Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, February 9, 2012

Geli Padang Serai…….

Seharian aku meronda di Parlimen Padang Serai menjengok perkembangan politik di sana. Bermacam-macam cerita yang aku perolehi, Ada yang baik……. Ada yang buruk……. dan ada yang menggelikan.

Kalau bab politik sorry to say tak banyak yang baiknya. Yang buruk hanya cemohan, tomahan, PHD dan berpuak-puak. Cuma apa yang aku nak komen sikit pasal yang menggelikan.......

Rata-rata aku survey, majoriti pengundi Padang Serai meletakkan pilihan parti adalah pilihan kedua. Bagi mereka, pilihan mereka terletak kepada siapa calon yang dipertandingkan.

“Kami mahukan WAKIL RAKYAT yang mampu membawa suara dan hasrat kami untuk kemajuan tempat kami. Bukannya wakil rakyat seperti yang sudah-sudah. Baik MCA ka, MIC ka, UMNO ka, PAS ka mahupun PKR menang……. Kami duduk seperti kami juga seperti dahulu entah di mana pembangunan pun kami tidak tahu……. YB nak turun padang, jauh sekali. Sedangkan waktu berkempen (10 hari) mereka boleh meredah setiap rumah meraih undi simpati tetapi takala menang, sebulan sekali pun bayang susah nak nampak”. Apa yang aku nampak, mereka inginkan anak tempatan…….

Aku sempat bersama beberapa ahli UMNO  berjawatan dan tidak berjawatan samada cawangan mahupun bahagian. 90 peratus meluahkan isi hati mereka “UMNO PADANG SERAI HANCUR”. Hancur yang dimaksudkan adalah hancur dari segi GILA KUASA dan GILA nak jadi YB. Bagi mereka, mereka tetap akur kepada keptutsan pucuk pimpinan meletakkan siapa bakal calon PRU13 kelak. Cuma yang menggelikan mereka adalah perangai sigila kuasa ini sedang geli untuk dipilih menjadi calon……. Nama-nama yang mereka maksudkan antaranya:

1.      Dato’ Marlia (Mantan YB Merbau Pulas)
2.      Ku Roshidi (timbul bila Rahman bekas KB melepaskan jawatan)
3.      Halim Timbalan Ketua Bahagian.
4.      Cikgu Zubir Setiausaha Bahagian.
5.      Cikgu Asmadi Ketua Pemuda.
6.      Bakri JASA.

Geli mereka dengar pengakuan daripada mereka-mereka ini yang:

1.      nama mereka ada di dalam senarai calon PRU13.
2.      mereka berjumpa dengan PM.
3.      mengaku orang kuat Rosmah.
4.      Tok Bashah dah tunjuk senarai bakal calon untuk PM perkenan.
5.      Tok Bashah dah setuju.

Inilah antara perkataan yang selalu mereka jaja kepada akar umbi UMNO. Malah yang memalukan lagi bilamana perkara sebegini sampai kepada bukan ahli UMNO dan orang atas pagar.  “Awat kemarok sangat ka nak jadi YB…….? Suluh diri tu dulu……. Kami kenai depa tu sapa……. Spesis bermasalah…….”. Kalaulah Tok Bashah buta hati menyenaraikan juga nama-nama tu, NESCAYA PRU13 akan mengalami tsunami lebih teruk dari PRU12. Ada yang sanggup sunat sekali lagi beramai-ramai kalau menang…….

Aku hairan tengok puak-puak UMNO terutama nama-nama yang tersenarai tu. Padang Serai ada 1 Parlimen dan 2 DUN. Ikutan sebelum ini, Parlimen Padang Serai untuk MCA, DUN Lunas untuk MIC dan DUN Merbau Pulas untuk UMNO. Walaupun pemilihan calon untuk kerusi MCA dan kerusi MIC berlaku juga penggeseran tetapi penggeseran dalam UMNO lebih hebat dan diketahui umum bab tikam menikam dan apatah lagi bila PAS dan PKR bubuh jarum sikit…….

Bila aku kaji latar belakang puak-puak ni, INGATAN pada TOK BASHAH……. PRU13 PADANG SERAI BUKAN MILIK BARISAN NASIONAL…….

Cuma apa yang dapat aku ringkaskan, UMNO Padang Serai sebenarnya ketandusan calon yang benar-benar wibawa.

Bab PAS dan PKR nanti aku ulas. Cuma hint sikit……. Lunas PKR calon payung terjun, Merbau Pulas PAS say bye-bye to Ustazah Aishah dan DAP jangan harap nak dapatkan Lunas…….

Print Friendly and PDF

138 comments:

  1. Nama tersebut tu lah golongan pelingkup umno padang serai.Lebih memalukan merekalah yg jual bangunan umno 2 pintu ditaman mahsuri padang serai.

    Aku ingat kalau depa dapat kuasa melayu dan umno pun depa jual.

    Cukup setakat ni dulu.Jumpa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betui...lpas 2 p sewa bangunan kat bank rakyat.. cikgu det/suri usaha dari 1 bangunan kepada 2 bangunan. tapi dapat kt puak2 ni dia juaiii perabih...la tinggai teloq..halim lg pelaq...ada lansung candidate tapi sbb duit byk punya pasai..perjatuh bos sendri...ini diakui oleh ank c.halim......

      Delete
  2. Kesemua 6 nama itu merupakan liabiliti kepada Rahman Mahmud yang dipaksa lepas jawatan kerana masalah seksualiti....pada amnya, kesemua 6 spisis makluk perosak itu mempunyai latar belakang yang hampir sama yang antara penyebab calon BN kalah semasa PRU ke-12 lalu. Sebenaranya UMNO Bhg Pdg Serai kepupusan ataupun ketandusan kepimpinan ataupun tiada spisis layak untuk jadi calon dalam PRU mendatang...semuanya syok sendiri, menggelikan lubang sendiri......masing-masing dengan alasan syok sendiri mencanangkan serta mempromosikan diri ke akar umbi konon telah direstui oleh Tok Basah dan Presiden parti. Lain pula certia Datok Usop Izhar, kononnya dia utusan Presiden sebagai calon dalam PRU akan datang. Tak ketinggalan Md Ali Taman Desa Aman, konononnya dia adalah utusan dari Kementerian Pertahanan untuk cari calon layak PRU akan datang...banyak sangat yang mencipta spekulasi geli geleman dan syok sendiri yang memakan diri. SUK Bhg Pdg Serai pun dah geli, khabarnya nama dia pun ada dalam senarai pendek bakal calon pru akan datang....begitu juga dengan wati bini chot baii...

    ReplyDelete
  3. Nak hai.UMNO Padang Serai awat terok sangat.
    Baru padan muka hangpa semua.

    ReplyDelete
  4. Layak ke ni;romeo ada,songlap duit ada,balun bini orang ada,bini ramai ada.,kaki kelentong pun ada,kaki mohong pun ada.

    tak caya tanya sama ketua umno nagalilit.depa punya sokong kuat sejak dulu kini dan selamanya.Satu lagi batu 8.

    ReplyDelete
  5. waaaa...kah..kah..kahh dalam umno macam-macam ada, namapun umno yg terbukti lebih 50thn telah melingkup tanah melayu, bangsa melayu dan agama islam demi atas pusat dan bawah pusat pemimpin mereka dulu kini dan selamanya...sorry aku pun dah nak blah dah dari umno. dok tunggu pun tak pasai duk tanggung dosa kering pemimpin umno.

    ReplyDelete
  6. Pdg Serai...menang sorak kg tergadai...kerja tak macamana gila nak jadi calon je lebih.Sorry laaa kalau muka yg disenarai tu..lingkup BN awal lagi.

    ReplyDelete
  7. Ajk pdg serai hangpa semua elok letak jawatan.hangpa semua pandai buat duit saja dan pandai ckp.Ajk dulu dgn skrg jauh beza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajk dan JKKKP lg pelaq... janji serupa kepala B.t.h.. menyusah org...

      Delete
  8. memang dulu dan skrg jauh beza,dulu tok nek hang pun lawa lg,la ni hang pun jalan 3 selenden dah....... bab komen org hampa memang hebat,tp rumahtangga hampa dan kg halaman hampa,babi pun tak teringin nak pi........

    ReplyDelete
  9. Sebenaqnya bloger spt sungguhka inilah yg akan membantu kemenangan PR.Cerita yg didapati belum pasti fakta yg benar.Tetapi sudah dipamirkan untuk bacaan orang ramai.Aku berharap tak payah la sungguhka mencari maklumat dari musuh umno utk membantu umno.....

    ReplyDelete
  10. he..he..hee..la depa jual bagunan umno, sikit hari lagi depa jual negara la plak. yg penting poket penuh, keta besaq, selisih dgn kita pun depa dah tak kenai dah. pru13 nnti kita pakat2 pangkah umno lagi nooo. aku dah tekad dah nak pindah pi dok dlm rumahtangga dan kampung halaman yg babi pun tak hingin nak pi..bersih la sikit dari kampung yang penuh dengan najis yang berat. dah isi borang dah, tunggu nak sah saja. sapa nak ikut jom sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  11. Aku sekadar memberi peringatan kepada Tok Bashah supaya meneliti sehabisnya bakal calon-calon PRU13 nanti. Tiada niat aku untuk merosakkan UMNO. Tetapi sekirannya nama-nama itu terpilih nescaya Padang Serai tetap akan menjadi milik PKR, PAS dan DAP (geli aku nak guna pakatan rakyat).

    Kepada (AnonymousFeb 9, 2012 07:28 AM). Maklumat yang aku perolehi solid 100% datangnya dari orang UMNO sendiri. Dari mereka yang meluat dengan pengurusan bahagian sekarang. Kalau hendakkan fakta, Insyallah seandainya naik nama-nama tersebut pada hari penamaan calon....... akan tersebarlah fakta-fakta itu dari PAS dan PKR. So, berhati-hati.......

