Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, January 12, 2012

Manewee Hina Polis Lagi Ka…….?

Namewee memang terkenal dengan video kontroversinya. Satu demi satu video yang dihasilkannya menggunakan metafora dalam setiap babak, dilepaskan untuk dipertontonkan kepada umum.

Ada yang difikir agak melampau dan keterlaluan tetapi Namewee masih lagi dilihat “KEBAL” di mata pihak berkuasa…….?


Dalam video tersebut digambarkan seakan-akan :

1. baju polis biru – jelir lidah seperti anjing.
2. baju coklat (seakan-akan fesyen polis lama ketika zaman awal merdeka atau………polis trafik…….?
3. pemain bola sepak.
4. Ketika permulaan, seakan-akan jual mahal untuk “menerima suapan”……?
5. Akhir sekali, ketika off record masing-masing “berebut mengambilnya”.

Perkara yang benar memang pahit untuk ditelan. Walaupun tak semua polis begitu, tapi segelintir polis yang mencemar imej polis ibarat setitik nila rosak susu sebelanga. Kami rasa tak salah Namewee nak highlight isu ini dalam mana-mana video beliau, tetapi sangat tak patut nak letakkan beban kesalahan kepada semua anggota polis. Ramai polis yang aku kenal baik-baik belaka dan bukan semua jenis meminta-meminta.

Renung-renungkan…….

Print Friendly and PDF

4 comments:

  1. Bukan lah...dia ni buat video utk confirmkan bahawa bangsa cina suka merasuah. Hobby Cina suka rasuah polis dan lain2, itu message dia.

    ReplyDelete
  2. Kalau polis tak buat kerja tu, nak takut apa!... Tak kan nak cerita yang baik2 aje pasal polis macam RTM dan TV3

    ReplyDelete
  3. bukan org melayu ke kuat merasuah..ado rekod kat malaysia ne..berat la sep2 atah ne

    ReplyDelete
  4. bukan lah.itu uniform pengawal keselamatan kat kilang buat kondom untuk para aljuburi dan dijuburi.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.