Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, July 1, 2011

Gangguan Sementara......

UMNO KEDAH MAMPUKAH.......?
Kah.......kah.......kah.......
(pinjam GMC noooooo)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.......,

Terlebih dulu aku mohon maaf kerana lama tak update blog ni. Tidak bermakna aku sudah kehilangan idea, artikal, maklumat ataupun malas. Buat masa sekarang aku berada di luar kawasan liputan dan agak terbatas pergerakan buat masa sekarang. Aku harap pembaca setia blog ni bersabar, akan aku buka sedikit demi sedikit pekong yang membusuk bukan sahaja BN malah termasuk PR. Matlamat aku, akan membongkar apa saja yang aku fikir ada yang tidak kena.

Sepanjang penulisan aku, aku dapati kalau penulisan tu kena pada UMNO, komen-komennya begitu panjang sekali. Tetapi kalau bab PR, tak ramai yang sambut. Ini yang malangnya buat UMNO. Pekong yang membusuk itu lebih rela dibuka melalui blog daripada menyelesaikan di dalam parti itu sendiri. Tidak salah kalau aku katakan, rasa takut untuk bersuara di dalam UMNO membuatkan akar umbi berbuat demikian. Maksud aku, takut mereka akan disisih atau dikatakan memihak pada mana-mana kroni. Maka berlakulah permusuhan sesama sendiri.

Bagi aku, sejauh mana Pimpinan UMNO Kedah akan mula bertindak untuk memertabatkan UMNO itu kembali....... entahlah.......

Ramai bloggers Kedah cuba membantu, tetapi aku dengar dah banyak perjumpaan demi perjumpaan telah diatur, malangnya hingga kini tiada kesudahannya. Tumpuan mereka pada Kedah semakin menurun. Ramai yang mengikuti dan membahaskan isu global sehinggakan ada bloggers terpaksa meminta pertolongan bloggers luar mambantu keluarkan artikal mengenai Kedah. Di mana UMB Kedah.......? Adakah UMB Kedah ibarat hidup tak mau........ mati segan......? Ataupun ada RM baru kerja nak jalan.......? Bagi aku, kalau bloggers boleh bergerak tanpa sebarang bantuan atau sumbangan dari UMNO Kedah memberi, menggali, mengorek, mendedah dan menerjah maklumat..... UMB Kedah bubarkan saja laaaaaaa.......

Tok Bashah perlu berubah....... bukan berubah perangai tu tapi berubah jawatan la....... Terlalu senak dah Kedah ni. Kalau aku komen banyak bab UMNO Kedah, aku dicopkan talibarut PR. Tegur salah, tak tegur salah. Mungkin doa orang terinanya ni lebih dekat di sisiNYA, Insyallah sedikit masa lagi kita akan lihat Datuk Mukhris menerajui UMNO Kedah pula.

Kepada pembaca setia, akan aku sambung penulisan aku sebaik sahaja aku berada di dalam kawasan liputan. 

Aku mohon maaf.......
Print Friendly and PDF

160 comments:

  1. bersatu bersetia berhidmatJuly 1, 2011 at 5:22 AM

    UMNO kedah lemah kerana sebilangan besar pemimpinnya berada ditahap yang lemah.Gred yg sesuai ialah 50/100 sahaja.Semua bahagian ada masaalah.Suruh buat majlis dailog penakut dan pengecut.Sesama ahli sendiri pun tak berani.Juara rakyat lebih kepada bazir wang peruntukan.Tak ada satu pun gelombang merah menyinar merah.Suara akar umbi masih diketepikan dan demokrasi telah mati dalam UMNO kedah dan disetiap bahagian.Nama sahaja demorasi.Nak bersuara dan beri pendapat pun susah.Bagi pendapat macam curah air didaun keladi.Ini lah suara-suara sumbang yang bunyinya tak sedap .Bila lagi UMNO di Kedah nak buat satu konvensyen membincang secara meluas dan skop nak hadapi PRU nanti.Suram jeeeee.Bodek-bodek juga tapi jangan sampai merugikan parti.Rakyat berfikir dan menilai.Yang jelas pemimpin UMNO di Kedah belum hebat dan perkasa.Yang nampak imej bergaya mewah drp imej seorang berjiwa pemimpin.Itulah aura dalam umno kini.

    ReplyDelete
  2. Dato Latt tu cam na aku dok baca & dengar dia nampak aktif & ingin merubah UMNO Bahagian dia?

    ReplyDelete
  3. Dato Latt ok.Baguih orangnya.Cuma dia tidak popular dikalangan sesama pemimpin UMNO Kuala Kedah.Masih bertokak sesama sendiri.Kuala Kedah mesih belum selamat.Pengkalan Kundor ada harapan.Anak Bukit kena kerja 6 kali ganda.Dato Latt jangan syok sendiri tauuuuuuu.

    ReplyDelete
  4. KALAU NAK UMNO BERUBAH :

    1. ORANG-ORANG UMNO YANG KENA BERUBAH SIKAP, BUKAN DATO BASHAH. SEBAB DATO BASHAN OK DAH.
    2. BLOG SUNGGUHKA PON KENA UBAH PERSEPSI SUPAYA TEMBAK PEMBANGKANG BUKAN TEMBAK UMNO.
    3. DATO BAKRI PON KENA BERUBAH, JANGAN DOK BAGI MAKLUMAT DALAMAN UMNO NEGERI PADA SUNGGUHKA SUPAYA SUNGGOHKA BOLEH GODAM DATO BASHAH DAN BERHENTI JADI DURI DALAM DAGING UMNO KEDAH.
    4.BUAT 3 BENDA NI, BN GERENTI MENANG.

    ReplyDelete
  5. Sungguhkaaa, Cuti apa lama2 sangat taktau..

    ReplyDelete
  6. mohon maaf orangeman.......

    Aku tak ada memihak pada mana-mana individu. Aku lebih suka bersikap kromo. Inilah sikap orang-orang UMNO. Pantang hentam mula la kata orang itu berkroni.......

    Mungkin la ni aku tibai UMNO tapi mungkin dihari lain aku akan tibai PR pula. Kerana ko orang Tok Bashah....... mula la nak menunding jari. Seolah-olah ko cuba memperlagakan Tok Bashah dengan Tok Bakri. Jangan pakai sedap mulut saja.

    Ko ni seolah-olah mengapikan aku supaya tulis lebih banyak lagi bab UMNO. Sebelum komen tu berpijaklah di bumi yang nyata.......

    Kepada akubekaspkr.......

    Nama aja bercuti tapi dok tengah mennyelidap dgn puak Ustat Jijan dan Tok Wan Salleh. PRU13 semakin hampir.......

    ReplyDelete
  7. UMNO KEDAH MAMPUKAHHHHHHHHHH......??????
    Dari aspek mana....apa....?????? yang UMNO kedah mampu...mampu untuk apa....
    Sebenarnya UMNO kedah mampu segala-galanya....mampu berubah untuk kalah dan menang..mampu mengampu bila di depan pemimpin...mampu bohong...mampu tipu diri sendiri kononnya kuat...kononnya hebat...kononnya mampu melakukan perubahan...apa yang berubah...dirinya yang diubah...pemimpin tidak melakukan apa-apa perubahan...dok tang tu jugak.....
    UMNO/Melayu masih bercakaran sesama sendiri...puak-puak bukan Melayu merancang strategi untuk merampas kuasa dengan memperkudakan Melayu...Melayu UMNO dok tokak sesama sendiri dek kerana kroni, projek...jawatan, kuasa...sedangkan dalam masa sama bangunan/rumah sendiri tumpang orang punya..tapi tepuk dada dalam ceramah bukan main lagi punya hebat...inilah nasib masa depan Melayu UMNO, PAS dan PKR yang tak sedar diri....apa yang melayu boleh buat...enjoy...fitnah sesama sendiri, dengki sesama sendiri...mana ada Cina ...India mempertikaikan kekayaan, rumah besar, kereta ,mewah bangsa depa....yang dok buat kerja ni ialah Melayu saja...tengok nasib Khir Toyo...sedangkan ramai Cina dan India yang buat kerja lebih dahsyat punya kotor...pasai apa tak dedahkan...Melayu PAS/PKR bangang...berani sesama bangsa....

    ReplyDelete
  8. UMNO boleh kuat dan dihormati kalau pemimpin amal akhlak yg baik.kena takut pada Allah bukan pada insan.bukan kerana projek atau duit ringgit.

    ReplyDelete
  9. orangeman.Dato Bashah dilihat tidak mampu membawa Kedah dan UMNO ke puncak gemilang ke era nak rampas Kerajaan PAS Kedah.Apa nak buat setakat itu dia punya kemampuan.Dia kurang idea yang luar dari kebiasaan.Masih stail lama.Jentera Penerangan tidak bermaya.Ketua Penerangan Kedah sibuk aktiviti di Parlimen Jerai sahaja.Ketua bahagian ada yang bekerja tapi masih ditahap lesu.Corak cara bekerja macam pertandingan pemilihan bahagian.Bukan nak besedia pilihanraya.Pengundi atas pokok belum ditemui lagi pun.Juara Rakyat lebih kepada juara sesama UMNO.Kata Budget besar tapi cara belanja tu nampak pelik sikit.Kesan nya elek.

    ReplyDelete
  10. salam pada pembaca budiman..pagi ini kita berbicara soal kedah..i love kedah.saya anak yg d besarkan d bukit jambul,pendang yg sememangnya tok wan segala nya dari pas,bersekolah rendah d seg petani sk sg layar dan menegah d sm pendang.Saya melihat akan pentadbiran umno kedah agak lembab dan x pasti samaada ada lg perpecahan yg x dapat d kawal tok bashah ataupun sememangnya tok bashah memang takut dan x berani membuat keputusan dalam sesuatu permasaalahan..tok bashah kenalah lebih pro dan aktif..kita lhat dato wan salleh bekas bendahari umno jerlun yg keluar dari parti kerana kecewa mungkin sebab pengorbanan nya x d perhatikan pimpinan baikm negeri maupun pusat akhirnya kini beliau menjadi pemimpin hebat keadilan dapat JP dapat Datuk dapat juga peluang dlm glc..ini yg pimpinan kita kurang sebab kita asyik perhatikan pimpinan bahagian yg berpura pura kerja sebab semua dapat sakau..juara rakyat kelim 15000 tp belanja seekor lembu sahaja..org kampong pun x tau ada program itu.pada pandangan saya ustaz azizan org pandai sebab dia d panggil menteri besaq tak tau,tanya apa pun dia jawap xtau tp sebenarnya dia tau mcm mcm..kedah yg xda duit pun mampu dia tadbir hingga kini xda masaalah pun..yg x suka juak juak umno sahaja sebab duk berebut projek kcil itu sahaja dan x dapat duk dlm wisma negeri.u pergilah pejabat menteri besar jijan ni xyah temujanji pun..kalau dia ada bisa aje ketemu x mcm pemimpin BN masa nak undi sibuk suruh dtg pejabat smpai pejabt dia tanya mana surat temujanji..berubah lah pemimpin BN kami pasti menyokong BN semula

    ReplyDelete
  11. juara rakyat hanyalah filem dan lakonan pemimpin umno dibahagian-bahagian.Sebenarnya juara rakyat hanyalah ruang dan peluang mereka buat duit mengalir dalam poket mereka.RM 15oo tidak mendatangkan apa-apa hasil untok kepentingan umno dan BN.Maka berlumba-lumbalah buat juara rakyat.Maka adalah hamper-hamper yg nilainya tak seberapa.Maka juara rakyat jadi macam tipu sesama sendiri.Pemimpin UMNO tak juga mahu amanah jaga parti.Jaga kepentingan sendiri sahaja.Maka ostat Azizan pun gembira semua lakonan pemimpin umno.Pada Ostat Azizan pun tak buat apa.Ketirisan dan penyelewengan berlaku ditengah jalan.

    ReplyDelete
  12. Juara rakyat.pakat-pakat cari makannnnnnnnn

    ReplyDelete
  13. maka berdasarkan komen komen d atas jelas lg menyerlahlah yang pakatan rakyat akan terus memerintah kedah,mereka d lunas maupun merbau pulas jgnlah duk bermimpi atau berangan angan jadi wakil rakyat,sesama hampa pun x selesai lagi namun begitu d fahamkan yang Datuk Bashah telah umum kan semua Ketua Bahagian adalah perngarah praya Parlimen masing2 dan bahgian yg xda ketua maka timbalan adalah merupakan Pengarah praya,,,x faham faham lagikah.Dengan ini bermakna Halim Hasan pdg serai merupakan pemimpin Umno dan BN pdg serai....terima je lah

    ReplyDelete
  14. aku dah kata dah jangan duk penaya org..hampa tau dak d cawangan aku depa buat mcm mcm nak jatuhkan aku atau keluakakn aku dari cawangan aku sendir..hari ini jelas mereka gila kuasa,gila kuasa sungguh sungguh,depa sebolehnya nak menolak halim hasan tapi bila tok bashah umum d langkawi depa duk x faham c tulah..kata mengaji tinggi tinggi tapi x faham fahm..bacalah perlembagaan tu jgn buku perlembagaan d ganti dgn buku jingga plak

    ReplyDelete
  15. LAAAAAAA.mengamuk pula Si Zuber bila Halim Bas jadi pengarah pilihanraya Padang Serai.
    Bertenanag Zuber ku rashidi ada bersama mu.
    he he he he he he.

    ReplyDelete
  16. Depa kata Halim Hasan tak kuat.Sungguh ka

    ReplyDelete
  17. Konpom Halim Bas tak kuat. 2 Pegawai JASA pun tak sokong dia.

