Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, May 5, 2011

KPI Dato’ Paduka Ahmad Bashah Merudum…

Kena jaga misai bagi nampak garang.......

Di dalam penghayatan aku tengok perkembangan politi UMNO Kedah amat aku kecewa. Masing-masing membawa haluan sendiri. Nak buat apa pun kena usaha sendiri. Nak dapat sokongan dari Perhubungan Negeri pun susah (ini suara dari KB, TKB bersama 4 sayap yg kemarok). Aku sekadar mendengar dan tak mampu nak buat apa-apa pun sebab aku bukannya politician. Sedangkan suara2 Bahagian pun Tok Bashah susah nak dengar, apatah lagi org macam aku ni.

Terlalu banyak suara2 sumbang dok mengata pada Perhubungan Negeri lebih-lebih lagi pada Tok Bashah.  Kalau dinila perkembangan UMNO Kedah boleh aku kata Tok Bashah semakin hilang kepercayaan rakyat kepadanya.

Rata-rata  yang aku dengar:

1.       JAGA LA MISAI TU BAGI TEBAI,  NAK TUNJUK GARANG LA KONON.
2.       HARAP MISAI AJA TEBAI, OTAK KAT LUTUT.
3.       DATO BODO.
4.       MISAI TEBAI SENANG KRONI BERGAYUT KOT.
5.       TOK SAH MAIN POLITIK DULU-DULU LA, LA ZAMAN INTELEK ARAH MODENISASI.
6.       HARAP MAMAK MAHBOL DOK SAPOT.
7.       SLOW MACAM KORA.

Bahagian yang bermasalah seperti di Pokok Sena, Padang Serai, Kuala Kedah, Baling, Sungai Petani, Padang Terap, Pendang, Jerai, Kulim Bandar Bharu, Kubang Pasu (tu dia aih.. semua bahagian ada masalah.. tak pa inilah keunikan UMNO.. kita bersedia akui kelemahan kita dan baiki apa yang perlu, maka kita sarankan berusahalah, bersungguhlah, dan berdamailah... (petikan dari Sobri Sudin)

Tapi apa yg Tok Bashah buat…….?

Tok Bashah banyak tertumpu pada kawasan dia saja. Apa tidaknya, ramai yang meluat kat dia di sana. Menang PRU12 dulu pun dengan majoriti  358 undi saja, itu pun ada kesangsian pengiraannya.

Tok Bashah kena tegas juga dengan kaki pelingkup UMNO di Bahagian.

Di kedah 98% Ketua Bahagian tak terpakai.Pemuda 90% tak buat kerja masih lena dalam kereta mewah.Wanita 85% tak layak (pendapat Pena Biru).

UMNO Kedah ada 15 KB. Pemuda Kedah ada 15 KPPB. Wanita Kedah ada 15 KPWB. PU3 Kedah ada 15 KPU3B. Jumlah semua ada 60 manusia yang dinamakan ketua. Kenapa UMNO Kedah masih teraba-raba macam orang buta. Jawabnya pemimpin ni semua tidak ada qualiti dan hala tuju memimpin parti. Mereka hampir kesemua beraksi macam lagak YB yang menang pilihanraya. Buat kerja tidak ada kesungguhan. Mereka yang jauhkan tak dekati pengundi. Masih berlegar dalam kepompong sendiri lagi. Lagi pula mereka bukan tokoh yang disegani atau dihormati masyarakat. Mereka sekadar jadi pemimpin pada kroni sendiri. Bahasa mudah anjakan tranfomasi belum ada di Kedah. Aktiviti parti UMNO belum memuncak dan panas. Gelombang merah macam dah nak padam. Bahagian UMNO cukup lemah sekali. Longlai macam daun getah kering. Teguran ibarat curah air pada daun keldi. Oleh itu hangpa tunggulah PRU 13 nanti. Sebelum nak tukar kerajaan PAS UMNO kenalah tukar dulu semua panglima pondan yg ada dalam UMNO Kedah. Insy Allah PAS akan bungkus. Panglima UMNO pondan inilah yg menjadikan PAS naik tocang. Sia-sia sahaja dan buang masa selagi ada panglima pondan dalam UMNO. (Petikan pendapat Dr. Ayam).

Aku korek punya korek kat Putrajaya, PWTC dan Parlimen, kedudukan Tok Bashah sedang tergugat. Penilaian KPI beliau berada di paras penyingkiran. 6 bulan lagi mungkin kita akan dapat ketahui adakah penyingkiran ni akan berlaku atau sebaliknya. Yang pastinya nama calon penggantinya dah terukir.
Print Friendly and PDF

61 comments:

  1. Banyak masalah di peringkat Bhg yang gagal ditangani ataupun gagal di selesaikan oleh Tok Bashah sejak beliau di lantik sebagai pengerusi BPUNK...ada macam tak ada....
    Datok ni tak ada ketokohan sebagai pemimpin..tengok riak muka...tengok cara bercakap orang dah boleh buat andaian bahawa umno di pimpin oleh individu yang tidak mempunyai semangat juang yang tinggi....gaya dan style lama yang tidak lagi sesuai di aba ini.....adakah umno kedah ketandusan tokoh ataupun pemimpin berwibawa...ataupun adakah UMNO kedah juara dalam kerja jahat [sabotaj]sesama sendiri hingga pemipin yang bukan pilihan mereka sentiasa menjadi mangsa....apakah UMNO kedah redha hilang kuasa asalkan hati puas menjatuhkan kawan sendiri...

    ReplyDelete
  2. Tentera FisabilillahMay 5, 2011 at 9:08 PM

    Cara pembawakan poltik Bashah masih mengguna pakai kaedah lama dan sudah tidak relevan dalam perjuangan UMNO di Kedah lagi. Bashah kena akui kelemahan yang ada pada beliau dan jangan pakai angan2 saja untuk jadi MB sekiranya Kedah dapat balik nanti.

    Ini disebabkan gaya pemikiran serta pendidikan sedia ada beliau yang tidak mampu mematahkan serangan PAS Kedah.

    Sekiranya pucuk pimpinan UMNO pusat tidak memerhatikan secara serius gelagat ini, Kedah berkemunginan akan masih berada di bawah PAS dan sekiranya ini berlaku penyokong UMNO akan banyak mengambil sikap tak kisah dan merajuk dalam hala tuju UMNO Kedah nanti.

    Masalah untuk kenyang serta boroikan perut perlu dihakis dalam perjuangan untuk kemenangan BN Kedah.

    ReplyDelete
  3. aku nak komen sikit tajuk di atas..."KPI Dato Paduka Ahmad Bashah Merudum..."soalan aku, Bila masa KPI Dato Bashah naik..aku tak mau nak tengok tang lain pasai Dato Bashah ni...bukan kita nak pelekeh dia pasai taraf akademik dia TAPI adat kata nak jadi pemimpin mesti ada ilmu..la ni ketua cawangan atau setiausaha cawangan pun ada degree malah ada yang lulus masters degre..ini hakikat yang mesti kita terima...mcmana kita nak ikut telunjuk ketua negeri yang ilmu dia lebih rendah dari kita..hanya lulus LCE saja tak memadai utk menjadi pemimpin dalam alaf baru skrng ni...tahun 60an mungkin ada kelonggaran dalam hal ni Tapi tidak untuk masa ni...

    shafiqurrahman

    ReplyDelete
  4. lani kita dengar semua orang dok kutuk dato bashah saja. apa kata kita yang bijak bijak dan brilliance ni bagi jalan macamana nak buat bagi elok, bagi tak slow, kalau dato tu slow. Jangan lupa Dato bashah tu banyak pengalaman yang takdak sapa boleh teng kalau dalam kontek politik negeri kedah. Mai pakat pakat bagi jalan. kita tolong pelaju... bagi idea kat sini pon tak pa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cadangan saya: supaya dato bashah undur, bagi kat org yang berkebolehan pimpin kerajaan kedah... sendiri punya tempat pun kalut, nak pegang kedah konon,... kalau nak jual gula kat pasar ramadhan , dia pandai...