    Kerana mencanangkan diri bakal menjadi calon akan membunuh diri sendiri. Unit sulit PAS dan PKR bergerak mencari fakta dan maklumat dan mereka ikuti setiap gerak langkah mereka-mereka ini. Puak UMNO mana ada buat sebegini; yang tahu tunggu RM luruh baru gerak.......

    ReplyDelete
  12. Betui la...org mcm sungguhka ni jgk lah sebenarnya pelingkup UMNO. Nak bg report kat Tok Bashah, pi la jumpa dia,call ka pm di facebook dia ka. Bukannya taro org2 UMNO secara terbuka mcm ni,bak kata org mencalit arang di wajah sendiri malah lg teruk mcm buka pintu bg peluang kpd Pas PKR, DAP menjatuhkan Melayu dan Islam di bumi ni.Sglnya masalah rmhtangga yg blm tentu betui atau dak dilondehkan secara terbuka kepada SEMUA

    See how Najib was doing in 1Malaysia blog
    Takpun sungguhka pembawa misi Pas secara diam2.sbb tu melondeh mengata tak habis2, politik semua org sungguhka tau.
    Hebat, layak jadi calon..bagi nama mai kami pakat2 nak rekemen kat tok bashah

    ReplyDelete
  13. he...he...he... meriahnya depa..

    ReplyDelete
  14. umno padang serai banyak bangkai-bangkai.mana boleh tutup.budak sekolah pun malu dgn umno pdg serai.dah lingkup dah pun.

    ReplyDelete
  15. Aku nak ngaku ahli umno Padang Serai pun amat malu.Rasa kudung kepala.Nak pijak ofis UMNO Padang Serai pun malu kerana sewa kedai Cina.

    Ini cerita benar.Tak caya pergi lah tengok sendiri.

    Tulisan Sungguh Ka ada kebenaran 100%.Bukan rekaan.

    ReplyDelete
  16. Anonymous 3.45pm... Hang tok sah dok gebang la...hang tak maluka dok beli barang kedai Cina..... Kedai hang adaka kalau umno nak sewa....bangunan umno tu boss hang Tok Det yang jual..Hang pi kata kat dia la....

    ReplyDelete
  17. 54 tahun merdeka sewa kedai cina lagi.burung hantu pun ada rumah sendiri......

    ReplyDelete
  18. Sungguhka 8:22....ana sokong u dan bersetuju dengan U....depa yang ada dalam UMNO lani bukan tau apa itu unit risik Pembangkang yang hidup dan aktif 24 jam sehari semalam.....umno tak boleh terima hakikat sebenar apa yang sedang berlaku dalam UMNO, kepada UMNO...depa dok syok sendiri, masih menuding sesama sendiri....mereka tak tau bahawa depa dah jadi ejen pembangkang, umno dok ingat masih kuat....kepada yang tak setuju dengan pandangan/pendapat SungguhKa, ni nak bagi tau sikit....dah bermacam bentuk laporan kepada To Basah, dah berapa kali mesyuarat , perjumpaan diadakan membincagkan mengenai masalah dalaman UMNO di semua BHG dan perlu hati-hati pilih calon, tapi tok basah buat dek, buat pekak je...jadi hanya melalui saloran alternatif macam ini saja di harap akan berlaku perubahan.....kalau tak juga alamat UMNO dah nazak....pengomen umno perlu pemikiran terbuka dan jangan jadi macam katak bawah tempurung, ingat, secara tidak sedar UMNO telah mendedahkan rahsianya kepada Unit Risik Pembangkang yang berkeliaran di kedai-kedai kopi dan di mana saja.......dalam UMNO ada pembangkang [PAS/PKR], tapi dalam pembangkang mana ada ejen UMNO.....UMNO tak ada teloq.......apakah JASA, KEMAS BOLEH MENYUSUP MASUK KEDALAM PARTI PEMBANGKANG, maknanya..laporannya tidak tepat....

    ReplyDelete
  19. Walau apa pun aku nak maklumkan tentang isu jual 2 kedai bangunan umno kat tmn mahsuri padang serai sdr Bakri Hasim tak terlibat langsung.Yang terlibat orang lebih kanan drp dia.

    Ini lah sumber dari dalam.harap maklum.jgn pandai-pandai fitnah dia pula,Orang lain yg punya pasal.

    ReplyDelete
  20. Anonymous 4.40....Bodo smpi x sangga no hang kalau x tau hujung pangkai jgn dok tuduh..aku cabar hang p report kes penjualan kedai 2 pintu kat tmn mahsuri kat SPRM atau p report polis kalau hang betul dan fakta kes ada kat hang..tu pu kalau hang berani la ank jantan ada teloq 2 biji....kalau betui Tok Det yang juai..hang buat sampai dia duk dalam..org cam hang ni yg bahlul kuat fitnah...mengata org..mengumpat spin cerita..suka mengadakan cerita..

    ReplyDelete
  21. Dalam senarai 6 orang yang di katakan layak menjadi calon BN dalam PRU ke-13 nanti.....kelebihan berada kepada Cekgu Asmadi Ketua PPU Bhg, dia berkelulusan tinggi, muda, mempunyai link dengan orang kuat Mukhriz dan sering berlaku timbal balas antara mereka serta mempunyai laluan yang agak ceramh sebagai calon, Tapi mungkin si Anu tu yang bekerja dengan Mukhriz tak tahu kot latar belakang cekgu madi ni bahawa dai ni kaki JUDI DANA ADA MASALAH RUMAH TANGGA DAN JUGA TAIK BETINA.....luaran nampak hebat, kalaulah dia ni terpicl sebagai calon, banyak ruang ataupun akan menjadi target besar kepada pihak lawan.....jadi kenalah berhati-hati dalam menilai siapa calon yang agak sedikit bersih......

    ReplyDelete
  22. Waaaaa.itu bangunan umno taman mahsuli lua pintu palang silai kaaa.Lamai olang tahu yang kasi juai ialah Laman sama Juber sama Halim Bas.Itu jam ini tiga olang cukup ngam laaa.

    kesian oooo sama melayu palang silai.tatak guna punya olang.

    ReplyDelete
  23. Wa dengaq AJK umno bagian luai...tapi luit lia olang talak makan punya...Luik dia simpan ratus2 libu...Ajk cakap itu bangunan ma, talak sesuai utk jd pejabat umno ma..itu kawasan olang bela bulong....dulu punya KB bolo ma...tak tau pilih tempat..aayaa...lu olang pun sama...

    ReplyDelete
  24. waaaa itu macam ke.kita olang tengok itu temapat sudah juai sama apolo.lua pintu.melayu cakap mohong ke.hai yaaaa.melayu juai sama melayu.apolo sudah bikin supermarket.

    ta tak guna punya olang.cakap ta tak metoi.

    ReplyDelete
  25. Sungguh Ka .Aku dah baca apa yang dikomen itu.Memang betul sekali.Sorang pun tak layak nak jadi pemimpin dan calon.Cuma mereka yang angkat diri sendiri.UMNO Padang Serai amat malang sekali.PRU 13 nanti sudah pasti 3-0.

    Tak nampak tokoh langsung.Macamana mereka ini boleh pegang jawaatan.barangkali politik wang masa pemilihan dulu.

    ReplyDelete
  26. ada juga kata si anu tu dah dpt restu datuk bashah...betuika...sungguhka...tok bashah..depa dok jual nama datuk kat pdg serai....komen skit datuk

    ReplyDelete
  27. betuikut...ramai org dok kata..dia pun kata juga...datuk bashah restu org nombor 3 kat bhg pdg serai....geli la dia....sungguhka...

    ReplyDelete
  28. alo...ANJING...dah nama pun anjing dok menyalak ja kuat..buat kerjala bukan makan tidok ja..dok menyalak sana sini..ptuiiii...apo celop la lu..

    ReplyDelete
  29. nak layak macamana.Senarai yg ada tu tak boleh diharap lanmgsung dari segi betina,duit ringgit,judi dsb.

    Apakah hangpa nak beri undi pada depa ni.

    ReplyDelete
  30. Nama-nama yg tersebut itu adalah tangan-tangan dan usaha merekalah yg menjadi kerosakan dan kemusnahan UMNO Padang Serai.Sorang drp mereka telah dipaksa letak jawatan kerana soal moral yg amat rendah.

    Merekalah yg bertanggung jawab semua ini.Sekarang apa dah jadi.

    ReplyDelete
  31. sUNGGUHKA...Dalam suasana sekarang ini,ahli umno,orang umno dan penyokong umno tak sepatutnya memberi komen yg boleh menjatuhkan nama baik rakan2 dlm umno. Jangan sampai kita menyumbangkan saham kepada kemenangan PR dlm PRU 13 nanti...

    ReplyDelete
  32. Sungguh Ka:

    Yg sdr paparkan memang betul dan tepat.Isu di perhimpunan Sg Kob baru ini.Ramai bercakap dan kesal.Mana pergi muka-muka yg teramat sangat nak jadi pemimpin dan calon.Tak nampak bayang pun.Apakah rakyat Sg Kob dibiarkan keseorangan tanpa payung.

    Cakap Juara Rakyat.Masaalah dan isu rakyat Melayu kenapa diam macam tikus pondan.Anda semua adalah patung dan Wira Tongkoi Kayu yg boleh disifatkan sebagai Jusra Projek sahaja bila jadi pemimpin.

    Rugi dan satu kesilapan memilih anda semua sebagai pemimpin tetapi tidak bertanggunmg jawab.Rugi dan Melayu Sg Kob amat kesal kerana sikap Wira Tongkoi Kayu.Elok nya pergi reput sahajalah.

    ReplyDelete
  33. Kenapa UMNO Padang Serai jadi begini:
    Antara sebabnya ialah:
    1.pemimpin yang masih mentah naik kerana politik wang.
    2.pemimpin nya yang tak amanah dalam banyak hal.
    3.pemimpin nya yang tamak dan haloba.
    4.pemimpin nya yang akhlak rendah termasuk moral sebagai pemimpin.
    5.pemimpin nya yang jahil......
    6.pemimpin nya yang tak ikhlas bila jadi pemimpin.

