Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Sunday, July 4, 2010

Buta.....

Assalamu'alaikum.....
Salam sejahtera.....

Ada yang sedang terlena dibuai mimpi, dibuai angan-angan, dibuai igauan; apatah lagi ada yang dihina, dicaci, dimaki, ditindas, dikeji, merintih, meronta, meminta, merayu, merempat, menagih simpati.....

Kaya cara kayanya, miskin cara kemiskinannya, sederhana dengan keserdahanaannya.....

Tetapi bloggers bersengkang mata, memerah keringat, memecah minda, segala lorong, segala lubang, segala bangunan, segala jalanan menyusun hari meneruskan perjuangan bersama-sama rakan yang lain bertungkus lumus mencari fakta menegakkan kebenaran, memulangkan keadilan, membetulkan kekelinciran bersama pendapat dan ideology masing-masing tanpa menagih simpati..... Janji kepuasan.....

Terdetik dihati kecil ini.....

Adakah kerja-kerja bloggers ini hanya sekadar "melepas batuk di tangga", "ibarat anjing menyalak bukit", "mencurah air ke daun keladi".....?

Baik apa parti politik pun, hanya mementingkan politik semata-mata. Menunding sana menunding sini. Alpa dengan kekuasaan. Sayangnya rakyat menjadi mangsa. Hanya membaca, menilai, menyakat dan menyalah sana menyalah sini apa bloggers berkata.

Sedarlah wahai mereka yang berdusta, yang buta.....

Bloggers tidak akan berdiam saja.....

Londehan demi londehan akan dilondehkan.....

AWAS.....

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.