Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Thursday, April 14, 2011

UMNO Kedah Bakal Terpalit Sejarah Hitam.......?

Telah sekian lama aku tak melepaskan bahan-bahan di dalam blok aku ni. Sepi tidak bermakna mata telinga aku turut menyepi tetapi aku masih lagi memerhati perkembangan arus politik di Malaysia apatah lagi politik Kedah terutamanya perkembangan UMNO Kedah itu sendiri.

Secara peribadi aku apa yang aku dapat gambarkan, harapan untuk BN untuk mengambil semula Kedah amat tipis sekali. Atas kertas sesiapa pun boleh lakarkan akan kemenangan memihak pada BN, tetapi realitinya TURUN PADANG....... BARU TAHU LANGIT TINGGI ATAU RENDAH....... Rata-rata hampir kesemua Bahagian UMNO Kedah berselerak. Rasa loya aku nak ceritakan tentang permasalahan yang berlaku, tetapi apa boleh buat....... sekurang-kurangnya ada tindakan perlu diberi perhatian.

Terkejut bila aku sempat menjengah beberapa Bahagian UMNO Kedah dan desas desus kedengaran "UMNO KEDAH BAKAL TERPALIT SEJARAH HITAM". Gali punya gali aku dapat menerjah Bahagian yang dimaksudkan itu, tidak lain dan tidak bukan....... Dato' Paduka Ahmad Bashah boleh tolong jawab.......

UMNO Bahagian ni cukup terkenal dengan melakarkan sejarah mereka tersendiri dari dahulu, kini dan mungkin selama-lamanya. Adakah mereka ini kumpulan keras kepala....... cemburu buta....... busuk hati atau pun pihak Pimpinan Negeri mahupun Pusat tidak memperdulikan suara akar umbi.......? Yang pastinya Dato' Paduka Ahmad Bashah selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah gagal menangani permasalahan yang telah timbul.

Makluman kepada Dato' Paduka Ahmad Bashah.......

Apa yang ingin aku perkatakan di sini adalah atas dasar maklumat yang aku dapat dari akar umbi.  Dan aku percaya mereka-mereka ini sanggup melakukan apa sahaja kepada PRU13 kelak samada milik BN, PR ataupun KITA. Ketika aku membuat terjahan, rata-rata akar umbi menolak Ketua Bahagian yang ada semata-mata sikap ego, bodoh sombong, angkut, tunjuk pandai dan tidak hormat pada ahli. Suara beliau  adalah suara keramat dari PM dan Dato' Paduka; itulah kerap kali beliau menjaja.

Bagi aku, mamat ni mungkin ada "pro" dan "cont". Sifat manusia terutamanya MELAYU biasa la....... PHDnya terlalu tebal sekali dan kita tidak akan dapat lari dari hakikat itu. Cuma yang aku hairannya kenapa kerana seorang mamat ni, tiada siapa mampu ataupun berani sentuh, sedangkan akar umbi menolak beliau.......?

Dari apa yang aku amati, sekiranya masalah-masalah yang berlaku di Bahagian ini tidak dapat diselesaikan dengan segera, nescaya satu kejutan akan berlaku pada mesyuarat Bahagian bulan 6 ini  yang aku pasti akan mengaibkan UMNO Kedah di hadapan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah merangkap bakal MB Kedah itupun kalau Dato' Paduka Ahmad Bashah menang PRU13 nanti dan wakil-wakil Majlis Tertinggi.

Berlakunya beberapa kejutan yang telah dirancangkan ini maka UMNO KEDAH AKAN TERPALIT SEJARAH HITAM dan dalam masa yang sama maka RUNTUHLAH UMNO BAHAGIAN ITU.

Aku difahamkan bahawa PAS dan PKR sedang menghitung hari bersiap sedia bagi mereka meletup dan merayakan kejatuhan UMNO Bahagian dot..dot..dot....... Unit media dan risik mereka sentiasa memantau dan mereka menjanjikan tayangan LIVE melalui webpage, blog dan youtube.

Ingat Dato' Paduka....... 11/06/2011 sekiranya tiada tindakan drastik diambil, tarikh itu bakal  memberi impak yang amat besar kepada UMNO Kedah. Seandainya Dato' Paduka masih sangsi....... kita tunggu dan lihat. Aku sekadar ingin mengkhabarkan apa yang aku terjah, bukannya mahu mengugut tetapi atas dasar sayangnya pada UMNO.

