Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, June 13, 2011

KPI.......? Tok Bashah Menghitung Hari.......


Entahlah aku tak tahu apa lagi yang perlu Tok Bashah kita ni buat untuk memulihkan UMNO Kedah. Makin hari makin banyak permasalahan yang timbul. Walaupun Tok Bashah nampak tenang dan steady, hakikatnya beliau sedang menghitung hari pening memikirkan jangka hayat KPI beliau kian hampir. Kalau di ICU tu mungkin dah kena pakai alat bantuan pernafasan.

Setelah KPI merudum teruk ekoran dari tsunami UMNO SP, dan ditambah pula dengan bebanan bukan kes Anwar Aljuburi tetapi Raman Dijuburi di Padang Serai, timbul pula kes terbaru di Sik dengan cerita Khalwat. Nak  aku hurai cerita di Sik ni tapi ramai akan kata aku ni (terutama puak Pro UMNO) gunting dalam lipatan la......., musuh dalam selimut la......., tali barut la.......  Aku harap UMNO Kedah dapat selesaikan masalah-masalah yang ada sebelum aku terjah apa yang patut. Ini bukan ugutan, tetapi hakikat dan kenyataan. Hint aku bab Sik ni, pakat-pakat ramai boleh rujuk kat SINAR Sik atau Det Guaq.

Petikan dari FB Det Guaq....... Siapakah yang Det Guaq maksudkan.......?

Apa dah jadi UMNO Kedah oooiiii.......  Mampukah Tok Bashah memperbetulkan UMNO Kedah yang dalam keadaan semakin NAZAK ni.......? Kalau ditanya rata-rata dengan KB atau geng kaki bodek ni, jawapan yang pasti kita dapat adalah "kami begitu yakin dapat mengambil balik Kedah dan bergerak mendalami hati pengundi. Jawatankuasa sentiasa turun padang mendekati pengundi.". 

Juga aku dikhabarkan UMNO Kedah sudah wujud UMB. Tapi sayang seribu kali sayang, entah hidup atau mati pun aku tak tahu. Apa Urusetia Penerangan UMNO Kedah buat.......? Berbeza dengan negeri-negeri lain, UMB bergerak begitu rancak bersama-sama bloggers Pro-UMNO. Dikhabarkan juga bilik gerakan UMB Kedah ni terlalu sulit dan dirahsiakan....... tetapi takkan sehingga tak ada berita, pergerakan, pencetusan, maklumat dan pembongkaran isu-isu di Kedah. Sulit sangat kot sampai tak tau nak keluarkan.......? Atau pun wujud atas dasar Hangat-Hangat Tahi Ayam.......

Daripada komen-komen artikal aku yang lepas-lepas, dapat aku katakan bahawa rata-rata ahlih UMNO Kedah di peringkat akar umbi tidak begitu yakin dengan KEPIMPINAN DATO BASHAH yang banyak bergerak dengan cara ONE MAN SHOW bagi memulihkan UMNO Kedah. Dato Bashah sepatutnya BE A GOOD LISTENER.

Datuk Mukhriz seharusnya mengambil ikhtibar bagi memperbetulkan kepincangan kepimpinan UMNO Kedah. Beri peluang pada muka-muka baru untuk menghidupkan UMNO Kedah kembali. Rami tokoh-tokoh yang merupakan anak-anak tempatan mampu bergerak, tetapi kerana dik segelintir yang gilakan jawatan lebih-lebih lagi gila merian nak jadi calon, lantas mereka-mereka ini dicantas atau dikatakan tidak mempunyai pengaruh.

Mungkin pihak BPUNK kurang senang dengan artikal-artikal yang aku keluarkan dalam blog ni. Apatah lagi dengan kome-komen yang ditulis oleh pembaca setia blog ni. Boleh aku katakan sini bahawa masih ramai yang sayangkan UMNO dan ingin melihat UMNO/BN mengambil semula Kedah. Akan tetapi sejauh manakah suara-suara akar umbi akan didengari.......? Jadi, tak salah la kalau aku buka ruang ini untuk pembaca menceritakan apa sebenarnya yang berlaku pada UMNO di Kedah. Sekurang-kurangnya kot-kot mana la tahu kalau ada pihak-pihak tertentu dapat meneliti mahupun memberi perhatian dan mengambil tindakan dari apa yang berlaku.

"Kekuatan kita dalam mengatasi cabaran-cabaran akan datang bukan sahaja terletak pada pengalaman kita dalam memula dan mengurus perubahan pada masa lalu, tetapi juga pada kesanggupan kita untuk melakukan lebih daripada itu pada masa hadapan.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad 11 Oktober 1997.
Print Friendly and PDF

84 comments:

  1. cerita kes khalwat di sik aku pun dengar juga .Kawan aku kata depa sikit tak heran.Mangkuk hayun tu memang juara betina pun masa dolu-dolu.Jahanam lagi UMNO Kedah.UMNO sik pun bukanlah strong sangat.Mersyauarat perwakilan pun jadi lengang bila dekat nak selesai.Pejuang apa jenis ini.Kalau elaun JKKKP tunggu sampai habis.Mesyuarat UMNO Sik cabut awai.Dato Bashah kena teliti betoi-betoi calon kali ini.Kalau kes lama-lama pun kena ambil kira juga.Kena tanya sama orang kampung halaman dia.Rupanya hebat SUNGGUH KA kerana upaya cium pelbagai isu UMNO.Biarlah ini semua sebagai tauladan dan teguran membina drp bodek buta tuli.

    ReplyDelete
  2. Cakap pasai MBU UMNO. Di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang, tak banyak yang dok tala pemimpin UMNO. Yang depa dok tala kehirokpekok pemimpin dan pemerintahan Kerajaan Negeri tuuuu... Lain pulak di Kedah. Kenapa ya?

    Jika ada kengkawan blogers yang pandai-pandai, yang mirip-mirip pro-UMNO/BN, eloklah datang menampil diri bersama bloger-bloger kita berbincang, merancang, memikir (perah fikiran-macam perah kain) cari idea, apa yang kita nak bongkar keburukan, kecelakaan, kecelaruan serta penipuan Azizan Razak yang hari ini amat banyak musuhnya dalam PAS sendiri. Bongkarkan hal-hal ituuuu....

    Cuba baca blog orang PAS sendiri yang bernama 'KEDAH SENGET' yang amat banyak menulis bagaimana buruknya perangai Azizan Razak menampar dan memukul isterinya. Sebagai bloger yang kenal Detguaq, Pang5 Hussain, Gunung Mat Cincang, Cucu Tok Wan dan banyak lagi pro-UMNO/BN, kita bongkar cerita ini. Tak payahlah cakap pasal pemimpin UMNO. Tak kan lah kita nak tutup najis-najis Azizan Razak yang banyak inayakan pemimpin PAS, yang menghukum Sekolah Ugama Nahdzah Batu 16 hingga sanggup memotong ayer kerana hutang. Kita bongkar cerita ini.

    Cerita Senator Yusuf Hussain SU PAS Kedah menggelap wang Tabung Memali hingga berjuta ringgit. Pi cari isu tuuuu... Isu Senator Yusuff Hussain selaku Pengurusi BINAK menyalahguna kuasa membawa segala lori, stimrol dan berbagai alatan BINAK hanya kerana nak elokkan halam rumahnya di Memali. Kita bongkar isu ini. Bukan cakap pasai pemimpin UMNO.

    Tak pandai cari, exploit dan spin isu kecelakaan, keburukan perangai serta kecamokan kepimpinan PAS di Kedah, elok jadi bloger spin isu Anwar tutuh pungkoq Saiful.

    ReplyDelete
  3. HAYATI NILAI NILAI ISLAM DENGAN MATA HATI, INSYALLAH TERBUKA KUNCI HATI TU...KITA NI MANUSIA DUNIA HANYA SEMENTARA, AKHAIRAT TEMPAT KITA KEKAL SELAMANYA, AMAL MA'ARUF NAHI MUNGKAR....SAMPAIKAN APA YANG KITA YAKIN BETUL KERANA INI JARI JEMARI INI TAK BISA MENIPU BILA DISOAL OLEH ALLAH SWT....

    ReplyDelete
  4. Betul seperti mana yang ko cakapkan tu, tapi perlu diingatkan juga sepatutnya perbetul rumah sendiri sebelum membetul rumah orang. Kerana sikap beginilah sesetengah pemimpin UMNO naik tocang, berlagak sombong dan kata mere ka kata mereka kata keramat.

    Kalau benar mengamalkan demokrasi tak salah kalau akar umbi mahu menegur setelah jelak melihat keruntuhan UMNO dengan pemimpin yang hanya mementingkan diri sendiri. Menegur dari dalam ibarat simbah air kedaun keladi.

    Blog PAS pun membuat teguran seperti yang ko cakapkan tu, jadi tak salah kalau aku menegur pasal UMNO. Kalau tak boleh menerima teguran mahupun pembongkaran demi kebaikan tak payah berparti laaaaaaa. Tolong faham apa itu POLITIK.