    ReplyDelete
  18. Pegawai JASA dok kepong bini macamna nakjaga Halim

    ReplyDelete
  19. Ku Rashidi pun kata Halim Bas tak kuat sokong buat pe.kah kah kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  20. DI sini perkara utama bukan kuat tak kuat, yg penting amanah dah diberi kepad TKB senagai Pengarah Piliharaya, maknanya beliau lah yg akan ambil alih jawatan sbg Memangku KB, Sdr Halim Hassan akan punya keyakinan diri bila mana AJK Bahagian yg dipilih nanti memihak kepadanya, Sapsapa yg tidak menghormati dan anggap Sdr Hali bukan orang yg sesuai utknya buatlah pilihan sama ada nak quit dr AJK tu. Boleh lah Halim membina kekuatan dgn AJK yg akan dibentuk olehnya nanti. Kita perlu akur dan mnerima baik keputusan yg telah dibuat. Sdr Halim perlu membuka bilik-bilik peti undi dan melantik semula AJK kerja utuk pilihanraya yang akan datang. Pilih la ketua cawangan yg boleh buat kerja, bukannya songlap duit peti undi spt yg ada diceritakan. Bagi lah peranan kepada setiap sayap untuk menjalankan tugas ketua cawangan dgn peti undi daerah masing2, wanita dengan tugas JR yg pastinya wanita saja yg tahu cara untuk membuat kajian sikap dan laporan pengundi. Puteri dgn komputernya nak key in segala maklumat, pemuda tugas nya pasanag bendera, poster2, jaga kselematan pekerja2 pilinhanraya. Bukannya dok pakat nak boikot parti bila ada nanti cvalon yg teringin tak lekat namanya sebagai calon. Sudah-sudah la melobi, rezeki tu kurniaana dr Allah SWT. Jgb kita dok melawan takdir , jgn dok ubah apa yg telah ditetapkan di Loh mahfuz lagi. Sdr Halin jalankan la tugas mu dgn peniuh ikhlas, cari gandingan yg mantap utk menguatkan UMNO Pdg Serai demi agama bangsa dan tanah air,

    ReplyDelete
  21. semua komen d atas agak membina dan baik walaupun ada kedaptan sinisnya.halim kena buktikan yg dia x bodoh dan berkemampuan jika tidak tahun depan pasti akan ada yg mencabarnya kerana kerusi KB kosong,soal zubeb dan ku shidi itu perkara biasa sebab mungkin keduanya merasakan mereka ada kemnampuan utk menjadi KB tapi hampa kena ingat sebab perlembagaan baru mengatakan jawatan tinggi bahahian hanya layak dan bolih bertanding mereka yg pernah duduk dalam pimpinan bahgian shj dgn ini ku shidi nampaknya x bolilah bertanding dan jika ada ehsan halim melantinya ini berkemungkinan.hampa kena faham betoi2 sebab tahun depan keputusannya d peringkat cawangan,perwakilan dah takdak kuasa.

    ReplyDelete
  22. 2 pegawai jasa yg x menyokong bolihlah pakat buat laporan ke ibu pejabat.mereka bole d pecat dan d gantikan sebab mereka dapat kerja pun kerana ehsan UMNO..kena ingat tu..

    ReplyDelete
  23. hampa kena tau dalam politik mana yg kuat semua..cikgu dhid dulu pun harap kekuatan cwg itu pun masa lawan abg chop dia hampir tumbang dan dgn raman dia terus lari tinggal kawan2 dia kelupok,pak ku ingat leh tumpang cikgu dhid tp kalah jugak,raman pun harapkan cwgan gak tp mampuih jgak kena ketit semut,halim x kuat tp bila ada kosa dia taulah nak wat bg kuat..sama jer..kita pakat pakat tgok tapi yg pasti parti KITA dan Keadilan dah bergerak jumpa pengundi dan kita masih bertelagah..pimpinan kedah tolong tgok sat..selesai buanglah

    ReplyDelete
  24. KU rashidi geli nak jadi SU bahgian Pdg Serai.Kempen manager dia Cot Nagalilit dan Hj Rahman Batu 8.

    ReplyDelete
  25. Sungguhka........sungguhka
    Betoika..........Betoika
    Komen2 diatas hanya untuk memuaskan nafsu sendiri saja.
    Cuba pakat2 tanya apa sumbangan kita semua. Apa yang kita buat. Apa yg dok nmpk hanyalah kesalahan kawan2. Itupun sebab depa buat sesuatu, kalau depa pun tak buat maka tiadalah kesalahan yang dilakukan.
    Yang mana lebih baik bagi sumbangan @pun dok diam. Dok diam takdak kesalahan.
    Jika dilihat kita ada kekuatan tp bila bercakaran sesama sendiri jadi hilanglah kekuatan itu.
    Yang mana sebenaqnya yang kita pilih.
    KEKUATAN @ KELEMAHAN.
    Apa guna pakat dok di atas tapi tiada kuasa sebenaqnya, hanya nama.
    Negeri, Parlimen & DUN orang lain perintah.
    Pakat2lah dok berebut, lama2 hancuq lebuq

    ReplyDelete
  26. Usop pasar malam dah angkat bungkuih.Tinggal lagi nak tengok sapa pula nak main gambak ketak.Dua tiga orang dah mula main gambak ketak.
    Inilah dia pejuang-pejuang dalam UMNO Padang serai.

    ReplyDelete
  27. hari ini depa kata halim bas tak layak laa.Tak ada tokoh laa.Dulu sapa yg pilih.Hangpa rembat duit dia masa pemilihan dulu.Semua orang tahu.Memang betoi halim bas ini bukan ada tokoh pun.Tapi perlembagaan menyebelahi dia.Itulah ong nya dia bila Rahman dipaksa letak jawatan.Halim Bas pun kena jaga akhlak bagi elok.Ini pun dengar cerita kata dia pun dok kencing merata juga dlm urusan niaga dia.Politik kena bersih jangan tipu orang.Kalau tidak UMNO Losak.

    ReplyDelete
  28. Baru padan muka hangpa semua Melayu Padang Serai.

    ReplyDelete
  29. pasai apa zuber kongkang dok melatah bila halim bus di tabal jadi pengarah p/raya ke-13.....zuber ni sapa..ahli umno biasa je....jawatannya hanya di lantik oleh orang yang dijuburi yang la ni tak ada kuasa apa-apa lagi....sepatutnya zuber kongkang ni dok diam-diam sajalah....jangan nak pamerkan muka sombong tak tentu pasai...beribesaq cam na...dia tentu sedang merancang bagaimana untuk mengalahkan calon-calon BN yang bertanding dalm PRU akan datang...ni memang kerja dia si lahanat ni yang tak tahu halal haram.....For U Halim Bus...try your best...buat apa yang anda rancang...jangan guna punahsihat yang hanya ada pengalaman sabotaj kawan...gunakanlah penasihat yang ada ilmu dan beriman...jangan lupa kepala Allah swt....pegang teguh dengan ikrar 5 kesaksian 17 rakaat...jangan lupa dan jangan abaikannya...insyaAllah berjaya...satu lagi pesan Ana....buat kaji semula jawatankuasa peti undi di DM supaya tdak wujud gunting-gunting.....seperti dalam peti undi Sidam Kanan...depa ni yang jadi petualang yang akan menebuk tambikai-tembikai dari dalam.....awas Halim.....

    ReplyDelete
  30. Senang sahaja tentang Padang Serai ni.

    Bila haprak yang pilih haprak.

    Maka yang terpilih pun haprak lah.

    Sorry no ana kasak sikit.

    Bukan apa masih tak sedak diri lagi.

    ReplyDelete
  31. Eloklah tu: Raman dijuburi jadi sekerat jalan.Kemudian Halim Bas ambil sekerat jalan.Lepas tu dua-dua jalan.

    ReplyDelete
  32. Jeng.jeng jeng.Drama politik UMNO Padang Serai bertajuk Gambak Ketak akan menjelma.

    ReplyDelete
  33. Tahniah pada Raman Zuber Bakri dan yg lain nya kerana berjaya bawa perubahan ygt besar pada UMNO padang serai sampai lingkup jadinya.Bukan mereka berjuang tetapi kerana projek dan kontrak.Inilah punca perbalahan dan matlamat mereka.Tahnaiahlah pada barisan pemimpin umno padang serai dari ketua cawangan,bahagian,pemuda ,wanita dan PU3.Sampai berselerak jadinya.Merak hambat projek SDO.KEDA dsb.Tapi janganlah sampai umno jadi mangsa.Pakat-pakat lah agih bagi sorang sikit.Kesian pada yg tak dapat.Mereka pun pengundi juga.Cuma bukan kroni .Bangaimana lah masa depan UMNO kalau hari-hari berebut nak jaga temolok sendiri dan kroni sahaja.Tunggu dan lihat lah.

    ReplyDelete
  34. hebat sugguh zuber kongkang...DR ZUBEB SAAD..SU UMNO bhg Pdg Serai ada masuk berita TV1 pasai ikan mati di sungai merbok....kah-kah-kah-kah..ingat kot Raman mati ataupun UMNO Pdg Serai mati...rupa-rupanya ada lagi si zuber kongkang ni dalam UMNO Bhg Pdg Serai....muka tak malu sungguh...kalau dah tak sejalan..tak setuju dengan Tim. ketua tu dok tunggu apa lagi...berambuslah...anda hanya di lantik...yang melantik tu pun di tendang...jangan jadi camca banyak dari kuah...anda sungguh tak bermaruah...hidung tak mancung...pipi pulak dak huloq kat orang...anda patut buat kenyataan...anda sekarang ada di pihak mana...buat kenyataan terbuka...bahawa sanya Zuber Kongkong menyokong Halim Bus sebagai pemangku Ketua dan Pengarah P/raya ke-13....apa macam boleh kot...jangan jadi macam Anuar dan Raman...asyik mohong saja.....Halim Bus pula jangan ngok sangat.....boleh caya sasma ZUBEB ka......ingat kot peristiwa 1998..siapa ZUBEB...siapa Ku Rashidi....jangan lupa sejarah....harap musang jangan lau ayam....harap rimau jaga kambing...harap buaya jaga P3......hancoq UMNO Bhg Pdg Serai....apa Zubeb peduli pasai UMNO Bhg Pdg Serai nak mampuih.....ada dia peduli....dia lagi serenok...lagi enjoi.....pasai dia berjaya memporak porandakan UMNO...dia ini anak didik ANUAR IBRAHIM dalam golongan [gerombolan] ataupun kumpulan 11...seangkatan dengan arwah Ibrahim Rashidi, Cop tampung, Chot Uban, Raman Bt 8 dan Ku Rashidi, fadzil Merbau Pulas.....Pak Su Mi Kg Dusun...puak nilah yang merosokan UMNO Bhg Pdg Serai...BeriBesaq tau ke cerita ni......masa tu dia ni belum ada lagi dalam dunia UMNO.....

    ReplyDelete
  35. ulaqayak: selain TV 1.Pegawai JASA juga dah hantar laporan kata Zuber buat kerja.Cerita ikan mati je ke.Yg UMNO Pdng Serai nak mati tak kelauar TV 1 pun.JASA pun tak peduli.Yang penting bagi lingkup asal ada jawatan atas.

    ReplyDelete
  36. Sempena kumpulan Bersih buat perhimpunan haram esok di KL sepatutnya malam ini 8.6.11 pemuda umno kedah buat program ceramah serang bersih disetiap kubu PAS dan PKR di kampung-kampung tentang niat jahat mereka.Kalau Pemuda UMNO serang kubu lawan malam 8.6.11 baru orang kampung dan pengundi tahu apa itu Bersih yang di anggotai bersama oleh PAS iaitu parti sesat di Malaysia yang diketuai oleh perempaun keling itu.Pemuda UMNO Kedah kena pro aktiflah sama.Jangan mandom asyik kira projek sahaja.Biarlah ceramah itu oarng sikit puh tak apa.Tak guna banyak pun kalau orang UMNO yang dengar ceramah kita.Kenapalah Pemuda UMNO Kedah begitu lekeh sangat.Ini lah masanya Pemuda UMNO Kedah bangun tangkis segala fitah terhadap UMNO.Bukan lagi zaman cium tangan Dato najib dan TS Mahyudin bila melawat Kedah nanti.Masa itu baru buat-buat sebok.BERSIH bagi aku adalah modal besar untuk UMNO serang balas kerana mereka boleh merosakkan keselamatan negera agama dan bangsa.Kalau macam ini eloklah semua Ketua Pemuda diKedah undur diri sahaja daripada makan angin sahaja dengan menziarahi pejabat Menteri cari projek sana sini.Tak payah lah ikut rentak BERSIH yg kotor itu.Buat program serang di kubu PAS PKR kerana mereka sudah tinggal kubu. Waktu itulah Pemuda UMNO masuk kampung.Bukan JUara Rakyat baru nak masuk kampung.Juara Rakyat pun lekeh sahaja tak nampak Juara Rakyat pun.Yang nampak Juara Bergaya.Bangunlah Pemuda UMNO Kedah menjawab segala yindak tanduk BERSIH.Politik UMNO Kedag sunyilah yang amat sangat.