    Inilah antara punca dan musibah yg melanda UMNO Padang Serai.

    ReplyDelete
  34. Pengundi muda 03.19 pm Hang lupa bubuh 2 / 3 perkara lagi...
    7. Orang yg kalah tak boleh terima hakikat.
    8. Ramai tukang fitnah di Bhg Pdg Serai..
    9. Ramai tukang pelaga di Pdg Serai.
    10.Ramai yang irihati dengan kepimpinan UMNO Pdg serai.

    ReplyDelete
  35. Memang layak pun kalah di Padang Serai 3-0.

    ReplyDelete
  36. Pengundi Muda aku pun tambah sikit lagi 2 3 perkara:

    11.yang menang tak buat kerja dok salah orang lain sahaja.

    12.yang jadi tukang fitnah pun sama sama yg menang dulu juga la.

    13.tukang pelaga pun sama mereka juga kerana rebut

    projek,duit RM masa mula dulu.

    14.tukang iri hati pun sesama mereka jugalah yang geli nak jadi calon.Buruk sama sendiri antara geng mereka.

    Itulah ragam pemimpin Padang Serai.

    ReplyDelete
  37. Nak tambah sikit lagi....
    15. Yang menang, dia anggap UMNO hak milik mutlaknya
    16. Yang kalah dianggap bukan lagi ada hak dalam UMNO
    17. Yang menang beranggapan, UMNO tempat besar temolok

    ReplyDelete
  38. Nak tambah sikit lagi...
    18.Yang kalah berdendam..
    19.Yg kalah mereka cipta cerita.
    20.Yang kalah letakan umno di pungkok letakan marah n kecewa di depan...

    ReplyDelete
  39. Sikit laginak tambah...
    21. Yang kalah anggap semua orang x betui ...
    22.Yang kalah anggap dia saja yang betui....

    ReplyDelete
  40. sikit laginak ckp..........
    ketua cwg tmm mutiara dia dah lupa..............ada pemuda dia suruh duk diam.Ada ajk cwg dia tak pandang ikut ckp org luar.

    ReplyDelete
  41. Nak habak kat UMNO Padang Serai.Sama ada yg menang ke atau yg kalah ke.Semua tak boleh pakai dan tak boleh harap.

    Pilihanaraya nanti lingkup kerana hangpa lah.Berkelahi tak habis -habis.Yang menang tak buat kerja dok salah orang lain.Lepas tu tak boelh harap pula.Yang kalah pun serupa juga dok cari salah depa lin.

    Orang pun daj naik meluat dengan hangpa semua .Menang dgn yg kalah serupa sahaja.

    Kerana hangpa lah umno padang serai jadi rosak binasa.Tanyalah sapa pun semua cakap macam tu.Kecuali hangpa yg tak reti malu dan insaf.

    Termasuklah tok ketua cawangan dikampung dan taman.Tak percaya hangpa turunlah buat siasatan sendiri.kalau nak tau.

    ReplyDelete
  42. UMNO itu bagus dan mulia.Cuma di Padang Serai yang tak bagus pemimpin nya serta sayapnya.

    ReplyDelete
  43. hANGPA YANG DOK KATA KAT UMNO PDG SERAI NI ORG PA...uMNO KA pr. KALAU ORG UMNO KU NAK TANYA HANGPA BUAT PA UTK KUATKAN UMNO???? HANGPA MAI KA PROGRAM YG UMNO PADANG SERAI BUAT.. KALAU SETAKAT NAK KOMPLAIN SAJA TAK PAYAH LA....LEBIH BAIK MASUK PR ....CAKAP SAJA BANYAK..HABUK PUN TAK LEH PAKAI. ORG YG MACAM HANGPA LA YG DOK PEROSAK CAWANGAN...

    ReplyDelete
  44. orang melayu di sg kob ramai kecewa dgn umno pdg serai dah.hangpa buat program apa.untuk sapa.awat tak tengok masaalah kubor cina di sg kob.mana dia pemimpin umno ..........

    ReplyDelete
  45. Umno lani mana boleh wat pa dah..tak dak kuasa....kalau umno ada kusa dulu aku yakin kuboq tu x jadi buat......
    Lani dah hangpa bg kuasa kat pas,suruh pas la selesaikan...Baru padan muka hangpa....

    ReplyDelete
  46. anon feb 26 9.15 am: hang cakap apa ni.kata nak ambil nalik kedah dari pas.UMNO Padang Serai kenalah jadi juara.Kata hebat sangat Juara Rakyat nak settle masaalah rakyat.Kalau setakat bagi hamper RM 50 ,bagi bumbung bumbung rumah bukan Juara Rakyat.Biar lah Juara Rakyat bertempat.

    UMNO tempat lain memang top dan hebat.UMNO Padang Serai sahaja Low Class.

    ReplyDelete
  47. Aku nak habaq kat hangpa...aku dok di sg Kob...Tujuan Demo di Masjid Sg Kob tu bukan pasai protes kuboq cina tu,tapi pasai protes tanah usaha depa diambik oleh kerajaan negeri.Umno tak mau jadi juara utk membela kepentingan org2 tertentu tapi umno menjadi juara utk semua org...Umno tak mau jd barua org2 tertentu terutamanya org pas yg kecewa tanah depa org ambik.Tapi kalau macam kes madrasah solihiah umno mjd juara. Fahaaaaammmmm....03.22pm

    ReplyDelete
  48. oooo......baru tau,
    org Pas demo pasai tanah usaha depa kena ambik,bkn protes kg halaman kita org nak buat kuboq kafir besar-besaran. tegha tu sj la semangat org2 Parti Islam perjuang kepentingan peribadi lebih dr tanggungjwb pd agama, bangsa dan tanah air.lepas tu dok kata BN/ UMNO tak betui,tak pertahan agama tp hampa lg teruk rupanya.....
    kita semua manusia sama sj,sudah tiba masa bersatu atas nama Islam dan Melayu dr bersatu dgn kafir ntah zimmi @ harbi apatah lg Israel durjana. La ni depa sembelih rakyat Palestine,nanti anak cucu kita pulak dsembelih kafir2 ni.
    URUSAN TANAH ADALAH URUSAN KERAJAAN NEGERI
    Jom serang YB Aisyah,patutnya dia yg pertahan tanah kampung kita,tp dia sendiri setuju dlm mesyuarat luluskan tanah utk kubuq mega org2 kafir.
    Org2 Sg Kob / Padang Serai............
    Time undi,bg kat Pas. Time ada masalah salahkan UMNO.
    Banyak u punya cantik, YB Aisyah, Ustaz Azizan hidup senang bela dan dibela tp tu pun dok sokong depa....
    fikir2 la

    ReplyDelete
  49. URUSAN TANAH URUSAN KERAJAAN NEGERI
    YB Aisyah lulus Azizan arah lulus
    Org Pas Sg kob bela kafir,bela Yahudi
    sokong Anuar sokong Israel

    La tgk depa sembelih rakyat Palestin,nanti tengok depa sembelih anak cucu kita.
    Time undi bagi kat Pas, time Pas dapat kuasa,ambik tanah usaha kita buat kuboq mega utk kafir salahkan BN/ UMNO.

    Cari la YB hampa,ustazah fardhu ain yg kini kaya raya
    dapat komisyen jual tanah usaha kampung halaman kita utk kuboq mega org kafir

    ReplyDelete
  50. Patut la boleh senang2 bagi bantuan sana sini walau baru 1 penggal pegang negeri Kedah ni

    -bantuan rumah kena ribut
    -bantuan ibu tunggal
    -bantuan budak sekolah/ universiti

    RUPA- RUPANYA DUIT JUAL TANAH USAHA KITA KAT ORG KAFIR BUAT KUBOQ MEGA

    WEI TERUKNYA JAHANAM PAS, JAHANAM HANG AISYAH
    BAGI BANTUAN KAT KAMI PAKAI DUIT HARAM.....
    HARAM TETAP HARAM

    ReplyDelete
  51. he he he he .tapi aku tak nampak pun muka pemimpin UMNO masa demo tu.Depa tu orang umno jugalah yg buat demo.Jgn cakap mohong.Masa demo mana pemimpin UMNO dari Padang Serai.Cuma penyokong UMNO saja.

    ok lah nampak UMNO Padang Serai dah perlu lagi undi ahli UMNo sendiri..jangan cakapsahaja.pemimpin atas umno kena berani.bantu lah rakyat bawahan di sg kob.jangan naik angin.

    Nampak nay umno padang serai pun takut hilang undi cina.

    undi melayu tak penting lagi ke,

    ReplyDelete
  52. he he he he he.

    di jubri kot

    ReplyDelete
  53. umno dah busuk sampai ke usus, tun mahathir

    ReplyDelete
  54. Pas sudah jauh lari dari asas perjuangan yang sebenar.Parti yang terbentuk dari rasa kekecewaan tanpa dibekalkan asas peruangan yang ikhlas sedikit demi sedikit telah hilang keyakinan orang2 Islam.SEBAB ITULAH SEKARANG INI KITA NAMPAK PAS SUDAH JALAN MELILAU KEHU KE HILIR TANPA TUJUAN.BERMULA DARI HAPUSKAN PENUBUHAN NEGARA ISLAM MENJADI NEGARA KEBAJIKAN ,KINI TELAH MEMBUKA RUANG KEPADA ORANG KAFIR MENJADI TIMBALAN PRESIDEN....APA YANG KITA NAK HARAP DARI PAS LAGI....??????? BELAH LA....