      Delete
  5. BASHAH NI MANUSIA YG BAHLOL.HARAP LAGAK SAJA YG LEBIH OTAK TARAK,NASIHAT ORG TAK PAKAI,HARI NI PUAK2 HARAM JADAH NI DOK KUMPUL NGO CINA,NGO PARIA,DAN NGO TIGA LINE SAMSENG MELAYU KONONNYA PUAK2 NILAH AKAN BANTU UMNO DLM PRU13.MAN AZIZ PULA KOI DOK JADI LEMBU CUCUK HIDONG.

    ReplyDelete
  6. KALAU UMNO TERTIARAP DLM PRU13 NI.MAT BASHAH PERLU DISEPAK KELONKANG.

    ReplyDelete
  7. kepada semua orang-orang bijak pandai yang bagi komen negative diatas ni tolong bagi cadangan apa kita boleh pakat buat nak bagi umno hebat balik. Kita semua tau Dato' Bashah tetap tekong UMNO Kedah. Nanti boleh saya sampaikan. Segala cadangan sila email kepada the_orangeman2000@yahoo.com kalau cadangan tuan tuanni boleh diguna pakai, saya akan belanja tea tarik dengan roti telor bawang.
    Diharap mendapat perhatian dari tuan tuan semua.

    sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cadangan saya.... dato basah boleh undur. tk

      Delete
  8. SUNGGUH KAAA....??? HAMPA KATA NIII....???? PUAK HAMPA NI HAPRAK BELAKA. CAKAP JA PANDAI, SURUH BUAT KERJA MACAM DATO' BASAHAH HAMPA PUN TERCIRIT LAAAA.....

    HAMPA NAK TAHU LANGIT TUNGGI GHENDAH JADI KETUA BAHGIAN, PEMILIHAN AKAN DATANG HAMPA LAWAN LAH DI BAHGIAN. LAWAN KETUA HAGIAN KA, APA-APA PUN JAWATAN LAH. MENANG, MENANG HAMPA BUAT BAGI UMNO KUAT LAGI DARI DATO' BASAHAH DAN KETUA-KETUA BAHGIAN YNG ADA LA NI.

    OK KAAA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni pun macam dato bashah jugak, otak dok kat kepala lutut... teruk sangat ka kerja macam dia tu, dok mengipas saja... dia buat apa???..

      Delete
  9. Sunggu ka, 7 komen yang hang dengaq tuuuu.... komen kegha duku yang memang peghangai loleh yang penyegan keghja yang dok kat kedai kopi, minum kopi 'o' secawan duduk 4 jam. Puak ni lah ang ham dengan dok komen Dato' Bashah ni...

    Pi lah tulih pasai lain....

    ReplyDelete
  10. Salam,

    Bg saya la, bila bercakap tentang UMNO, terutama di Kedah ni, kita tengok drp mcm2 sudut. Tak boleh terus buat conclusion.

    Saya pun nampak, setakat ni UMNO Kedah macam dok teraba-raba lagi.Yang masih dok mimpi pun ada. Mungkin masih tak boleh sesuaikan diri dengan hakikat yang depa la ni bukan lagi parti yang memerintah Kedah.

    Tapi kita tak boleh salahkan Dato' Bashah sorang. Dia baru saja duduk kerusi Ketua Perhubungan. Kena bagi dia masa dan peluang. Yang penting dia bergerak dan tak duduk diam. Pada masa yang sama dia harus dibantu dan disokong. Kerja parti ni kerja berpasukan; kalau dok biaq kawan tu berlari sorang-sorang, lepas tu kita pakat dok komplen kut belakang, sampai kiamat pun tak selesai masalah. Esok lusa ganti ketua baru, jadi macam tu juga selagi kita dok ulang perangai yang sama.

    Satu lagi, la ni ketua perhubungan bkn MB macam masa BN memerintah dulu. Kita kena sesuaikan diri dengan realiti tu. Jgn harap Ketua Perhubungan la ni boleh bertindak macam zaman Det Khalid, Syed Razak, Sanusi, Osman Arop dulu. Masa tu depa ada kuasa ke atas UMNO dan ke atas negeri; la ni negeri orang punya. Nak guna dewan orang ramai pun dah tak sebebas dulu.

    Tang puak yang dok komplen, terutama KB dan TKB semua tu pun kita kena perhati jugak. Betui ka Ketua Perhubungan tak sokong apa yang depa buat, atau sebaliknya? Puak ni pun bukan boleh harap sangat. Ada yang jenis perut hijau. Depa sengaja cari/reka kelemahan orang lain. Bukan tak ada KB yang rasa dirinya lebih hebat dan lebih pandai dari Bashah dan semua orang lain. Jadi dia cuba perlekehkan kawan tu. Kalau takdak modai, reka-reka la cerita, konon kawan tu bagi kerjasama, tak bagi sokongan dsb. Ni semua trick lama.

    Mengenai komen shafiqurrahman, yg menyentuh soal akademik tu, saya mohon berbeza pendapat. Pendidikan dan pencapaian akademik tu penting, tapi bg saya, ia bukan segala-galanya. Skop kebolehan dan kejayaan tak harus disempitkan. Ketaksuban yg melampau terhadap kejayaan akademik inilah merupakan sebahagian sebab dunia sekarang bercelaru. Banyak anak-anak muda yang berkebolehan terpinggir dan dipinggirkan semata-mata kerana tak ada sijil, diploma, degree...

    Apabila Allah memilih Muhammad SAW, seorang yang ummi, sebagai kekasih-Nya dan Penghulu Segala Rasul, ia mempunyai hikmah yang harus kita selami. Renung, fikir dan fahamkanlah. Jangan pula ikut perangai puak pembangkang kaki spin tu yang mungkin akan tuduh saya cuba nak samakan Rasulullah SAW dengan orang lain.

    Syed Mokhtar, apa kelulusannya? Bill Gates apa degreenya? Sam Walton pengasas Wall Mart keluar dari universiti mana?

    Tapi saya minta sekali lg, jgn kata saya tolak pencapaian akademik. Yang saya tolak ialah kepercayaan bahawa kebolehan memimpin ditentukan oleh kelulusan. Saya akan bersetuju kalau dikatakan pemimpin mesti berilmu; tp ilmu tidak ditentukan oleh degree. Orang yang degreenya penuh dinding pun ramai tak berilmu. Yang ikut PAS berguling di jalan raya, yang ikut punggung Anwar Ibrahim tu, mungkin ada yang berPhD.

    Berbalik pada UMNO Kedah, tanggungjawab membetulkannya dipikul bersama oleh kita, yang masih sayangkan parti ini. Perangai 'tunggu tengok dan cari salah' tu kita kena pakat buang. Begitu juga perangai merasa diri kita dan puak kita saja yang betui.

    Pada masa yang Dato Bashah pun kena renung semua teguran di atas dengan positif. Jangan dok marah atau merajuk tak tentu kalu. Tapis elok-elok. Lepas tu jangan lupa, tengok sama kut kiri kanan. Kena hati-hati juga dengan yang dok mengikut dan yang mengekor tu. Kadang-kadang lalat-lalat yang kut tepi ni la menjadi punca seseorang pemimpin dibenci rakyat. Macam Pak Lah dulu la. Kalau peribadinya dijadikan ukuran, rasa-rasanya tak sapa nak benci kat dia. Tapi disebabkan orang keliling, akhirnya...tungging!