    Kerana keegoan inilah yang membuatkan pemimpi UMNO SP, Padang Serai dan Sik rosak. Kerana sikap tamak membuatkan ramai KB melobi jadi calon PRU13. Sikap rakus dan gila kuasa ini yang merosakkan UMNO itu sendiri.

    Dari apa yang ko katakan itu dapat aku simpulkan bahawa ko lebih suka mencari keburukan dari memperbetulkan keburukan itu. Adakah UMNO mengajar ahlinya berbuat demikian......?

    ReplyDelete
  5. member sungguh kaJune 14, 2011 at 7:23 AM

    Sungguh Ka.Aku nak cerita bagi.Hanyalah melaui media blok ini lah suara akar umbi dapat disampaikan dan diluahkan.Suara ahli UMNO dibawah dah disekat sama ada dalam mesyuarat cawangan,pemuda atau bahagian.Demokrasi dalam UMNO dah mati dan hanyut.Apakah demokrasi hanya pergi MENGUNDI LIMA TAHUN SEKALI atau UNDI MASA PILHANRAYA KECIL.Lain drp itu semua dengar cakap Ketua Bahagin yang korup dan somobong sahaja.Terutamanya anak muda yang sayang UMNO dan kerajaan.Suara dan pandangan akar umbi Pemuda telah tiada.PU3 langsung tak boleh diaharp lagi.Semoga teguran akar umbi jadi perhatian orang diatas pula.Jangan sedap dengar taklimat Ketua bahagian sahaja.Di Kedah mana ada program dailog atau konvensyen untuk menyemarak kan suara UMNO.Yang ada majlis bodek dan ampu.Sikit-sikit program dengan JKKKKP.Target group yg lain tak mahu undi ke.Orang ramai pun dah muak dah dengan kreneha JKKK ini.UMNO akan kuat dan hebat kalau suara akar umbi di dengar semula.Selagi ada perangai pilih bulu tak tahu apa nak jadi.Kroni pun penting juga tapi jangan sampai keterlaluan.Cuba faham betul-betul apa itu DEMOKRASI.Rakyat bukan bodoh lagi.UMNO jangan amal cucuk hidung.UMNO kena berubah semua cara.Juara Rakyat umpamanya sudah ada unsur peneyelewenagn.............Akar umbi tahu semua ini.Sebab itu hasilnya tiada.Kami bersuara kerana sayang UMNO drp jadi alat pada pemimpin yang tak jujur dan setia dengan UMNO dan parti.HIDUP......Sungguh Ka....you are people voice .

    ReplyDelete
  6. Salam bro,

    Mengenai luahan aku dalam FB, ia adalah mengenai kerakusan nafsu untuk terus berkuasa dan nafsu untuk merampas kuasa. Harap penjelasan ini cukup untuk difahami.

    ReplyDelete
  7. UMNO Di Kedah kena di bersihkan dulu dari daki dan kurap kalau nak di hormati dan sayangi.Kalau pakai baju lawa sekalipun daki dan kurap dibadan tidak ditanggalkan UMNO Kedah akan terus rosak.Inilah tugas dan ketegasan dari Dato Bashah.Rakyat hendak tengok UMNO Kedah benar-benar bersih.PAS bukan kuat sangat di Kedah.PAS bohong sahaja pada rakyat.PAS tipu rakyat dan orang Melayu.Pengundi bebas buat keputusan disaat akhir.Calon UMNO kena popular dikalangan rakyat bukan UMNO sahaja.Calon kena bebas dari segala sekandel sex atau lainnya.Kalau ada blogger upahan yang bodek buta tuli pun orang tahu.Lebih baik jadi blogger yg ada prinsip.Bukan yang kena tambat kakitangan atau cucuk hidung.UMNO Kedah kena lakukan ini semua.

    ReplyDelete
  8. Tak pa, jika nak pertahankan juga cara pukoi keluarga jangan lena kerana penyamun nak masuk rumah curi barang, tak mau keluar rumah pi pukoi penyamun, itu terserah lah kapada kengkawan. Awat, penyamun tu dok dalam gelap ka? tak nampak lagi ka muka depa bercoreang macam hantu tuuuu... Tembak jeeee.. depa tuuu!!!!. Jika tak mau tembak juga rugi...lah.

    Tak perasan pulak, jika 'ada udang disebalik semak'.

    TABUNG MEMALI DISONGLAP YB YUSUF HUSSAIN?
    ...tak mau tembak?

    BALU MANGSA DIMEMALI TERBIAR?
    ...tak mau pi siasat?

    SEKOLAH UGAMA IBRAHIM LIBYA TINGGAL SEPI?
    ...tak mau siasat, pasai apa?

    AZIZAN RAZAK ZALIM PUKOI BINI?
    ...tak mau bongkar?

    YUSUFF HUSSAIN GUNA KEPENTINGAN PERELOK RUMAH DIA DENGAN ALATAN KEPUNYAAN BINAK?
    ...tak mau siasat? SPRM dah buka fail niii..

    PEJABAT MB PENUH DENGAN PEMUNGUT PERSEN?
    ...tak mau siasat?

    AZIZAN RAZAK TENGKING EXCO DALAM MESYUARAT?
    ...tak mau pi cari/jolok2

    banyak lagiiii..... ini isu yang kita kena hantam cukup-cukup, biaq PAS tercungap2 maca ikan kena tuba tuuuu...

    .... tak rugi ka bila kita bersikap malas nak siasat isu begini?

    ReplyDelete
  9. azizan razak pukoi bini.
    ceritalah sikit.kami nak tahu.
    dia pukoi tang mana.dia pukoi lagu mana.
    masa mana dia pukoi.

    ReplyDelete
  10. Perbaik rumah tangga UMNO dulu bagi kemas.Rumah sendiri pun goyang macamana nak selongkak rumah tangga orang.Rumah tangga UMNO pun kalau orang tolak rebah awal lagi.Bercakap benar walaupun pahit.Apa jadi UMNO Sg petani,Kuala Kedah Padang Serai.Buat malu pada orang lain sahaja kalau asyik cari burok orang lain.Cuba ambil perhatian :

    Sg Petani ada 3 DUN 1 Parlimen
    Kuala Kedah ada 3 DUN 1 parlimen


    Pdg Serai ada 2 DUN 1 Parlimen.


    Bahagian ini sahaja sudah ada 8 DUN.Selesai bagi elok yg ni dulu.Buang masa sahaja dok tembak orang lain.Apa kepimpinan bahagian di sini buat.Tak peka ke dengan keadaan sendiri.Apakah bahagian yang lain sudah mantap.Jangan buat kerja bodoh.Kemaskan diri sendiri.Isu UMNO sendiri pun bertimbun tak selesai .Kemudian nak ajak cari masaalah dgn orang lain pula.Kalau lemah berundur sahaja jangan buang masa.Cari pengganti yg layak.Tak semestinya muda atau tua.Yang penting mampu memmimpin bawa UMNO Kedah ketempat landasan yang betul.Ramai tokoh muda di Kedah apa yg mereka buat.Macam ayam daging je pun.Sampai lori terbalik pun tak mampu keluar sendiri dari sangkar.Pemuda berarak motosikal pun 10 kali orang yg sama jugalah.Itu pun kerana RM 10.Kalau tidak sorry lah.Boleh UMNO di Kedah bangun segera.Kushusnya Pemuda dan PU3.Dengar kata pelbagai peruntukan turun .Tapi kenapa sunyi je di Kedah.Tak perlulah mengendap rumah orang lain kerana rumah kita pun banyak lubang.Yang utama tutup lubang rumah sndiri dulu supaya orang lain tak mengendap kat rumah kita.

    ReplyDelete
  11. Memanglah rumahtangga UMNO, UMNO jaga.

    Rumahtangga PAS yang berkecamok dengan dengki Ustaz Azizan kapada Sekolah Nahdzah Batu 16 sahingga memotong air disekolah tersebut dan sahingga berkelahi dengan Ustaz Najib serta sahingga terpaksa Dato Jamil Khir datang memberi pertolongan membina Dewan sekolah tersebut.

    Rumahtangga PAS yang berkecamok bergaduh dalam Exco kerana perangai Azizan panas baran.

    Ada kengkawan tanya, betoi ka Ustaz Azizan pukoi bini. Nak tahu pi tanya YB ADUN Tanjung Dawai, dia doktor dan dia la yang tolong merawat.