    ReplyDelete
  55. syukur dan sekali lagi kita bertemu dalam komen semasa anak pdg serai ini.YB datuk hadzir telah membeli 2 blok kedai d pdg serai utk d jadikan pejabat UMNO Bahagian dan dana nya adalah dari bantuan kawan kawan dlm UMNO dan ini selaras dengan apa yg d kehendaki dalam perhimpunan UMNO bahgian,sila rujuk.Kalau nak d ikutkan s4eluruh AJK UMNO bahagian sepatutnya mengadakan mesyuarat khas bersama cawangan untuk mendapat endorsan sebelum menjual bangunan tersebut makanya semua ajk mesti d hadapkan ke mahkamah.Bukan sekadar letak jawatan.

    Berkenaan calon antara 6 nama d atas ada yang layak namun begitu kerana masaalah dalaman yg ada menjadikan mereka semuanya x layak d tambah dgn ilmu politik dan pentadbiran yg masih cetek kerana pergaulan mereka yg terbatas antara mereka shj.dengan itu terserah pucuk pimpinan utk menamakan siapa layak mewakili pdg serai cuma pandangan peribadi saya berdasar sejarah Kedah,kedah adalah negeri alim ulama maka adalah menjadi satu keperluan sekira Pucuk Pimpianan dapat menurunkan calon yg berlatar belakangkan agama yg kuat bukan ustaz fardhu ain untuk d letakkan d merbau pulas..cadangan saya.

    soal siap org ini siapa org itu,utusan itu dan ini itu tidak penting sebab masing masing ada network nya tersendiri.

    K3epada semua Ketua2 umno cawangan,bebaskan diri dan minda kamu dari penjajahan individu dan letakkan diri kamu sebagai pemimpin yg layak mebuat keputusan berdasarkan kewarasan fikiran dan bukan kewangan.

    ReplyDelete
  56. Anonymous 08.31pm
    Saya ingin menarik perhatian supaya anda lihat kembali keputusan mesyuarat AJK umno bahagian pada bulan Feb 2007 berkenaan bangunan UMNO di Taman Ria. Keputusan mesyuarat AJK umno bahagian ketika itu yg diketuai oleh Dato' Det telah memutuskan supaya pejabat umno bahagian dijual kerana x strategik tempatnya.Dato'Det cadangkan supaya bangunan baru dibeli diTaman mahsuri.Bangunan pejabat umno dijual oleh dato' Det.
    Apabila dijual pembeli bangunan telah mengarahkan umno bahagian kosongkan bangunan pada bulan puasa 2008. Tetapi Dato' Det minta jasabaiknya supaya tangguh selepas raya.
    Apabila rahman menjadi Ketua Bahagian, pembeli bangunan tersebut arahkan pejabat dikosongkan dalam masa seminggu.Sebab itulah Halim Bas sewa kedai cina utk dijadikan pejabat sbb bangunan yg dibeli oleh Dato' det diTmn mahsuri tidak mempunyai bilik utk dijadikan pejabat. Kos yg diperlukan utk membuat petisyen dan wayering lebih dari RM20,000.00 dan masa lebih dari sebulan.Akhirnya mesyuarat AJK Bahagian telah membuat keputusan untuk menjual bangunan tersebut.
    JANGAN BERCAKAP PERKARA YANG ANDA TIDAK TAHU. JANGAN TUDUH ORANG KALAU TIADA FAKTA. JIKA TAK PUAS HATI BOLEH BUAT LAPURAN KEPADA SPRM.JANGAN BERCAKAP KOSONG SEPERTI ANJING MENYALAK BUKIT,HASILNYA TIADA....SAYA CABAR ANDA BUAT LAPURAN KPD SPRM....

    ReplyDelete
  57. alhamdulillah,akhirnya ada kebenaran tercapai,menjual atau membeli harta umno mesti d bawa kepada mesyuarat khas bersama cawangan dan kemudian endorsan dalam mesyuarat ajk bahagian,jika ada kebenaran seperti d atas maka adalah baik kiranya minit mesyuarat tersebut dan perjanjian jual beli d edarkan kepada semua cwg agar nama rahman mahmud dan pimpinan zaman beliau d bersehkan.

    ReplyDelete
  58. Pi mai pi mai Halim Bas pula yg kena.Depa lain terlepas.Halim Bas pula kena taik.

    Cuba nak mohong lagi.

    Hangpa jual bangunan itu ditaman mahsuri berapa.ramai nak tau.tak kan jual rendah drp beli.

    sepatutnya beli tambah,bukan jual.aku yg ahli biasa pun reti.

    setakat ini mana aset umno padang serai....

    ReplyDelete
  59. anon 4:16...
    Pasai apa hang tak peghabeh karangan hang, biaq tergantung...tak dapat markah penuh...cuba tambah fakta dan cari fakta lagi supaya karangan hang sampai di noktahnya, barulah best.....semua orang boleh tahu...sapa buat keputusan pi jua, dua kedai di Taman Mahsuri.....

    ReplyDelete
  60. Pergolkan dan masalah dalam UMNO Bhg Pdg Serai terus menerus berlaku...bukan sahaja melibatkan pentadbiran, krisis kepimpinan, masalah di kalangan AJK..tetapi turut melanda peribadi ahli dan kepimpinannya hingga membawa kepada masalah rumah tangga disebabkan rendah moral, tidak beriman, bukan kerana lillahhita'ala...dalam P3 apa dah jadi kepada Ketuanya...siapa yang ambil kesempatan dari robohnya kota..?????? apa dah jadi dengan P3 sungai ular......kalaulah mcam ni punya dok ada..sudahlah sikit bagi jentera p/raya UMNO dalam PRU ke-13 nanti....hilang tumpuan.....moral penting ...pembangkang sentiasa meneropong moral, sosial ahli, pemimpin, kepimpinan UMNO....jangan tengok di peringkat Nasional ataupun kawasan lain, lihat dulu di persekitaran kita....pembangkang paling hampir dengan kita....

    ReplyDelete
  61. Anon 3:42.....hang kaki bebalkan....aku tengok hampir 70% yang memberi ulasan menghentam UMNO Bhg Pdg Serai kerana mereka sayang kepada UMNO,,,depa tak mau lihat UMNO berterusan dalam keadaan mati segan ..hidup tak mau...tapi hang ni minda kacau dan rosak...apa kejadahnya hang pi kata yang mengkritik UMNO sebagai perosak cawangan...yang mengkritik tu kerana sayang takut UMNO mampuih.....hang ni kena pi mengaji lagi.....kalau depa yang mengkritik UMNO keran tak sayang UMNO, depa akan kata UMNO POdg Serai ni baguih, hebat, terunggul...tip top, no problem...semuanya OK....macam style Tun Lah yang menyebabkan UMNO hampit terkubur dek kerana laporan Kemas dan JASA yang hanya enak dan elok belaka....

    ReplyDelete
  62. oooooo rupanya halim bas lah yg salah.Dia lah bertanggung jawab sewa kedai cina selepas jual bangunan umno yg dibeli oleh zaman tok det kat taman mahsuri 2 pintu. cerita pula kata nak kena wiring dan buat bilik.

    hangpa jadi pemimpin apa ni.Sampai tak ada daya usaha dan fikiran.Tak kan
    masaalah macam tu pun hangpa tak reti selesai.Ambil mudah hangpa jual lebih senang.Hangpa ingat mudah ke nak beli satu satu bangunan.


    kesian kat hangpa semua.Dah la beli beras kedai cina.Beli baju kedai cina.beli ikan kedai cina.Beli hadware pun kedai cina.Beli perabur kedai cina.Beli kereta kedai cina.Lebih hebat sewa pejabat umno pun kedai cina.

    makin lama terjawablah cakap-cakap orang ramai kini.

    ReplyDelete
  63. Baru 1/2 Malaysia.Sewa kedai India pula.Baru 1 Malaysia.
    he he he he he
    Perubahan dan kemajuan lah tu/
    Orang lain beli.Depa jual.

    ReplyDelete
  64. Setelah aku baca komen semua aku rasa banyak benda dan fakta tak betui.Mungkin sengaja diungkit perkara ini atau sengaja diperbesar supaya jadi isu.
    1.Sebenarnya isu jual bangunan umno ni telah diterangkan oleh rahman mahmud dlm ucapannya pada mesyuarat perwakilan bahagian 2009.Ia itu tidakan terpakasa diambil setelah berbincang dalam mesyuarat AJK Bhg.Mandat untuk menjual diberi kpd Timbalan dan Bendahari.
    2.Alasan menjual ialah kerana tempat tidak strategik.Dikelilingi oleh sarang burung.
    3.Duit hasil jual bangunan tersebut akan digunakan utk membeli bangunan baru bersebelahan dgn Boston/old Town.
    4.Proses pembelian telah dibuat dan diserah kepada bendahari utk menguruskannya.Setelah mendapat persetujuan dalam mesyuarat AJK bahagian.
    5.Pemilik bangunan bersetuju menjual Bangunan tersebut dgn harga RM 600,000.00 setelah mendapat campur tangan dari DS Mahadir Khalid bekas MB.
    6.Pihak bank telah bersetuju memberi loan atas nama HJ.Roslan,Rahman Mahmud dan Cikgu Zuber .Tetapi proses pembelian terhenti setelah Rahman letak jawatan.

    Soalanku:
    1.Kepada anon 8.31- Apa tujuan masalah ini dibangkitkan.Perlembagaan mana yang hang baca mengatakan kena buat mesyuarat khas bahagian kalau nak jual bangunan ini.
    2.Pejabat yg lama di jual oleh Dato' Det kepada tokey sarang burung.Pasai pa hang tak bangkitkan soal ini ketika Dato Det jual bangunan pejabat yang lama.Dia juga tidak buat mesyuarat khas perwakilan bahagian.
    3.soal sewa n beli barang cina ni tak yah bangkit la.Bangunan yg dijual juga beli dari cina.Janganla tunjuk semangat kuat melayu tetapi sebenaqnya dia lah yg lebih cica dari cina..

    ReplyDelete
  65. Setelah aku pun baca semua komen.Isu dia kerana soal siapa nak jadi calon.Kemudian dia melalut sampai jual banguanan umno ditaman mahsuri dua pinttu.