    Jaga-jaga la Dato'. Ingat la, di bahu Dato terpikul amanah dan harapan besar yg diletakkan bukan saja oleh pucuk pimpinan tapi juga oleh rakyat yang teringin nak tengok UMNO/BN kembali memerintah Kedah.

    Tkasih

    -DonPradesh-

    ReplyDelete
  11. anon 12:47am dan anon 1:11am,

    kawan aku telah bagi satu pelan tindakan strategik :misi tawan kedah" sebulan selepas Dato Bashah jadi Pengerusi Perhubungan Umno Negeri dgn harapan nak tolong Dato Bashah buat satu gerak kerja yang komprehensif yang melibatkan semua peringkat kepimpinan umno dari cawangan hingga peringkat negeri...pelan tu juga merupakan satu pelan yang menyeluruh, bersepadu yang fokus utamanya utk tawan balik kedah dari tangan PR.. dah dekat 2 bulan dah pelan tu ada kat tangan Dato Bashah...apa yang aku tahu, Zahari(setiausaha Akhbar Dato Bashah)bagitau Dato Bashah dok study lagi pelan tu...yang di musykilkan ialah lamanya Dato Bashah dok study pelan tu...sdgkan pilihanraya dah semakin dekat..kwn aku ambik masa 3 bulan nak siapkan pelan tu..aku pun dah baca pelan tu..memang hebat pelan tu, tapi sayang la kalau pelan tu terperap mcm tu saja...

    chudet

    ReplyDelete
  12. chudet,

    nak tny sikit...awat yg bg plan tu kat Dato Bashah. awat tak bagi masa DS Shafie dulu? kalau bagi lagi awai, masa DS Shafie belum dilantik utk jadi tempoh interim tu pun ok jugak.

    plan yg baguih pun, kalau bagi hujung-hujung ranting dah, payah jugak. macam bg bini muda yang lawa dan cantik pada org tua yg dah tarik nyawa 'haapppp...happpp...happpp' la. (melawak saja no...)

    ReplyDelete
  13. Orangeman :

    Plan tindakan strategik "misi tawan kedah" yang di bagi tu mungkin nak kena pakai banyak duit banyak kot... tu yang kena study bagi lama sikit... sebab masalah nak korek duit tu rasanya. Cuba chudet suruh kawan chudet bagi satu palan yang lebihkurang sama yg tak perlu pakai duit...saya gerenti mesti jalan dengan serta merta. umno kedah lani tengah susah... harap semangat saja.. tu pon ..terkemut kemut..

    ReplyDelete
  14. UMNO KEDAH PERLUKAN PEJUANG2 UNTUK MENJADI PEMIMPIN,,YG SANGGOP PERTAHANKAN MELAYU DAN ISLAM DALAM APA KEADAAN SEKALIPUN,,,,,KETUA2 BAHAGIAN YG ADA SEKARANG SEMUANYA TAK LAYAK KERANA SANGGOP MENJADI PENGAMPU DAN BALACI PAK LAH PEMIMPIN UMNO YG SANGAT LEMAH dan TELAH MENYEBABKAN UMNO KEDAH HILANG KUASA,,,,,,,,,Apa yg berlaku mesti diambil Pengajaran,,,Kesilapan Tidak Bolih Berulang,,,,,,apa jadi sekarang KAUM LAIN BEGITU BIADAP DAN BERANI,,KERANA PEMIMPIN UMNO LEMAH<LEMBIK,,,TAKUT,,,TAK TEGAS,,,,,mereka ini bukan PEJUANG,,,,,hanyalah cekap mengampu ketua dan bijak membeli undi ahli utk jadi KB,,,,,,,,,,,SINGKIRKAN,,,KEKOTORAN YG ADA DALAM UMNO,,,,,,,

    ReplyDelete
  15. Cerita UMNO Padang Serai lagi lece.Cerita kelasik rakyat mengenai skandel ketua bahagian dijuburi belum reda.Bila nak buat pemafian atau angkat sumpah laknat.Layak kah jadi pemimpin kalau sampai hari ini belum buat penafian atau sebaliknya.Jom ramai -ramai kita pi dengar ucapan dia.Apa dia nak kata masa mesyuarat UMNO bahagian nanti.Dengar cerita dia nak penafian pada hari itu.Betoi ka dan sungguh ka,..

    ReplyDelete
  16. UMNO Padang Serai:
    ....ketua dijuburi
    ....ketua pemuda kaki betina/judi

    ReplyDelete
  17. bawa mai la 4 orang saksi kasa oiii..takut nanti cik kasa kena qazaf kan susah....nak jadi katua juga ka..habag mai la boleh kita tolong kempen

    ReplyDelete
  18. al kantoi..oooooo yang anuar hangpa suruh dia sumpah la.Nafilah.mai tang orang hangpa suruh cari 4 saksi.Yang Anuar puak hangpa kata betoi.Mai giliak tang ketua bahagian hangpa kata lagu lain pula dak.Yang aku tahu majlis angkat sumpah kat taman sena labu besar malam tu apa cerita.Budak tu cukup gentelmen.Anagkat sunmpah dgn Quran pula tu.Hanghpa ingat boleh main-main ke dengan Quran.Kalau tidak pun awat ketua bahagian gangpa tak buat laporan polis.Carilah loyar yg hebat-hebat lawan dan saman budak tu.Kami tak buloq nak jadi ketua.Kami nak tengok sahaja hangtpa main politik untuk apa.Untuk perut ke atau untuk agama bangsa dan tanah air.Tiba masa dia aku nmengundi.Kami ada geng kami sendiri.

    ReplyDelete
  19. Keh keh keh keh keh>berani kerana benar.Takut kerana buat sungguh kot dan sungguh ka.Hari ini dlm sejarah UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  20. Salam ALKantoi masa balun mereka dua sahaja lah.Mana nak cari empat orang.Yang tu pun tak paham ke.

    ReplyDelete
  21. Kami generasi muda inginkan perubahan dalam UMNO. Kami mahu pemimpin yang cergas dan cerdas, bukan yang ego dan berasa pandai belaka macam Tok Bashah, masa untuk pemimpin macam dia dah berlalu..pi la pencen..bawak-bawak la pi masjid..berjemaah.. Lagi satu, pemimpin MUDA macam di Baling pun haprak jugak..Tok Azeez patut kena tendang keluar dari Kedah, dia bukan orang yang boleh bawak kemenangan BN dalam PRU13..dengar nama saja orang dah meluat, walau dia kata dah berjuta dia tabur pada orang Baling... aku gerenti Tok Azeez ni masih dok berangan nak jadi calon dalam PRU13..mari kita pakat-pakat beri mesej pada PM supaya jangan letak Tok Azeez calon di kedah, sebab kita nak tawan balik kedah..kalau dia jadi calon, bukan takat Baling saja tergolek..kedah pun akan tertonggeng lagi..pas tu siapa nak tanggungjawab? dia akan belah balik KL, orang Baling dan Kedah juga nganga...

    ReplyDelete
  22. SU Bhg Pdg Serai kata..
    UMNO Bhg Pdg Serai bersiapsiaga pada bila-bila masa untuk menghadapi PRU ke-13...beliau yakin UMNO/BN mampu tawan Parlimen Pdg Serai, DUN Merbau Pulas dan DUN Lunas...kerana bakal calon untuk DUN Merbau Pulas ialah Abd Rahman Mahammud seorang yang berkaliber serta mempunyia ide bernas serta berwawasan..
    manakala beliau akan bertanding untuk parlimen Pdg Serai...sementara itu..Dermawati pula bertanding untuk DUN Lunas....
    Ini kata-kata Su Bahagian Padang Serai...