Print Friendly and PDF

28 comments:

  1. Sahabat ku ; cerita UMNO di Kedah serupa sahaja. 5x2=5x2 . Ramai orang dah tahu bahagian-bahagian yang kucar kacir.Dalam UMNO ada Ketua,Timbalan Naid sampai AJK.Termasuk Wanita.Pemuda dan PU#.Kemudian dibawah cawangan pula.Punca segalanya ialah salah urus dan salah tadbir Ketua Bahagian.Tak patut 100% salah Dato Bashah selaku Pengerusi Perhubungan.Ada ketua bahagian yang manis didepan yes ok.Tapi tak boleh diharap tikam belakang.Apa pun Dato Bashah kena tegas juga dengan kaki pelingkup UMNO di bahagian ini.Terus terang lah bahawa UMNO di Kedah sedang dihampiri kemusnahan kerana adanya ketua bahagaian yang nampak hebat diluar tetapi umpama kereta kebal dalam funfair sahaja.Yang salah ialah kepimpinan UMNO iaitu Ketua yang hari itu terhegeh-hegeh tawar diri.tawar duit ringgit untuk jadi ketua.Kemudian apa jadi hari ini.Yang diketahui kepung menteri sana sini lobi projek.Yang UMNO berselerak.Kenapa dulu UMNO Kedah steady sahaja walaupun ada bergolak dan berkocak.Sebab pimpinan dulu mempunyai nilai hati yang terbuka.Tak macam kini jadi Ketua Bahagian pun dah ego,somobong,besar kepala lagak mewah,.Jaga kroni sahaja.Habis bolehkah menang PRU 13 nanti.Jawap lah sendiri...ingat pemgundi tinggal dalam hutan dan atas pokok lagi ke.

    ReplyDelete
  2. Dato' Ahmad Bashah hanya seorang ADUN tidak mempunyai kekuatan di Bhg ataupun di cawangan, tidak punya pengaruh kuat di kalangan Ketua Bhg yang rata-rata mempunyai akademik yang lebih baik darinya. Dato' Ahmad Bashah seperti keseorangan, tidak mempunyai support group, Dato' juga di lihat tidak tegas, tidak berani bertindak untuk memulihkan kekuatan serta perpaduan dalam UMNO Kedah kerana, pengaruh mantan MB Det Khalid masih menguasai UMNO Kedah khasnya di kalangan Ketua-Ketua Bhg. Mungkin juga satu kesilapan di buat oleh UMNO Pusat dengan melantik Dato' Ahmad Basgag sebagai Pengerusi BPUNK....UMNO kedah sejak PRU ke-12 hingga kini masih lgi d hinggapi PHD dari kalangan yang pro mantan MB Det Khalid yang masih kemaruk nak jadi ketua....memang tidak dinafikan...Ketua-Ketua Bhg tidak memberikan tumpuan kepada politik ataupun pilihanraya...tumpuan mereka hanya kepada bagaimana nak kaya...bagaimana nak dapatkan projek...bagaimana nak jahanankan UMNO...bagaimana nak bagi kawan dalam UMNO mampus....kita tengok apa yang bahagaian buat untuk menghadapi PRU ke-13.....la ni depa dok segheniang sesama sendiri.....Takkan Tok Basaha kena letak jawatan kot dan lantik orang lain sebagai pengerusi baru.....bukan setakat ahli UMNO sahaja yang meluat kat UMNO...pengundi dan rakyat kedah dah meluat dengan UMNO kerana sikap kepimpinan dan pemimpin UMNO di semua peringkat yang tersangat ego...bodoh, bangang tak sedar diri.....kalau macam ni punya dok ada....maas depan UMNO......gelap...jalan mati di hadapan....awassssssssss

    ReplyDelete
  3. Antara bahagaian yang amat teruk ialah Kuala kedah,Padang Serai.Sungai Petani dan Pokok Sena.Cerita depa panjang.

    ReplyDelete
  4. Ya betoi. 16/6/2011 adalah tarikh keramat UMNO menang 36-0 DUN dan 15-0 Parlimen di Kedah.

    ReplyDelete
  5. Sungguhka... hidup lagi hang nooo... Ingat ka dah ghuyup dik tsunami di Jepun. Hang biaq betoi dgn apa yg hang tulis ni... Aku takut sat gi geng UMNO Kedah dok otek hang pulak. Tapi tak pa... aku jugak teringin nak join hang sama... Alang2 selok pekasam...mana boleh aku biaq hang sorang...

    Beginilah wahai pembaca setia Sungguhka... elok ka tak elok ka dan kepada UMNO totok tu, terimalah hakikat bahawasanya UMNO Kedah kini berada ditahap yg amat kritikal sekali. Aku rasa kalau lagu ni punya tempo, 15 percent pun UMNO Kedah tak mampu berpakat dlm BN utk menang dlm PRU13 nanti. Huru hara dah Bhg.

    Aku tak mau salahkan sapa2 dlm hal ni. Cuma aku minta PBUNK duduk sidang betoi2 muhasabah balik erti perjuangan UMNO tu. Yg lepas tu lepas laaa... Panggil balik semua KB beri surat tunjuk sebab kegagalan Bhg masing2. Setahu aku sejak kalah sampai ke la ni, aku tak nampak pun program2 yg gah diaturkan utk rakyat. Bila aku merayau di akar umbi rata2 tak puaih hati dgn KB. Tapi lain la pulak laporan yg KB bagi pada PBUNK. "Bhg kami bahuih..., masyarakat bagi sokongan penuh kpd UMNO..., AJK bagi kerjasama dlm semua program yg dijalankan...," inilah pembohongan demi pembohongan dilaporkan bukan saja di PBUNK malah cerita yg sama bila dok sembang di KL.