    ReplyDelete
  37. Syabash Mahawangsa..idea anda ok jugak....anda lupa kot..bukan UMNO kedah je yang tak buat apa yang anda cadangkan tu...UMNO 1Malaysia tidoq nyenyak...untuk pengetahuan anda Mahawangsa....
    UMNOOOOOO...mana gheti politik...mana gheti buat ceramah...yang UMNI ada penceramah macam Salbiah P3...macam Rosni P3..macam Chop pasar malam..apa depa tu gheti...UMNO mana ada idea nak buat aktiviti macam tu...UMNO harap Presiden. harap Tim Presiden...pemimpin UMNO di peringkat Negeri, Bhg, Cawangan mana ada idea...tidak boleh berdikari...UMNO di peringkat ini seperti bayi...makan..minum kena suap...apa yang depa boleh buat ialah bergaduh sesama sendiri berebut cawan...berebut camca...berebut napkin...berebut kondom....Sebenaqnya yang buat juara rakyat tu hanyalah mohongan kepimpinan UMNO saja...apa hasilnya juara rakyat...mengabehkan duit je... UMNgok dok macam tu jugak...tubuh Rosni...Salbiah..Paezah kian gedempol....apa ada dengan JUARA RAKYAT...juara taik minyak ada le....juara tadah pengkoq kat orang ada lah...juara fitnah..hasut..pecah belah sesama UMNO adalah...jura tipu dan pekena kawan-kawan macam Zuber kongkang yang melantik dirinya sebagai penyelaras DUN M/Pulas dan tipu ahli UMNO kononnya Rahman kemalangan adalah...sebenarnya bukan JUARA RAKYAT....tapi juara tipu menipu....Sebenarnya UMNO ni UMNGOK dari atas hingga ke bawah.....pasai apa....peringkat Bhg buat kerja pembohong, tipu...yang dok di atas pun percaya....bodoh sungguh UMNGOK ni.....pasaitulah pru ke-12 UMNGOK kalah terok....angkara JASA/JHEK/KEMAS yang menyediakan laporan syok sendiri yang berjaya menipu Pak Lah......sampai la ni pun UMNGOK buat kerja bohong...dalam dok kalah..dalam dok jadi pembangkang masih dok buat kerja menipu....laporan menipu....tipu diri sendiri

    ReplyDelete
  38. JASA di Padang Serai wajarlah di tutup sahaja.Tak ada apa pun yang mereka buat untuk kekuatan dan kebaikan parti.Mereka nampak jelas jadi kuda tunggangan sahaja.Kerja mereka cuma pergi melepak rumah ketua cawangan sahaja.Kemudian bagi rosak UMNO.Tokoh itu bagus.Tokoh itu tak berguna.Pada hal mereka lah kaki pelingkup UMNO.Lebih tidak ada JASA daripada ada JASA.Selama ini apa yang mereka lakukan untuk perpaduan dan keharmonian UMNO Padang Serai.Jadi batu api ada.JASA Padang Serai macam dicucuk hidung.Tidak ada autoriti esndiri atau kebebasan sebagai agensi kerajaan.Mereka juga main kayu tiga kerana mereka ada kepentingan politik.Nak jag undi hati ketua cawangan dan perwakilan.Akhirnya nereka menang parti UMNO lingkup diatas paha mereka.Kami tak berharap pada gaji UMNO.Kami cari makan sendiri .Tapi kami tatap bantu UMNO.Cuma UMNO nampak ranggi .Tak ada mesra rakyat dan pengundi.Kalau JASA main peranan kearah perpaduan keharmonian UMNO akan kuat.Keluarkan JASA dari selimut UMNO tetapi jadi sebahagian dari keluarga UMNO.Selagi beradad dalam selimut UMNO selama itu lah JASA jadi kuda atau kaldai tunggangan kerana mereka takut atau di takutkan atau ada kepentingan diri kerana nak jadi tokoh popular.Kami harap pegawai atasa JASA dapat melihat perkara ini dengan serious kalau nak bagi UMNO kuat dan JASA dihormati dan disanjungi.Terima kasih

    ReplyDelete
  39. Tadi UMNO SP bersidang>Ali Yahaya rupanya tak berucap.Dia kena gantung.Malang KB SP.
    Aku tengok tadi muka dia pun tak ceria.
    habislah masa depan politik Pak Ali yahaya.
    Ali yahaya ingat mudah nak jadi ketua.Semua ini akibat kerana guna wang beli jawatan.Nasib badan lah.....

    ReplyDelete
  40. Ali Yahya dan Rahman Mahmud..senasib...dah dapat jawatan..buat kerja tak sesonoh semasa nak dapat jawatan..nilah akibat dan balasannya...tap pa lagi...UMNO masih hak Melayu...Jawatan Ketua di pangku oleh Timbalan...masih orang melayu...tapi jadi macam terkukur...angguk sana angguk sini..Nak buat macam mana, masuk cara salah keluar cara betul....di turunkan....kawan main kawan..kawan tak boleh di percayai....ada peluang depa sapu walaupun dalam seraga....rezeki.......bila lagi....daripa orang lain sebab lebih aku sebat sama...bari ADIL....ni resam politik...tidak kira apa fahaman politik...yang mencorak politik ialah ahli/pengamal politik...bukan orang lain...anda semua......anda yang membuat dasar parti anda...anda yang melaksanakan dasar dan janni yang anda sendiri buatkan...kenapa salahkan orang lain bila anda gagal....anda semua muka babi tak tahu malu.....

    ReplyDelete
  41. Rupanya Zuber bekas SU Bahagian Padang Serai dah mimpi nak jadi calon PRU 13 nanti.
    Cuma dia belum lantik lagi wakil calon.

    ReplyDelete
  42. alhamdulillah syukur kerana kawan2 telah memberikan komen yg memberangsangkan dan ini jelas bahwa kawan2 semuanya sayangkan parti,kami faham.apa juga komen d atas yg agak beremo dan sinis adalah kerana kasih sayang pada umno yg kuat kerana umno telah membuktikan kemajuan negara bangsa dan agama yg dpertahankan.Benar...presiden dan timbalan presiden kerja sungguh kuat mempertahankan parti dan kerajaan yg di pimpin namun d peringkat akar umbi berkecamuk,lintang pukang..bukan hanya d kedah tetapi d negeri negeri lain seperti penang,selangor dan kelantan..mcm mana nak menang negeri ini..kemungkinan besar akan tumbang pula perak n9 trengganu..letih...kalau begini caranya.terima kasih kpd pemberi komen teruskan kerja anda namun jgnlag d buka akan keaiban manusia kerana satu hari nanti keaiban kita akan d cela pula.Mantan KB sg petani sdra ALI memang mendapat tamparan hebat kerana dulu ketika memegang jawatan su politik MB dia duk cakap sedap mulut jer kemudian dgn kuasa itu lompat menjadi KB,ini satu ingatan kpd kawan kawan yg lain,bila nak pilih pemimpin jgn d pilih kerana dia kawan peribadi ataupun pandai isap okok dau d blkg umah tp pilihlah yg mempunyai karisma dan mempunyai hubungan yg luas bg menjana kemajuan UMNO itu sendiri.fikirkanlah..

    ReplyDelete
  43. hampa jgn bimbang lah no.. sbab kes pegawai pegawai jasa telah d bawa maklum kpd su agong UMNO dan akan d bawak pula ke pengetahuan Menteri.

    ReplyDelete
  44. alamak..zubet nk jadi wakil rakyat dan ku nak jadi su..mcm mana tu..bole ka,depa dah kautin dgn halim kut dan pak ku dan zubet dah baik kot..dulu katanya zubet yg kerat pak ku dan xnak pak ku..dasyat politik depa..biaqlah kita try bg depa tadbir plak..boli kut..semuga baik dr dulu

    ReplyDelete
  45. zuber dan askar upahannya pun dah masuk cawangan dengan beri cerita yg Rahman tak sihat.Oleh Rahman wakil kat Zuber untuk menjalankan tugas sebagai Ketua bahagian.
    Zuber tidak bawa cerita sebenar yg Rahman telah letak jawatan kerana isu dijuburi.Kenapa Zuber buat jahil dalam politik UMNO Padang Serai.Sudah terang bahawa Zuber lah angkara semua kerosakan UMNO Padang Serai.

    Tahniah pada semua ketua cawangan dalam Padang Serai.Bersenang hati lah anda semua dengan elaun JKKKK 800 sebulan.Mereka lupa yg UMNO Padang Serai dah hampir terlimgkup

    Ditambah dgn sumbangan JASA pula.Cukup menarik lagi UMNO Padang Serai..

    ReplyDelete
  46. BPUNK dok buat apa...depa tak tau ke apa yang Zuber Kongkang buat ni.....
    Depa tak baca ke koemn yang ada dalam blog ni...
    SB Kulim tidoq kot...tak pantau blog ni....
    Ni macam projek PR yang menggunakan UMNO untuk kepentingan politik DSAI dan PAS.....
    Takkan tak ada Ketua Cawangan yang cerdik sikit dalam UMNO Bhg Pdg Serai yang boleh sampaikan cerita hebat ni kepada pihak atasan UMNO supaya boleh di ambil tindakan...
    Kalau dok biaq ia nya kian parah.....sapa lantik Zubeb jadi penyelaras DUN Merbau Pulas ganti Rahman....
    Zubeb dok tenberang kata Rahman tak sihat..memang betoi lah...jiwa kacau pungkoq kena godam...ada ke dalam Perlembagaan UMNO...Ketua tak sihat boleh CO kepada SU untuk jalankan tugasnya...Tim. Ketua dok tang mana...dok buat apa...sapa besaq...Timbalan ke SU....
    Lagi satu..SU Kerja Bhg Pdg Serai pun dah mula ngok pandai-pandai tandatangan surat panggil meeting...pelik nampak....SU Kerja pun ada kuasa panggil Bhg buat meeting ke...?...memang pelik UMNO Bhg Pdg Serai ini.....sapa bagi kuasa kat dia.....UMNO kedah...UMNO malaysia tau tak hal ehwal yang berlaku ni.....janganlah dok biaq kat depa kendurikan UMNO sesuka hati....Nasib baik Rosni SU Kerja P3 tak ikut SU Kerja Bhg sign surat panggil Bhg Meeting.....tu baru betoiiiiii.....Nampak sangat Melayu dalam UMNO Bhg Pdg Serai gila kuasa...tapi tak gila nak berusah tawan Parlimen dan DUN Merbau Pulas......dalam PRU akan datang.....mampuihlah lu Melayu UMNO Padang Serai....

    ReplyDelete
  47. Orang orang zuber kata ICU SDO yang lantik zuber jadi penyelaras DUN Merbau Pulas ganti Raman.Askar upahan Zuber kata pada orang cawanagn dan MIC kalau nak projek apa-apa Zuber boleh settle.Janagn cari orang lain.

    Halim bas tak boleh settle.Bakri tak boleh settle.Marlia pun tak boleh settle.Wooooooi hebat nya temberang askar upahan zuber.

    ReplyDelete
  48. 2 orang pegawai JASA diPadang Serai dah tahu ke semua kerja kotor ini seperti yang di kemon oleh kawan-kawan.Atau pun buat-buat tak tahu kerana kempulan seraga dengan 2 Pegawai JASA.JASA tolong pantau dan buat laporan bagi betoi.Kami juga kan hantar laporan pada KP setiap perkembangan yg berlaku di Padang Serai.Nak harap JASA berat sebelah sampai bila-bila.Kita juga akan maklum pada kementerian dan PM semua kerja kotor ini.JASA tolong tengok sama noooooo.

    ReplyDelete
  49. hai.....UMNO Kedah dok relek lagi.
    nampak macam nak menang besar je...
    atau pun sebaliknya...
    dah ramai calon wineable turun lobi masuk kampung.

    mereka ini ibarat ayam yang berkokok,
    tapi ekor dia,
    penoh taik.

    ReplyDelete
  50. PAS menyeru Umno Barisan Nasional untuk melaksanakan penguatkuasaan hiburan untuk orang Islam di negeri-negeri pimpinan mereka sebagaimana dilakukan Kerajaan Kedah.
    UMNO kedah.....mungkin juga UMNO Malaysia bengap...mati akal...tidak kreatif...tidak tau nak ambil kesempatan...kenapa....pasai apa...bacalah ayat di atas yang di petik dari harakahdaily....UMNO sepatutnya lebih kreatif mengambil kesempatan dengan mengeksploitasikan isu tersebut melalui ceramahnya...banyak isu UMNO boleh gunakan masa la ni...tapi UMNGOKlah katakan..isu pertuntukan JKR kepada Kedah hanya di belanjakan RM500 juta, lagi RM100 juta masuk tabung amanah MB...sepatutnya UMNO highlightkan isu ini supaya rakyat/pengundi tahu kedudukan sebenar...UMNGOK tak ada inisiatif...kalau perkara ini berlaku ke atas UMNGOK...kita boleh lihat bagaimana nak ghaknya PAS dan PKR dan DAP buat keduri.....UMNOGK masih dok tidoq lagi kot......dok cari idea nak pejatuh sesama ahli UMNgok kot....apa idea Zuber Kongkang...apa idea Bribesaq..masih dok bengong lagi kot....cuba tune minda anda supaya ada sedikit perasaan untuk menang dan menguatkan UMNO...jangan dok pikiaq nak kuasa..nak jawatan, nak bohong kawan, nak pekena kawan...kerja ni tak sampai kemana..tengoklah apa dah jadi kat Rahman Mahmud kesayangan anda.....yang D'juburi itu...Allah maha segalanya...

    ReplyDelete
  51. para sahabat budiman,bersyukurlah dgn apa yg berlaku pasti ada hikmahnya dan semuga kita mengelakkan diri dari mencemoh sesama sendiri kerana ini hanya memberikan izin pada pakatan rakyat untuk pukoi kita semasa pilihanraya,pengumuman telah d buat dan Badan Perhubungan mengambil alih UMNO padang serai,saya ingin ingatkan bahawa bila BPUNK ambil alih dengan otomatik nya semua ajk beku dan secara tidak lansong umno pdg serai gantong walaupun xda ayat sebegitu yg keluar.Dato Bashah akan menubuhkan jenteranya sendiri bg mentadbir bahagian dan sekali gus jentera pilihanraya..semuga berjaya

    ReplyDelete
  52. baru padan muka hangpa semua umno padang serai.