    ReplyDelete
  12. Dia pukoi bini...dia tengking exco, dia ada masalah dengan SAR batu 16 dan dia...dia...dia...lagi-lagi dia...lagi-lagi dia....DIA adalah Kerajaan yang memerintah Kedah...awat hangpa lupa kot yang PAS tu Kerajaan...UMNO tu pembangkang yang tak pukoi bini...yang tak tengking exco [mana ada exco..pembagkang]...yang tak pernah baik dengan SAR....UMNO lagi banyak masalah...KB kena taji pungkoq....lagi hebat....takkan tak boleh kot kita jentik sikit UMNO yang tengah dok tidoq tepi terusan wan mat saman supaya dia sedaq...takut-takut dia mengigau jatuh dalam terusan mati lemas...lagi masalah....ni pun umno dah nak lemas...pasai tulah kita semua kena tegoq umno...kita sayang kat orang Melayu kerana kapai yang depa dok tumpang dah nak karam...kapai lamalah katakan....cuma kapitannya saja ada yang baru [gelojoh]...pasaitulah kapal berlogo UMNO tak stabil...kapitan baru gila setereng.....bawa gila-gila...kona baring...lipat siang..malam..saman ekor tertunggak sepertimana yang berlaku ke atas Khir Toyo...[contoh].....banyak lagi saman ekor tertunggak...di cawangan pun ada...di Bhg lagi banyak....ada yang jual bangunan sendiri...kemudian tumpang rumah orang...gah IBHG kononnya dah pun buat perubahan....nasib lulah Melayu UMNO Kedah.....ada juboq bagi kat orang...ada bangunan jual....ada duit peghabeh...ada p3 dok tayang badan yang gedik gemok gedempol...ada Pemuda kaki judi/kaki bu*#t...ada Wanita gila nak jadi P3....inilah antara kelesuan dalam UMNO yang berusia berapa tahun.....????????? hampir nak pencen/bersara....eloklah PAS kata dia patut ganti UMNO...sebab UMNO dah nak masuk umur bersara....ada relevannya....UMNO sedaq dak ni....

    ReplyDelete
  13. UMNO Padang Serai dok bergomoi tak habis lagi.Lagi sakan dok gomoi.Pak Zuber dah mati angin dan gelabah.Dia yg buat bagi UMNO Padang Serai demam.Dia dok mimpi nak jadi Pemangku Tok Ketua Padang Serai.Boleh ke.Dalam undang-undang UMNO ada ke.Aku pun pelik lah.

    ReplyDelete
  14. Awatla ampa suka sangat buat fitnah.Cg Zuber tak pernah kata pun nak jd pemangku..Dia lebih tau sapa dia.Lani boleh dak ampa dok diam,jgn buat fitnah.Aku degaq kata diapun dok sebok niaga dah.Dia malas nak pikiaq soal parti dah.Dia kata bagi org len buat pula.3 thn dah cukup dia berkorman.

    ReplyDelete
  15. hangpa kena botoi je.Cot gunting rambut dok pulun usong sorat merata tu pasai apa.Jadi khadam kot.Dia kata Halim dgn Bakri tak layak.Yang layak dia sahaja.Eloklah Padng Serai pun hancur dah.

    ReplyDelete
  16. Aku dengaq kata Halim Bas kena balun dengan AJK Bahagian di Mesyuarat Aloq Setaq semalam. Betuika.Dengaq kata Marlia macam jin tanah masuk kampung. Menjerit macam pelesit. Panggil laki dia naik ke atas bangunan Tunku." cepat bang naik,depa nak balun yang" Tak layak langsung jadi ketua wanita n exco wanita. Aku nasihatkan halim bas berunduq la.AJK dah tak leh terima nak pulun apa lagi.Pasai tu la waktu pegang jawatan jangan sabotaj parti.AJK Bahagian bukan buat fitnah ,tapi depa cakap secara berdepan didepan hang dan dato Bashah.Kalau betuila macam tu hang memang bebanan kepada parti jika hang pangku Ketua bahagian pun....................Lani bagi kat perhubungan negeri atau Bakri Hashim..........

    ReplyDelete
  17. Dijuburi Post melaporakan berita dari AS memang betul berlaku pertengkaran hebat semasa perjumpaan AJK UMNO Padang Serai dengan Dato Bashah semalam.

    Berita lengkap akan susuli kemudian.

    ReplyDelete
  18. Aku nak cadang Dato Rais menteri Penarangan Malaysia.Dua orang Pagawai JASA yg ada di Padang Serai elolklah diberenti sahaja.Bukan kerja nak bagi kuat UMNO sebaliknya jadi batu api.Dah makan gaji kerana UMNO.Sepanjang pemerhatian aku selama beberapa bulan ini mereka tidak memberi apa-apa sumbangan untuk kesejahteraan UMNo dan kerajaan.Seeloknya mereka ini tak perlu lah nak jadi kepala diatas.Cukuplah dengan jadi pekerja pati yang baik.Kerja itu pun kerana sokongan UMNO tyerdahulu.Dua orang ini kena fikir panjang.Periuk nasi dan perjungan UMNO.Atau nak jadi belaci politik.kalau nak jadi belaci letak jawatan dalam JASA kemudian ayuh jalanlah.Biarlah gaji yg dibayar memberi menafaat pada UMNO dan kerajaan.Aku harap dato Rais dapat memberi perhatian kalau nak UMNO aman dami.Kami tak sanggup lagi dan tak mampu lagi melihat UMNO rosak.Mereka lupa dari datangnya gaji mereka.UMNO nak dirtosakkan.Lama dah aku perhatikan tingkah laku mereka ini.Taat pada parti umno bukan taat setia pada siapa-siapa.Kamu itu hidup kerana ada hidup makan gaji.Mereka lain kerja motong getah,kilang,bawa bas kilang,pegawai kerajaan.tuklang rumah,jual ayam,jual kereta ,tukang kebun,pesara,kontraktor dan giyang kaki pun ada.Oleh itu utamakan parti drp individu.Minta petunjuk dari Allah.,Bukan manusia yg penuh dengan noda dan kemungkaran.Semoga Dato Rais Yatim ambil perhatian keluhan ini.

    ReplyDelete
  19. Hoi Payung Biru yg hg sakit hati kat depa 2 org tu pasai pa.Kemelut di Pdg Serai tak kena mengena langsung dgn depa. Masalahnya Ajk tak mau kat Halim bas.Ketua cawangan tak mau kat Halim bas.Depa kt Dato' Bashah minta depa buat kerja bg menang PRU13.Depa kata kalau nak menang jgn lantik Halim sebagai pemangku.Itu hak depa.apa kena mengena dgn pegawai jasa.Aku rasa lebih baik kalau hg suruh Dato'Shafie Apdal ambik tindakan kat Laki Marlia yg dok perosak UMNO Pdg Serai.Dia tak membantu umno langsung.............

    ReplyDelete
  20. Laki Marlia dia pgawai kerajaan.Dia boleh pergi tang mana pun.Dia bukan lantikan umno.Pegawai JASA lantikan UMNO dan politik.Itu anggapan kamu je yang bahlul tak faham .JASA pwegawai kontrak lantikan politik atas.Kalau mereka dok bagi celaru politik makna kata mereka yang sedang masuk pasir dalam periok nasi mereka.Aku amat berharap Dato Rais ambil tiundakan kerana merosakan UMNO.Kerja mereka supaya UMNO kuat bukan bagi celaru.Mereka dibayar gaji.UMNO akan rugi kerana penglibatan mereka.Apa pun aku harap Dato Rais Yatim tolong tengok perkara ini.Aku sayang UMNO lebih dari mereka berdua yang menjadi masaalah pada UMNO.Gaji mereka dibayar kerana sokongan UMNO.kalau UMNO tak ada nanti dengan mereka sekali hanyut dan ketja kilang semula.Mereke ni kena berkecuali jangan jadi kerbau bodoh.Mereka tak jaga parti umno.Lagi sekali agar Dato Rais Yatim ambil tindakan segera.

    ReplyDelete
  21. Hang mengarut la Payung Biru.Hg ni org halim bas mcm ku jugak ka. Depa 2 org tu buat kerja utk bg umno kuat.Yg dok bg hancoq umno laki Malia.Dia yg patut kena tendang.

    ReplyDelete
  22. Payung biru,Pozi Desa x aman,jgn duk tuduh org macam tu sekali.Bagi kami diperingkat bawah sapa jadi ketua kami terima.Buat apa kita nak gaduh apa yang kita dapat nak jadi JUARA RAKYAT ATAU JUARA LONDEH KAIN.LU FIKIR SENDIRI........................HIDUP UMNO,HIDUP UMNO,HIDUP UMNO.

