Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, February 27, 2009

Kenapa PAS begitu Kecewa Apabila Perak Dikuasai Oleh Islam.....?

Perkembangan terbaru ini sangat menghairankan saya, lebih lebih lagi sikap penyokong PAS tentang apa yang berlaku di Perak.

Di Perak semasa pakatan rakyat memerintah, MB tiada kuasa. yang ada kuasa ialah DAP. MB hanyalah MAKE UP sahaja. Tetapi segala dasar di tentukan oleh DAP. Nah, kali ini, BN menguasai negeri Perak.

Majoritinya ADUN adalah dari UMNO, yakni Melayu beragama Islam. Sudah tentu dari segi dasar kali ini ditentukan oleh kita. Jadi kenapa PAS begitu kecewa? Adakah kerana kehilangan jawatan MB yang di pegang Nizar?

Adakah kerana segala-galanya hanya tentang jawatan BONEKA itu.....? Saya harap penyokong PAS fikir dalam-dalam.

Lihat selama 11 bulan PR memerintah Perak, siapakah yang mendapat untung? Fikir.....! Jangan menjerumuskan diri seperti era penjajahan British dahulu. Sultannya Melayu, tetapi Residen British yang tentukan segalanya.

Sepatutnya perkembangan yang amat menggembirakan orang Melayu di Perak disambut baik oleh PAS.Perak sekarang diperintah 100% oleh kerajaan Melayu Islam ataupun tak 100% mungkin 99% barisan exconya adalah org Melayu Islam.

PAS sudah dimomok dan diperbodohkan oleh DAP dan PKR namun penyokong-penyokongnya seperti orang buta mata dan tuli telinganya bahkan sudah buta hati kerana kecewa apabila kerajaan PASDAP tumbang mereka tidak boleh menerima hakikat tersebut.

Dahulu mereka ketawa da mengejek-ejek DS Tajol apabila beliau menangis ketika meninggalkan rumah MB.

Beliau menangis bukan kerana tamakkan jawatan dan kedudukan tetapi menangis mengenangkan nasib orang Melayu Islam di Perak yang memilih utk berada di bawah pemerintahan PASDAP.

Tetapi kenapa PAS kelihatan begitu kecewa?

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.