Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, February 25, 2009

Sungguh ka PKR letak calon Melayu di Bukit Selambau?

Sungguh ka kata PKR Kedah bermati-matian hendakkan calon Melayu di Bukit Selambau walaupun Ketua Umum PKR bertegas bahawa kerusi N25 Dun Bukit Selambau akan diberikan kepada calon India. Katanya PKR Kedah telah menamakan Dato' Rashid Din Ahli Parlimen Merbok sebagai calon Bukit Selambau tapi Anwar tidak bersetuju kerana beliau hendakkan calon India.

Calon daripada kaum India juga ramai yang menawarkan diri untuk jadi Calon PKR di Bukit Selambau. Ada yang sanggup pergi ke Parlimen untuk berjumpa Anwar Ibrahim semata-mata untuk melobi hendak jadi calon. Itu tak kira lagi yang menyerbu Azmin Ali di Kelab Cinta Sayang dengan lebih 200 orang penyokong semata-mata hendak tunjuk pengaruh agar terpilih menjadi calon. Yang pastinya ramai yang akan merajuk dengan PKR dan menjadi calon Bebas.

Kalau direnungkan wajar kerusi Bukit Selambau ini diberikan kepada calon India memandangkan di Kedah sekarang ini tiada wakil daripada kaum India. Dulu Arumugam satu-satunya wakil kaum India Kedah sekarang dia dah jadi sejarah. Katanya hendak balik membantu kempen PKR di Bukit Selambau. Kempen untuk menang ka kempen membawa rebah?. Masyarakat India Bukit Selambau katanya masih "hot" dengan Arumugam yang tak semena-mena letak jawatan. Ribut tak ada angin tak ada tiba-tiba letak jawatan. Lepas letak jawatan pergi melancong di Chennai. Banyak la pulak duit dia. Mungkin duit "claim" masa 10 bulan jadi exco dulu masih banyak lagi.

Bebalik kepada kerusi Bukit Selambau ni kita hairan kenapa PKR Kedah berkira sangat hendakkan calon Melayu?. Sepatutnya isu kerusi melayu kerusi India tidak timbul sekarang ini yang pentingnya supaya ada wakil kaum India dalam Kerajaan PR Kedah. Nanti MB Kedah pening kepala pulak hendak wakilkan Exco pergi "Randok Api".

N25 Bukit Selambau patut diberikan kepada calon dari kaum India. PKR Kedah kena la tunjukkan semangat setiakawan yang selama ini dilaungkan. Jangan sampai Bukit Selambau jadi kubu kuat parti Bebas.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.