    ReplyDelete
  23. Perjumpaan khas Dato Bashah dgn AJK Umno Bahagian Pdg Serai semalam telah menimbulkan kekecoha nadasyat dan yg memlaukan UMNO Bahagian Pdg Serai. Keputusan UMNO Malaysia adalah sah yg ma na Halim Bas telah dilantik Memangku KB. Apa punya leceh AJK BAhagian yg dok . kondem dan menghina HAlim Sedemikian rupa. Ke mana perginya nikai-nilai Kemelayuan dan adab sopan kita. Cakap org Islam tapi perangai mcm zaman Jahiliah maki sana maki sini, kata kat org bukan main sedap. Apa pasal si Bri Besar ni. dia ingat dia tu sapa. Kata kat Marlia bersetongkol dgn Halim menjatuhkan Rahman. Kata kat Marlia Perosak UMNO Bahagian. Sapa tal mengamuk. Sarang tebuan jgn dijilok kalau dijolok mcm tu lah jadinya. Marlia naik angin tuduh dia mcm tu . Dulu Rahman, Halim dan Bakri satu team besar RHB depa yg punya. Marlia bukan team depa. Org lain yg buat isu tu lagi pula Rahman Aljuburi tak menafi langsung. Adakah patut? Padanlah Marlia naik angin. APa hampa ingat Marlia takut dgn hampa dia jenis tak heran dgn org apa lagi takut dgn BRIBesar yg Marlia kat Badaan saja Besar tapi otak kecik, OTAK LETAK KAT LUTUT. Lari pula Si Bri nio bila Marlia buka kasut. APa hal pulak PAk Su MI ni yg menyampuk. Lelaki jenis apa ni i nak pukul pompuan. Dayus kot. Ingat Pak su mi Marlia pun ada kaki depa cari nanti mampus hang.
    Tuan HJ Kamarudian Penagrah KEMASy g rajin bekerja dan byk tolong UMNO negeri PENANG dan KEDAH. Dia bukan jaga MArlia sorang tapi dia kena jaga la sbb bini dia. Dia [panggil yang ka darling ka hanpa susah apa. Tn Hj bekerja untuk KEMAS dan rekod kerjanya cemerlang.Bodoh mana yg tak faham tentang kerja orgh tu.
    Tenatang 2 org JASA tu yg tak berapa berjasa elok diberhentikan saja depa ni lah oerosak UMNO Bahagian Pdg Serai. Dah kerja dgn Kerajaan tapi tak pi ke pejabat ashik dik kat Pejabat UMNO sahaja dapat gaji buta.

    ReplyDelete
  24. Anak Bangsa....
    Beriftifarlah wahai kawan2 kena asik dok londeh hang aku...berfikiran waras la sikit...yg sana londeh kain kawan ni yg sini lendeh kain kawan disana...yang nampak apa ada dalam kain adalah pembangkang....yang untung pembangkang...tak payah bersusah payah berkempen,org UMNO dah tolong kempen...Semua bila cakap kita kena pilih parti jangan pilih pemimpin...sapa pucuk pimpinan pilih kita kena akur,mana janji2 hangpa...jgn jadi org munafik yg suka mungkir janji...Wahai pemimpin UMNO Pdg Serai berfikirlah ketika kita berada dalam keadaan tenang dan waras...jgn terpengaruh dgn sebarang hasutan...kerana jika berada dalam pengaruh hasutan kita tak akan berfikiran waras...Wahai pemimpin UMNO Pdg Serai janganlah kita bercita2 untuk tawan semula Parlimen Pdg Serai , DUN Merbau Pulas dan DUN Lunas kalau ini lah sikap org yang kita pilih.
    ----WALAU MACAM MANA PUN AKU PATUT UCAP TANIAH KEPADA SEMUA AJK-AJK YANG TERLIBAT KERANA BERJAYA MENDEDAHKAN KELEMAH UMNO PADA UMUM----TANIAH!!!!!TANIAH!!!!TANIAH!!!!.......

    ReplyDelete
  25. Bang depa nak balun yangJune 18, 2011 at 12:39 AM

    Aku setuju sgt dengan anonymous 8.49. Marlia mengamuk pasai depa tuduh dia yg bukan-bukan .Kata dia terlibat memburukan Rahman.Tapi memang benaq pun.Bibah bg tau kat tenang Marlia dok peburuk Rahman.Orang cawangan pun kata macam tu.Memang Marlia ni perangai dia jahat.Pasai tu la dia mengamuk semalam nak elak dari kena tutuh dengan beri besaq n ajk Bhg.Lagi pun Marlia tak payah la tunjuk perangai macam budak-budak.hang tu ketua waniata bhg n exco.Jawabla dgn penuh profesional dan berhemah.kalau hang jadi wakil rakyat macam mana.takkan nak menjerit dalam dewan kalau YB pas provo dalam dewan.Perangai hang semalam Marlia amat memalukan dan menjatuhkan reputasi hang sebagai ketua wanita n exco wanita.Tak dak kualiti sebagai pemimpin.
    Soal laki hang Marlia,tak payah la nak tunjuk hero.Kat Penang tu mmg org tak mau.Hg dok pujuk KSU minta mai Kedah org tau.Di Kedah pun dia tak tlg apa pun.Yg org tau dia dok bg projek kat Yeh Awang dgn anak hang je. Yang lain kerja dia perosak umno Pdg Serai.Aku ingat kalu nak menang di Pdg Serai ni,laki hg kena berambus dari Kedah ni.Kalau tak nanti kami ajak org2 cawangan buat demo minta tukaq laki hg..........

    ReplyDelete
  26. TIBATIBA MUNCUL NAMA PAKSU MI KG DUSUN.LAAA DGN MARLIA PUN DIA CARI PASAI.KATANYA DULU PERNAH SONGLAP DUIT PILHANRAYA RM,,,,,,,,,,.TAK BOLEH PAKAI DAN TAK ADA AMANAH,

    ReplyDelete
  27. confirmlah.perosak umno padang serai ialah RAHMAN/HALIM BAS/BAKRI/ZUBER/MARLIA/DERMAWATI/MANSOR GUNTING RAMBUT/AZMI TAMAN ANGSANA/SOBRI BESAK/.

    ReplyDelete
  28. Terkini:-
    Laki Malia kena tukaq 48 jam, Apa komen anda semua?
    Malia mmg tak pro langsung, bri besaq suruh Halim ngan Malia jawab ja. Teruih Malia jd histeria, pasai pa. Dok lari pi mai pi mai, dok menjerit mcm kena rasuk ja. Pasai apa agak2 nya tu dia jd camtu? Rasa brsalah kot, nk lari dr suruh jawab mungkin. Lu pikir la sendiri....
    Paksu mi suruh Malia dok diam ja, mesy x habis lg, yg Malia nk mengamuk pasai pa?
    Tapi apa pun Halim x pangku jawatan KB Pdg Serai, walupun Asri p dok merayu kat Tok Bashah.
    Halim pun dgn bangganya & brkobar2 utk diistiharkan sebagai Pemangku, rupa2nya luruh di tepi jalan.
    Kita tunggu plak lepas ni apa nk jadi plak.
    Sapa2 yg nk tau lebih lanjut buka buku perlembagaan UMNO.

    ReplyDelete
  29. Lawan jgn tak lawan...yang kalah Parti UMNO Pembangkang yg menang....Taniah kepada semua yg telah berjaya merosakan UMNO......

    Nampaknya makin bertambahlah masalah dalam kepala Dato Bashah...

    ReplyDelete
  30. Sebenarnya jadi AJK UMNO Bahagian tak kira lah bahagian mana pun yang penting nawaitu.Apa sebab nak jadi? Nak bagi UMNO kuat ka?Nak berkhidmat untuk parti ka? Nak tolong jaga bangsa Melayu jadi bangsa yang mendominasikan bumi Malaysia ka? Nak projek ka?Nak glamour ka?Nak keji mengeji ka? Nak jatuh menjatuhkan ka?Ini yang penting tak kiralah jadi AJK Bhgian ka, jadi ahli ka? Bila dah pegang amanah, pastikan nanti di akhirat esok semua anggota aman dan tenteram.Otak yg tuhan bagi ni kita kena fikir sedalam-dalamnya.Betui ka kerja yang kita buat ni? Elok ka? Bila dah KB P/Serai jadi begini, sapa yang berhak? Perlembagaan UMNO kata apa? Hampa baca dak? Tengok dak? Kita semua terikat dengan undang-undang.Sebagai AJK Bhgian kita kena berlapang dada dan berlapang fikiran.Jangan bergaduh.Yang bergaduh ni budak-budak yang tak cukup akal.Macam ni nak pimpin bahagian.Buat malu saja.Patutka Bhgian Pdg Serai ada pemimpin, pemimpinnya bodoh,panas baran,cakap tak fikir dulu.Jadi pemimpin mana boleh macam tu.Waktu nak rebut jawatan dulu semua ok.Yang bergaduh waktu mesy. khas, salah orang tu, salah orang ni,pasai apa? Kita kena ingat, bila bergaduh ingat bahagian boleh baik ka? Awat orang lain tak tau tadbir ka? Ingat kita saja yang pandai.Cermin sikit diri tu. Atau ada udang dibalik mee.Takut rahsia orang tau.Takut bocor.Sebabtu lah pulun sampai tak pakai otak.AJK dilantik kena pahamlah.Orang lantik.Dah ketua yang lantik kita tak dak kita kena sedarlah.Kita dok lebih sudu dari bubur, pasai apa?Bacalah perlembagaan.Harap DSNTR dok pulun bagi naik nama UMNO,hampa dok peturun UMNO pasai apa? Kalau ingat nak cari rezeki dalam UMNO, belambak lagi kerja halal di luar sana.Makan tak jadi darah daging buat apa? Dah..dah..chup..sat.

    ReplyDelete
  31. Berfikirlah sebagai PEMIMPIN....Jgn berfikir macam MAK LAMPIR...

