Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, January 27, 2012

Selamat Tinggal PRU13.......?

Di dalam delima mencari pengganti Ustat Jijan selaku MB Kedah, PAS Kedah mula menghimpun kroni meraih sokongan. Aku ingat ka UMNO duduk buat kerja lagu ni, tup.......tup........ PAS lebih hebat. Apatah lagi gerakan Pemudanya begitu agrasif membuat desakan.

Semasa aku berlegar di Batu 9....... terdengar bisikan-bisikan halus kerja-kerja pihak-pihak tertentu yang cuba menolak YB yang tidak berwibawa dari dicalonkan semula walaupun disukai rakyat tetapi tidak oleh Dewan Harian.

Kali ini PAS cuba mencalonkan tokoh-tokoh yang berwibawa dari segi akademik. Ustat Jijan akan menghadapi tentangan yang hebat, paling hebat dari kekalahan beliau di tangan Mat Sabu. Pemuda akan bangkit sekali lagi seperti mana yang berlaku pada tahun 2008 bergerak melalui Urusetia Penerangan Kerajaan Negeri Kedah pada ketika itu berpejabat di belakang masjid Sultanah Bahiyah.

Desas-desus yang aku dengar, muka baru bagi calon PAS PRU13 nanti tertumpu pada Kedah Selatan dan 2 orang di sebelah Kedah Utara.

Print Friendly and PDF

4 comments:

  1. PaK Lebai hempas serbanlah jadinya.Pak Lebai rebut kuasa sesama sendiri.

    ReplyDelete
  2. bAGI LA mAHPOS JADI mb, TAK PON sI mAT sABUN TUUU!!!

    ReplyDelete
  3. mat sabu nak kena lawan di tempat lahir dia di Tasek Gelugor, Penang, tak tau la nak lawan Parlimen atau DUN, tengah dok tengok apa kata Anuar Berahim & Guan Eng

    ReplyDelete
  4. Laaaaaaaaaa, Pas pun berebut jgk ka. Sebelum ni dok dgr UMNO sj berebut. Bab perjuangan pemain nama Islam, bab nak jadi org besar,semua sama sj....

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.