    Yang jual itu siapa yg berkuasa waktu itulah.Kemdudian kalau rajin pergi lah kat pemaju di Sungai Petani.Jumpalah siapa yg jual dan ambil cek jualan bawa balik.

    Tak kan yg ini susah sangat.Semua terjawab.Pemaju dia di SP.Disitulah banguanan itu dijual semula.

    Kemudian soal calon ini.Aku kira drp nama yg tersenarai itu hampir kesemua tak layak lansung kerana pelbagai isu.

    Cuma yg rasa ada sedikit layak ialah sdr Bakri Hashim.Satu-satu calon yg bersih drp bermacam pergolakan seperti yg dikomenkan.

    Nama yg lain adalah antara yg menjahanamkan UMNO Padang Serai selama ini.Lagi lama mereka menjadi pemimpin selama itu Padang Serau terus bergolak.

    Mahu tak mahu8 sdr Bakri Hasim adalah manusia yg tenang dan tak teruk sangat drp yg lain.Biasalah kalau ada yg tak berkenan pada sdr Bakri Hasim ini.

    Kalau banding dengan nama yg lain.Sdr Bakri Hasim masih ada harapan yg baik.Aku bukan kroni sdr Bakri Hasim tapi yang lain itu mesra yg pura-pura.Lakonan sahaja.

    Apa pun segala terserah pada takdir Ilahai.Kalau UMNO Padang Serai nak baik maka dapat calon yg baik.Kalau nak lingkup Padang Serai maka dapat calon yg setaraf dgn nya.

    UMNO pun macam dulu lagi.bercakaran sama sendiri.Nampak sahaja diluar.Tapi dalam tahu lah.Itu lah lakonan mereka.

    Ini lah sumber dari dalam UMNO Padang Serai sendiri.Dari luar pun kata begitu.

    Sama-sama lah kita lihat sandiwara mereka.

    ReplyDelete
  66. Dato Najib minta maaf kat Kuala Ketil diatas kekalahan BN pada PRU 12 yang lalu.

    Di Padang Serai kaki sabatoj pilihanraya hari pun wajib kena minta maaf juga kerana sabatoj PRU 12 yang lalu.

    ReplyDelete
  67. Bakri nampak ok, clean, tenang, smart, boleh berpidato..disebalik ketengannya itu tersirat banyak kotoran yang menyebabkan Dia "BAKRI" adalah soft target kepada pembangkang yang banyak mengenali dan mengetahui aktiviti 'BAKRI" ni....memang nampak OK dari luarannya...untuk mencari calon tidak seharusnya 100% perfect, tapi kenalah tiada ada sedikit angkara maksiat yang perlu diketepikan....orang PAS mungkin lebih arif mengenali latar belakang dan aktiviti luaran 'BAKRI" berbanding orang UMNO....kenapa.......ada skandal...??? betul ke...dengan siapa....bini orang kot...????

    ReplyDelete
  68. Kalau ikut kanan tentulah saudagar Halim Bas.Dia pemangku Ketua Bahagian.Ok pa.

    Zuber pun dah ikut pungkok dia la ni.Dulu tengok bayang pun pijak.

    Zuber pun tahu sudagar Halim Bas potensi bakal calon..

    Maka Zuber pun buat kona baring.Dulu dia kondem Halim punya sokong Raman.Dia kata Halim Bas buat kerja bagi Raman terguling.

    Baru Zuber tahu siapa dia saudagar Halim Bas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangpa taktau, Zuber pun dok geli jugak nak jadi calon. Geli dia lebih dari Halim Bas lagi.
      Zuber tak tau dia mmg tak layak, sebab:
      1. Masalah kesihatan - belah dada (masalah jantung)
      2. Bukan Anak tempatan - Asal Dari Baling
      3. Tidak ikhlas berada dalam UMNO - Nak projek ja
      4. Perosak UMNO - Lantik JKKKP ikut dia saja
      5. Seleweng - seleweng peruntukan baiki rumah
      6. Politik Wang - guna duit utk dapat sokongan
      7. Tak boleh buat kerja - yg dia reti bagi arahan saja
      8. Agen PKR dan PAS merosakkan UMNO dari dalam
      9. Agen Fitnah
      10.Tadbir UMNO ikut suka hati saja - tak pandai urus
      11.Banyak Berbohong
      12.Salah sorang menjatuhkan Ketua Bahagian - Dalam senyap
      13.Pecah belah perpaduan UMNO

      Layakkah dia berada dalam kepimpinan UMNO?

      Delete
  69. Zuber yg ku kenali lebih kurang 4 tahun.

    Dalam politik tak ada kawan.

    ReplyDelete
  70. bakri kaki betina,bawa betina kelewar waktu magrib tak kira masa pun hampa sokong...mcmni lingkup la umnoooo padang serai...berkokok ja kuat ekor penuh taik...

    ReplyDelete
  71. kalau macam tu pilih cikgu asmadi saja lah sebagai calun. dia berjiwa rakyat dan baik dgn dato mukriz

    ReplyDelete
  72. alhamdulillah..banyak komen yg jelas sayang kepada umno terutamanya umo padang serai..soal bangunan itu seharusnya kita tutup buku jer sebab duit jualannya masih ada dalam akaun dan mungkin selepas pemilihan akan datang bolih d gunakan untuk membeli semula bangunan baru d kawasan pdg serai yg banyak baru naik tapi hargalah yg lebih sedikit.
    Soal calon senang sahaja jika semua d rasakan x layak dgn masaalah kita ambil sahaja calon neutral d kalangan ahli umno padang serai masih ramai yg berwibawa cuma perlukan sokongan dari kepimpinan bahagian.

    ReplyDelete
  73. nak sokong lagu mana.semua yg sebut tu kaki pelingkup umno padang serai.sejak dari mula sampai saat ini.

    Selagi mereka ada selama itu lah UMNO Padang Serai tak aman.

    Bukan soal sapa kalah atau sapa menang masa pemilihan dulu.Yang menang dgn yg kalah sama sahaja.Yang menang kerana tabur duit lebih sikit.Yang kalah pasai tabur duit kurang.Maka sapa tabur duit banyak dia lah yg menang.

    Masa itu ketua cawangan dan perwakilan lapaq duit.
    Aku ikuti dua dua puak.Mana laaa depa ambik duit.Yang kenyang perwakilan.Geng menang pun depa sapu .Geng kalah pun depa gabus.

    Ini lah puncanya umno jadi lemah.Guna duit umno jadi lemah.

    ReplyDelete
  74. ketua p3 available,masalah org berebut masuk line
    cikgu madi pulun prgm,masalah org xsuka kaki betina
    bakri cool steady ,masalah org tak hbis jgk cakap
    halim tak terlibat jual bangunan,mslh org tuduh tak sudah2
    marlia buat prgm hebat2,mslh org kata laki support jd calon
    takkan la depa nak jumpa semua org cerita hal2 peribadi

    ketua p3:tak pyh berebut aku dah ada calonnya
    cikgu madi:org yg nak kata tu,suluh diri dulu
    bakri :itu bini aku,suka hati aku la
    halim : aku tak terlibat,aku bukan ketua,xdak power pun
    marlia :aku exco wanita,tak payah kamarudin support pun aku blh buat semua
    ironinya..MIC dah umum zuber calonnya,cukup berwibawa,lobi sakan dr putrajaya sampai alor staq terus ke cawangan menggunakan kuli2 bodoh dia.semua dihasut,yg dgr,tgk terima bulat2 tak reti tanya tuan empunya badan
    lg. Jahat sungguh zuber ni...RM pun dah lama dia main,apatah lg kuli2 bodoh ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuber ni bukan setakat Putrajaya, Pagoh pun dia p ooo.
      Dia balun habis kawan2 macam dia sorang ja yang elok

      Delete
  75. Sapa dia dalang masa perjumpaan dgn Dato Bashah di Pejabat UMNO alor Setar dulu.

    1.sapa yg maki Marlia tak tentu pasal..dalang dia sapa dia.
    2.sapa yg menjatuhkan maruah Halim Bas dalam perjumpaan itu.
    3.Ust Hasan pun pelece Halim Bas..sapa dia dalang.

    Mana dia Suhaimi.
    Mana dia beribesaq
    Mana dia Zuber
    Mana dia Us Hasan.

    Melayu mudah lupa.atau sandiwara.kerana hangpa lah umno cawanagan berselerak.hangpa hasut dan ajak sokong hangpa supaya berkelahi sesama ahli.

    Sorang lagi mana dia Cot gunting kepala.
    Kaki cucok sana sini.

    ReplyDelete
  76. sebenarnya bakri lah calon paling sesuai di pdg serai...dia cool,gentleman..kalau org kata dia kaki betina tunjukkan segala bukti..gambar ka dsb..jgn main tuduh je tanpa bukti nanti terpalit diri sendiri...bakri ko sabarla kalau dah rezeki tak ke mana..yg lain tu calon pelingkup ada la...

    ReplyDelete
  77. Tak payahla dok iklan sapa yg baik/sapa yg tak baik. Kalau lah tuhan nak sesiapa jadi calun kita terima sajala. Dok geli sangat pun kadang2 bahaya juga. Takut tak dapat jadi mcm2. Lani kita buat keja, sapa jadi calon kita terima. Yang tau semua ni hanya Dato ' Najib n Allah swt.Lagi banyak kita cakap soal calun lagi banyak masalah umno kita londeh kat orang.............

    ReplyDelete
  78. bukan nak londeh.janji dulu masa bertanding kata nak buat perubahan.Apa perubahan yg depa-depa ni buat.

    Lepas depa dapat jawatan .Elok tak sampai sebulan.Bergaduh sama sendiri.Kepala dia sapa dia?

    Raman/Zuber/Halim Bas .Depa ini lah punya angkara.

    Kemudian askar uopahan depa lagi naik tocang.