    - Pemimpin : Perlu berfikir untuk menyatukan pengikutnya , mendamaikan yang bertelagah dan memberi berita gembira kepada yg memerlukan.

    - Mak Lampir : Yg mengamalkan ilmu hitam, suka memecah belah masyrakat dan mengambil kesempatan diatas kelemahan org.

    ReplyDelete
  32. aper pun x per mlm nie jam 9.30 mlm halim dan bermesyuarat badan perhubungan padang serai untuk endoskan keputusan yg dia memang memangku jwt KB padang serai. Yang Hampa dok kalut x tentu arah sai pe. Aku dgr akan ada satu laporan kepada SPRM berkenaan dengan penyelewangan yang dilakukan oleh org2 tertentu dalam bahagian padang serai. Nasib badan la. Mai kita lihat sape yg kena.

    ReplyDelete
  33. Halim hang mesti ingat amanah yg telah diamanahkan keatas hang...hang jgn abaikan amanah itu...jika betul ada penyelewangan aku sokong benda ni kita buat lapor kat SPRM...Kita kena jadikan UMNO sebuah parti yg bersih dari semua amalan yg salah....tak payahlah nak dihuraikan...pakat faham2 sediri.

    Kami harap hang dpt hapuskan puak2 yg ada dlm UMNO supaya dia hanya jadi satu puak sahaja...moga harapan untuk menang PRU13 kembali cerah...

    USAHA TANGGA KEJAYAAN....HIDUP UMNO!!!

    ReplyDelete
  34. Yang penting perjuangan.Yang bodoh,busuk,pecacai angkat .....buangkan ke longkang.Bahagian tak cemerlang sebab AJK tak cemerlang.AJK tak cemerlang sebab orang yang pilih waktu pemilihan tu tak cemerlang.Ada otak tak guna.Bila undi tengok sapa yang bagi.Tak bagi tak dak lah.La ni nak salah sapa? Patutnya ketua cawangan dan perwakilan dia dah kenai orang mana boleh, orang mana tak boleh.Tapi bengong pilih pakai bakoi/raga.Hampa ingat durian dalam satu raga tu elok semua ka? Yang elok satu dua saja yang lain busuk/berulat.La ni baru nampak dalam jkuasa bahagian elok berapa sangat,busuk/berulat ramai sangat.Padan sangat bila KB hati busuk/berulat pilih S/U Bhg pun busuk/berulat jugak.Lantik j/k bhg, dia pilih pun yang busuk jugak.Padan muka hampa.Aku salahkan ketua cawangan dan perwakilan yang pilih tak pakai otak.Sebab tu hampa dapat orang yang tak berotak jugak.La ni hampa pakat nak salah depa yang duduk dalam bahagian yang otak kat lutut.Pikiaq lah kawan.Hampa jangan dok taksub dengan cakap depa.Dok jadi kuli pecacai angkut ..... depa.Depa bukan buat kheja tapi dok pelaga.Dok nampak kherta bukan kheja.Jadi ketua cawangan kena cerdik dan panjang akai bukan dok kheja bodek.Janji masyuuuk.Macam ni lah ketua cawangan layak di sepak ke longkang saja.Seduit tak guna.Ada otak tak boleh pakai.Ada cawangan PAS ramai buat apa? Ketua cawangan tak buat kheja lah tu.La ni bangkitlaa ketua cawangan dengan otak yang geliga.Kita lantik depa(AJK Bhgian) untuk buat kheja.Bukan untuk pelaga dan cari kherta.Masa la ni kita tunjuk kuasa.Depa tak mau kherja kita sepak depa ke paya.Baru kut depa nak kherja bukan nak cari kherta.Yang bermuka-muka tu bagitau depa bukan caranya.Jangan kita dok leka sampai anak cucu dok serampa(marah) angkara tok nenek depa.

    ReplyDelete
  35. Aku sokong hang halim pasai hg nak buat pembersihan di Pdg Serai.Apa yang hg nak bersihkan.Aku harap yang pertama sekali hang pi repot kat SPRM pasai ada pegawai Tekun yang pecah amanah dizaman Tok Det dulu.Pegawai tu kena pecat pasai songlap duit Tekun 60 ribu.Kalau hg nak maklumat aku boleh bagi.............

    ReplyDelete
  36. ada lagi NANGKA KELADI. ada lagi mangkuk hayun yang pelari duit saham rm 350.00 dulu.pakcik aku habak.dlm ajk bahagian yg hutang tekun tak bayak pun berlunggok.cakap ketuanan melayu.dedah apa sahaja kalau mahu umno padang serai bersih.yang ada sekarang ini semuanya kotor macam minyak hitam.Bukan itu sahaja yg bawa bini orang pun ada.kaki judi pun ada.Bawa pompuam indon pun ada.Tak pernah sembahyang jumaat pun ada,Tak pernah posa pun ada.Macam-macam sekandel ada.Mai kita buat satu FORUM PERILAKU PEMIMPIN UMNO PADANG SERAI YG MEROSAKKAN UMNO.Boleh kata hampir semua pemimpin umno padang serai kini tak boleh pakai dan dipercayai dari amanah,akhlak,peribadi yg tak menggambarkan sebagai pemimpin.UMNO padang serai dalam kedaan cukup kotor dari ketua samapilah kebawah.

    ReplyDelete
  37. Aku nak tanya Bakri .apa dah jadi dengan Badan Khairat Kematian UMNO Padang Serai.Badan itu dengar khabar dah pun mati ke...tahniah kerana bawa perubahan hebat.

    ReplyDelete
  38. Cukup2lah londeh melondeh antara kita dlm UMNO....
    mai lah kita cari jln kita kembali bersatu, tetapi laporan kat SPRM tetap kena buat demi untuk membersihkan UMNO dari gejala RASUAH kerana RASUAH akan menjatuhkan sesebuah NEGARA...

    1).Aku rasa Pemangku perlu melantik Jawatan kuasa lantikan yang baru untuk membantu perjalanan pentakbiran UMNO Pdg Serai.

    2).Adakan perjumpaan dgn semua Ketua 4 peringkat cawangan ala-ala mesyurat agong.Bagi peluang kepada siapa yang nak bercakap.Supaya ia menjadi satu foram untuk UMNO Pdg Serai kembali bersatu.

    ReplyDelete
  39. Yahooooooooo....kita menang.......Allah huakhbar...Allah huakhbar...Allah huakhbar...
    PRU ke-13 kita punya...Putrajaya hak kita......talkin untuk UMNO.......Terima kasih...khas untuk:-
    BriBesaq......
    Pak su mi kg Dusun..
    Kak Midah...
    Rosni....
    Mi Taman Agsana...
    Semua AJK Bhg yang tongong...bongok...
    Mansor Ishak dan bini ke-2nya...
    Terima kasih juga kumpulan cermin mata hitam/jeket hitam....
    anda sebenarnya pejuang....tugas dan peranan anda semua dihargai...tugas anda masih belum selesai...ada lagi....pastikan UMNO Bhg Pdg Serai hancur lebur...alang-alang seluk juboq....kami perlukan anda untuk PRU ke-13...
    Tugas anda mudah...anda perlu lakukan tugas sepertimana anda lakukan terhadap Tok Det semasa PRU ke-12 lalu...PAStikan umno terus diberikan KO....pukulan maut...ada GANJAran untuk ANDA...SYURGA PERCUMA TANPA HISAB.....walaupun ada di kalangan anda tak pernah sujud........jumpa lagi InsyaAllah.....

    ReplyDelete
  40. Dengar kata SU pun kencing Bendahari .betoi ke.baru padan muka hangpa

    ReplyDelete
  41. Tunggu apa lagi buatla report, yg mungkar mesti ditentang habis2an....

    AMAL MAAKRUF NAHI MUNGKAR - Tanya BERI BESAQ Di lebih tau tentang ayat2 tu.

    ReplyDelete
  42. bribesaq......tahukah dia tu solat....sembahYang kotlah boleh..yang dia tahu berjudiiiii...pau sana...pau sini...pantang dengaq orang nak roboh bumbung masjdi/surau dia terpa...konon hebatlah tu....bukan apa..nak pau....amal maarof nahi mungkar ala bribesaq...porahhhh...dia lagi tokwan segala buaya punya penyangak.....ayat tu ataupun pelekat tu hanya sesuai di tampal di motosikal dan kereta saja...sebab dua jenis ni tak wajib solat....
    Laki Malia setakat tukaq 48 biasalah bagi kakitangan Kerajaan...ingat kot kena buang kerja....buatlah cerita bagi sensasi sikit...ini cerita bawah ketiak...pesen lama....ni mesti midah punya cerita ataupun P3 punya drama......Zuber Kongkang...dia kencing bendahari pasai bendahari bagi kat dia cek kosong...sedap dia tulis...masuk account sendiri..hutang man barong pun dia kencing juga....sapa yang dok laung slogan Amal Maaruf Nahimungkar....apa lagi buat report kat SPRM....atau Polis...apa tunggu lagi cepat...cepat.....sapa cepat dia menang......