    ReplyDelete
  23. Kelubie Sg KaranganMay 10, 2011 at 8:23 PM

    Aku siapa pun tak ada msaalah di Padang Serai ini.Cuma minta janganlah calon Dijuburi .Kalau yang ini jam 11.00 pagi lepas penamaan calon tahu dah BN kalah.Masa nak buat kerja tak senonoh macam binatang tak fikir 1000 kali.Ketua apa jenis ini.Sama-samalah kita bersama Mesyuarat UMNO Padang Serai nanti.Bolehlah kita tengok apa dia cakap.Dia nak nafi ke.Angkat sumpah ke.Atau pun sebaliknya.Jom ramai-ramai kita tengok pemimpin di juburi nak bawa hala tuju UMNO kearah mana kali ini.

    ReplyDelete
  24. Hampa yang cakap banyak, hasut menghasut, perut hijau mai dari siam kot,, hasat dengki yang tak habis.Hampa tau buka mulut sahaja kerja hampa tak tau buat. Aku tau hampa semua ni orang yang pada masa dulu dok ampu Bashah, lepas tu hampa kona dia, hampa ingat hampa boleh menang dengan duit balak yang hampa dapat... Lani baru hampa tau siapa dia Datok Ahmad Bashah...Takat akai hampa tu dok dalam poket aku je....Khiak tuihhh...

    ReplyDelete
  25. Salam Datok,

    Datok jangan bimbang, banyak lagi rakyat yang sokong datok. Pecacai yang gila talak lani dok bunyi macam anjing menyalak...

    Selagi Dr M ada Najib dan Mohyuddin ada Datok jangan takut.....Geng2 yang dok menyalak macam kucing gila betina awat tak masuk pas sahja. Hampa layak jadi pecacai Pas saja. Disitulah tempat hampa semua. Kita ambek balik Kedah dari PAS Pusing.......

    ReplyDelete
  26. orangeman :

    Memang betul... Dato bashah jangan dok peduli kat sekor dua anjing yg dok menyalak tu... biar depa pi kat pas pon tak pa..ada dalam umno pon buat haru saja... kami akan tolong dato sama sama kita menangi balik kedah dari PAS. Yang dok hasad dengki sesama umno tu kita pedulikan saja.. Kalu kita nak ubah.. kita kena berubah!!
    saya sokong Dato Bashah 100%. Kalau kita tak sokong Dato Bashah nak sokong siapa? Ostaz Azizan ker? Hampa semua ni mangkok hayun betoi...

    ReplyDelete
  27. Kerajaan Malaysia ada RTM dan pelbagai media elektronik,surat khabar dan macam-macam lagi.UMNO pula ada biro penerangan.Pemuda,Wanita dan pU3 pun ada.DiKedah ternyata Jentera Penerangan semua peringkat lembab dan tak bermaya.Sepatutnya jentera penerangan UMNO sudah rancak dan ligat serta panas panas sedang bakar satay.Ini tidak jentera penerangan jadi malap.Ada juga kerenah dibahagain Ketua Penerangan bahagian tidak dapat bergerak kerana kena ikut ketua bahagian yang banayak kerenah itu dan ini.Yang lebih malang dan mendukacitakan UMNO ada pemimpin bahagian langsung tak mampu beri ceramah dan penerangan pada rakyat dan ahli.Ada juga Ketua Bahagian/Pemuda/Wanita/Pu3 tak mampu berceramah.Inilah kelemahan UMNO hari ini.Jadi pemimpin tetapi tak mampu memimpin orang ramai.Yang hebat ialah isi borang tender dan buat lawatan tapak.Kalau begitu berniaga sahajalah.Bantu UMNO dari sudut lain.Ini semua mereka nak sapu.Oleh itu Dato Jamil Khir janganlah relak lagi.PRU 13 sudah dekat sangat ini.Jentera penerangan UMNO Kedah masih lena.Senarai penceramah pun dengar ceritanya kena tapis dulu dari Ketua Bahagian.Diperingkat negeri pula bermain dikalangan kroni dan puak sahaja.Tojoh-tokoh lama yang mampu beri ceramah langsung di singkirkan.Dato Jamil Khir pernahkah panggil tokoh-tokoh lama bekas pemimpin di Kedah untuk jadi jentera penerangannya.Rasanya sekali pun tidak.Yang ada kelilinmgnya ialah jentera cari untung nak berniaga.Bukan jentera nak bagi UMNO kuat dan menag Pru 13 nanti.Dato Jamil Khir kena turun padang segala ceruk kampung,bandar,pinggir bandar,ulu kampung untuk beri ceramah.Ingat lah kalau PRU 13 umno tak mampu ambil balik Kedah habislah tak guna cakapOleh itu kalau nak salah bulat bulat pada Dato Bashah amat tidak adil sama sekali.Sebilangan kesalahan dan kelemahan ini mesti dilihat sama pada kepimpiman bahagian yang jumlahnya 15 itu.Beigitu juga masaalah kepimpinan Pemuda ,Wanita dan Puteri.Semua ini kena tengok dengan adli dan saksama.Cumanya boleh jadi Command dan perintah Dato Bashah setakat mana pada yang dibawahnya.Sejauh mana arahannya diambil tindakan oleh semua mereka itu.Dalam UMNO jelas peranan Ketua Bahagian adalah dibahunya.Kemudian tengok pula arahan Ketua bahgian dengan orang bawahannya bagaimana.Akar umbi aktiv atau tidak.Inilah fungsi Ketua Bahagian.Bukan sekadar mempngerusi Mesyuarat sahaja.Itu pun dah nasib baik kalau ada mesyuarat.Dengar kata ada bahagian langsung tak ada mesyuarat bagaimana pula.Adakah ini juga Dato Bashah yang salah.Dato Bashah juga ada fungsinya sendiri.Masaalah diakar umbi siapa punya tanggungjawab.Ini ialahketrja Ketua bahagian dengan ketua cawangan.Dengar ceritanya lagi kalau ketua bahagian pun ada masaalah dengan ketua cawangan adakah Dato Bashah salah juga.Kalau lah pula ketua cawangan da masaalah dengan ahlinya sendiri .Ini lah rangkaian masalah yang terdapat sejak dahulu lagi sampai hari ini.Pemimpin terdahulu dapat selesai dengan baik dan harmoni.Kenapa sekarang tak jadi begitu.Kalau UMNO Kedah nak mantap terutama diperingkat bahagian dan cawangan ketua bahagian kena bijak adil saksama dan bijaksaman bukan bijaktak sama.Kalau nak salah Dato Bashah bulat-bulat memang tak adil dan tak patut.Marilah kita sama-sama turun sampai kebawah akar umbi baharulah kita dapat segala penyakit.Ketua Bahagian juga yg beri lapuran baik dan bagus.Tapi bila negatif Dato Bashah di persalahkan segalanya.Apa pun dato Bashah perlu juga turun sendiri lihat semua ini.Begitu juga pemimpin di Putrajaya dan Menara dato onn pun kena turun sendiri.Rasa lah sendiri semua bau wangi dan busuk secara tepat bukan melalui online sahaja.Teriam kasih..

    ReplyDelete
  28. taak aci la dok kata kat raman saja..timbalan apa cerita,naib pun hero juga,ketua wanita pun ...fuhhh hebat...yang ketua pemuda ngan ketua puteri nak boh tang mana...memanghla masa balun depa dua saja tak nak aja ramai ramai kut..macam aljuburi....tapi umno padang serai tetap kukuh bersatu biar ribut datang melanda..gelombang merah berdiri tegak...mcm aljuburi...ketua bahagian apakhabar?

    ReplyDelete
  29. AlKantoi.nak bahak kat hampa semua.Mamat yang balun KB Padang Serai akan datang masa mesyuarat UMNO Padang Serai.Dia juga jadi perwakilan.Jom ramai-ramai kita jumpa dengan mamat tu.Dengar kata jambu juga.Adakah semua cerita ini nak salah Dato Bashah juga.Pada hal dia yang bagi orang balun.Cerita Naib Ketua Padang Serai ok jugalah setakat cekup je...Bila jadi pemimpin kenalah ada betina lebih dari satu barulah hebat.

