Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, March 26, 2009

Kaitan Murshidah Dengan Bekas ADUN Bukit Selambau YB Arumugam.

Semua orang tahu kes perletakan jawatan bekas ADUN Bukit Selambau, V Arumugam bukan?

Tetapi tidak ramai yang tahu mengapa beliau meletakkan jawatannya.

Pemimpin-pemimpin pembangkang menyebarkan dakwaan beliau diugut dan akan diculik oleh kerajaan. Ada juga dakwaan beliau ditawarkan RM 5 juta untuk melompat parti. Jadi pelbagai andaian disebarkan.Sebenarnya yang mengetahui rahsia sebenar ialah penduduk Bukit Selambau.

Mereka sendiri yang menghantar memorandum kepada Sultan Kedah untuk mendakwa Arumugam terlibat di dalam satu skandal iaitu bersekedudukan dengan seorang wanita sehingga mendapat anak.

Berikutan dengan aduan oleh pihak-pihak tertentu atas kredibiliti beliau yang tidak wajar dijadikan contoh sebagai pemimpin masyarakat kerana mempunyai "isteri tidak sah" atau perempuan simpanan, maka beliau telah meletakkan jawatannya dan mengosongkan kerusi ADUN Bukit Selambau.

Khabarnya kini, beliau sedang berada di India untuk berehat dan melapangkan fikiran.Apapun, walaupun terurai sudah misteri atas perletakan jawatan Arumugam ini namun apa pula kaitannya dengan Murshidah?

Tentu pembaca tertanya-tanya bukan.Penulis mendapat berita bahawa Murshidah ini sebenarnya tinggal serumah dengan "isteri tidak sah"Arumugam itu. Mengejutkan bukan?

Tetapi tidak mengapalah, kerana kita ini masyarakat majmuk, tidak ada salahnya kita mahu berkongsi rumah dengan sesiapapun asalkan sebagai seorang Islam kita menjaga syariat.
Itu pendapat umum sahajalah, tetapi jika diperhalusi amatlah pelik juga. Mungkin penulis seorang yang tidak liberal?

Oh, kalau cakap pasal LIBERAL, itu ideologi yahudi, jadi kita sepatutnya tidak boleh berfikiran liberal. Apapun, kita tinggalkan persoalan liberal ini, lebih menarik kita cerita tentang Murshidah, betulkan?

Penulis cuba risik-risik dan dapatlah juga penulis tahu, alamat rumah tersebut. Janganlah pula ada yang pergi serbu rumah tersebut lepas ini, janji tau.

Alamatnya : No. 3002, Lorong Kenari Merah 1, Taman PKNK, Jalan Tun Razak, 05200 Alor Setar.

Murshidah dan "isteri tidak sah" Arumugam tinggal bersama di rumah ini. Ini bermakna Ismadi Pegawai Khas MB Kedah dan Arumugam menyewa rumah yang sama untuk isteri mereka.

Jika begitu, penulis pun hairan sekali.

Jika Ismadi mengetahui hal ini, masakan MB Kedah sendiri tidak tahu perihal Arumugam dan "isteri tidak sah"nya. Tapi, tak mengapalah, penulis faham.

Orang bukan Islam tidak ada mahkamah syariah jadi tidak ada kesalahan dari segi undang-undang untuk MB Kedah mendakwa Arumugam.

Penulis sekarang cuba belajar memahami bagaimana corak pemikiran liberal yang di dukungi oleh pemimpin de facto PR, Bro Anwar. Mungkin begitu jugalah yang sedang cuba difahami oleh MB Kedah, Ismadi dan Murshidah.

Tapi ingat, seperti penulis kata di atas tadi, liberal itu ideologi yahudi. Jangan sesekali kita mendukung fahaman ini, ingat tu...

Apapun, itulah yang dapat penulis sampaikan, dan kaitan Murshidah tidaklah secara langsung dengan bekas ADUN Arumugam tersebut, tetapi Murshidah adalah rakan serumah kepada "isteri tidak sah" Arumugam.

Begitulah kesimpulannya.

Tepuk dada tanya iman masing-masing.
Dipetik dari : murshidahmustafa.blogspot.com
Print Friendly and PDF

2 comments:

  1. Syabas!!!!Habis Hang bongkar.Aku pula bongkar satu persatu.Biaq ust2 yang merasa depa ni ulama tau siapa sebenar.Ustaz atau ulaq ayaq saja taraf depa.

    Yang dok bijak bohong tu kita bongkar biaq terlondeh nampak teloq!

    ReplyDelete
  2. Tu belum masuk Isu.Guna wang kerajaan biaya hospital lagi...dan belambak lagi ...kisah2 Haram jadah yang akan kita susuli.

    Kita tak minta depa nafi...tapi rakyat pikiaq sendiri.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.