    Dulu aku bersama dgn depa demi parti UMNO.Rupanya tak boleh pakai lansung.Masa pemilihan depa kurung perwakilan di Sri Malysia.Punya nak menang.Buat kerja kotor.

    Lepas menang apa jadi pada UMNO Padang Serai.

    Hangpa nak sokong lagi ke depa ni.

    ReplyDelete
  79. Untuk ahli2 umno,Aku mencadangkan supaya kita tak payahlah dok ungkit perkara yg tak elok.Kita nak menangk piihanraya.Kadang2 apa yg kita cakap pun belum tentu benaq.Kita suka dengaq yg tak elok,kemudian tanpa usul periksa terus buat tuduhan.Kita kena jadi macam org pas.walaupun pemimpin depa bergaduh tetapi tak cerita kat org.Kita ni,suka londeh sesama sendiri.Sgn sesama umno kita jd hero,dgn pas /pkr kita jd bacul.
    Aku pun tau juga tentang umno bhg pdg serai.Bergaduh mmg betul.Tapi lani ku tengok dah elok.Kita patut seronok la depa dah boleh buat keja sekali.Tapi kita yg dok jd pecacai ni pasai pa.Tutup buku,buat keja,baru la kita boleh menang.....KALAU TAK MAU SOKONG DEPA TAK PA TAPI KITA SOKONG BN ATAU UMNO....KITA ORG UMNO....

    ReplyDelete
  80. dulu depa yg kaki cucok sana cucok sini.bagi kita dibawah berkelahi dan bergaduh.Dgn dia tu tak boleh kawan.Dgn kawan ni tak boleh kawan.Kalau kawan kena pancung.Kena buang dalam JKKKP Kena boikot dengan depa.

    Mana boleh tutup buku.Sebab depa kaki pelaga ahli umno padang serai dulu.

    Inilah kerja depa dulu.

    Aku bukan percaya sangat pada depa ni.
    Depa buat baik pun bukan ikhlas.

    ReplyDelete
  81. Baru padan muka hampa semua di Padang Serai.Baru hampa tau.

    ReplyDelete
  82. dengar cerita lah dari kawan-kawan pemuda kita katanya cikgu Asmadi Ketua Pemuda kita lah juga sudah siap sedia untuk jadi calon di DUN Merbau Pulas.Tinggal lagi nak letak jawatan sahaja.Lepas menang PRU 13 dia akan jadi Ketua bahagian.

    Kalau begitu masa depannya amat cerah.

    Aku harap rakan-rakan yg lain janganlah frust menungging.

    Semoga berjaya cikgu Asmadi.

    ReplyDelete
  83. Terima kasih dan tahniah diucapkan kepada semua yang memberikan buat fikiran serta memberikan komen yang selamba, emosi, berbau fitnah dan tidak kurang yang memberikan cadangan...malang sekali sehingga 82 komen yang diberikan tidak satu pun yang bernas yang boleh djadikan panduan ataupun yang boleh di kutip untuk di bawah ketas..nampaknya isu di padang serai tidak akan selesai berdasarkan komen yang diberikan, ini jelas menunjukan harapan BN/UMNO untuk tawan Merbau Pulas, Padang Serai dan Lunas tinggal impian....ini menunjukan juga ahli dan penykong UMNO masih terikat dengan masalah dalam yang menjadi hobi dan masih berdendam antara satu sama lain....sampai bila...........

    ReplyDelete
  84. Padang Serai memang dah 3-0 pun.
    UMNO ada masaalah yg cukup berat.
    MCA pun lagi berat.
    MIC pun indah habak dari rupa.
    Gerakan dah padam terus.Itu pun dihidupkan oleh Marimuthu tak kemana.
    IPF pun lemah.

    Disebabkan pemimpin BN Padang Serai tak ada kualiti.Fikiran macam budak sekolah.Tak ikut kehendak politik semasa.

    Dok jaga dalam kelambu mereka sahaja.

    ReplyDelete
  85. PPP tak tahu kemana.Ada ke tiada.

    ReplyDelete
  86. Ahli umno padang serai katanya mencecah 12,000. Yang memberi komen sekitar 20 orang.Itu pun yang gila politik. Jadi pendapatku ia tidak boleh dijadikan ukuran utk menilai prestasi padang serai kah,kah,kah.

    ReplyDelete
  87. 12 ribu ahli termasuk kaki sabotaj sama tuuuuuuu.

    ReplyDelete
  88. hidup cikgu Madi,Hidup bakri.....2 pemimpin yang disebut2 sebagai calun Merbau Pulas. satu org kuat dato Bashah, Satu org kuat dato Mukhriz.Pertarungan sengit antara dato Bashah n dato Mukhriz di padang Serai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dua dua kali lima...kaki betina..tak dak org lain ka?

      Delete
  89. he he he he dengar cerita kata Madi boikot ceramah Lokman kat Kg Tanjung Belit betoi ke ni....
    Cerita dia panjang.
    Boikot dgn sabotaj sama laaaa tu.

    ReplyDelete
  90. Macam mana cg Madi tak sabotaj.Lokman buat keja tak betul.Patutkah dia ambik fazil kerja dgn dia sepatah pun tak habaq kat cg Madi? Awat dia tunggui kayu ka. Dia Ketua Pemuda Padang Serai. Habaq la sama kat dia.
    Apa cerita pun kami pemuda mau cg Madi jadi calon.Pemimpin berjiwa rakyat dan bersih...

    ReplyDelete
  91. Betoi la macam geng pemuda dok cakap-cakap.Sebab itu malam ceramah Madi dan Pemuda tak nampak batang hidong.Ada sorang dua sahaja.

    Sabotaj lah tu nama nya.
    Madi belajar dari Tok Guru dia yg kena letak jawatan kerana masaalah tabai songsang.

    ReplyDelete
  92. Bunga-bungan dan tanda-tanda sabotaj ataupun pulau memulau dah bermula dan akan terus berlaku....biaq kalah asalkan hati puas....sepatutnya..tak kiralah sapa buat aktiviti ataupun ceramah..asalkan dia UMNO ataupun BN kenalah berikan sokongan dan kerjasama...kalau macam ini dok kat tu saja tak lepas takok 2008...macam mana nak tawan kembali kawasan yang kalah....ini akan berlaku dalam PRU ke-13...sapa juga yang di pilih sebagai calon akan di sabotaj dan di pulau....kerana buat masa ni orang dok geli nak jadi calon [tak kira sapalh]....belum pasti lagi di pilih sebagai calon...hanya dok geli..belum masuk dah geli, syok sendiri...katakanlah yang tersangat geli tu memang tak dipilih....sabotajlah jawabnya...ini kerja UMNO alaf baru yang telah berjaya melakukan Tranformasi Politik dan minda.......tahniah UMNO Bahagian Pdg Serai khususnya kepada Pergerakan Pemuda....

    ReplyDelete
  93. sdr fazil ini ada kaitan dengan isu Raman dimana dia dipaksa letak jawatan Ketua bahagian.kemudian Si Fazil ini diambil bertugas pula di UMNO Malaysia.Rasa cemburu,dendam isi hati pun timbul.
    Mungkin ini arahan bekas ketua dia dulu supaya boikot majlsi ceramah Lokman di Tg belit pada malam hati itu.
    Sebenarnya banyak lagi kisah sabotaj dan boikot yg dibuat oleh mangkok hayun ini..
    Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya akhirnya jatuh juga.Inilah malangnya UMNO Padang Serai kini.
    Pemimpin yg bertopeng macam-macam.

    ReplyDelete
  94. Inilah daging busuk yg berada dalam dalam batang tubuh UMNO Padang Serai.
    Selagi gaging busuk ini tidak dibuang selama itulah nama UMNO Padang Serai turut busuk dan orang ramai akan lari dari kebusukan itu.
    Sampai bila kah daging busuk ini nak berada dalam Pemuda Padang Serai.
    Apakah daging busuk ini nak diangkat menjadi pemimpin atau menjadi ketua .
    Selamatkan UMNO drp pemimpin berdaging busuk ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa dia pemimpin berdaging busuk dlm umno pdg serai...cg madi ka...kah kah kah..kena dah...dedah dedah semuanya...

      Delete
  95. UMNO Kedah tahu ke tidak apa yang telah, sedang dan akan berlaku dalam UMNO Bhg Pdg Serai...tahniah kepada SUNGGUHKA kerana berani mengususulkan/mengetengahkan isu mengenai UMNO Bhg Pdg Serai yang boleh dijaikan forum dengan memberi peluang kepada pengundi, ahli/penyokong UMNO meluahkan isi hati masing-masing terhadap kepimpinan UMNO Bhg ini..UNNO kedah, JASA/JHEK. KEMAS termasuk UMNO Pusat jangan pandang remeh perkara ini yang sedang melanda UMNO Bhg Pdg Serai...dalam banyak-banyak komen yang diluahkan...ada juga kebenarannya dan ada juga boleh diguna pakai sebagai garis panduan....ini suara dari akar umbi.... banyak perkara telag didedahkan secara tidak langsung hasil forum terbuka seperti ini....tidak semua penawar itu manis.....tidak semua racun itu berbisa....adalah di harapkan lebih ramai lagi ahli/penyokong UMNO dan para pengundi terus memberikan pendapat terhadap UMNO Bhg Pdg Serai semoga akan wujud kesedaran di kalangan yang terlibat...dan jangan anggap luahan itu semata-mata fitnah...mungkin ada yang betul....

    ReplyDelete
  96. Aku pun tak fahamlah.Kalau ceramah UMNO pun gamak sabotaj dan boikot habislah.Tak guna cakap apa lagi.Agenda peribadi lebih besar dari agenda UMNO.
    UMNo Padang Serai khasnya pemuda sudah tiada ertinya lagi.