    ReplyDelete
  43. Eh,eh,eh. Awatla hang ni pemohong sangat Murai.Saya dok di Pejabat tau la cerita yg sebenaq.Saya juga yang dok pi tukaq cek UMNO.Tak pernah pun Hj Lan Bendahari bg cek kosong kat SU.Jgn buat fitnah berdosa.Kita ni nak mati.Soal hutang borong man bukan SU kencing.Cuma depa supply kat UMNO,umno Claim kat SDO tak lulus.Cuba cek dgn Puan salma SDO .Dapat fakta yg betui baru cakap.Buat fitnah tu tak baik,berdosa...........

    ReplyDelete
  44. Tok sah cakap banyak.Report dulu SPRM baru tau sapa betoi.tengok resit dan bil bayaran.kalau tak betoi sapa yg tt cek tu tanggung segala penyelwengan duit umno.Ada odit pun kuda kayu dan buta kayu.Mana tau odit.Report jgn tak report.Macam-macm cerita tak elok dok dengar.UMNO Pdg serai dah teruk sangat.Buat fitnah pun dosa yang seleweng duit tak berdosa.

    ReplyDelete
  45. Sepatutnya 2 pegawai jasa dipadang serai ini jadi pendamai selesai masaalah.Oleh kerana 2 pegawai jasa ini pun jadi batu api dan berada sebelah pihak maka padang serai menjadi lagi kalut.Nama pegawai jasa tapi buat kerja bagi UMNO rosak.Aku pun rasa wajar lah mereka 2 ini lebih baik berenti sahaja atau ditamatkan.Kemudian suruk mereka berdua ini mainlah politik sungguh-sungguh.Mereka 2 ini tahu apa dia masaalah sebenarnya.Cuba buat kajian dan siasatan secara adil dan saksama apa cerita sebanarnta.Ini tidak pagawai jasa pula ambil bahagian bagi keroh keadaan umno padang serai.Aku pun tanya juga pegawai jasa luar padang serai mengenai peranan dan fungsi JASA ini.Rupanya mereka berdua tidak menjalankan tugas dengan amanah.Mereka jadi batu api pula.Hambat jawatan tertinggi.Mereka terlupa yanmg mereka itu kontrak.Hidup kerana ada UMNO.Kalau UMNO tak ada maka jawatan mereka pun tak ada juga.Eloklah sangatlah Ketua pengarah JASA Malaysia turun sendiri ke Padang Serai tengok dan buat siasatan sendiri.Aku amat sedih bila melihat UMNO Padang Serai jadi huru hara kerana soal akhlak.Akhlak dia ada kaitan dengan iman.Kalau laki bini pakat main politik banyak sangat maka kalau tak kena cara rosaklah UMNO.Aku tengok belah sana dan sini amboi laki bini punya sebok main politik.Sepatutnya umno kuat.Sebaliknya makn teruk.Itulah baik buruknya kalau laki-bini main politik.UMNO memerlukan pemimpin yang beriman dan taqwa bukan cakap bohong serta munafik.Selamtkan UMNO dari terjatuh dalam gaung.

    ReplyDelete
  46. yang dok kerja kat pejabat tu pun kayu mati dah nak reput dah....bukan semua kerja buat SU Bhg dia bagi tau kat yang bertugas di pejabat...jangan jadi ngok sangat...ada perkara dia buat sendiri.....yang untung untuk dia...dia buat sorang-sorang.....sapa tak kenai zuber Kongkang.....lani kita nak tunggu komen Bendahari pulak pasai bab ni...betoi ka dia terbagi cek kosong kepada SU....kalau betoi camna...sapa buat fitnah...sapa bela pesalah tanpa usul periksa......nanti malu.....

    ReplyDelete
  47. pasai projek dia buat senyap-senyap.itulah bijaknya zuber ini.banyak cerita pasai kencing ni....diluar macam cerita.Apa nak buat cari makannnnn.

    ReplyDelete
  48. Nak tanya sikit.Saya tu sapa dia yg ada kat Pejabat UMNO Padang Serai. 2x5=5x2

    ReplyDelete
  49. Tahniah Cekgu Zuber...anda cerdik...anda bijak..anda hebat...dalam diam-diam rupa-rupanya anda PEGAWAI PENYELARAS DUN MERBAU PULAS...syabash..anda untung...Raman terlentang..Bribesaq ngok....teruskan agenda anda biar apa pun orang nak kata...orang dah kata...sesungguhnya anda masih diberikan kepercayaan oleh UMNO malaysia untuk meneruskan agenda parti menjelang PRU ke-13.....nampaknya 3 line makin Clear bukan untuk Bribesaq...bukan untuk Rahman...bukan untuk Halim Bas...tapi untuk anda Cekgu Zuber....anda ada ketokohan sebagai pemimpin....ada ada keterampilan.....untuk dipilih sebagai calon tidak perlu rujuk perlembagaan UMNO...bukan semestinya Ketua Bhg....sapa-sapa jugak yang dipercayai oleh pihak atasan.....teruskan agenda anda.........

    ReplyDelete
  50. Kalau mentaliti org UMNO mcm ni alamat lingkup la masa PRU13 nanti. Kempunan la Tok Bashah nk jadi MB Kedah.
    Sepatutnya org2 UMNO ni kena bermuhasabah diri masing2 dulu. Untuk apa perjuangan ini?
    Jika hendak mencari kelemahan kawan2 adalah sesuatu yang amat mudah, cuba pakat2 cari apa kelemahan diri kita sendiri kemudiaan kita perbetulkan.
    Suatu ketika nanti Kerajaan yang dipimpin oleh UMNO@ BN akan jatuh, sekarang ini hanya UMNO @ BN saja yg masih memerintah, parti2 lain yang tertua di dunia semuanya telah tumbang.
    Masa pastinya akan tiba jika ahli2 & penyokong BN terutamanya org UMNO tidak mengubah sikap.
    Kita lebih berpegang kepada "Marahkan nyamuk kelambu yang dibakar". Kita bako jer........
    Sapa untung @ sapa yg rugi?
    Lu pikir la sendiri................

    ReplyDelete
  51. Bakal-bakal calon DUN Merbau Pulas PRU13:
    1) Marlia Abd Latif
    2) Halim Hassan
    3) Asri Ariffin

    Mari kita buat undian.....

    ReplyDelete
  52. Aku pilih Bakri.

    1.anak watan labu besar
    2.naib ketua bhg pdng serai
    3.rekod kerja yg memuaskan.

    wineable candidate

    ReplyDelete
  53. Kalau rekod kerja dia memuaskan kenapa dia sebagai Pegawai Jasa tak berjasa untuk mendamaikan puak2 yg dok berkelahi tu....ini menunjukan dia tak menjalankan tugas dia sebagai pegawai yg telah diamanahkan untuk membantu UMNO...Malah dia tumpang sekaki...Apa cerita ni...

    ReplyDelete
  54. Mohd Bakhri bin Hashim...Pegawai JASA/JHEK Dun Lunas...Intelligent Officer under licence UMNO...Pegawai Perisikan Khas UMNO..??????????!!!!!!!#@$%^&**&^
    Kaki betina..syok stim dengan bini orang....
    Nampak BERSIH...LUARAN SAHAJA.....
    Layak sebagai calon untuk DUN Merbau Pulas...
    Jam 0900 pagi...kalah awal.....tak akan menang di petang hari.....bonus untuk pembangkang....
    Sapa yang layak........mana ada yang layak....semua kaki seghondoi......muka tak malu....yanga ada jawatan dalam Bhg semuanya haprak.....sapa..???????cop pasar malam....Mi Taman angsana...Pak su mi Kampung Dusun....Bri Besaq.....Chot laki wati.......Ketua Cawangan JUbai SC.....Ketua Cawangan Pmtg Durian......SUK Bhg boleh kot...awatlah lekeh sangat AJK UMNO Bhg Pdg Serai......kalau macam ni susahlah nak pilih sapa calon yang sesuai...layak...OOoooo...P3 ok kot.....sapa dia...Rosni....Ketua dia PaIzah....RimaWati...SalBiah ramai lagi yang gedik...kalau cam tu..Wanita pulak sapa dia...Midah Gedik.....Wati Chot...sapa lagi....

    ReplyDelete
  55. Marlia Halim Asri pun tak layak.
    Perosak UMNO Padang Serai.
    Kyoplah.

