Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Monday, January 17, 2011

Sultan Kedah Minta Waspada.

Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah menyampaikan anugerah Orang Besar Lapan yang membawa gelaran Datuk Seri Mahawangsa kepada bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid sempena ulang tahun hari keputeraan Sultan Kedah ke-83 di Istana Anak Bukit, semalam.
ALOR SETAR 16 Jan. - Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah meminta rakyat negeri ini agar sentiasa berwaspada dan menolak percubaan pihak tertentu untuk melibatkan baginda dalam apa-apa isu yang berbangkit.

Tuanku Abdul Halim bertitah, peristiwa seperti itu telah berlaku di beberapa tempat lain sehingga menyebabkan berlakunya perpecahan di kalangan rakyat.

"Seluruh rakyat diingatkan agar terus memelihara suasana aman damai yang membolehkan kita semua menumpukan usaha untuk meningkatkan taraf hidup masing-masing tanpa berasa bimbang dengan ancaman atau gangguan ke atas keselamatan kita," titah baginda.

Baginda bertitah demikian pada majlis istiadat menyembah tahniah dan pengurniaan darjah-darjah serta bintang-bintang kebesaran di Balai Penghadapan Istana Anak Bukit di sini hari ini.

Pada majlis tersebut baginda berkenan untuk mengurniakan pingat dan darjah kebesaran kepada 83 penerima.

Sultan Kedah bertitah, peristiwa yang berlaku di negara lain hendaklah dijadikan iktibar dan pengajaran oleh rakyat untuk sentiasa memelihara keamanan.

"Beta bersyukur dengan suasana keamanan dan keharmonian antara kaum yang dinikmati di negeri ini.

"Beta yakin ikatan perpaduan yang erat dan kukuh di kalangan penduduk berbilang kaum masa kini dapat menjadi benteng untuk memelihara keamanan," titah baginda.

Tuanku Abdul Halim bertitah, baginda ingin merakamkan penghargaan kepada semua pihak yang telah memberi sumbangan bagi menjayakan perancangan pembangunan sosioekonomi di negeri ini.

"Khasnya kepada Perdana Menteri yang tidak melupai negeri Kedah dalam agenda pembangunan negara.

"Beta juga ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pihak seperti pegawai kerajaan negeri dan Persekutuan, anggota pasukan keselamatan yang membantu semasa banjir besar melanda Kedah pada November lalu," titah baginda.


Ehsan dari : Utusan Malaysia.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.