    ReplyDelete
  30. al kantoi the2ndMay 12, 2011 at 10:06 AM

    salam wirama..di padag serai rasanya naib ketua memang jantan sejati...bawa betina silih berganti di pdg serai sendiri..tu baru gentleman...jadika mamat tu nak bongkar cerita kb..dgr citer org lain dah siap pasang kuda kuda..pdg serai oh pdg serai berkelahi sesama sendiri,berebut projek,betina,jawatan akhirnya umno bhg yg runtuh

    ReplyDelete
  31. Memang la Naib Ketua Itu kaki pompuan, kena tangkap pun tak dak kisah mcm ni buat susah la. Nain ini pandai main politik cerdik mcm kancil. Dengar kata dia yg buat konspirasi jatuhkan Timb, Ketua dah berjaya dah. Kecian kat Halim bUdak yg tak pandai politik tu. La ni depa rancang pulak nak jatuhkan KB . Naib, Setiausha, Chot Watie dan Midah tu satu team. Depa ni sgt pandai main wayang bab bodek org bakar sate tak hangus. Dulu depa berjaya jatuhkan Dato Det team depa la dulu tu. Hj Zuki SU lama dulu rumah dia , chot dan watie la dok lepak siang malam. tap la ni dia buat Hj mcm kupang tembaga tak guna seduit. La ni Halim dah kena buang, Ketua penerangan dah ditolak. La ni bahagian Raman la pulak depa nak tendang.
    Lagi pula depa dah ada dlm kepala otak depa org yg boleh depa peluk bukan tak tau kot Pak Ku kontraktor yg la ni tengah dok kaya raya.Nak bagi tau la sikit Pak Ku oi geng ni mcm anai-anai lepas depa makan kayu rumah dah nak runtuh depa depa bagi kayu tu bakar dalam sekam mkn pelan-pelan sampai tak leh nak nyawa dah. Bakri, Chot , WSatie, Midah sama saja halal haram tak nak kira, pasal politik sanggup gadai maruah asalkan hajat depa terlaksana.

    ReplyDelete
  32. Luahan Ahli Parlimen kampong kata...UMNO Kedah apa nak susah kan ada Ketua Pemuda Bhgn A.Stag boleh jadi Pahlawan untuk ' Misi Tawan Kedah ' pada PRU13..apa macam..Tolong kawan-kawan komen..dengag kata akan jadi calon betui ka..cayalah...

    ReplyDelete
  33. Ketika UMNO sibuk dan ghairah meraikan umurnya yang ke 65 tahun...banyak aktiviti telah diadakan untuk memantapkan perjuangan UMNO supaya UMNO terus kukul serta unggul...tapi dalam masa sama ada Bahagian UMNO di Kedah telah menyenarai pendekan 15 Cawangan untuk di cantas bertujuan untuk mengecilkan tubuh UMNO dan sekaligus jumlah ahli kian berkurangan..15 Cawangan ini di katakan antara cawangan yang tidak mencalonkan KB sekarang semasa pemilihan Bahagian 2008 lalu..15 cawangan ini juga sering melontarkan idea bernas dalam persidangan perwakilan Bahagian...apa nak jadi dengan UMNO Bahagian ini...ini kerja siapa...ada cawangan yang mengdakan mesyuarat tanpa kehadiran wakil bahagian..tapi yang hadir ialah "taiko" ketua Bahagian...mesyuaratnya di anggap sah...ada cawangan yang semua mesyuaratnya cukup syarat...dilabel sebagai tidak sah dan diberikan taraf pemerhati..apakah semuanya ini di ketahui oleh BPUNK ataupun UMNO Pusat...kalau dah tahu takkan nak biarkan macam tu....selagi SU Zuber kongkang dok dalam Bhg Padang Serai....selagi beri besaq menjadi punah sihat..selagi AJK Bhg seangkatan dengan Ketua Cawangan Jubai SC yang menjadi AJK Bhg...selama itulah UMNO Bhg ini terus merudum....jangan lupa perana jahat Midah, wati. cot bai....bakri..cop pasar malam ...semuanya ni penyangay dan penyamun UMNO....yang bekerja keran aduit dan b......it

    ReplyDelete
  34. setuju dgn anaqarbana...sebenarnya ada musang berbulu ayam dlm bhg pdg serai dan dia ialah...cikgu...inilah taalam dua muka yg melagakan sesama jk bhg dgn harapan cikgu ini akan jadi calon pru pdg serai.hentikanlah perbuatan yg tidak bermaruah ini jika mahu menjadi pemimpin yg baik.bertaubatlah kembali ke jalan yg benar sementara Allah masih menyanyangi kita semua.hentikanlah menganggu isteri orang dan anak dara orang lain...tak baik gitu cikgu ooi takut nanti ahli pemuda yg lain terikut perangai cg pula..jadilah cikgu yg beroperibadi mulia contoh pada anak murid dan masyarakat..selamat hari guru pada ketua pemuda bahagian...hidup cikgu...

    ReplyDelete
  35. Jom ramai-ramai kita bersama mesyuarat perwakilan umno padang serai pada 15.mei,2011 di kubu pas kuat iaitu politekinik kulim .Pasai dia carisendiri.Mamat yg balun Rahman akan hazir bersama.Rahman pula akan angkat sumpah buat penafian yang difitnah oelah mamat itu dihadapan perwakilan sendiri.Jom pakat ramai-ramai kita pergi dengar.Nasi bungkus dan nasi kawah disediakan pada yg bukan perawkilan.Katanya juga mamat yg balun tu juga jadi perwakilan.Ini lah perubahan yang dibuat oleh Rahman,Halim,Bakri,Zuber,Marlia,Ketua PU3.Asmadi dan semua AJK dalam UMNO padang Serai.Jom pakat-pakat pi......

    ReplyDelete
  36. KALAU MACAM ITU CLEAR LAAA PUAN MARLIA BT LATIFF KONPOM JADI CALON DUN MERBAU PULAS.LAGI PUN DIA EXCO WANITA UMNO MALAYSIA MERANGKAP TIMBALAN KETUA WANITA UMNO KEDAH YANG JUGA JAWATANKUASA BADAN PERHUBUNGAN UMNO KEDAH.DIA ADA PENGALAMAN ADUN MERBAU PULAS DULU.TOKOH-TOKOH YANG LAIN ADA ISU DAN SKANDEL YANG TAD DAPAT DIPADAM.AMINNNNN.