    ReplyDelete
  56. Tengok-tengok said
    Aku rasa biarlah Bahagian Pengurusan UMNO Malaysia yg buat keputusan. Lagi pula mereka ni lebih arif dan mempunyai ilmu pengetahuan yg tinggi dr kita dalam Bahagian Pdg Serai ni. Kelulusan kita hanya mampu memporak perandakan lagi UMNO kita yg sedang nazak ni. Kalau dah tertulis yg kena pangku tu TKB itu adalah rezekinya dan kita sbg ahli mesti patuh dan akur dgn keputusan yg dibuat mengikut perlembagaan. Kenapa kita nak turun naik Ke UMNO Negeri lepas tu nak pergi jumpa Menteri tu menteri ni. Lepas tu naik Pejabat UMNO Malaysia kat KL pulak. Sanggup buang wang ringgit , tenaga dan masa utk itu saja. Kenapa kita sebagai ahli UMNO tak sanggup mempertahan kan dan merebut semula negeri Kedah dr tangan pihak pembangkang. Kenapa isu berebut jwatan Memangku KB yg kita dulukan. Apakah ada agenda lain yg tersirat disebalik yg tersurat. Kenapa kita sanggup memburuk-burukkan satu sama lain sedangkan kita sesama bangsa dan seagama. Apa reaksi pihak lain dan bangsa lain yg melihat org Melayu parti UMNO berkelakahi sesama sendiri. Melayu dah nak hilang di Malaysia ni UMNO dah nak dibuang dr negara kita ni. Ingatlah jgn sampai kita jd mcm Palestine yg anak2 kita kena bedil, kena tembak, wanita diperkosa, dan dibunuh. Takutlah sikit dgn azab di dunia ini walaupun kita tak nampak azab di neraka. Allah swt sekarang ni bayar dosa dan pahala cash tau. Tak jadi kat kita jadi kat anak cucu kita, Sapa-sapa yg buat dosa dan banyak byk fitnah org, aniaya org maka doa org yg teraniaya akan dimakbulkan oleh Allah. Saya bukannya pandai cuma tak faham dgn perangai org UMNO Bahagian Pdg Serai ni. Pejabat UMNO yg ada tak namapak mcm pejabat. Macam2 aktiviti yg ada kat sana. Siapa la nak pi masuk pejabat tu namapak mcm berserabut tak ada kebahgiaan , keceriaan dan sifat kekeluargaan sesama ahli. Ingat kerja dan tugas tu adalah amanah dan tanggungjawab yg mesti diusahakan kan tanpa mengira puak atau team. Kalau dah terlanjur da terlajak silalah BERTAUBAT Renung-renung kan dan Selamat Beramal.

    ReplyDelete
  57. Bersatu Bersetia BerhidmatJune 21, 2011 at 3:18 PM

    Apa-apa pun UMNO ke atau badan yang lain.Sebab itu kalau nak pilih ketua dan pemimpin kena tengok dan siasat latar belakang.Jangan asyik kira siapa hulok lebih itu pemimpin kita.Benda ini terjadi di Padang Serai kerana ketua cawangan dan perwakilan telah kelabu mata kerana duit dan RM.Siapa hulok lebih dia jadi pemimpin.Maka itulah jadinya seperti kini.Terimalah azab pilih pemimpin yang tak berwibawa.Akhlak rendah.Moral rosak.Suroh orang lain percaya isu Anwar dengan skendel sex.Sedangkan depan mata dan dalam selimut sendiri pun tak terjawab.Biar Allah sahaja yang tahu.Manusia ada dua.Satu ambil tahu.satu lagi kerana duit juga tak ambil tahu.Percayalah kalau kepala ikan sedia busuk maka akhirnya seleruh badan ikan juga akan busuk.Nak pilih pemimpin jangan salah pilih.Kalau salah pilih akhirnya terjadilah hura hara.Macam orang berebut harta pusaka .Bukan apa kerana jelas kepentingan perut dan poket sendiri.Yang mereka berebut ialah kuasa untuk buat duit dan harta.Itu lah balanya yang sedang menimpa UMNO Padang Serai termasul Pemuda,Wanita dan Puteri.Nampak macam tak ada iman.Tak percaya ketentuan dari Allah.Ada sikap ego sombong lupa daratan.Lawan dianngap musuh dan seteru.Kawan kena bodek sepanjang masa.Amanah terhadap rakyat tak nampak dibuat pun.Semua ini kerana gelojohnya orang UMNO Padanmg Serai pilih pemimpin.Tak ada satu contoh terbaik yanmg dapat dipamerkan ol;eh pemimpin UMNO Padang Serai.Semua ini terdapat sendiri dalam komen dan kenyataan yang terdapat dalam blok ini.Begitu banyak komen yang datang dari suara skar umbi yg penuh keluh kesah kejelikan pemimpin UMNO Padang Serai.Nak pengkuan jalan aku nampak sukar kerana semua yang ada gila jawatan dan pangkat.Nama sahaja Melayu Islam tetapi Allah sahaja yang tahu.UMNO Padang Serai sudah jadi bubor kacang bahaya untuk orang kencing manis.Dalam UMNO Padang Serai lebih banyak kera daripada bunga.Semua kera ini adalah jenis kera sumbang dan perosak.Maaflah kasar sikit komen aku.Akhirnya terima celakanya.Berebut jawatan siang dan malam.Berebut jawatan pagi dan petang.Berebut jawatan kehulu kehilir.Semua ini angakar mulanya kerana siapa hulok lebih.Siapa RM lebih.Salah siapa semua ini..............

    ReplyDelete
  58. ala apa susah pilih saja org yg tk dak kena mengena dgn puak2 bahagian Insyaallah ada peluang menang takkan yg tupun dato bashah taktau nk pikiaq uhhh

    ReplyDelete
  59. Apa dah jadi UMNO di Kedah.Cerita UMNO Jerlun pula kalut.Pu3 dan SU Bahagian kena dakwa khalwat.Lepas Pdg Serai Jerlun pula.

    ReplyDelete
  60. Apapun ceritanya kalau bagi kat Halim Bas,UMNO akan hancoq sebab dia menjadi beban kepada parti.Dia tak setia ,suka sabotaj parti dan pengkianat parti.Cakap suka bohong.Ambik bini orang macam-macam lagi..............

    ReplyDelete
  61. Betoi pendapat hang.Aku setuju.Bukan Halim Bas saja tak boleh pakai.Perosak UMNO ini ada lagi dua orang iaitu Raman Mahmud dan Zuber.Meraka ini lah pelingkup UMNO.Hang ingat Halim Bas seoarang sahaja ke.

    ReplyDelete
  62. Kalau nak kata sabotaj parti bukan setakat halim bas je tp ramai lagi....Kalau di igt PRU yg lepas Abd Rahman b Mahmud dan the gang telah mensabotaj UMNO/BN pada PRU lepas..tp hampa boleh sokong dia jadi KB org yg setia cam Halim Mohamad pun hampa ketepikan. ok la sapa yg pilih Rahman, Halim, Bakri (RHB) hampa juga la ni bila rahman berundur halim naik kira ok la pakat2 sokong la..jgn balun kwn tu..bagi la dia peluang memimpin mana tau halim lagi baik pada rahman.

    ReplyDelete
  63. Bila Halim Bas jadu Pemangku Ketua


    Marlia tak mahu Dermawati
    Ku Rashidi minta Dermawati dikekalkan.

    Ertinya?

    ReplyDelete
  64. Betuika laki Marlia kena tukaq pasai masalah projek dok bagi kat Yeh Awng n anak Marlia je.???? Betuika marlia menjerit macam budak-budak lapaq ais krim dan laki dia panggil geng polo dari Kelantan nak pukui bri besaq malam tu?????? Depa dok sembang benda ni di Perhubungan Aloq staq.

    ReplyDelete
  65. Laki Marlia kalau tukak pun naik pangkat dan naik gaji lagi tebailBri Besak tukak kereta burok je laaaa.Harap kesian belas ihsan.geng bangkit tengahari suboh tak ada.he he he he he he

    ReplyDelete
  66. UMNO Bhg Padang Serai Score Goal sendiri.........peringkat Liga
    Mungkin juga UMNO Kedah Score Goal sendiri....piala FA
    Mungkin juga UMNO Malaysia Score Goal Sendiri...Piala Dunia
    Sebab nak cari pemain Fair play penjaring goal...harap nak score goal lawan sememangnya tak ada harapan....Score Goal sendiri pun di kira sebagai penjaring jugak [andaian UMNO?????? puak kaki sabotaj]

    ReplyDelete
  67. apa la bodoh sungguh pekak2 kat padang serai...sungguhka tulis tajuk apa pun hangpa hentam saja...londeh habis semua bagi 1 malaysia tau...

    hangpa kenaika penulis summguhka ni?
    dia ni penulis upahan saja...dia nak bawa masuk org lain kat padang serai...dia nak bawa masuk dtk shukri (bekas org besaq hi-tech dulu) dgn bekas majistret zainal L. salleh org sg seluang tapi dh dok luaq...

    dia tulis dlm web dia nk bagi pelingkup hangpa...biaq begaduh semua...last2 hangpa tokak jari semua...

    halim bas pun pakai juai bas lagu tu saja...
    hangpa bergaduh sb hangpa semua gila politik...gila jawatan...ngaji sekolah tak tinggi....mcm mana nak pegang jwtn dlm parti...halim pun ngaji smpai tingkatan 3 saja...

    padan muka hangpa semua...

