Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, December 22, 2011

Premier Vs Pelaksana.


Kump. Premier/Tertinggi - Kenaikan Gaji 100%
Kump. Pelaksana - Kenaikan Gaji 10%

Kump. Premier/Tertinggi - tol, minyak & bill boleh claim
Kump. Pelaksana - kena bayar tol, minyak & bill

Kump. Premier/Tertinggi - kereta disediakan, parking free
Kump. Pelaksana - kereta beli sendiri, parking bayar hari2

Kump. Premier/Tertinggi - 5 tahun skali claim cash ganti tiket flight
Kump. Pelaksana - nak beli tiket airasia pun semput

Kump. Premier/Tertinggi - bonus separuh gaji. Gaji berpuluh ribu 
Kump. Pelaksana - bonus minima rm500

Kump. Premier/Tertinggi - ade driver bw ke mana2
Kump. Pelaksana - disuruh naik bas sbb kurangkan jln sesak

Kump. Premier/Tertinggi - ade elaun keraian (tapi masuk poket)
Kump. Pelaksana - x de lain keraian (tapi keluar duit poket utk rai)

Kump. Premier/Tertinggi - arah keje sana sini
Kump. Pelaksana - buat keje sana sini

Kump. Premier/Tertinggi - mcm2 elaun yg x spatutnye bribu2 ringgit
Kump. Pelaksana - elaun ciput tp bila minta naik skit dah bising

Kump. Premier/Tertinggi - minoriti
Kump. Pelaksana - majoriti (UNDI ADALAH RAHSIA)

Print Friendly and PDF

17 comments:

  1. Alaaaa.Yang buat sekim gaji tu siapa dia.Bukan kumpulan bawahan.Depa buat untuk depa dulu lah.Kumpulan apa depa peduli.Lantak lah.Habis bila PRU 13 yang kena tempias ialah BN.UMNO dan Dato Najib.Depa tak ada kesan apa.Sapa jadi kerajaan pun depa tak tukar kerja.

    UMNO pun bersuara lah sikit bela pegawai bawahan ini.Jangan jadi bisu nak bela orang biasa.

    Sudah projek lembu pun teruk umno kena belash dengan pembangkang.Dok relek lagi ke.

    UMNO dah tak tahu bela rakyat dah ke.

    ReplyDelete
  2. Setuju bro!

    Satu lagi:

    Kumpulan Premier : datang kerja suka hati
    Kumpulan Pelaksana: kena punch on time tiap hari!

    Kumpulan Premier : Bawak masuk anak bini sapu kontrak
    Kumpulan Pelaksana: Jadi buruh kontrak, bini pun belum ada lagi!!

    ReplyDelete
  3. Habih tu...nak naik gaji bagi sama ka?

    Hmmm..tak payah la suruh anak-anak belajaq sampai universiti, habih SPM, masuk kerja kerajaan, gaji belambak lebih kurang dengan bos...best tuh!

    Dapat gaji tahap mana belajaq syukur la...keistimewaan orang atasan takkan golongan pelaksana nak jugak...baik tak payah ada golongan pelaksana, bos, pengarah, pengurus...

    Akai ada ka? Adil ka macam ni? Budak SPM nak gaji macam budak degree???? Tak sedar diri ka????

    ReplyDelete
  4. FT 17, jangan jadi bodoh sombong.Pakat-pakat mana yg ssuailah. Mereka pun faham. Kamu je yg bodoh sombong.

    ReplyDelete
  5. "Allah mengangkat martabat golongan yang beriman dan berilmu di kalangan kamu dengan beberapa darjat " - al-Quran

    kat sini jelas Allah mengangkat martabat golongan yang berilmu di dunia lagi dengan mengurniakan kedudukan yang lebih baik dari orang yang kurang berilmu. ayuh kawan2... mari renungkan bersama.
    jangan mencari kesilapan orang lain sahaja, renungkanlah juga kelemahan diri sendiri... wallahu a'lam

    ReplyDelete
  6. inlah ciri masyarakat bourjuis dgn marhaen dlm kapitalis, ini sistem yg ada di seluruh dunia, kalu nak semua sama rasa sama adil boleh tinjau sistem sosialis atau komunis, masalah yg timbul ni dah lama dah jadi polemik di negara eropah timor dan barat, malangnya ibu komunis(china) mula pusing pd sistem kapitalis kemewahan jadi impian, dan bapa komunis(rusia) teumbang ambing setelah hancur blok mereka.

    Jadi fikir2kanlah itu jer yg ada kat dunia ni, cuma setengah negara cuba meminimakan jurang ni, tp kalu majoriti masih tak suka jln penyelesaiannya tukar pd sistem tu.