    ReplyDelete
  97. syukur dan salam buat semua peminat seni politik tanah air,sesungguhnya dgn adanya peminat seni politik inilah membuatkan persada seni politik semakin mewarnai internet dan sebaramnng media.melalui kaca penglihatan saya kesemuanya pengkritik ini merupakan yg sayang pada umno padang serai maka kita minta pihak pimpinan negeri dan pusat agar memberikan perhatian kepada isu isu ini..KENAPA UMNO PADANG SERAI BERTAMBAH KACAU SEPERTI API MEMBAKAR SEKAM?ini kerana pengerusi umno kedah yg bertanggong jawab keatas bahagian pdg serai bacul dan penakut.Sepatutnya perubahan beliau buat sebaik shj beliau menjadi penjaga umno pdg serai d mana beliau bolih membuat perlantikan baru dan mer5ubah suasana tetapi sikap beliau yg penakut dan playsafe mengakibatkan keadaan semakin parah.Semasa Datuk Sahlan berada sehari d padang serai ajk bahagian yg berpihak kpd zuber xda yg turun bersama dalam semua program dr pagi hingga malam,MAKA Datuk Sahlan kenalah buat lapuran yg betuil pada PM,jgn semua ok semua ok tp x ok.UMNO Pdg Serai dah hancur selepas pru ini jika xda calon dr pdg serai dan kalau yg bertanding kalah maka umno pdg serai ada kubur tanpa nesan.BERIBESAQ pun dah tinggalkan hj ku dan lari semula pd rahman,zubee,halim,bakri,madi dan marlia semua nya berada dalam mimpi..ada yg dah bergaya seperti wakil rakyat.Apa kata kalau Dr Raja d ketengahkan atau cikgu nordin karangan atau hj syukur keladi dan ramai lg yg ada wibawa dan aura pimpinan.yg ada dlm umno bhg semuanya dah menopouse..kena berhentilah.

    ReplyDelete
  98. Sama ada benar atau pun tidak berita ini yang sedang melanda UMNO Bhg Pdg Serai..sungguhkah berita ini...bunyinya begini...Team Rahman mantan Ketua Bhg dah kembali kuat dan berpadu semula...Dia dan rakan-rakan, konco-konconya, pecacainya sedang bekerja kuat melobi serta memperdayakan Tok Basah, Mukhriz dan beberaoa kepimpinan tertinggi UMNO Malaysia supaya Rahman ni kembali aktif dalam UMNO Bhg Pdg Serai sebagai Ketua Bhg dan sekaligus di calon sebagai Calon DUN MP....sungguhkah berita ni...atau khabar angin....kalau benar dan berjaya oklah tu....persoalannya...apa akan terjadi kepada UMNO Pdg Serai dan apa akan terjadi dalam PRU Ke-13 nanti.....Tok Basah nampaknya sedikit terpengaruh dengan pujuk raya Rahman ni.....tapi yang menghalangnya ialah...UMNO Malaysia.........apakah ahli UMNO Bhg Pdg Serai sedar semuanya ini....apakah ahli UMNO Bhg ini merestui Rahman kembali sebagai Ketua Bhg........Dengan kembalinya Rahman menerajui UMNO Bhg Pdg Serai, apakah kemelut dalam UMNO Bhg ini akan selesai dengan baik....kalau PAS berjaya menyelesaikan isu perlantikan semua dua exconya melalui musyawarah [kononnya]...apakah UMNO perlu menyelesaikan masalah dalaman dengan memberikan semula jawatan Ketua Bahagian kepada Rahman yang dianggap tersangat layak,,,,manakala yang lain tidak layak........nampaknya umpan yang di pasang dalam perangkap PAS/PKR hampir mengena dan berhasil.....UMNO masih syok sendiri dan bermegah menghentam sesama sendiri....masyaAllah...

    ReplyDelete
  99. Kadang2 kalau merepek tak tentu pasal orang kata nyanyok atau sasau.Tapi kalau lebih teruk orang kata gilo. Aku nampak banyak pengomen2 diatas dah termasuk golongan ini...Bertaubatla..

    ReplyDelete
  100. Kalau hangpa nak tau tukang komen ini gila ke ,sasau ke,mereng ke.Hangpa tunggulah PRU 13 ni.Hangpa letaklah muka yg ada dalam senarai gila hangpa tu.

    Pakatan Rakyat atau pembangkang ratah begitu sahaja.Aku tau yg hangpa dok pulun ni kerana duit sahaja.Kalau tak kerana duit hangpa pun hilang dah.

    Orang gila pun ada undi dan pengaruh juga.Sepatutnya buat pembetulan dan pembaikan.Ini tidak yang hnagpa dok buat kerosakan pada UMNo Padang Serai.

    Ini lah isu nya.Kami bukan nak jadi calon.Kami nak keluar mengundi sahaja.Kami tak ada kepentingan apa.Cari makan pun sendiri.

    Orang sayang pada Dato Najib sahaja.Pada pemimpin Padang Serai semua sekali maaflah.Yg ini hangpa kena paham.jangan kata orang gila.Boleh jadi sama sama gila.

    Kami tunggu nak undi sahaja.Kalau ceramah UMNO hangpa sendiri boikiot apa cerita ini.

    ReplyDelete
  101. Majlis Datok Shahlan pun mereka boikot dan sabotaj....

    ReplyDelete
  102. PEMUDA CAW SG SELUANGMarch 14, 2012 at 8:20 PM

    Salam sejahtera.
    Saya amat terharu dengan harapan yg ditulis dan komen2 yg ditulis di atas.Mungkin ada yang bersifat andaian/persepsi tetapi ada yang benar.
    Setelah saya membaca keseluruhan komen2 diatas dan ditambah dgn sedikit maklumat yg saya dapat dicawangan rumusan yang dapat saya katakan adalah seperti berikut:
    1.Rakyat Padang Serai mau kepada BN pada pilihanraya yg akan datang.
    2.YAB.dato' Najib memang popular dan mempunyai aura untuk terus memimpin negara ini.
    3.Pembangkang sudah hilang intergriti dan kewibawaan.
    4.Rakyat sudah tidak yakin dengan pembagkang.
    5.Kerajaan BN banyak membantu rakyat semasa Najib menjadi PM.
    Persoalanya ialah.Mampukah BN menang jika calon yang dipilih nanti bermasalah? Walaupun sekarang ini BN dikatakan kuat dan sudah bersiap sedia utk berlawan dgn musuh dalam PRU13,tetapi BN akan kalah jika calonnya bermasalah.
    Antara masalah yang disebut2 ialah masalah moral pemimpin umno bahagian.JUDI N PEROMPUAN...SKANDAL DGN BINI ORANG...Aduiiiii macam mana nak tutup bangkai ni....Pemuda cawangan berjumpa Ketua Pemuda BHG sedang bermain judi di Berapit BM.....masyaallah...heboh diperkatakan....aDAKAH INI WINNABLE CANDIDATE....?????

    Pe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betuika..sungguhka...ada bukti gambarka..habag mai supaya kita kenal siapa musang berbulu ayam di bhg pdg serai...nak tau lagi pi tanya kwn kwn ketua pemuda kat sekolah tempat dia kerja..macam macammmm adaaa..

      Delete
  103. Berjumpa ke atau terjumpa....he he he he he

    ReplyDelete
  104. Salam pembaca sekelian dan pemuda umno sg seluang,saya amat tertarek dgn tulisan anda namun anda perlu dapatkan lagi fakta yg lebih agar penulisan anda lebih berkesan namun keberanian menulis memberikan credit kepada pemuda umno sg seluang,Kemenangan BN bukan terletak d tangan PM sebab Parlimen Pdg Serai suka mencantas org yg di rasa mampu memberikan idea dan kelebihan kepada UMNO pdg Serai,ini berlaku semenjak zaman Datuk dhed lagi.Datuk Seri Najib memang popular tetapi Parti tidak Popular dan d pdg serai tidak ada winable candidate maka kita harus akurlah jika sesiapa shj d turunkan memimpin Pdg Serai nanti.Ketua Pemuda Cikgu Madi kaki judi dan bermain d Berapit ramai yg tahu maka itulah kita kena menolak kepimpinan beliau..kawin 2 xpa kawin 3 pun xpa tp kalau judi arak ni kacau bilau beb..

    ReplyDelete
  105. Setakat ini DSN memang top dan popular berada di ranking tertinggi...apakah kepopularan DSN memberi kredit kepada UMNO ataupun BN, ataupun kepopularaan itu hanya atas batang tubuh DSN sahaja....setakat ini tidak ada kajian yang mengatakan BN ataupun UMNO popular di kalangan rakyat ataupun pengundi...dua perkara berbeza yang perlu diberikan perhatian....sepatutnya UMNO ataupun BN popular kerana DSN, ataupun DSN popular kerana UMNO dan BN...ni...UMNO jangan terkeliru antara DSN, UMNO dan BN....popular belum tentu jadi pilihan dan belum tentu menjamin kemenangan kalau sekadar disanjung dan tidak beri undi apa maknanya.....jangan ukur jumlah ramai hadirin ataupun sambutan dalam sesuatu majlis sebagai kayu pengukur bahawa kita dah diterima oleh rakyat....ini silap...kerana yang pergi ataupun dalam sesuatu majlis tu sebenarnya diangkut, diberikan imbuhan...tidak ikhlas, nak tahu kedudukan sebenar, lihat sahaja majlis ceramah UMNO yang tidak disediakan apa-apa kemudahn, apa kata kalau majlis yang di hadiri oleh PM tidak diberikan sebarang kemudahan seperti pengangkutan ataupun imbuhan, biar para hadirin hadir secara sukarela, sudah tentulah yang hadir itu adalah penyokong sebenar UMNO/BN......

    ReplyDelete
  106. Di Padang Serai ini sebut nama Madi atau Halim Al Bas.Jawap dia 2x5=5x2.

    Sama sama kaki boikot dan sabotaj.Dibawah tok guru yg sama.