    ReplyDelete
  68. betui tu anon 5:14pm...

    aku tengok org pdg serai la ni cukup pandai buat fb tapi teloq tak dak. berani boh nama samaran saja. ada nama hulubalang melayu, suara rakyat padang serai, sokong umno, zed zaidi dn macam-macam lagi

    tapi semua teloq tak dak pasai betina kot. boh la nama sendiri baru anak jantan...

    tapi aku rasa semua-semua nama dalam fb tu org yg sama saja. bnyk mai dr belah labu besaq..semua sokong halim.

    tuihh.....

    ReplyDelete
  69. Telok depa ada tapi telok palsu.Satu lagi memang tak ada telok langsung cuma apom je.

    ReplyDelete
  70. AKU SOKONG SUNGGUH KA PUNYA PENULISAN YANG BENAR DAN TELUS.KALAU TIDAK SEGALA KURAP ,DAKI DAN PANAU KAWAN-KAWAN DALAM UMNO ORANG PUN TAK TAHU.MEREKA INI KERANA SOMBONG DAN BERLAGAK.PADA HAL KURAP PANAU DAN DAKI KELILING BADAN SAMPAI KEJUBOK DAN PUNGGUNG.NAK SUARA DALAM MESYUARAT DAH DITUTUP MULUT,DI TINDAS.SAMPAI ELAUN JKKKP PUN MEREKA SANNGUP PANCUNG.KALAU TAK ADA BLOK SUNGGUH KA KITA PUN TAK TAHU CERITA SEBENAR SEJARAH PALING HITAM DALAM UMNO PADANG SERAI .CUKUP MEMALUKAN SEMUA ORANG.AKU NAK TABIK DAN TERIMA KASIH PADA SUNGGUH KA.SOAL ORANG LUAR KE DALAM AKU TAK KISAH.LAGI PUN BARISAN UMNO PADANG SERAI YANG ADA HARI INI SEBENARNYA SORANG PUN TAK LAYAK DARI SUDUT KEPIMPINAN AMANAH DAN AKHLAK.SEMUA HAPRAK BELAKA.MEMANG TEPAT PUN TAK SEORANG TOKOH PUN LAYAK SETAKAT HARI INI.CUMA HEBAT DAN JUARA DALAM KELAMBU SENDIRI SAHAJA.BUAKN JAUAR RAKYAT SEBALIKNYA JUARA KRONI DAN JUARA SYOK SENDIRI.AKU PUN TAK KENAL SIAPA TUAN SUNGGUH KA Y7ANG BERANI DAN MAMPU MENYUARAKAN PAHIT DARI DALAM.MUDAHAN PAHIT ITU JADU UBAT.


    HIDUP SUNGGUH KA.TERUSKAN MISI ANDA

    ReplyDelete
  71. hampa ni nak kata bodoh dah tua tua belaka...duduk dalam satu parti... tapi kepala otak dok bantai sama sendiri... kalau dalam mesyuarat xpala... ni open macam ni... sapa untung???? pikiaq-pikiaqla sendiri.... noooo...

    ReplyDelete
  72. betoi lah dlm satu parti.tapi kepala tu tak betoi sampai kat ekor pun lagi teruk laaa.tak ada demokrasi langsung.itulah umno pdg serai

    ReplyDelete
  73. selagi ada barisan kepimpinan umno padang serai yg ada hari ini selama itulah padang serai akan menjdai hrur hara.Puncanya perangai SU yg gila kuasa.Sejak dari mula sampai lah saat ini.Dia menjadi segala punca masaalah.Kata nak perubahan kami pun terpengaruh dengan nya.Rupa nya jadi lebih teruk.

    ReplyDelete
  74. Hidup blok sungguh ka.
    Ikhlas dari peminat blok sungguh ka.

    ReplyDelete
  75. Yala.. kalau x puas hati sekali pun x payahlaa nak crita a to z kat sini... blog ni semua orang boleh access.. termasuk pembangkang... boleh buat modai kempen PRU13 ni... hampa nak BN menang ka nak tolong bagi point kat pembangkang taruk umno election ni..??? Banyak lagi cara lain nak bersihkan umno pdg serai... kalau dok macam ni.. x kemanalaaa hampa...

    ReplyDelete
  76. Memang kalah dah pun 3-0 pada PRU 13 nanti.Depa lah dulu sabotaj pilihanraya lalu.Lagi kalah lagi projek banyak.Sungguh Ka

    ReplyDelete
  77. Assalamualaikum semua saudara sekalian sama ada penyokong Raman ka,halim ka,zubed ka, bakri ka,pak ku ka,dan sapa2 la...

    Pada fikiran hangpa sapa yg sempurna di Pdg Serai ni oleh itu akur lah dulu dgn pucuk pimpinan...bagi peluang dekat mereka yg dipilih untuk memimpin...kalau asyik dok layan kerenah kawan2 dlm parti dok tikam bila dia nak buat kerja dgn sempurna....Kau fikir la sendiri.

    ReplyDelete
  78. Juara Rakyat di Keda: rakyat kot dekat pun tak tau.kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  79. Sdr kelubi:

    Pgrogram Juara Rakyat yang hambar dan dibuat ala kadr.Juara Syok Sendiri.

    ReplyDelete
  80. manika varagam...

    Perangai macam nila yang kita tak mau... belum bertanding dah mengaku kalah... kalau kata orang yang dok ataih tak betui... apa peranan hampa masa persidanagan perwakilan???... takat dok cakap dalam blog macam ni berapi api buat apa... kalau macam nila.. perangai.. tak payahla hang nak sembang atau join politik... PATUTNYA.. masa ni hampa semua buang ego masing2(sapa yang nak gelak gelakla nooo..) fikir strategi maca mana nak menang PRU13... mana pi prinsip perjuangan Umno???... hampa paham dak maksud U.M.N.O tu sendiri???... adakah hampa pun sama masuk politik hanya untuk nak menangkan puak2 hampa??? atau pun betui2 untuk bangsa Melayu... renung-renungkaaaannn.... dahlaaa renti-rentikanlah nak bantai sama sendiri... Puak2 PKR dok gelak ja tengok hampa berbalah... HAHAHAHAHAHA...

    ReplyDelete
  81. hampa kena faham,tiap bulan budget buat program juara rakyat 10,000rm,depa buat belanja x sampai 5,000rm pun yg lebih masuk poketlah sebab tu depa x bgtau kat org agar belanja x besar samalah mcm projek kecil baik d icu atau mana mana jabatan depa main atuk sama depa je mcm cerita p.ramlee tu..1 untuk hang 1 untuk aku,namun begitu semua pimpinan cawangan juga bbertanggongjwp sebab depa ini d pilih olih cawangan,hampa pilih orang yg semuanya sama standard hampa je..pak ku pun nak projek,zubeb pun nak projek,bakri pun nak projek halim pun nak,alias pun nak semua nak lah maka mereka x lebih dari hampa,mereka berebut dgn hampa mcm mana hampa nak cari makan..mampuihj

    ReplyDelete
  82. Nak menang macm mana dl pru 13 nanti.Tubuh peti undi pun kita kroni juga .Ada yg jadi ketua peti undi buta huruf pun ada.
    Bukan projek saja kroni.Buat program juara rakyat pun kroni.Betoi lah depa kata juara kroni.Meraka main politik benci sesama kawan dalam UMNO.Ini arahan Zuber/Raman.Benci pada bukan kroni.Sebab tu UMNO padang serai pecah dan tak aman.Bila Raman kena berenti.Zuber gila nak jadi pemangku ketua pula.Dia tak baca perlembagaan.Kalau Halim Bas dgn Bakri ada le munasabah juga.Aku tengok askar upoahan dia usong surat merata cawangan minta sokongan.Ada yg nak tergelak pun ada bila melihat perangai pemimpin UMNO padang serai.Macam budak Tadika pun ada.PRU 13 kalau letak muka muka ni wajib bungkus awai lagi.

    ReplyDelete
  83. apa status rahman lani??.. tgk dia mcm biasa jaa...

    ReplyDelete
  84. Status rahman kesian laa.Dia dah letak jawatan katanya.Sekarang dok berebut nak jadi pemangku ketua lah pula.Ikut perelembagaan kena timbalanlah pangku.Zuber pula yg geli lebih nak jadi pangku ketua >mana boleh dia SU sahaja.Jawatan SU pun tak ada lagi.Dia yg jadi punca segala masaalah hari ini.Puncanya di Padang Serai ini kerana dialah.Mereka tidak pun bela rahman secara resmi.mereka pun seronok bila rahman kena letak jawatan.Mulut cakap lain .tapi dalam perut niat lagu lain.Zuber tak bela rahman.Bakri tak bela rahman.Marlia tak bela rahman.Asmadi pun tak bela rahman.PU3 pun tak bela rahman.Cawangan punh tak bela rahman.Depa pun kata pun kenapa dia tak nafi masa dalam dewan mesyuarat perwakilan hari itu.tengok macam biasa.Aku nampak dalam nya luar biasa.Hidup dan kuasa hanayalah sementara sahaja.Bukan kekalkan pun...

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.