    ReplyDelete
  53. Zubir.... Zubir.....Zubir.....
    geli sungguh hang no nak jdi calon.
    umno pdg serai dok lingkup pasai hang la....
    nk jd calon konon......
    hahaha.......
    dia duit byk la ni, semua projek rahman ngan dia dok balun. chot bulih la sikit2. tu pun takut cot belah.
    pi cek kat keda semua dia balas, naka dia yg dok buat kerja, rumah mesra rakyat dia yang balun, sdo dia yg balun, besa la kerja anak dia dok buat.
    sungguh ka..
    depan dia semua kata sokong dia
    blkg semua dok balun, padan muka dia
    dia ni betoi2 pelingkup umno.....

    ReplyDelete
  54. syukur alhamdulilah sebab ramai teman teman memberikan komen d atas,soal padang serai masih d perkatakan maka kita harap BPUNK segera membuat keputusan kerana lagi lama Datuk Bashah tangguhkan keputusan lagi teruk jadinya,segalanya d tangan Datuk Bashah kalau dia duk buat mandummm jer terukalah jadinya kerana ahli umno Pdg Serai bukan lagi seperti zaman tok pa tok mud dan tok dhid,ahli sekarang ada yg dah jadi bloggers dan ada ramai yg profesional..soal calon jgn bimbanglah kerana semua itu kerja allah swt tetapi x menjadi salah jika kawan2 kita bekerja dan cuba membuktikan kemampuannya dan kita inginkan pemimpin yg berani dan vokal dan juga yg tidak meletakkan kepentingan diri d depan,mereka harus bersumpah utk benar benar bekerja utk rakyat kerana umno x mampu lg mempunyai wakil rakyat yg ingin gunakan kedudukan utk kekayaan diri.soal projek pulak biarlah mereka cari makan tapi kalau melampau sangat kenalah repot pada sprm kenapa anak beranak sapu semua dan kroni....namun begitu janganlah kita membuka pekong d dada kerana memudahkan pihak lawan tibai kita..salam

    ReplyDelete
  55. Depa kata.....
    S/usaha UMNO Bhg Pdg Serai Mohd Zubib Saad..Ahli PAS Kawasan Baling Seumur Hidup..
    Dia ni dalam kumpulan spisis Ahli Parlimen Baling Taib Azamudin....ada talian saudara-mara
    Dia lani dok buat kerja dengan YAB Ketua Menteri PP, khalifah Lim Guan Eng.....
    Apakah betul semuanya ini.........?????????
    Sesiapa yang ada maklumat tolong kemukakan kepada UMNO Pusat dan UMNO Kedah.......
    Tapi kalau dia ni PRO DSAI...memang betul.....termasuk Ku Rashidi geng yang bertanggungjawab memporak-porandakan UMNO Bhg Pdg Serai pada 1998 dulu,......
    Apakah Bribesaq tahu cerita ini....

    ReplyDelete
  56. Minta JASA Pdg Serai lah siasata.kah kah kah kah kah kah.

    ReplyDelete
  57. Zuber ..dia lah pelingkup umno padang serai bersama dengan A.Rahman di juburi.

    JASA cuma pelaga bagi riuh.
    Kemas cucuk-cucuk sikit.

    ReplyDelete
  58. Semalam masa dok bersantai kat kilang lama terdapat satu maklumat terbaru pasal Padang Serai.Wow khabar Asri Ariffin naik pangkat jadi Setiausaha bahagian ganti Pak Zuber.Itu sahaja mnaklumat.Itu sahaja cerita lewat malam semalam.

    ReplyDelete
  59. Sapa kata....Rahman masih hidup, 4/8/2011 dia pi rasmi semarak Merdeka/Ramadhan anjuran Pej. Penerangan Daerah Kulim atas kapasiti Peg. Penyelaras DUN M/Pulas....ingat kot dia dah mampuih...rupa-rupanya hidup lagi....yag timbul persoalan la ni...sapa sebenarnya yang jadi Peg. Penyelaras DUN M/Pulas....Zubeb Saad ataupun Rahman...dalam satu majlis di Sg Kob..Zubeb kata dia di lantil oleh ICU ganti Rahman jadi Peg. Penyelaras DUN M/Pulas...tapi di terat batu Rahman masih di tabal sebagai Peg. Penyelaras DUN M/Pulas...apa dah jadi dengan UMNO Kedah....UMNO Kedah dah kian caca marba...hilang arah..masalah demi masalah masih tak di selesaikan....la ni sapa yang tadbir UMNO Pdg Serai....Rahman lagi kah sebagai ketua...khabarnya sehingga kini Rahman tidak terima sebarang dokumen bertulis yang mengatakan dia bulam Lagi Ketua Bhg....manakala pemangkunya pula masih tak tahu siapanya.....awatlah jadi macam ni UMNO Kedah.....

    ReplyDelete
  60. Rahman dok pi cerita kat orang hari tu yang dia masih lagi penyelaras DUN Merbau Pulas .Kata dia Dato Bashah suruh dia buat kerja.Sebab tu lah dia dijemput oleh Pejabat Penerangan Kulim yang makin tak TERANG dengan isu Padang Serai.Sebab tu Dato Rais Yatim kata Pegawai POenerangan kelabu asap.
    Raman dijuburi ini muka tebai tak ada erti malu dan maruah diri.Dia dan Zuber lah merupakan perosak UMNO Padang Serai ynag dulu cukup baik.UMNO Kedah pun satu hal.Lembab dan mandom.Sana sini orang kondem UMNO Kedah inilah sebabnya.Raman masih gila kuasa.Sebab itulah lain kali jangan buat kerja yg bertentangan dengan ajaran Islam dan nilai hidup.Raman tak layak jadi pemimpin.Ketua cawangan pun kuda kayu kerana RM skong Raman.UMNO Padang Serai kian lingkup dan hacur.Eloklah kena gantung pun.Gantung lepas tu kena pancung.Halim Hassan pun serupa juga.Dulu hangpa sekole.Sekarang apa jadi..........

    ReplyDelete
  61. Semua pakat jadi bengong belaka dah termasuklah UMNO Kedah sekali.kah kah kah kah

    ReplyDelete
  62. alhamdulillah,sempena ramdan al mubaraq ini marilah kita sama sama mengerjakan ibadah dan menunaikan solat terawikh serta dgn harapan agar allah swt memberikan petunjuk kpd semua pemimpin dan bakal bakal pemimpin rasa amanah dan tanggongjawap dalam pimpinan.allahualam.

    ReplyDelete
  63. oarng pilih pemimpin seakarang bukan dia nilai akhlak,amanah budi pekerti mulia.Depa nampak duit ringgit sahaja.Sapa huluk lebih dia lah jadi pemimpin.Itulah puncanya kita dapat pemimpin haprak.

    ReplyDelete
  64. TERMASUKLAH DI PADANG SERAI SEKALI.HAPRAK BELAKA

    ReplyDelete
  65. permerhati politik KedahAugust 9, 2011 at 9:23 AM

    Begitulah politik.Tindakan UMNO Kedah menggantung UMNO Padang Serai adalah tidak mengikut semangat perlembagaan parti UMNO sendiri.

    Isu ini boleh jadi bahan bahasan di UMNO seluruh Kedah.

    ReplyDelete
  66. Ingatlah pesan Zuber KongkanG MANTAN SU Padanng Serai: DALAM POLITIK TIDAK ADA KAWAN.
    Hampa tak faham lagi ke.

    ReplyDelete
  67. tidak ada sesiapa yg berkuasa didunia ini melainkan ALLAH SWT... Kita hanya makluk yg kerdil, Sdr Halim kalau anda diberi amanah utk mentakbir UMNO Pdg Serai, Lakukan ia dgn penuh amanah, Demi Ugama, Bangsa dan Negara, Sdr Halim kita kena ingat tak ada apa yg dpt kita banggakan Agama kita dipersendakan, Bangsa kita ditindas dan Negara kita dlm porak peranda, Ada apa yg nak kita banggakan di Negara kelahiran kita... Tetapi kita ditindas.
    Sdr Halim dgn amanah dlm perjuangan kita dpt bersatu.
    - Nak harap sapa membela nasib agama dan bangsa kalau bukan UMNO... Nak harap PAS macam semua kita tahu kerja sama depa dgn DAP Memang aku rasa tak leh harap dkt PAS.

    ReplyDelete
  68. halim bas ,rahman,zuber kongkang serupa sahaja.merekalah perosak umno padang serai.keluar dari mulut naga lalu masuk mulut harimau.

    depa dok pulun isi temolok depa sahaja.

    ReplyDelete
  69. UMNO padang serai semakin parah..........pandai-pandai Dato Bashah selesai.Mereka cuma berlakon depan Dato sahaja.Belakang buat juga.Selagi ada kumpulan geng perosak UMNO ada selama itulah mereka bergaduh.Termasuk empat lima ketua cawangan yang jadi batu api.Laporan penuh akan menyusul.......

    anak kecil main api.

    ReplyDelete
  70. alhamdullialah syukur...dari allah kita terima segala dan kepasdanya kita kembalikan..nasib baiklah halim hasan x jadi pemangku KB Pdg Serai,melalui pemerhatian saya jelas beliau tidak ada ciri ciri kepimpinan dan beliau ibarat rusa lapaq ayaq.penasihat pakai budak hingusan 2org,carilah org yg lebih tua dan memahami senario politik semasa..dia buat majlis berbuka pun kawan2 x d panggil..jadi kita x faham manusia jenis apa dia ni..maklumat d terima semalam dalam urusan perniagaannya pun dia mengamalkan konsep Kassim bin Baba..berubahlah saudara halim jika inginn terus menjadi pemimpin umno dan jangan merosakkan umno kerana kepentingan peribadi dan begitu juga dgn bakri,zuber dan yg lain lain nya.

    ReplyDelete
  71. alamak ada cerita baru ni..ada gerakan nak perthankan zuber kongkang sebagai setiausaha bahgian padang serai,,depa ni bodoh kut selepas badan perhubungan ambil alih maka su ialah dato othman aziz...hampa semua masuk peti sejuk dah..depa ni x faham yg zuber kongkang peralatkan depa sebab nak tutup kes salah guna kewangan umno bahagian...banyak dah maklumat d terima dan ber saksi sebab itu kongkang duk nak pertahan jawatannya..sudah sudah lah tu..

    ReplyDelete
  72. yang dok pertahan zuber kongkang ni bukan sapa dia.Pertamanya dua ekok pegawai jasa.Kedua yg hebat juga ialah cot kontraktor(dulu cot gunting rambut).Halim bas pun celaru juga.Cerita bisnis dia betoi macam depa kata macam kassim baba.kencing sana sini.Kemudian tu ada lah ketua cawangan pelaga disekitar lunas.padang serai lagi lingkup.inilah perubahan yang Dijuburi dengan kongkang dah buat kat padang serai.mereka lah pemusnah masa depan umno padang serai.lepas ini dato bashah pun jadi gila dengan umno padang serai.di sinilah akan bermulanya segala penyakit umno di kedah.

    ReplyDelete
  73. saya rasa pegawai jasa pun dah x mampu nak pertahankan c kongkang sebab mereka pun nak jadi wakil rakyat jikapertahankan kongkang peluang mereka akan sedikit kurang,masaalahnya kawan kawan dalam PAS dan Keadilan dok tgu ja bila nama depa naik maka isu mereka pun akan kena terkamlah..kita harus ada pelapis pimpinan yg dapat membantu memperbaiki umno walaupun dalam keadaan yg penuh keparahan ini.Kami d bawah merasakan amat tertekan dgn keadaan seperti ini.kami pun nak tau jugak siapa bakal menjadi ketua kami dan kami nak tau juga siapa yg bakal memimpin kami,kalau setakat jadi wakil rakyat je x jadi.Halim perlu melihat pimpinan dgn lebih luas dan melihat cawangan dgn mata hati.salam

    ReplyDelete
  74. umno padang serai kalau masih AJK yg ada laaa maknanya mampuih laaa.ajk yg ada laaa ni penuh daki.macamana nak pimpin orang lain.PAS pun dok simpan rekod depa.macam-macam cerita timbul.

    ReplyDelete
  75. SEMENJAK UMNO PADANG SERAI DITADBIR OLEH UMNO KEDAH MAKA DAPATLAH DILIHAT TUMBUH BEBARAPA KUMPULAN ;

    1.GROUP BAKRI/ZUBER
    2.GROUP HALIM BAS/ASRI/MARLIA.
    3.GROUP KU Rashidi/SOBRI besaq
    4.GROUP YUSOP IZHAR/MAT ALI DESA AMAN.

    Selamat Maju Jaya.