    ReplyDelete
  37. berita terkini drp umno pdg serai:





    umno cawangan hitech juga kena batal.






    umno pdg serai telah maju kedepan.






    kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  38. Baru aku tahu.Rupanya dikalangan ketua bahagian pun ada komplot.Mereka ini tak berapa berkenan dengan Dato Bashah.Ali Pendek pun marah-marah pada Dato Bashah.Katanya majlis yang dibuat di SP dia tak dimaklum.Sedangkan dia orang besar di SP.Dia tembak lagi katanya dia sedang kontrol bahagian di kedah selatan macam Merbok,Baling,SP ,Padang Serai dan Kulim.Wah hebat betul Si Pendek ini.Kalau singgah minum kopi di SP orang politik sembang macam inilah.Dato Bashah berjaga-jaga musuh sendiri dalam selimut.Gunting misai dalam lipatan.Bukan dia sahaja agaknya ada ketua bahagian yang bersikap begitu.Dato Basahah kena smart sikit dan pro aktif lagi.Kalau nak harap kumpulan ketua bahagian negeri Kedah terbalik terguling sampai terlondeh kain.Mereka bukan buat kerja.Meraka ibarat kera dapat bunga dengan jawatan mereka sekarang.Satu lagi nak pesan padqa Dato Bashah kawasan sendiri pun kena tengok bagi banyak sikit iaitu Bahagian Alor Setar.Banyak juga komplen sana sini.Dulu pun menang tak banyak hanya 3 digit sahaja.Dato Bashah bakal MB Kedah kalau BN menang.Dato Bashah perlu cari tokoh yang bersih dan diterima rakyat bukn ahli UMNO sahaja.Kalau tahap berada hari ini untuk makluman Dato Bashah UMNO di Kedah masih belum untuk menang dalam PRU 13 nanti.Dalam kedaan lemah pun pimpinan di bahagian masih leka sendiri.Malang panglima disekeliling Dato Bashah lemah dan tikam dari belakang.Demi UMNO Dato Bashah wajib bina gerakerja semula berganding dengan NGO yang lebih besar dan banyak pengaruh dari UMNO sendiri.Suara pengundi bukan melayu banyak berada ditanganh NGO yang cukup banyak.Kalau nak menang laaaa.Nak kalah tak payah lah.relek sahajalah.Bergaduhlah sampai puas hati sendiri.

    ReplyDelete
  39. Sungai Petani katanya dah siap telok busuk kalau tak selesai.Betoi ke Ali.Hang tak layak pun.Menag dulu pun tipu.

    ReplyDelete
  40. Setelah selesai mesyuarat umno padang serai semalam maka boleh dibuatlah dibuat rumusan yang menjadi tanda tanya dan kebekuan semua orang.Dua orang perwakilan buat soalan pada Raman berhubung isu diliwat padanya.Salah seorang minta penjelasan sama ada Raman nak nafi atau sebaliknya.Seorang lagi tanya dan memberitahu yg dia terlibat secara langsung dengan isu ini.Akhirnya Raman tak respon isu ini.Dia kata isu peribadi sahaja semasa jawap pun pendek diwaktu gulung.Secara bodohnya jelas Raman sudah ketar lutut dan tentukan terlibat.Raman langsung tak bersihkan dirinya dengan isu ini.Sebagai ketua bahagian UMNO juga terheret tanggung malu dan kotor.Raman wajib undur diri dan letak jawatan kerana isu.Ramai perwakilan menanti pendirian Raman.Bukan Raman sahaja demi nama biak UMNO Padang Serai Raman dan seluruh Jawatankuasa hendaklah turun dan buat pemilihan yang lain .Ini kerana Jawatan kuasa juga turut subahat dengan saham dosa yang dibuat oleh Raman.Mereka tidak ada maruah pendirian prinsip dan iman yg kukuh.Apakah pendirian mereka sebagai barisan kepimpinan dalam hal ini.Mungkin mereka juga kaki betina,kaki judi,kaki jantan,kaki indon,kaki bini orang dsbnya.Sebab itu mereka selesa dengan isu ini.Mereka tidak meletakkan kepentingan UMNO dari yang lain.Ini termasuklah ketua cawangan yang tak ada prinsip dan pendirian.Pemuda,Wanita dan PU3 serupa juga tak berani buat pendirian.Suadahlah UMNO amat lemah dan lesu ditambah dengan isu kotor ini siapa yang nak bersama dengan UMNO Padang Serai nanti.Semua pihak mesti ada pendirian dalam isu ini.Kita jangan melihat isu Anwar Berahim sahaja sedangkan dalam UMNO kita sendiri pun terpalit isu yang sama.Terima kasiih pada dua orang yang berani buat ucapan yang berani dan bertangghung jawab demi UMNO dan kebenaran.Aku nampak mesyuarat UMNO lebih utamakan nak menang G 7 drp yang lain.Pada hal bila pergi perhimpunan agung di PWTC bukan buat apa lena sahaja dalam dewan.Malam cari karaoke.Balik beg penuh dengan shoping.Hal UMNO kosong.Akhir sekali pada Raman nampak sdr dalam keadaan sama dengan Anwar Berahim juga.Demi UMNO sdr perlulah berundur kerana dolak dalik .Pada Jkuasa bahagian semua jangan jadi bacul dan jadi tali barut.Nyatakan pendirian anda sekelian.Mana ustaz dan alim ulama dlm barisan pemimpinan UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  41. Mesyuarat Perwakilam UMNO Bhg Pdg Serai berjalan dengan lancar dan sempurna tanpa sebarang masalah. Tahniah kepada Kb, SU dan semua yang terlibat lebih-lebih lagi kepada Beribesaq Taiko serpihan 3 Line [Traffic Light]yang menggunakan khidmat ahlinya bagi mengwujudkan kegerunan.....mereka berkawal di pintu-pintu masuk dan dalam dewan persidangan, cukup hebat dengan suit hitam serta cermin mata gelap tak ubah seperti SS USA yang bertugas khusus untuk kepentingan presiden USA.....kalau di lihat pada dasarnya...mesyuarat perwakilan Bhg Pdg Serai mengalahkan PERGONG UMNO Malaysia kerana kawalan keselamatannya tip top....macam ada ancaman......tapi sayang....isu besar yang di katakan masalah peribadi masih di gantung tak bertali...memanglah itu masalah peribadi....tapi ianya melibatkan ikon ataupun personel utama di peringkat UMNO Bhg Pdg Serai...macam juga isu DSAI..bolehkah ianya di katakan isu peribadi...dan bukan isu politik....kalau ahli biasa memanglah boleh...tapi kalau pada orang nombor wahid bagaimana...isu peribadi akan jadi isu utama yang akan turut memberikan kesan khas kepada PRU akan datang...pembangkang mempunyai senjata ini untuk menyerang UMNO seandainya KB la ni [RM] di pilih sebagai calon dalam PRU ke-13 nanti...jadi relevankah isu dijuburi ini masih di katagorikan sebagai isu peribadi ataupun isu remeh.....mungkin si dijuburi ini spesis kaum Luth yang tidak mempunyai perasaan bahawa Nabi Muhammad tak mengaku umat.... ini isu besar melibatkan hukum agama, jangan pandang remeh walaupun sukar untuk di bicarakan mengikut qazaf [masalah 4 saksi tidak fasik].....
    Elok sangatlah persidangan perwakilan Bhg diadakan di premis tersebut..memang tepat dan sesuai dengan masanya....tempat persidangan itu diadakan dalam kubu PAS dan tidak mustahil semua rahsia perbincangan masalah dalama UMNO sudah masuk dalam kocek PAS tanpa bersusah payah menggunakan khidmat ejen untuk mendapatkan maklumat dalaman UMNO...syabash Ketua UMNO Bhg dan SU Bhg.....anda berjaya.....medal apakah perlu dikurniakan kepada Beribesaq......