    Bakri tu ok lah sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada saya semaunya ok sj, semua rakan2 seperjuangan dlm umno. Yg penting buat kerja dgn ikhlas, berdoa dan bertawakal. Kalau ada rezeki xkan kemana.... Perancangan ALLAH jauh lebih baik dari perancangan manusia. Justru itu jangan buruk sangka sesama kita dan JANGAN AMALKAN KAEDAH FITNAH untuk memuskan hati sendiri. Salam perjuangan...

      Delete
  107. apa yg hangpa dok sakit hati kat madi.dia main judi bukan duit mak bapak hangpa.duit ringgit dia punya.dia bukan curi.kalau pompuan pun bukan anak pinak hangpa.yg dok sebok tu pa pasai.

    yg hangpa tuduh ni betoi ke.ada bukti ke.suluh diri hangpa dulu.sebok pasai orang.

    ReplyDelete
  108. Lain mcm hampa marah..hampa ni madikah..aku rasa madilah tu...memang bukan duit mak bapak hampa tapi kami nak pemimpin yg baik dr itu..jangan mare ye...Bakri....kacau juga sebab kes dia bawa pompuan d perhimpunan dan hotel KL perhubungan negeri dah ada maklumat..kempunan jugaklah dia..zuber ok kut sebab xdak skandal..bersehhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zuber pn sama gak, masalah moral jugak, "SELEWENG" "KORUP"
      Seleweng duit UMNO Bahagian, seleweng duit repair rumah orang susah, projek dia balun semua (yang sokong dia pun pasai Zuber dok bagi projek.
      Dulu turun peruntukan sapa pun tak tau, la ni peruntukan turun boleh dok dengar jugak la (kira tau la jugak)
      Yang dok atuq dulu Zuber, lani depa panggil jugak kepala2 mesy.
      YANG MANA LEBIH BAIK, DULU @ LA?

      Delete
  109. Hebat jugak la Zuber tu ye, boleh bagi projek kat orang,ape jawatan dia.Projek turun melalui setiausahe ke....atau projek turun melalui ketua . Duit umno dia balun ???? UMno Padang Serai tak dak bendahari ke????? Setahu aku, semua duit umno ade dlm akaun UMNO yg dikontrol oleh bendahari. Aku rase cerite ni tak benar kut?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit umno memang bendahari kontrol, tp duit projek zuber dan raman yg kontrol. Semua org tau benda tu... Sumber pejabat ICU, SPNB, JKM boleh mengesahkan. Sbb tu depa duit banyak dan boleh lantik ramai penembak upahan. Itu semua kerja nak bg linkup umno ..... Sedarlah wahai ajk bahagian dan ketua2 cawangan.... Jgn jd mangsa kepada 2 pengkianat dari Baling ni...

      Delete
  110. Laaaa ni Zuber ikot pungkok halim bas dah.tinggal lah cot gunting sorang dgn ust hasan.

    Dalam politik tak ada kawan.

    zuber cerdik juga.

    ReplyDelete
  111. Dulu turun kat ketua macam turun kat Zuber jugak la. Zuber yang dok atur semua. Nama ja setiausaha, tapi kuasa dia lebih dari ketua. Hebat tak Zuber ni? Ketua masa tu ikut cakap dia ja.
    Bila ketua letak jawatan dia pun patut letak jawatan jugak la. Dia pun ketua yang lantik. Bukan dia saja ada lagi yang patut letak.

    ReplyDelete
  112. dulu dialah penasihat pada rahman/marlia/halim bas/asri/asmadi.

    tak tahan lama.bila dapat jawatan .terlupa kawan.

    losak lah umno padang serai.

    ReplyDelete
  113. balun balun...bila bakri nak kena pulak....dia pun bukanya elok sgt...org kuat datuk bashah tu...

    ReplyDelete
  114. apa yang zuber tau pasai politik terutama padang serai yg dia bolih jadi punaisihat rahman marlia,dia tu budak baling dan duduk tanah pprt kat kulim tapi lah ni dah beak umah dia..awat depa x siasat kah.hebat sangatkah dia..dulu masa dia susah sapa yg ada dgn dia..lah ni dia bolih kontrol depa..hera,,masa raman ketua hampa kata zuber kontrol maka raman ni bodoh lah noo,mungkin zuber juga yg buat raman jatuh kot..lah ni hampa mkata dia ikut pungkokhalim..awat halim baguih sangat kayh..pening ooo mcm ni..bakri mcm plak dia pun duk syok snediri tu tp isu dia pun hebat gak kan..,chot guntuing pun kena tinggai..x larat nak jaga dah kot..tapi memanglah betoi apa yg hampa kata bila rahman xdak semua jawatan d lantik kenalah letak jawatan tp depa semua Gila..Gila jawatan

    ReplyDelete
  115. hoi...sapa pula kata kena tangkap basah di sp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer citer, sapa pulak ni, bagi la bukti sekali, baru cun citer ni

      Delete
  116. alamak..isu apa ni..sapa plak kena tangkap basah d sp..cuba habaq sikit,kami nak tau gak.

    ReplyDelete
  117. Wahai sahabat2 UMNO, jgn gundah gulana pasai calon. Nama calon ALLAH s.w.t dah tentutakan sejak azali lg. Walau kita sebut nama mcm2, tapi ketentuanNYA jgn dipersoalkan lg. Apa yg peting kita sama2 kerja kuat utk menangkan UMNO/BN. Kerja2 menyebar fitnah kita bagi pada PAS/PKR sudah la...

    ReplyDelete
  118. siapakah calon yg bertuah itu?zuber,cg madi,bakri,...dan ....jeng jeng jeng...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakat2 londeh keja tak payah buat,sedang pembangkang siang malam dok ceramah tarik pengundi,yg taksub tu sudah la,yg muda belia sanggup jd buruh kasar setia pd depa sdgkan budak2 kita,no money no work..hilang sudah semangat uth cintakan melayu/agama/parti. markas pkr kelang lama pun nampak sakan hari2.

      pakat2 celik buka mata,menang sorak rumah tergadai buat apa..sia2
      sapapun jadi calon.itu ketentuan Tuhan,buat keja ubah diri kita dulu baru kita layak utk ubah org.
      Klau betul tak layak dengan masalah2,bawak bukti/report polis...mcm kes RM
      Bukan sj fitnah dan tamabah bahan2 penyedap cerita,sungguh takdak kesedaran

      Delete
    2. pakat2 londeh keja tak payah buat,sedang pembangkang siang malam dok ceramah tarik pengundi,yg taksub tu sudah la,yg muda belia sanggup jd buruh kasar setia pd depa sdgkan budak2 kita,no money no work..hilang sudah semangat utuh cintakan melayu/agama/parti. markas pkr kelang lama pun nampak sakan hari2.

      pakat2 celik buka mata,menang sorak rumah tergadai buat apa..sia2

      sapapun jadi calon.itu ketentuan Tuhan,buat keja ubah diri kita dulu baru kita layak utk ubah org.
      Klau betul tak layak dengan masalah2,bawak bukti/report polis...mcm kes RM
      Bukan sj bcerita dan ditambah bahan2 penyedap cerita,sungguh takdak kesedaran

      Delete
  119. Saya amat bersetuju,soal calon allah swt yg tentukan..cantek ayat tu..kerja org umno dok londeh semua..mungkin dah tertutup pintu hati sebab anwar pun hampa londeh teruk sangat sampai hilang kepercayaan org pada yg membuat fitnah sesungguh memfitnah itu layak d bunuh...akhirnya anwar bertambah kuat dan berkeyakinan kita duk londeh lagi..namun begitu saya setujulah juga sebab d pdg serai xdak pemimpin yg layak maka semua depa kerat...allah swt penentu segala

    ReplyDelete
  120. aku org pas yg dah bosan dgn cara politik pas...niat di hati nak join umno...tp bila aku tgk kt blog nie semua pakat dok berkelahi sama2 dalam kapal....mngkin kapal ni akn karam jgk kot...takot jgk aku lemas....sebab pakat2 nk jd kapten kapal....yg ahli pulak busuk hati..salahkn org sana sini...sedangkn diri sndri lagi teruk...sama ja dgn org pas jgk....dah nama melayu kan....

    ReplyDelete
  121. Sebenar ada calon tapi tak tau nak tengok....Doktor Zainal paling layak...AJK bahagian... Dato Najib nak org yang boleh menang ...

    ReplyDelete
  122. lani semua taw yg zuber lebih layak jd calon.alhamdulillah..kuasa ALLAH SWT.tiada isu. .yg mnfittnah xdk bkti sengap ja depa.dia x bdendam dan setia parti.kalau siapa jd calun ttap dy buat kerja.demi agama bangsa dan negara.ckgu zube juga org yg bpndidikan tinggi dan matang utk mermpas mrbaupulas.INSYAALAH.

    ReplyDelete
  123. DUN MERBAU PULAS.. calon yg layak ialah

    1.DRS AHMAD ZUBIB SAAD
    -setiausaha umno bhg pdg serai.
    -ajk bhg nk kt dy ramai.sy taw
    -berpendidikan tinggi
    -kaum indian dan cina suka sama dia kerana tidak sombong
    -tiada isu.dan pas ckup takot klaw DRS ZUBIB jd calon.
    -jentera ramai dan boleh rampas semula dun merbau pulas.kerana sekali ke program pasukan DRS ZUBIB ramai.
    -tidak kedekut wang ringgit.dri dulu lagi.bkn kerana politik.beliau sseorang yg kuat dan ikhlas utk perjuangan umno.
    -kami sebagai rakyat bawahan mahu DRS ZUBIB BIN HJ SAAD JD PEMIMPIN KAMI DI MERBAU PULAS.kami mendoakan perjuangan beliau.
    -dia akan buat kerja smpai mng BN skiranya dy x jd calon.oleh itu,rakyat jgnlah sabotaj.jgn pkiaq calon spa.kita nk bg mng parti.kalau mluat kt calon 2 pon than st.jnji BN mnang.tolong la.demi agama bangsa dan negaa

    ReplyDelete
  124. ya.aku sokong kenyatan di atas.kami sokong bg bet

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.