkat cawangan dalam penyusunan JKKKK nya.Nampak sangat rakus dan gelojohnya pihak berkuasa UMNO Padang Serai.Rahman masih bangga dengan semua yg berlaku di UMNO Padang Serai.Tetapi yang terima musibahnya ialah UMNO Padang Serai.Rahman tak rasa apa -apa.Kesian pada UMNO Padang Serai kerana tiada siapa yang membelanya.Harap pagar pun makan padi.Itulah rumusan setelah aku letih membacanya begitu banyak tukang komen dalam ruangan yg menarik ini.Nampak jelas bahawa UMNO kini sudah tidak ada lagi kualiti pemimpin.Besar kemungkinan ahli UMNO pun tak ada kualiti lagi.Berebut jawatan kerana ada imbuhan disebalik jawatan itu.Mungkin Rahman pun rezekinya bergantung pada UMNO.Tetapi kenapa dia tak jaga nama baik UMNO .Kalau kepala ikan busuk maka seluruh ikan akan turut busuk juga.Itulah pesan ayah aku selalu.Apa pun UMNO Padang Serai sedang sakit dan tak pernah diberi rawatan yang sewajarnya.Sebaliknya manusia dalam UMNO Padang Serai gembira ria.

    ReplyDelete
  90. PAS dan DAP dah jadi juara rakyat.
    UMNO Padang Serai ?
    JUARA JUBOK.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.