    ReplyDelete
  42. Salam. Saya ahli umno Kubang Pasu dan mengaku memangkah PAS utk semasa PRU lalu. Wait...jangan bantai lagi kata aku derhaka. Jika kita mengambil konsep derhaka, siapa derhaka terlebih dahulu. Adakah pemimpin dulu atau ahli? Jgn mengambil jln mudah bhw ahli umno yg memangkah PAS derhaka..itu cakap puak diatas yg berangan sampai la ni. Yelah dah tau tak popular, org meluat, perasan power masih nak jadi calon, cakap besar, jauh dari pengundi, tak hormat ahli, belagak nak mampus....bila kalah atau dpt undi kurang mulalah salah org lain. Biasalah kita org melayu, salah sendiri tak tengok tapi semua salah org lain. Aku nak mangkah PKR tak lalu sebab parti orang gay dan porno, lalu kenalah pangkah PAS atas nama org melayu-islam gak w/pun kurang suka. Lagipun memang aku buat gitu sebab nak bagi padan muka calon KP yg berlagak nak mampus. Cakap pun terhegeh-hegeh, berlagak, jumpa ahli macam jumpa org asing, sebuk manjang ngan tepon macam sheikh ambik urut alat sulit, lupa diri, dok kat kwsn selamat KP pun atas ehsan Tun M tapi tak sedar diri kutuk org tua tu, jadi menteri/timb menteri tah apapun tak dak kemajuan buat perabis gaji makan gaji haram, ngan DUN Jitra langsung tak ngam, pentingkan kroni saja....tu tak cakap lagi perihal lain-lain KBhgn lain....sama jer perangai. ADAKAH itu yang ditawarkan kepada ahli umno macam saya untuk mengundi semula umno???? ADAKAH semua itu sudah luput dari jiwa penderhaka-penderhaka ini? Saya buka seorg penjilat KBhgn untuk jwtn atau nak projek tapi hanya ahli umno biasa yg tiada apapun. Tapi ADAKAH umno masih berkhayal bhw kami akan kembali utk mengundi umno dlm PRU akan datang dgn perangai-perangai yg masih bersarang dlm jiwa anda wahai pemimpin? Sedarlah, demi bangsa, agama dan parti serahlah kpd yg baru dan hak. Biarlah mrk yg muda pula memimpin. Ini bukan zaman 60-an-90-an. Tolonglah jgn memperbodohkan undi kami. Kami dah jemu tengok perut buncit hampa, kereta besar hampa dan anak bini hampa yg tumpang semangkuk macam boleh perintah negara. Kalau dok macam tu, toksah harap nak ambik balik kedah. Saya sendiri akan pangkah semula PAS jika umno kedah dok lagu tu jugak. Biarlah saya dianggap derhaka tapi jiwa sy masih tetap utk melayu/islam. Lagipun umno ngan pas lebih kurang jer. Yg satu kononnya bela islam dan yg satu bela melayu. Bila memimpin hilang semua masuk poket. Bayangkan umno perintah lebih dari 50 tahun, kedah masih miskin tapi lani hampa dok banding PAS yg baru perintah 3-4 tahun. Adilkah macam tu? Tak tanya ka pemimpin umno dulu apa yg depa tak penaik kedah bagi maju lagipun pm org kedah. Pasal apa lebih kurang jer pendapatan cam kelantan. 50 tahun beb, bukannya tempoh yg pendek. Takpalah, saya memang penderhaka untuk umno tapi saya yakin sy tak derhaka ngan org melayu/islam. Apapun, saya merayu tukarlah perangai wahai pemimpin umno kedah....sudah-sudahlah tu...cukup memperbodohkan ahli umno. Itupun kalau teringin nak amik balik kedah. Tapi kalau masih dok lagu tu, signal yg ahli umno dapat, undilah pas lagi kerana anda masih berkhayal dan tak hingin nak amik kedah semula. Lagipun peruntukan dari pusat lagi banyak, takyah pening pikir nak majukan negeri jika terpilih. Sekarang pun bleh buit duit, tak gitu? Alah cuba citer!

    ReplyDelete
  43. Memang mesyuarat tu berjalan lancar, tapi itu bab perasmian dan mengundi G7 saja. Bila bab meyuarat ramai perwakilan cabut balik. Nampak mesyuarat tu charoi sungguh. Pengerusi tetap tu elok lah berhenti dah kot tak layak ucapan mcm tu yg dok berani ugut perwaKILAN. Kuasa apa boleh kata macm tu. Bukan kami nak dengan usul dan baca surat jemputan kahwin. Semua org boleh baca sendiri bukan buta huruf.
    Bila sampai bab ucapan penangguhan yg dimulai oleh saufara Sulong, hai terkejut den isu si Raman ru timbul. Lepas tu baru Ustaz Fadhil bangkit bertanya kpd Raman pasal anak saudaranya yg diliwat dan terliwat. Raman tak berani nak buat pengakuan dan tak jawab pulak> Budak tu terjerit-jerit kata Allah akan balas perbuatan Raman. Apa ni bahagaian Pdg Serai oi. Elok di gantung saja bahagian Pdg Serai ni. Pasal Bri Besar pulak . apa pasal mesyuarat kali ni mesti ada bodyguard yg serba hitam. Mcm cerita org putih yg pakai topeng buat kacau. Apa depa ingat org yg mai mesyuarat ni kaki gangters ka. Ketua2 cawangan, ketua2 wanita semua org tua2 yg baik2 dan tak pernah buat kacau. Mana pernah mesyuarat ada pengawal keselamatan mcm tu. Pening sungguh la Bri ni. Sapa suruh sapa jaga ni. Bab undi pulak, mana boleh SU Bahagian keluar masuk dalam bilik kira undi. Apa pasal cikgu takuta Tua' cikgu kalah ka/ Apa-apa pun tahniah la kpd Pak Ku yg menang bukan org depa. Pak Jang Kak Ina dan Midah menag ng sbb ada dua Tua' kalau tidak jgn harap la. Wati dan Chot kecian la. dpt no 6 dan 7 dekat nak kalah dah tu. ingat-ingat la watie dan chot oi hampa dah tak berapa nak laku dah. menang pun tipis sbb hampa kan tua' Bahagian sepatutnya dpt top 3. Yang dpt no 8 Alias tu kuat juga ye. w/pun dr ketua cawangan. Pengaruh dah ada mantained ja lepas ni.
    Nak bagi tau la sdikit pasal Raman ni kes dia ni sebenarnya semua AJK bahagian dan Pemuda dan Puteri dah tau lama dah. Raman buat keja ni sejak Tahun 2009 lagi. Depa semua bersubahat denagn perbuatan terkutuk ini. Elokm sgt Bahagian digantung. Serah kpd yg lebih senior utk pegang dan ganti yg lai n yg boleh harap.
    Kepada Ketua-ketua cawangan di Parlimen Pdg Serai fikir-fikir kanlah cara yg terbaik untuk menjaga org melayu dan Parti UMNO kita, Buatlah sesuatu yg boleh mengubah nasib UMNO pdg Serai. Kita org Islam tau yg mana baik dan buruk. Bertindaklah untuk kepentingan org Melayu terutama dalam PRU 13 nanti

    ReplyDelete
  44. Dalam hal msaalah UMNO di Padang serai ini nampak sangat yang UMNO Kedah amat lemah dan takut nak selesai.Masaalah Rahman Juburi bukan isu main-main atau dipandang ringan.Isu ini soal maruah UMNO dan parti.UMNO kian kecamuk kerana UMNO Kedah tak cekap dan lemah.Selain UMNO Padang Serai ialah UMNO Sungai Petani.Sampai kini tidak penyelesaian.Ali Yahaya sudah tidak terdaya lagi tadbir Sungai Petani.Cuma ego dan haloba sahaja.Nampak jelas Dato Badhah dan UMNO kedah cukup lembab.Dia nak tunggu UMNO hancur.Orang ramai pertikai kenapa Dato Bashah buat pekak telinga dan pejam mata tak mampu selesai keme;ut Rahman Juburi dengan isu Ali Pendek.Agaknya UMNO Kedah jadi pembvangkang lagu PRU 13 ini.

    ReplyDelete
  45. Kalau dok harap Dato Bashah dgn Umno Negeri pakai lingkup la. Tak tau kerja apa depa dok buat. Harap dok ek mcm pembesar saja la.