    Drp pemuda lunas

    ReplyDelete
  76. Dalam mesyuarat dgn Perhubungan Negeri baru2 ini, sibuk benar si paizah tu nak bagi Chot handle bab makan minum majlis buka posa pd 25hb ini di Sg Karangan. Depa ini rakus sungguh nak bolot komisen duit lebihan makan wpun sebenarnya tak dak lebih pun depa buat makan ala kadar. Contohnya pada majlis berbuka posa di Sg Kob tahun lalu. Yg dijem[ut Dato Ahmad Mazlan tapi makan kurma telur saja , dgn pinggan mangkuk yg boleh buang dah tu bagi org makan. Dah la makanan tak cukup,makan pulak tak senonoh hai malu sungguh Bahagian Pdg Serai masa Raman ni dgn konco-konconya yg handle. Catering sapa tu???????????? Sapa lagi kalau bukan Catering si Zuber yg nak dpt untung lebih tu. Ingatlah, kalau kita nak bagi org makan lebih-lebih lagi untuk berbuka posa tinggi pahalanya kalau kita bagi org makan dgn makanan yg sempurna . Tak kah gitu Cikgu yg ada DRS tu. Tapi kali ni Alhamdulilah Dato Bashah dah masask benar dgn tektik Chot dan Paizah ketua puteri tu la. Ada ka puteri nak urus jamuan hari raya dgn makan biskut raya dan ais krim. Nampak sgt macam budak2. Apa depa ingat ais krim tu boleh bagi kenyang perut org ramai ka. Ais krim ni Paizah oi boleh beli sendiri buat apa la nak bagi ais yg boleh cair dan buat belemoih baju raya org nanti. Tapi nasib baik lah bab makan dan minum ni Dato Bashah serah kat Ketua Wanita yg pandai handle bab makan ni, Dia bagi catering yd dah cekap dok buat makan ni. Marlia buatlah bagi org semua yg mai tu cukup makan dan minum bukan macam depa tu ye.
    Jamuan hari raya ni pun Marlia handle lah jgn bagi can kat depa ni. yang dok songklap duit saja sama jamuan kat Taman Desa Aman ka , mcm tu juga jamuan kat Padang Tunku Putera tahun lepas. Bila tanya sapa masak? La tak tau ka Tu Catering Setiausaha hangpa la cikgu Zubir, Macam ni aja makan bihun sup sampai sepikul mana lalu. tak dak makanan lain ka.
    Kali ni wanita tunjuklah kelainan yg boleh membanggakan imej Bahagian di bawah pengurusan Umno Negeri , Sdr Halim Bas, Marlia dan seluruh AJK wanita yg selalu dok buat kerja tu. Dengar kata Wanita dpt Van Skuad Sayang , warna merah cantik dan gagah. Hebat sungguh wanita ni di bawah Marlia dan AJKnya. Sapa yg dok bawak van tu? Besa la nampak Naib Ketuanya yg bawak, Hebat jugak Naib Ketuanya ya, boleh bawa van yg sama tinggi dgn lori tu. Tahniah la Wanita .
    Terima kasih jugak la kat Dato Shahrizat tu yg jaga sungguh wanita-wanita umno .
    Cikgu Zubir apa ada , van Si Rusa tu pun dia punya tapi dok claim minyak la, servis la kat bahagian mana ada jalan mcm tu, Ingat la Cikgu dunia ini hanya pinjaman semata2 akhirat jua yg kekal abadi. Ingat kita ni tak mati ka, umur dah berapa, jantung dah mcm mana, kalau ramai sangat org dok sumpah kat kita, tak akan selesa hidup kita ni, tidur malam pun tak lena, asyik dok ingat kuasa dah tak ada. kerana cemburu dan hasad dengki, takut org lain yg jadi YB, rela terima UMno Negeri yg mengurusi Bahagian ini, akhirnya semua yg gigit jari sebab asyik dok hantar memorandom kat Perdana Menteri. Itulah akibat rasa tak puas hati , jadilah Pak Pandir yang menang sorak kampong tergadai, ada rupa tak ada pekerti, ada pangkat tak ada kuasa, kuasa di pegang di tangan org macm Melaka yg di ranap oleh bangsa sendiri itulah sikat Melayu kini aku tak dapat baik semua tak dapat. Baru semua padan muka.

    ReplyDelete
  77. umno padang serai.ada bangunan kat taman mahsuri jual.ada jubuk pun sedekah kat orang.last sekali umno padang serai dijajah oleh umno negeri.padan muka hangpa.Ini lah peruibahan oleh Raman Zuber & co.

    ReplyDelete
  78. Cerita majlis di Masjid Sg Kob memang amat sedih sekali bulan Puasa tahun sudah.Depa punyalah buat duit raya sampai ada yg balik tak makan.

    ReplyDelete
  79. hebat umno padang serai.tapi sayang seribu kali sayang yang ada semua kaki pelingkup umno.itu sahaja.

    ReplyDelete
  80. komen bodoh2 la ampa ni

    ReplyDelete
  81. bukan bodoh sahaja.kanyak mentah lagi.kalau tidak tak sedekah jubok lah.

    ReplyDelete
  82. penulis bloq ni yg dapat dosa, menabur fitnah di bulan ramadan ni,,,melaga2 kan org bkn mencari kebenaran,,,,...sepatutnya kita sbg rakyat malaysia sesama melayu islam perlu bersyukur krn masih boleh berpuasa dan menyambut syawal lg,,,jgn asyik menuding jari je ke arah org lain,,,

    ReplyDelete
  83. btoi2........idiot!!!!

    ReplyDelete
  84. kami kenai la,raman ka,halim ka,zuber ka,bakri ka,marlia ka,asri ka,ada benda depa betoi ada benda jgk depa tak betoi,mcm tu la manusia biasa.tp yg rajin dok tulis dlm blog ni mcm yeh awang dan kamarudin,depa tu betoi semua....

    ReplyDelete
  85. dgr kata prgm buka posa wanita pdg serai di labu besar pd 24.8.11,org2 cwgn dok tanya pimpinan bhgian psai mjlis tu tp dok heboh UMNO bahagian tak dimaklum dan dijemput utk join.depa dok geram wanita bwh marlia selalu buat prgm menbelakangkan UMNO bahagian, tp bila bersyarah bukan main, KITA KENA BERSATU UTK KUATKAN UMNO. Mentang2 la dia exco. dgr kata yg lebih "hot" ialah jamil mat ( ketua cwgn & ajk bahagian)yg tak dimalum dan djemput. depa dok sembang lepas ni jamil nak tenyeh malia btoi2

    ReplyDelete
  86. TP IKUT MAKLUMAT DALAMAN WANITA BHGN, MARLIA ARAHKAN UTK JEMPUT ORG2 TERTENTU SHJ...EH2..TERUKNYA PERANGAI, TAK BERUBAH2,TAK SEDAQ KA DOK MKN DUIT PENCEN UMNO DR DULU SAMPAI LA. BUAT LA KEJA BG IKHLAS SIKIT.AHLI2 UMNO DOK TENGOK,RAKYAT DOK MENILAI. ORG LAIN PUN RETI AIHH..KALAU TAK SALAH TAK JD HISTERIA LA.......

    ReplyDelete
  87. UMNO bahagian 2x5=5x2
    Pemuda 2x5=5x2
    Wanita 2x5=5x2
    Puteri 2x5=5x2

    kah kah kah kah kah.

    ReplyDelete
  88. KPI UMNO Padang Serai :

    1jual bangunan UMNO kat taman mahsuri
    2.sewa kedai cina di kilang lama untuk pejabat UMNO..
    3.di juburi kena letak jawatan
    4.berebut jawatan nak jadi pemangku ketua
    5.umno padang serai di perintah oleh umno negeri.


    Itulah kejayaan dan kegemilangan UMNO Padang Serai.kah kah kah kah

    ReplyDelete
  89. Salam semua..alhamdulilah adanya blog ini menyediakan kita wadah utk menyampaikan isi hati masing-masing. Syabas anda semua penulis yg hebat,menyampaikan aspirasi diri dgn telus,jelas penuh demokrasi. Itulah kebebasan sebenar. Namun tidalakah kita menilai semula:
    1. Bila satu jari kita menunding org,9 jari lagi akan menunding diri kita sendiri- LALU BAGAIMANA KITA MAHU MENYATAKAN "KAMI UMNO PDG SERAI BERSATU"
    2. Bila kita membuka keaiban dan terlalu banyak mencarut dan mengata,perbuatan itu mencerminkan itulah peribadi kita yg sebenarnya-LALU BAGAIMANA UTK KITA MANUSIA YG BUKAN SJ PUNYA INTEGRITI DIHORMATI PIHAK PEMBANGKANG,MALAH MENJENGKELKAN DIKALANGAN AHLI UMNO SENDIRI
    3.Bila kita selalu ingin mengatakan sesuatu utk tunjuk kita hebat,kita tidak hebat sebenarnya-LALU TIDAK SEDARKAH KITA HARUS BERPENDIRIAN,BERPRINSIP AGAR ORG AKAN KATA DIA AMAT HEBAT
    4.Bila kita sibuk mencari rezeki menyara anak bini dgn cara tidak sahih,menipu memperdaya dan mengambil yg bukan hak (TERUTAMA BALAS YG DUIT UMNO,ICU)bukankah itu sesuatu yg haram,lalu menjadi darah daging seluruh keluarnga jgk haram-LALU JGN DISOAL BERMACAM2 MUSIBAH ALLAH DTGKAN PD MEREKA INI
    Oleh itu saudara2ku apa yg terjadi,jdikan pengajaran. Komitmen Dato Bashah menerajui UMNO Pdg Serai kelihatan semakin mantap. Lalu apa lg yg harus dipersoalkan, kerana jika saudara teruskan mencarut,mengata,menjatuhkan satu sama lain KERANA BILA BERADA DI ATAS SANA KAMU PASTI LEBIH TERUK DRPD MEREKA YG KAMU KATAKAN

    ELECTION DAH DEKAT,JOM PAKAT BUAT KERJA UNTUK UMNO (bukan utk individu tertentu)

    ReplyDelete
  90. Sebenarnya UMNO Padang Serai makin tenat dan parah.Sandiwara sahaja.Selagi ada kaki pelingkup UMNO selama itu sengketa berlaku.Orang sudah mula meluat dan kurang rasa hormat.Macam-macam cerita ada.Macam-macam sekandel ada.

    ReplyDelete
  91. semakin dekat pilihanraya maka adalah bakal calon yang dok geli nak jadi calon tumbang lembu,bagi bantuan dan lain nya.

    Di UMNO Padang Serai jawatan kosong calon DUN Merbau terbuka luas kerana ketua bahaguan telah dipaksa rela letak jawatan.

    Pulun jangan tak pulun.

    Di pihak MCA pula Dr Chin dok melilau rata dok bagi telok masin kat ketua cawangan.Alahai kemaruk juga ketua cawangan dgn telok masin.Nilai orang melayu dgn telok masin je ke.

    he he he jgn marah nooo.

    ReplyDelete
  92. Apa nak buat Low Class punya pemimpin dlm Padang Serai.

    ReplyDelete
  93. Nak habak bagi.9 jari dituju pada semua AJK Bahgaian UMNO Padang Serai jadi kalut hari ini.Semua kaki pelingkup ..........

    ReplyDelete
  94. syukur,selesai sudah ramadan dan kita berada dalam syawal maka ramailah mereka yg merasakan mereka mampu mengada rumah terbuka sana sini dari utara hingga selatan,masing masing mencari populariti diri,dan buat kami makan fre lah

    ReplyDelete
  95. Untuk makluman penulis pd 24 Ogos
    Program Berbuka Puasa di Masjid Labu Besar bukannya anjuran Wanita Bahagian tetapi anjuran Majlis Pembangunan Wanita dan Keluarga Parlimen Pdg Serai yng pengerusinya ialah Pn. Hjh Marlia. Ini adalah program dan peruntukan dr MPWK bukannya parti UMNO. MPWK adalah di bawah kementerian Dato Shahrizat yg dianggotai oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat yg memainkan peranan untuk membantu Wanita dan keluarga. Program dijalankan berdasarkan peruntukan yg perlu di claim gunakan LO dan setiausaha nya ialah Kak Fizah dr Pejabat Daerah, bukannya Pn Hjh Arpah itu setiausaha wanita UMNO. Setelah perbincangan diadakan dgn AJK Masjid Labu Besar , kita terima syarat pihak masjid yg tidak mahu ada unsur politik. MPWK telah mengeluarkan surat jemputan untuk cawangan yg berhampiran bagi mengadalan majlis Tadurus Al Quran. Bolehkah semua AJK bahagian ber TAdarus. Jgn libatkan politik dgn program MPWK. Kalau tak faham jgn dok nyampok. AJK yg dok dekat masjid Labu Besar sebelun program pun tak nampak org dok dekat situ la. Kalau betoi la mcm penulis tu kata. pasal apa Pemuda buat program buka puasa di Masjid Labu sebelum tu tak jemput Wanita pun. Kalau nak cari salah wanita dan Marlia saja pun tak betoi jugak la. Sedangkan pada Majlis berbuka Puasa anjuran UMNO Bahagian di Masjid Sg Karangan pun nak buat Majlis Tahlil AJKBahagian tak naik masjid pun yg ada hanya Sdr Asri, Paksu Mi Yeh Awang dan Dato Bashah shj. Mana perginya Bakri. Cot, Edy. Wan Nazir, Hj Husin, Mi Tmn Angsana dan yg lainnya yg paling tak nampak Si Zuber Penolong Setiausaha tu. Malu sungguh bahagian Pdg Serai ni. Bab tu tak nak kalau pasal bagi beras, kain batik, hamper depa kalut basah lencun pun tak pa. Ingatla wanita tak pernah ketepikan Bahagian, tapi Bahagian yg buaang wanita jauh2. Ada depa lantik wanita baru yg dok buat kerja. Hak wanita biarlah wanita yg buat, kalau tak tahu bertanya. kata pepatah Melayu, Malas berkayuh perahu hanyut, malu bertanya sesat jalan.

    ReplyDelete
  96. MPWK dgn Wanita UMNO Pdn Serai ni nak habak bagi samalah dengan 2x5=5x2.Waniat UMNO Pdng Serai yg bolot semua.Sepatutnya ada lagi NGO lain dalam tu.Masa buka posa mana ada NGO lain yg dijemput.100% guna untuk politik wanita UMNO padang serai.Salah guna kuasa duit kerejaan nampak nya.Tolong habak balik ada ke NGO lain hari tu.