    ReplyDelete
  7. Yang diatas jangan menekan pegawai bawahan dengan apa cara sekali pun.Dan pegawai dibawah wajib setia pada tugas.Sama rata dalam bentuk keadilan.Dunia pun tak sama rata .ada bukit,laut dsnya.Tapi dunia nampak indah dan cantik.
    Bukan macam sekim gaji baru nampak sangat boss selalu betul.Pegawai bawahan tak betul.Kepincangan dan yg tak adil itu dipersoalkan.Bukan soal SPM gaji nak sama dengan degree.
    Dalam negara demokrasi macam malayisia ini golongan bawahan yang paling banyak drp boss atasan.Jangan pandang ringan.Jangan beri pada opurtunis politik ambil kesempatan.Nanti Bn hilang unsi.Dato najib nak dudok kat mana pula
    Sebab itu setiap perlaksaan wajib ada perundingan dan perbincangan.Bukan semua pegawai SPM bahlul dan kuda kayu.Bukan semua pegawai degree hebat dan cerdik.
    Dekat PRU 13 ini jangan main-main,BN pun banyak isu yang terumbang ambing dan belum selesai.Rezeki pegawai bawahan pun kena beri fokus sikit..SEbenarnya pegawai bawahan pun ramai yang ada dgree.master dan phd.
    Oleh itu jangan pandang ringan mengenai isu ini.Semoga selesailah dengan baik.

    ReplyDelete
  8. skim sbpa adalah yang terbaik..orang yang tak setuju adalah orang yang tamak,nak gaji sama dengan boss..kalau dah ada degree kenapa kalut sangat pertikai gaji orang atas..nanti sampai masanya, akan dapat juga

    ReplyDelete
  9. pasai yg diatas pun bengkok.tu je

    ReplyDelete
  10. Nampak macam ada jarum berkarat yang nak memusnahkan kerajaan BN menjelang PRU 13.Dato Najib kena berhati-hati dan waspada.Jangan lepas tangan banyak sangat.

    ReplyDelete
  11. kalau ikut pas, dap, pkr, adil itu adalah samarata, samarasa, sama pada semua.

    kalau ikut Islam, adil itu adalah meletakkan sesuatu pada tempatnya.

    pikiaq-pikiaqlah...

    -zahimi-

    ReplyDelete
  12. apa yg berlaku ni kerana puak yg atasan JPA nak ikut cara Islam.

    sebab tu bala banyak sangat.

    ReplyDelete
  13. Tang gaji hampa nak sama...Tang mengaji hampa lupa... tang orang atas pening kepala dan kena sedia laporan siang malam hampa tak nampak...nak gaji besaq..pi mengaji dan buat kerja betui-betui...jangan asyik nak lebih mengaji tak mau...jangan lupa masa golongan bos tu dok mengaji...golongan ini dah kerja. eloklah dah 4-5 tahun kerja berapa dah dapat berbanding golongan yang pi mengaji...ada akal la sikit...tanggungjawab besar depa hampa lupa...

    ReplyDelete
  14. DS Najib ni adalah mainan puak atasan...depa nak sabotaj DS Najib supaya kakitangan bawahan berasa benci kepada kerajaan hari nie. Ni semua mainan pihak yg dinamakan ada digree..depa kira temolok depa ja..org lain toksah kira..aku berdoa hampa diatas sombong sgt....nak banding kan cam tu kita tgk anak cucu depa plak..cam ner...depa pun ada anak nak ada cucu..tuhan ni balaih sat je..puak k/tangan bawahan nak keadilan bagi yg patut padan la jgn kita perut hampa saja. DS Najib kami dibawah nie nak habaq kami adalah majoritinya menyokong BN tetapi puak diatas tu yg belambak menentang kerajaan. Cthnya cikgu...belambak yg menyokong pembangkang..Kumpulan A gred 52 ke atas kebanyakan nereka adalah penyokong parti pembangkang. jadi kami harap DS Najib kena amik benda ni tengok sama puak diatas yg dikatakan yg ada digree cukup tamak..sombong dan yg penting depa bukan yg mejoriti yg menyokong kerajaan BN

    ReplyDelete
  15. ni nak tanya sikit.ramai lagi ke cikgu dok buat direk seling dengan insuran part time..

    ReplyDelete
  16. woi...yang dok sokong BN skrg tinggal yg bawah2 saja (SPM kebawah), yg dah dagree semua dah sokong PR, sbb tulah Najib kena bagi kenaikan tinggi sikit kat golongan premeir...yg bawah2 tu dah tentu dah sokong BN, nak takut apa lagi...

    ReplyDelete
  17. yg membebel kat sini bkn minta disamakan gaji org atas dan org bawah...yg org2 bawahan risaukan harga barang yg akan naik disebabkan berita kenaikan gaji tu.

    bila beli barang, tokeh cina tak tanya lu jusa ka? atau lu olang cacai ka? hah mcm tulah lebih kurang..

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.