    ReplyDelete
  46. Apa yang tak pengomen tulis mengenai UMNO Kedah...
    Apa yang pengomen tak pernah cadang ataupun kemukakan idea kepada UMNO Kedah....
    Dah banyak dah pengomen tulis mengenai UMNO Kedah...mengenai kepimpinan UMNO Kedah...mengenai masalah dalaman UMNO Kedah...
    Tapi hingga la ni dok macam tu jugak...lebih teruk adalah....
    Tiada sebarang tindakan proaktif.....untuk memperbaiki kerosakan..
    UMNO Kedah macam tak ada pemimpin...kenapa...mengapa..takut populis terhakis...di hakis oleh ketua Bhg....
    Kemana arah tumpuan perjuangan UMNO Kedah...
    Kemana kepimpinan UMNO Kedah nak bawa UMNO....
    Apakah kemenangan akan datang sendiri tanpa usaha.....
    Apakah kemenangan akan terjadi dengan adanya pergolakan sesama sendiri dalam UMNO.......
    Kalau inilah yang ada dalam benak UMNO....tahniah....
    Adakah dengan menang dalam pertarungan ke G7 akan menyebabkan UMNO menang dalam PRU akan datang.....
    Bangga memang G7.....
    Seronaok UMNO kalah dalam PRU.....
    Syabash UMNO Kedah.....
    Tahniah buat Pak Anjang Razali Abdullah SUK UMNO Bhg Pdg Serai yang khabarnya menang dalam G7.....

    ReplyDelete
  47. Tahniahlah krn berjaya mengadakan mesyuarat. dan berjaya mwnghidangkan jamuan yg sungguh istemewa menu bihun telanjang dr catering hebat SU Zuber . Apa kan daya duit tak cukup sbb perabis kat bodyguRD Bri besar tapi hatinya kecik. , Esok SU claim makan tak tau brp RM. Makan mcm tu budak [un leh masak, Bodo sungguh org bahagian Pdg Serai ni tak complain langsung bab makan. Perut yg buncit bertambah buncit lagi duit dpt bagi kat bini dan anak beranak. Ketua cawangan yg tak sedar2 diri tak tau la mcm, lembu kena cucuk hidung ikut saja membuta tuli tak tau pikir. Sbb tu AJK boleh kata bodoh piang depa pun bodo piang tak nak mengaku. 4 serangkai tu Naib. Chot, watie & midah la ni dah jadi mcm babi tunggal sana lari sini lari tak arah. Nak cari Ketua baru kot nak buat tempat nak tumpang, Keja tak dak

    ReplyDelete
  48. ala UMNO Padang Serai telah buat banyak perubahan yang cukup banyak sejak Raman Di Jubri,Halim Bas,Bakri khalwati dan Zuber.Anataranya Jual Banganuan UMNO dua pintu d taman Mahsuri.Dulu ada juga romongan masa perwakilan .Dulu mesyuarat di Golf resort.Yang paling hebat bila depa jual bangaun UMNo kemidian sewa kedai cina.dengar cerita dari dalam duit banguan pun dah licin.Sungguh ka.Sebab tu jubuk pun dia kasi sama orang.AJK yg ada semua 2x5.Jag perut je bukan jaga parti.bahagian yg paling lece dan haprak di malaysia ialah Padang Serai. Drp ada banguan kepada tiada apa iaitu kosong eeeelek.Teruk dalam Malaysia.65 tahun usia UMNO tapi padang serai terus teruk dan bangkerapsi.Kerana ketua dan AJK pun tak ada kualiti.

    ReplyDelete
  49. Anon 6:16pm...TQ...
    itulah sebahagian dari gambaran awal nasib ataupun kedudukan Melayu dan UMNO di masa akan datang...cerita anda tepat....
    apa yang ada jualkan ataupun sedekah pada orang lain..
    yang ada diperhabiskan.....
    biar elekkkkkkkkk...hati puas.....
    Nilah hasil kempen yang dijalankan oleh PP...P3 yang kononnya untuk melakukan perubahan...memang dah pun berupah ...dari ada kepada tiada..
    dari senang kepada kedana
    dari ada rumah sendiri tupang rumah orang..
    dari memberi kepada orang...sekarang meminta kepada orang...sapa untung...Zuber kongkanglah yang untung....
    Berbibesaq juga untung ...dia punya ada syarikat bodyguard sendiri....
    khabarnya KB la ni RM nak beli bangunan yang lebih canggih, hebat di kawasan Kulim Hi-Tech Park...kan hebat tu.....
    Chot bai...wati dan Datin Midah yang bijak terlajak pandai sudah tentulah cekap mencari sumber untuk menyelamatkan nyawa-nyawa ikan UMNO Bhg Padang Serai......

    ReplyDelete
  50. Salam,
    Celaru...sedih dan sayu bila hadap kisah UMNO Pdg Serai ni.
    Tak tahu nak kesian kat sapa dah...pada UMNO, pada pemimpinnya atau pada kita semua?

    ReplyDelete
  51. Kalau jubok pun dia sedekah pada orang.Tak heranlah pejabat UMNO Padang Serai DiTaman Mahsuri pun dia jual.Sekaranh jadi pasaraya Apollo.Ada Bendahari UMNO pun tak boleh diharap 2x5 juga.Katanya ini adalah pakatan dengan Bendahari juga.

    ReplyDelete
  52. MT mana jadi "bapa angkat@BAPOK ANGKAT" UMNO Bhg Pdg Serai...
    Habaqnya Bhg Pengurusan mengarahakan "bapa angkat@BAPOK ANGKAT" menyediakan laporan bahagian masing-masing...bunyinya hebat...macam nak selesai masalah...betoi ke...boleh ke....
    Jangan-jangan laporan yang MT "bapa angkat@BAPOK ANGKAT" sediakan tu pun kong kalikong jugak...tipu kerana nak populis..takut tidak dicalon dalam pemilihan akan datang...
    Biasalah...UMNOlah katakan...mana ada yang jujur...semuanya tipu...laporan mestilah best punya///mantap......UMNO dok lagu tu jugaklah....cuba ada sedikit keikhlasan dan kejujuran....kan elok..boleh selesai masalah...

    ReplyDelete
  53. Sabaklah sat.Dato Bashah sebok uruskan hal umno Kedah.Sapa kata dia tengok sahaja.Dia sedang tunggu masa lapang sikit nak pergi Macau atau Hong Kong untuk solat istikhorot disana cara nak selesai UMNO bahagian di Kedah.Di Macau atau Hong Kong banyak gua boleh lah dia tenang fikiran sikit.Di Kedah serabut sangat.Aku kanal lah Dato Bashah ini cuma dia nasib baik jadi YB dapat Dato.

    ReplyDelete
  54. Salam 1.kah 2.kah kah 3.kah kah kah 4.kah kah kah kah 5.buat apa la nk tulis pjg2 raman halimbas darmawati malia ka dan sewaktu dgn nya pemimpin cap ayam jd apa la hangpa harap dr depa uuhhhhhhhh

    ReplyDelete
  55. DATO BASHAH, KALAU DATO PANDAI, DATO BOLEH BAGI PELUANG KAT ORG LAIN MEMIMPIN UMNO KALAU MENANG NANTI, KALAU DATO GAGAH JUGA, TESERLAH KEBODOHAN DATO NANTI, PENGORBANAN DATO KAMI HARGAI SETAKAT HARI INI, TAPI KALAU DATO NAK JDI MB, HABISLAH KEDAH... LINGKUP.

    ReplyDelete
  56. kita pakat la sokong bashah ni supaya senang BN kalah lagi di kedah...cukup lah tu umur pun dah tamat tempoh ttakan tak faham lagi

    ReplyDelete
  57. semua peminpin yang dah lama tu jadi lah penasihat atau pemberi galakan kepada yang muda-muda ...kebanyakan peminpin dalam UMNO ni pencen tunggu mati baru nak lepas jawatan...ini faktor utama BN akan kecundang dlm PRU13 jika sikap orang dah luput tarikh masih nak pegang jawatan..

    ReplyDelete
  58. Takut dengan pendedahan waris sebenar Mahsuri........

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.