    ReplyDelete
  97. Kenapa tak ada pulak Kebajikan Masyarakat kan ada Persatuan Ibu-ibu Tunggal pun ada, Cuma Org Kebajikan ni balik depa tak buka puasa di Masjid. Awat la penulis ni dengki sgt kat Wanita ni. Apa dia ni bukan golongan wanita tapi golongan lelaki atau ?????. Kebajikan pun mai bagi sumbangan , MPWK bagi sumabangan untuk org yg Tadarus, anak yatim. makan utk buka puasa upah kat AJK masjid pahala besar bila kata bagi org makan utk berbuka puasa ni., kemudian bagi sumbangan kat Masjid Labu Besar, . Kenapa org yg tulis ni sakit hati sgt kak Wanita. Apa kamu ni tak ada saudara yg bergelar wanita ke?
    NGO lain Kebajikan Masyarakat la. org kampung, wanita-wanita yg berdekatan pun ada. Nama pun Program Ihya Ramadhan untuk NGO bragana Islam sajakan kita buat benda baik bulan Ramadhan utuk cari keberkatan bukanya cacian mcm penulis ni yg batat sgt.dok kondem org. Apa Pemuda dan Puteri buat tak dak komen pun , nampak sgt hang ni berat dua tiga belah kaki buli wanita, kaki buat fitnah. Cuba hang mai bila dengar ada program kat masjid, rumah Allah sapa-sapa pun boleh mai , kita buka puasa sekali lihat apa yg MPWK dan wamita buat duduk dgn org masjid. Tapi masjid tak mau mai jauh sekali la kalau ada org buat majlis Tahlil atau baca Yasin tak mau join langsung. Org jenis apa hang ni. Kita ni sesama Islam satu bangsa apa la hang dok marah sgt kat Marlia tu. Dia bukannya ambik duit hang , minta tolong hang jauh sekali . Jamil Mat kata apa pun, dia faham sb dia dok kat situ sama cawangan dgn Marlia . Sudah-sudah la wahai saudara atau sudari oi. Jagalah tepi kain sayap-sayap lain sama. Apa Pemuda buat Jamuan Hari Raya hang pi ka. Mcm mana dgn budget RM 10.000 tu berbaloi ka, cukup ka dgn makan minum hang tak tak komen pun > Nampak sgt hang bersetongkol dgn benda2 yg tak elok. Mentang2 la hang ni org Pemuda .Puteri tak berani komen pun pasal depa. Pengecut sungguh la hang nidok buli wanita. Sedangkan Allah ciptakan wanita ni untuk menenami lelaki dan dilindungi oleh kaum Adam diciptakan pula dr bahagian rusuk Nabi Adam. Cukuplah buat fitnah ni. Selalu sgt ada PHD pun lama2 rosak jiwa ,akhlak dan mental sja. Sekian Mohon maaf ya kalau ada terkasar bicara

    ReplyDelete
  98. mpwk ini sebenarnya one women show saja.mana ada ngo terlibat.auta saja.sapa persatuan ibu tunggal tu.ngo lain sapa lagi.

    he he he he he he.

    ReplyDelete
  99. Nama pun Majlis Pembangunan WANITA dan Keluarga tentulah untuk wanita bukan utk lelaki. Tak faham bahasa sungguh la manusia ni. Tu la org suruh pi sekolah tak mau. asyik dok gila main ingat otak dia ni ,mereng kut sbb dok hisap gam. Dah terang dah NGO tu termasuk lah Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Persatuan Ibu Tunggal . Awat lah dia ni dok buat pekak badak . buta mata buta hati sekali. Cuba bersihkan minda dan hati sikit.
    Kalau org kata bodoh marah. Bodoh tak boleh nak di ajar, cerdik tak boleh nak dipakai bodoh cerdik jadinya tak ketahuan.

    ReplyDelete
  100. kesian kat hangpa noooo.kena jual selalu.sebab itu ibu tunggal ramai yg minta merata.JKM jabatan kerajaan laaaa.bukan ngo.kena jual lagiiiii.

    ReplyDelete
  101. BUkan duit sahrizat.Duit rakyat.Tak adil namanya.MPWK untuk semua olang pompuan.

    ReplyDelete
  102. Setelah aku baca semua komen di atas makin jelas kepada ku bahawa perangai orang umno memang huduh.Aku dapat rumuskan bahawa kebanyakan daripada komen tersebut adalah FITNAH,DENGKI,BERNIAT JAHAT DAN ORANG YG KECEWA. Antaranya bila soal projek dan duit umno.Sebagai pegawai kerajaan saya tahu mcm mana prosedur pemberian tander kerajaan dan sistem pengurusan wang. Bukan mudah seperti yg dituduh. Malah kami dipejabat kerajaan tidak akan membuat pembayaran jika gambar yang diberi tdk lengkap.Untuk makluman penabur fitnah akan dihukum nanti.JANGAN MUDAH PERCAYA DENGAN FITNAH.TIDAK ADA SATU PUN KOMEN YG BOLEH DIBANGGAKAN DAN MEMBINA.....,MELAYU DAN UMNO AKAN HANCUR KALAU KITA TERUS MENABUR FITNAH...

    ReplyDelete
  103. Teori dan arahan memang macam tu laaa.
    Yang persen awat tak habakkkkkk.

    kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  104. Sepatutnya dlm MPWK ini kenalah terdiri drp wanita komponen BN sama.Kemudian NGO kaum ibu India,Melayu,Cina dsbnya.Yang dok dengar Wanita UMNO saja.Yang lain makan kuah je.

    Habis macamana nak dapat sokongan rakyat dari pelbagai lapisan untuk BN menang.
    Cuba tengok balik matlamat dan tujuan penubuhan MPWK.

    Hangpa tak kesian kat Dato Najib ke dok pulun siang malam.

    ReplyDelete
  105. salam 1 Malysia.banyak sungguh komen dlm ni xdan nak tengok,hebat hebat belaka dan sememangnya mereka yg celek i.t hebat dan kita pu kenalah bagi tahniah pada pemimpin yg hebat.Ternyata Halim Hassan segak sebagai timbalan ketua bahgian d bawah pimpinan Datuk Bashah yg menjaga Padang Serai kalau ayat menjajah tu x betoilaj,kita dah merdeka,Bakri juga hebat mengutusi dan mengurusi majlis rumah terbuka Pdg serai baru2 ini dan memang Marlia juga hebat dgn pengurusan makanan dan persiapan seluruh majlis..alhamdulillah nampak sudah keceriaan UMNO pdg serai bila kesemuanya beramah mesra dan gelak ketawa jgnlah percaya sangat yg duk menulis tu kata ada sampai 4 team..karut tu semua,kita doakan sejahtera agar kita dapat menawan semula Merbau Pulas itu kerja Hakikat.ajk bahagian edy juga hebat menghiburkan tetamu dgn gaya yg tersendiri..syukur dan tahniah.Jgn lupa Lan bendahari juga bekerja mengurusi kewangan dgn baik dan duit raya dapat d hulur dgn sempurna,Tahniah Bendahari tp ketua penerangan dgn su x nampak depa buat apa.oppss...su pun best sporting juga sebab berduet dan menghiburkan,tahniah su..anda sporting dan ini juga ciri ciri pimpinan.keseluruhannya UMNO Padang Serai telah mendapat RoH nya semula..marilah kita bersatu dan mempastikan matlamat menghalalkan cara d buang dan Merhbau Pulas kita menangkan semula kerana kerusi ini dapat membantu memenangi kerajaan negeri.wasallam

    ReplyDelete
  106. Hamba setuju.Mana ada teAM dalam umno kita sume ahli umno dan umno team kita,soal hj ku dan beri besaq nak bergerak itu hak depa tp jgn sampai mengkhianati persiapan menuju pilihanraya dan depa punlayak tp yg aku taulah beri tu org kuat rman mud,apa dah jadi..maka bakri dan zubeb kena tgoklah kenapa jadi begini,apakah ayat zubeb yg dalam politik xda kawan d gunakan olih beri maka sudah pasti segala rahsia rahman ada pada hj ku skrg atau raman yg restu beri besaq ikut hj ku.aku pun pelek sebab zaman pimpinan umno dulu semangat setia kawan kuat tp skrg x jadi mcm tu.kalau bolih tikam depa tikam,dr blkg plak tu.wanita plak sememangnya sinonim dgn marlia,jgnlah ada yg duk lapaq ayaq nak gangu,kalau derma nak masuklah dulu dlm ajk wanita,memang derma tu pun ada auranya dan kuat kerja tp kenalah sabaq.aku pun suka juga hg jadi pemimpin wanita tp kenalah tgu sampai kak marlia pencen dulu.

    ReplyDelete
  107. eloklah satu lagi drama dan lakonan puak haprak politik padang serai.Beri Besaq dah dok bawa utusan Ku Rsihidi.Manakala Cot Gunting rambut pula tukang bawa beg Zuber pula.Katanya depa la ni dok berebut van buruk umno pdng serai.Pada hal van tu Zuber yg punya.Kerana nak cover jual bangunan UMNO kat Tmn Mahsuri.

    Zuber pun dah runsing kerana Hj Ku Rashidi pun pulun sakan.Beri Besaq kerja kuat.

    Masing-masing dok fokus DUN Merbau Pulas.

    Inilah smbang-sembang pada malam rumah Ediey ayam baru ini.Aku tukang dengar sahaja lah pasai makanan pun dah habis awai...........

    ReplyDelete
  108. CERITA MAKAN TAK CUKUP AKU PUN HERAN.DUIT PERUNTUKAN CUKUP.

    1.SEMASA MAJLIS BUKA POSA MASJID SG KOB MAKAN TAK CUKUP.
    2.TERBARU JAMUAN RAYA DI PEKAN PADANG SERAI PUN MAKAN TAK CUKUP.

    HAI DENGAR KATA PERUNTUKAN LUMAYAN JUGA DARI UMNO NEGERI.

    ITU LAH SEMBANG-SEMBANG RAKYAT....

    SUNGGUH KA

    ReplyDelete
  109. naga lilit dengan batu 8 dah konpom sokong ku rashdi.depa ni senang je.sapa hulok tebai dan lebih.
    syok juga jadi ketua cawangan noooooo.

    ReplyDelete
  110. Dengaq kata ketua wanita dapat kain satu lori dekat raya baru2 ni.kain tersebut tak bagi kat orang tapi dok simpan dalam kedai Yeh awang di Taman serai wangi.Katanya satu lori ..Betui ka....Dulu curi beras bersama Razak.Lani curi kain bersama Ketua wanita pulak...macam2 di Pdg Serai ni......

    ReplyDelete
  111. Dengag kata election ni nama rahman nak naik... info dr sumber yg blh dipercayai... betui ka...

    ReplyDelete
  112. Dalam politik TAK ADA KAWAN:

    itulah falsafah Zuber.dia mana peduli lagi pada sapa-sapa pun termasuk Dijuburi Raman.

    ReplyDelete
  113. he he he he

    Razak dgn Yeh jual beras.
    Raman ,Zuber ,Hj Roslan dgn Marlia jual bangunan UMNO di Tmn Mahsuri.

    ada lagi ke kaki jual kat Pdng Serai...

    ReplyDelete
  114. pasal jual beras ni tak tau la nak kata. Dengar kata pada masa la ni pun ada beras pulut dan beras hilang juga sampai 100 kampit lebih . Razak dan yeh Awang tak jadi AJK pun boleh hilang jugak. Heran Razak dan Yeh dok pi ambik ka kat pejabat UMNO. Pandai sungguh la org yg dok bawa mulut ni dia pun jual juga jual mulut. Pasal kain tu tak tau la dengar kata kain tu ada dah bai kat ketua wanita dan ajk utk 5 org . Bukan bagi kat org lelaki kot sbb tu depa dok bising. Marlia dah Yeh tu dok berniaga apa pasal nak jual kain pulak. Butik Marlia pun bukan jual kain yang murah2 dan Yeh pulak jual dan repair motor tak kan buka kedai jual kain lak kut. Pasal apa la dok buruk2kan pasal org lain saja. Ingat satu jari kita tunjuk kat org lagi 4 jari tunjuk kat kita. Apa mkita tak pernah buat salah ka. AJK Bahagian la yg dok jual mcm 2 tak kecoh pun. Raman dan Zuber jual rumah kedai kat Taman Mahsuri . dengar kata Zuber beli kereta Mercedes 320 plet no PGY 6262 ka. Banyak duit dia. sbb jual beras dan bangunan ka dan dpt banyak projek la tu. Ada penulis di atas kisah ka. Awat hang pun dapat sekali ka

    ReplyDelete
  115. pdg serai.....pdg serai...ketua pemuda pun dok geli nak jadi calon.....heboh dok cerita yg anas habaq kat dia yg dia calon dun merbau pulas....semua pakat-pakat geli

    ReplyDelete
  116. Nama-nama yg disebut oleh pelobi dan gurkha bakal calon dun merbau pulas:

    1.halim hassan
    2.marlia latif
    4.zuber
    4.bakri hashim
    5.ku rashidi
    6.asmadi talib
    7.asri ariffin

    setakat itulah nama yg sedang dilobi oleh durkha mereka dimerata tempat hari ini..Rezeki sapa lah agaknya kali ini.Meraka ini merupakan bakal calon yg sedang geli-geli dan jolok-jolok.

    ReplyDelete
  117. selamat petang.ingatkah selepas bermaafan pada aidil fitri ini dah sunyi cerita cerita politik semasa,namun jelas kawan kawan masih aktif bercerita.Pada sya soal calon semua penama di atas layak menjadi calon namun begitu d padang serai ini terlaluy banyak isu hingga membuatkan umno berpuak puak dan ini amat tidak sehat bagi kita berhadapan dengan pilihanraya,maka itu semua ahli umno harus bersatu apa bila satu nama d namakan sebagai calon,soal nak lobi siapa pun bolih,soal zubeb beli kereta 320 itu hal kecil sahaja sebab harga kereta itu kurang dari 100 ribu skrg ini tapi peyelengaaraannya amat mahal,jgn x terbayar udah ler..lgpun dia org meniaga xda masaalah dan kita bangga dgn kepesatan kemajuan bangsa skrg ini cuma jgn perjatuhkan bangsa sendiri.soal jual menjual ini cerita lama dan mereka2 itu hari ini semuannya dah jadi org meniaga..jgn mengata nanti kita yg kena..

    ReplyDelete
  118. Betul tu kata penulis di atas. Razak dah bisnes pemutihan pendatang asing, untung banyak tu, Marlia buka butik, Yeh awang buka kedai moto, kontrak dan bela lembu, Zubeb buat kontrak besar, KU rashidi buat kontrak kelas besar untung banyak , Halim Bas ada bas stesen minyak dan tanah rumah sewa banyak harta tu. Itu kerja dan bisness dia orang. Bukan pakai duit kita pun. Semua depa ni pakai kereta mewah apa heran. Kalau depa nak melobi pun apa kita kalut. Bukan depa yg penentu tapi Dato NAjib. Tak payah lah dok tuduh depa jual beras ka, kedai ka ,janji jangan jual orang sudah.

    ReplyDelete
  119. syabas pada penulis datas yg jelas mempunyai keterbukaan minda dan sememangnya pdg serai perlukan pemimpin perlapis yg berfikiran ikhlas.kawan kawan d atas semuanya peniaga samada kecil atau besaq x kisahlah tapi kita nak nasihatkan juga kpd yg buat kontrak agar beringat ingat sebab kontrak xda selalu dan pengembala lembu juga sebab untungnya x seberapa sebab permakanan dan penjagaan lembu agak mahal penyelengaraannya..motor pun org x beli selalu,servis skrg pun budak budak buat sendiri d rumah maka itu nasihat saya agar jaga kewangan sebab merancang perbelanjaan yg berhemah itu perlu dalam perniagaan dan carilah akauntan bertauliah utk menjaga akaun kita..pemutihan pun dah x untung sebab 35 rm je satu kepala kemudian prosesnya baru dapat tapi banyak mat yg xda permit dah lari

    ReplyDelete
  120. apa pun maruah umno padang serai terbusuk kerana:1.dijajah oleh umno negeri kerana perang saudara.
    2.isu jual banguan umno di taman mehsuri merupakan marauah melayu dan umno.satu-satunya bahagian yg jadi sengkek di malaysia.

    ini siapa punya angkara.salah siapa......

    ReplyDelete
  121. he he he he

    yang paling lece bila depa jual bangunan umno ditaman mahsuri.inilah kerja AJK UMNO Bahagian Padang Serai hari ini.

    sebab tu depa kena di perintah oleh orang lain.itulah kebanggaan ahli umno padang serai kini.

    AJK kereta besar.UMNO sewa kedai cina.

    tranformasi ......

    ReplyDelete
  122. Wow...terkejut berok di ladang kelapa sawit.AJK kereta besar.UMNO sewa kedai cina.Bangunan di Tmn Mahsuri dijual.

    ReplyDelete
  123. Biaq pi la apa depa nak kata,yg penting kita buat kerja.soal sapa jadi calon bukan kerja kita .allah punya kuasa.... Malam 24.9.11 ni mai kita pakat pi ramai2 kat hotel Pak Ku di Padang Serai. Dia buat jamuah hari raya secara besar2an. Mcm ni la pemimpin yg kita nak. Belum lagi pegang ketua bahagian kita dah nampak kemampuan dia. Aku yakin kalau kita angkat dia jg KB dia boleh buat 10 kali lebih baik dari Rahman......

    ReplyDelete
  124. buat jamuan raya besar-besaran pun tak berguna juga kalau pejabat UMNO sewa kedai cina......semua ini sapa punya angkara....

    ReplyDelete
  125. Yang amat membimbangkan bila buat jamuan tak mendapat keberkatan lagi kerana nak menunjok dan takbur pada Allah SWT.

    Punyai niat yang lain serta tak ikhlas.
    Bukan manusia yg makan tetapi syaitan.

    ReplyDelete
  126. Soal mendpt keberkatan atau tdk itu bukan kerja kita.Itu hak allah.Dia yg akan tentukan org ikhlas atau tdk. Yg nak buat jamuan ni pun bkn kehendak Pak ku,tapi atas permintaan Beri Besaq sbb Beri nak orang nampak kehebatan Pak Ku. Kita patut sokong usaha Beri ini kerana kita nak orang yg boleh bantu kita bila kita lantik jadi Ketua. Depa yang dok ada lani tak nampak pun lebih hebat dari Pak Ku. Halim Bas ,Zuber Kongkang mana ada kredibiliti mcm Pak Ku,kontraktor yg berjaya. Projek besaq, ada hotel,kereta besaq. Kita berbangga dengan pemimpin yg macam ni...Jangan sakit hati kat dia

    ReplyDelete
  127. Terima kasih sdr Beri Besaq kerana telah melondehkan segala rahsia Raman/Zuber segala agenda politik mereka selama ini.TQ

    ReplyDelete
  128. Terima kasih kpd semua yg hadir jamuan raya Pak Ku.Sungguh ramai....Kepada ajk Pemuda, konen, anuar,Fazil,Fauzi,halim Bas,Bakri Hashim diucapkan ribuan terima kasih kerana komitnen semua sehingga menjayakan majlis tersebut.

    ReplyDelete
  129. kesian kat Amran bukit Payong dan kawan2nya kerana dihalau mcm anjing oleh orang kuat Pak Ku dimajlis jamuan hari raya. Kalau tak mau bg org makan tak payah la buat jamuan....

    ReplyDelete
  130. Ya Allah kami pohon pada Mu agar jauhi mereka yang takbur dan riak ini drp menjadi pemimpin kami.Kami dah tak sanggup lagi mempunyai pemimpin yg riak,takbur,hidung tinggi,romeo,tak amanah, menjadi pemimpin kami.Amin

    ReplyDelete
  131. syukur para sahabat budiman dengan wujudnya banyak majlis jamuan hari raya yg pelbagai bentuk..kesemuanya dgn satu niat dan tujuan demi kepentingan politik mereka,kenapa harus bersengketa kesemua pemimpin d pdg serai mempunyai kemampuan yg tersendiri.kenapa bila edy ayam buat majlis yg begitu besar dgn bantuan pemimpim mic dan india xdak sapa pun yg pukoi atau kata kat dia sebab mereka lihat kemampuan edy x lebih sebagai ajk bhg saja namun tugasan allah swt jgn d perlekehkan..kenapa hj ku buat majlis ramai yg mengata sebab dia panggil rtm dan osman aziz org kuat dia sebab dato osman pemimpin yg memerlukan bantuan kewangan dr org sebab itu dia ikut hj ku harap harap hj ku bolih uloq..sapa kata hj ku banyak duit..program raya dia byk sponsor dr sub kontraktor cina dan pembekal dan dia kata nak jadi ketua bahagian utk kepentingan meniaga dia bukan utk menjaga rakyat dan 60 ribu pengundi pdg serai,apa kurannya zubeb kontraktor dan usahawan maju juga cuma kurang hensem lah dr hj ku tp beliau telah mampu menunjukkan tugasan pentadbirannya..bekerja keras dan taat pada pemimpin,dulu pun dia mcm hj ku juga..ada duit dan membantu datuk hadzir tp bila datuk dah jadi YB,zubeb kena tinggai sampai bengkrap..inbilah dia pimpinan yg ada d pdg serai,sama shj tp pandangan kami kedua duia mereka x layak jadi calon merbau pulas sebab hj ku dr perlis dan zubeb dr baling..yang nampak bolih d ketengahkan ialah bakri anak bg sena,mansor keladi,halim bas,kalau ketiga tiga ini x bolih kita serah pada datuk bashah dan ts mahyuddin putuskan

    ReplyDelete
  132. padang serai bergaduh lagi,timbalan x d maklumkan berkenaan dgn program d bt 6,apa nak jadi ni..tapi xpalah sebab timbalan xdak kredibility pun..syok sendiri jer..biaq depa kepak dia pertandingan akan datang..x layak langsung

    ReplyDelete
  133. nak habak kat hangpa semua.Selagi puak haprak dok perintah umno padang serai selama itulah jadi porak peranda dan hancok.Rakyat makin susah dan miskin Pemimpin UMNO Padang Serai makin tukar kereta besak dan bergaya serta hidup mewah.Pemimpin UMNO Padang Serai makan isi rakyat minum kuah.Rakyat diperkudakan sahaja.

    ReplyDelete
  134. Dengaq kata Dato' Shahrizat jalil nak mai Padang Serai pada 1.10.11 nanti.Baguih la Marlia kerana boleh bawak mai shahrizat,tapi dengaq kata bahagian tak tau apa pun. Awat jadi macam tu,sepatutnya sebagai Exco wanita hang kena la tunjuk tauladan yg baik utk menyatukan umno pdg serai,tapi sebaliknya hang bagi hancuq.Macam mana nak menang mcm ni..... apa salahnya bincang dalam Ajk bahagian...... jangan la takut pada bayang2...

    ReplyDelete
  135. Pimpinan bahagian padang serai pun haprak.
    Pimpinan pemuda padang serai haprak/romeo.
    Pimpinan wanita padang serai pun haprak.
    Pimpinan puteri padang serai gedik lebih.


    Inilah puncanya UMNO Padang Serai hancok.
    Bangunan UMNO pun depa gamak jual kat taman mahsuri.

    ReplyDelete
  136. Yang jual bangunan Padang Serai tu depa kata Dato Det dgn Hj Zuki.Pasai pa dok marah kat depa.Ajk umno bahagian yg lani tak terlibat dgn penjualan bangunan umno tu.
    Yang diTaman Mahsuri Timbalan dan bendahari yg jual setelah mendpt persetujuan Ajk bahagian termasuk Marlia,Asri,Bibah dll. Sbb tempat bangunan tu tak sesuai utk pejabat umno.Yg sesuai dikawasan tu hanya bela burung walit.Duit jual bangunan tu pu dok ada dlm bank.Depa kata,Tak payahla dok timbui isu bangunan tu pasai itu isu lapok. Duit dlm bank pun ratus ribu. Nak bising pasai pa.Tak dak isu lain ka.......Kalau tak puas hati dgn ajk yg dok ada lani pun tunggula pemilihan tahun depan tak lama dah.Lani kita pakat buat kerja utk menang PRU 13 .Tugas kita lani kena bg BN menang.Masalah dalaman parti kita kiv sat......

    ReplyDelete
  137. Mai kita pakat ramai ramai report SPRM tentang isu penjualan banguanan UMNO kat taman mahsuri.Sah ke tak sah depa jual.

    Depa ini kalau jaga negeri Kedah pun depa jual negeri sama.he he he he

    ReplyDelete
  138. Setahu aku yg jual kat tmn mahsuri ini raman dgn juber......sungguh ka.

    ReplyDelete
  139. Aku setuju sgt kita repot kat SPRM pasai jual bangunan UMNO tu. Biaq kita tengok sapa yg cakap betui.Kita nak tengok Dato' Det,Hj Zuki,Halim Bas, atau betuika Rahman n Zuber yg Jual.Ataupun kalau hangpa ikhlas nak tau jom kita p cek kat pejabat umno atau jumpa hj Roslan.
    Aku meluat baca blog ni bukan pasai aku sokong bhg,tp meluat kalau mentaliti org umno mcm ni.Dah 3 thn isu bgn umno ni x habis lg.Yg aku meluat pasai tuduh org tak dak fakta.Hangpa ingat kami boleh dipengaruhi dgn isu bgnan ini ka.Zaman dato'Det dulu awat hangpa tak tembak pun dia jual bgnan.BERUBAHLAH KALAU MAU UMNO DIHORMATI........

    ReplyDelete
  140. eloklah umno bahagian buat satu majlis dailog terbuka panggil semua ajk bahagian ,tok det,hj zuki,raman zuber dailog pasai isu penjualan banguanan taman mahsuri yg dua unit tu.

    disitu kita tau sapa benar.buat lah cepat sikit.panggil semua ketua cawangan bersama.
    3 tahun sewa kedai cina .

    ReplyDelete
  141. Aku pelek sungguh dgn Beri Besaq ni.Waktu kerja dgn Rahman dulu,semua org tak baik,Rahman saja yg betui.Macam2 dia kt kat Pak Ku,Dato' Det,halim Muhamad,marlia,Yeh Awang dan banyak lagi.Pada masa tu,bagi dia rahman lah yang terbaik,syumul.
    Lani dia mkn gaji dgn Pak Ku.Pak Kulah yg paling baik bagi dia.Tak dak yg tak elok pd Pak Ku,kecuali baik belaka.Lani dia kata Zuber x bagus,Cikgu Madi x bagus,Cot x bagus,Bakri,waty,midah semua x bagus.Yg bagus lani Marlia,Yeh awang,dato' Det,Halim Bas.
    INILAH DIA MANUSIA YG BERNAMA BERI BESAQ,PELACUR POLITIK....
    Mcm2 fitnah dibuat Beri Besaq.Bagi dia dosa fitnah x ada. Bila berjumpa kawan2 di kedai kopi Tmn Ria dia akan mula buat fitnah.Cg Zuber control projek,rentap van dia nak buat niaga.Bagi dia pemimpin Pdg Serai x layak jd calun.Cg Zuber ni manusia yg tak berhati perut.Bakri ada skandal dgn bini orang.Bakri bawa lari bini Ketua Penerangan Pemuda Kubang Pasu.Bagi sewa rumah kat kawasan Sg Bakap.Marlia ada skandal dgn banyak org lelaki.Gambaq pun ada.Cikgu Madi ada skandal dgn PU3.gambaq pun ada.Pak Ku bersih.Tak dak Skandal.Calun yg paling layak di Merbau Pulas adalah Pak Ku.kata Beri Besaq.
    KAMI PEKIDA DAN 30 NAK BG TAU KAT BERI BESAQ,JGN ANGGAP KAMI AKAN IKUT SEMUA CKP DIA.KAMI HORMATI DIA SEBAGAI ABG,TP KAMI TAK AKAN IKUT DIA DLM POLITIK.KAMI X AKAN TERIMA PAK KU YG PANGGIL ORG MAI KAT HOTEL DIA DAN PEJATUH RAHMAN.............

    ReplyDelete
  142. kenali la siapakah yg sebenanrnya si kitol dalam bhg pdg serai....dia ialah....romeo,kaki balun bini orang,put3 dah banyak skandal lain..tanya halim bas..dia tau..ooppps kaki judi juga....siap gambar lagi....ini lah pemimpin yang geli nak jadi calon merbau pulas..kawan anas kut?baca boleh tapi jgn percaya...gossip je

    ReplyDelete
  143. Tuduhan terhadap Bakri ini amat berat.Kalau tak ada bukti jangan fitnah orang.

    ReplyDelete
  144. Aku pernah nampak bakri bawa perempuan tu dipejabat umno pdg serai.Perempuan tu tunggu dlm kereta dan bakri naik atas pejabat.Aku juga pernah jumpa perempuan tu bersama bakri di PRK Merlimau melaka...... Kami dlm pemuda sdh tau siapa perempuan itu....gambaq pun ada....

    ReplyDelete
  145. Ini semua bermotif politik terhadap bakri.Boleh jadi anak perempuan dia.menjelang pilihanraya ada-ada saja fitnah.Awat depa yang lain tu bagus kah yg gamak fitnah hamba Allah ini.UMNO Padang serai cukup teroklah.meluat aku.

    ReplyDelete
  146. Ini semua bermotif politik terhadap bakri.Boleh jadi anak perempuan dia.menjelang pilihanraya ada-ada saja fitnah.Awat depa yang lain tu bagus kah yg gamak fitnah hamba Allah ini.UMNO Padang serai cukup teroklah.meluat aku.

    ReplyDelete
  147. kesian org pendek akal ni..punya desperate nak jadi calon,sapa sj yg menonjol,baik MARLIA,HALIM,BAKRI,ASMADI semua akan dicantas.rekacipta apa sj fitnah/cerita janji memenuhi hasrat hati.Oh,tak lupa jugak ZUBIB,kerap pi kl melobi sampai kereta rosak,selalu di cium tangan muhyidin.Tu yg dia beli kereta baru..takdak sapa pulak ka yg teringin tanya dia,peruntukan 500ribu 1Malaysia Development yg setiap bahagian dapat masuk poket sapa.....

    ReplyDelete
  148. Zuber memang dah out pun.
    Marlia pun out juga ...
    Halim pun out tak ada vision mandom.
    Asmadi pun out.... romeo

    ReplyDelete
  149. Zuber memang dah out pun.
    Marlia pun out juga ...
    Halim pun out tak ada vision mandom.
    Asmadi pun out.... romeo

    ReplyDelete
  150. Marlia dia kata tak mahu jadi YB.Dia nak jadi EXCO Wanita UMNO Msia sahaja.
    Mulut dia la kata macam tu.Dalam hati tak tahu lah pulak.

    he he he he he he he

    ReplyDelete
  151. YAB Dato’ Seri Najib,
    Pemerhatian kelangsungan politik BN di Parlimen Padang Serai, memperlihatkan faktor calon adalah penentu survival BN. Pada masa sekarang, gandingan kerja UMNO dengan MIC cukup mesra hingga ke akar umbi. Gerak kerja mereka kemas bagaikan satu keluarga, saling berhubungan dan bersungguh-sungguh akan dapat menawan kembali kerusi Merbau Pulas dan Lunas. Kedua-dua agensi ini berkepentingan menjaga kerusi mereka agar tidak terlepas.
    Dengan cita-cita dan semangat hanya di kalangan mereka sahajalah yang akan menjadi calon. Andainya calon PRU13 nanti bukan di kalangan mereka…bayangkanlah senario-senario berikut.
    1. DUN Lunas, setelah teruk berhempas pulas meredah lorong dan kampung mencari pengaruh dan pengundi, berlawan hujah di medan masyarakat, menunai apa saja permintaan dan segala ketidakpuasan hati akar umbi. Hanya demi perjuangan parti BN membela rakyat dan digendong bersama cita-cita menjadi calon dan untuk berkhidmat di rumah sendiri. Apabila diumum nanti calon yang bukan dari kalangan-kalangan orang tempatan.. maka hancur dan punah segala pelaburan jasa, tenaga dan kudrat yang dilimpahkan sebelum ini bagai lilin dicucuh api. Sentimen calon luar, siapa mereka hendak berkhidmat di laman mereka. Konflik anak emaskan orang luar terpancar. Wal hasil balik asal…keputusan sama seperti 2008. Bukti faktor calon, pada PRU2004 S. Ganeson menang, krisis orang luar, tak biasa dengan orang tempatan, tidak ramai yang menghormati beliau, jarang dijemput dalam majlis-majlis kemasyarakatan kecil-kecil. Tanya akar umbi..tahulah.
    2.DUN Merbau Pulas, semenjak selesai pemilihan UMNO 2008 bersusun-susun program di atur oleh Ketua UMNO Bahagian yang baru. Sebagai penyambung amanah perjuangan, tidak lain dan bukan adalah tradisi BN membela rakyat dan mengambil hati rakyat. Tidak mengira ribut, banjir, hujan dan kemarau, semua di redah. Menebus dan memulih persepsi masyarakat, UMNO parti elit atau hanya bantu kroni sahaja. Habis di robek wang agensi kerajaan dan wang saku, demi PRU13. Gabungan jentera baru dan sokongan kakitangan MIC, berjaya menyatukan gerak kerja bagai satu famili. Terhasil dengan kutipan pengundi baru teramai di Kedah. Malang gerimis di tengah hari, namun jentera-jentera BN ini masih teguh (bukan ampu) meneruskan tradisi yang di dendang sejak awal lagi. Bila kapal tiada nakhoda, bagai pertandingan siapa yang lebih jaguh membela rakyat. Bersusun-susun pula program tidak terancang berlaku, ada berjemput, ada tersembunyi, ada kerelaan hati, bersaing siapa lebih ramai atau program siapa lebih besar serta siapa orang besar-besar hadir. Rosak jentera parti sediaada dek kerana lu orang sapa dan pi buat apa? Rosak dokongan ketua-ketua cawangan berbelah bahagi sokongan kepada pejaguh-pejaguh UMNO. Pejaguh-pejaguh ini muncul setelah tiada nakhoda. Apakah mereka tak boleh buat kerja sebelum ini atau memang tidak mahu bersama dengan gandingan jentera baru UMNO. Ikut peredaran dan tradisi la, hormati keputusan perwakilan dan suara ketua-ketua cawangan.
    3. Parlimen P017 Padang Serai, amat malang jentera BN. Kuota MCA terpateri, namun bagai ada dan tiada. Hilang jentera MCA entah ke mana, semenjak 2008 yang ada hanya Ketuanya dengan Cemeraman atau tidak dengan PAnya. Pi la tang mana, hujan, ribut, banjir, kahwin dan jamuan Gong Xi Fa Cai. No wonder, Presiden MCA declare tidak menuntut kerusi kabinet andai kerusi-kerusi mereka kalah banyak. Faham2 la. Personaliti pemimpin macam mana, turun tengok orang sakit di kampung pun dok speking rojak. Rosak imej BN yang mesra rakyat, tertarik budi pekerti pemimpinnya serta baik.

    YAB Dato’ Seri….pilihlah calon tempatan agar mudah melakar seni, pilihlah calon yang tiada musuh agar negara tak di bolosi, tukarlah kuota calon agar mudah membina kota.

    ReplyDelete
  152. Anon 12.57 AM Okt.6.2011.

    Sekali baca macam Laporan JASA.

    Dua kali baca macam Laporan KEMAS.

    ReplyDelete
  153. laporan syok sendiri....geli nak jadi calon juga tu....yab pm bacaka blog ni..ada masa ka?pg serai memerlukan pemimpin yg baru bersih dari sebarang skandal..yg dok ada la ni semuanya pengampu,penuh skandal jgn ingat rakyat pdg serai bodoh dan buta..zaman dah berubah,umno bhgn saja yg belum berubah dok berebut nak jadi calon pakat dok londeh cerita dalam kain de[pan belakang habis sapu,yg untung sapa dia?pemimpin umno bahagian pdg serai termasuk pemuda dan wanita serta puteri berkokok aja kuat tapi ekor penuh taik.ayuh sekalian ahli umno kuat kan tekad tumbangkan pimpinan bahagian lantik yg pemimpin yg baru yang bersih dan tidak munafik,tukar sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  154. Sri Mas Kilang LamaOctober 7, 2011 at 11:03 AM

    Rumusannya beginilah.Sebut sahaja UMNO Padang Serai termasuk Wanita,Pemuda,Puteri orang ramai naik rasa meloya yang amat sangat.Kadang-kadang rasa nak termuntah.
    Eloklah tukarkan semua pemimpin yang ada kalau nak dihormati orang ramai.
    Terima kasih,

    ReplyDelete
  155. sokong 100 % kalau bn nak menag di pdg serai tukar semua barisan kepimpinan umno.UMNO pdg serai selama ini syok sendiri,org yg berpelajaran nak aktif dlm bhg ditolak mentah mentah,ajk yg ada semuanya yes man pencacai yg langsung tak pikir soal survival umno asyik fikir nak kenyangkan perut saja.TUKAR TUKAR TUKAR NOW OR NEVER.Hidup UMNO MAMPUIH LA AJK DAN PIMPINAN BHG PDG SERAI KOKOK BERDERAI DERAI EKOR PENUH TAIK!PTUIH!

    ReplyDelete
  156. Budget pun macam haramjadah ja...teruk la umno bhg pdg serai,Nak tanya ketua pemuda,cg madi,cikgu dpt apa dlm budget?mcmana nak jadi calon,nak jadi ketua bahagian?

    ReplyDelete
  157. Haramjadah apa pula.Ok lah tu budget Dato Najib yang amat bagus.Semua rakyat dapat.Tahniah Dato Najib.Cuma yg tak bagus dan haprak puak umno bhg padang serai.Gantikan dgn yg bersih dan amanah serta akhlak baik.itu saja.

    ReplyDelete
  158. TUKAR,TUKAR, TUKAR…semua pemimpin UMNO. Mudah melafaz kata…..? Tuan punya diri tak bagi apa-apa idea atau formula pun macam mana nak jadikan UMNO Padang Serai hebat. Yang jelas hebat..SIKAP MENYALAHKAN ORANG. Nada suara orang UMNO juga yang kecewa dan frust gila tak dapat jawatan dalam pemilihan lalu. Bro…lu macam kera dapat bunga la. Tak bersyukur jasa dan nikmat menjadi ahli UMNO. Merentas masa, meredah belantara, mengukir kata , menerjah merdeka.
    Lu tengok gua punya pemimpim parti TAHALUF SIASI… fu yoooo!!!! Depa ni TAK HEBAT tetapi akar umbi HEBAT. Bukan macam lu bro….PEMIMPIN UMNO hebat….tetapi….akar umbi (penyokong) TAK HEBAT. Lu check senario wa punya….
    1. BOSS No. 1 – Jawatan PEJUANG ISLAM BESAR, tak buat kerja pun…duit tak dak. Imej mesti alim, fatwa ikut sedap mulut saja, mudah kafirkan orang islam, jihad kalau menentang orang bukan parti beliau, orang islam pada parti, kalau tak jadi ahli..tak islam,(tak tau bila nak taubat..) .
    2. BOSS No. 2 – Jawatan KETUA PELINGKUP, cakap mesti auta besar, akhlak dan moral tak pernah dipuji, pau orang luar cukup tinggi (mahu cari makan maa), apa kira depan belakang semua boleh (tak tau bila mau…stop POWER lebih) dan banyak,banyak..lagi
    3. BOSS No. 3- Jawatan PRESIDEN OKU, apa pun tak boleh, cuma tinggal nikmat mulut saja…MAKAN dan CAKAP.
    Bro…itu baru sikit je… tapi wa dan orang-orang bawah tak pernah bising-bising MAHU TUKAR, TUKAR, TUKAR dia orang. Kita orang semua sokong. Kita orang cakap WORLD punya ayat…semua orang gerenti sokong. Boss No.1, kita orang cop “PEMIMPIN ITU WARISATULLANBIA”..bro lu faham ke? Boss No. 2, kita orang cakap “ANUGERAH TUHAN”..fu yooo cukup HEBAT oooo… Boss No. 3, kita cakap… cakap…cakap……..”CAKAP TAK SERUPA BIKIN”..ha..ha…ha….

    Leceh…la lu bro…..Lu orang bro yang tak HEBAT. Lu cakap macam LU HEBAT….kah..kah...kah…..TUKAR..TUKAR>>>>TUKAL..PUGAL<>>GUSARRRR…

    ReplyDelete
  159. alo bro,gua tau lu bukan org sebelah sana lu pun sama parti dgn gua cakap banyak pun tak guna.gua tanya lu bro,nak menang pru 13 tak?mana lebih penting,parti wadah perjuangan atau pemimpin?jgn rasa diri sendiri je yg hebat bro tapi ekor penuh taik!

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.