    Berbalik cerita hang tu... aku nak tambah sikit. Memangdangkan hang tak mau sebut Bhg mana yg hang maksudkan tu, aku pun malaih nak sebut jugak. Apa yg aku nak tambah...

    Selepas saja Bhg tu mesyuarat baru ni, pada keesokkan harinya KB telah buat mesyuarat dgn beberapa cawangan kalau tak silap lebihkurang 17 cawangan. Yg aku heran dlm mesyuarat tu geng totok PAS dan PKR pun ada juga. Perancangan yg baguih depa dok atoq. Janji KB ni boleh jadi calon PRU13 nanti. Maklumat mesyuarat ni dah sampai pada puak PAS Kawasan tu. Yg aku tau puak PAS tunggu tepok tangan saja.

    Dari sudut pandangan lain pulak, di Bhg ni terdapat beberapa puak yg amat meluat pada KB ni. Cuma yg aku pasti, sekiranya Tok Bashah tal ambil tindakan drasti macam Sungguhka kata, apa yg aku boleh olah HANCUR UMNO Bhg ni dan memberi impak yg amat memalukan kpd UMNO Kedah khasnya UMNO Malaysia amnya. Perkara yg busuk, mual, meloya pasti akan berlaku. Malah menyedihka lagi sebanyak 80 cawangan UMNO akan dibubarkan.

    Pada tarikh seperti yg Sungguhka bagi tu 11/6/11 (kalau depa tak ubah) aku harap wakil Majlis Tertinggi kalau boleh jgn turun.

    ReplyDelete
  6. Mungkin jugak....UMNO Bhg****************ni, kerana pada PRU ke-12 lalu sebelum dia ni di tabal sebagai KB, dia penuh yakin akan menjadi calon di salah satu DUN????????, tiba-tiba orang lain yang di pilih jadi calon.....apa lagi..dia ni and The Geng bersekongkol dengan jentera Pilihanraya PAS/PKR secara terbuka...menyebabkan calon BN ruyup.....
    Mai pulak masa pemilihan Bhg. Barua ni menang selesa dan la ni dia dah jadi KB..khabarnya hubungan baiknya dengan ejen-ejen PAS masik akrab.....apa yang dia rancang semuanya PAS tahu dan ada kalanya....PAS beri idea kepada balaci ni.....tak hairanlah kalau PAS ada banyak maklumat mengenai sosial KB ni......

    ReplyDelete
  7. Bagi KB umno tak penting.Yg penting elaun penyelaras tu kena kepung dulu.

    ReplyDelete
  8. gelombang biru merah kelabuApril 15, 2011 at 12:04 PM

    Pimpinan UMNO Bahagian yang gagal atau jadi tunggul reput letak jawatan sahajalah.Lagi lama jadi penunggu pun lagi mudarat UMNO di Kedah.Termasuklah Dato Bashah pun kalau tak mampu nak bawa perubahan dalam UMNO lepaskan jawatan Pengerusi UMNO Kedah.Tak nampak apa-apa perubahan pun sejak dia ambil alih dari Shafie Afdal.Legih kurang sama sahaja keadaan UMNO Kedah.Apa nak jadi ini kalau orang ramai dan rakyat jelata sudah hilang rasa hormat .Di bawaha orang tak hormat lagi ketua cawangan.Ketua Bahagian pun serupa.Ketua UMNO Negeri pun macam itu juga.Betul sahabat pengkomen kata ketua bahagian bagi laporan tak betul.Barangkali Dato Bashah percaya 200% laporan itu.UMNO dan BN akan sapu bersih PRU 13 nanti.Mana-mana yg tak jadi calon pula sabotaj parti macam PRU 12 lalu.Ramai juga yg jadi ketua bahagian hari ini kaki saboraj masa piliohanraya lalu.Kami nak tengok UMNO gerak laju dan pantas bersemangat serta berkoran.Sebab hari tu hangpa yg gatai nak jadi ketua.Habis laaa awat tak pulun kerja.

    ReplyDelete
  9. pecat je...mmg pun adik2 aku pun dok komplen tentang UMNO Kedah ni. sombong ,ego mcm bangang je. mcmne rakyat kedah nk pilih dlm PRU nanti..
    Presiden UMNO kena beri perhatian serius. paling penting diaorg tu benci sungguh kat Mahadir Khalid yg mcm cilaka tu...ingat dia baguih sgt, org meluat sungguh..malas nk cerita je byk KB2 ni buat taik aniayakn rakyat...so klau UMNO Kedah nk pulih pembersihan besar2an perlu dibuat segera....

    ReplyDelete
  10. Umum mentafsirkan boleh dikatakan sebilangan besar pimpinan yang ada di Kedah dan bahagaian di Kedah sama ada ketua bahagian,wanita,pemuda dan puterinya ibarat MAHARAJA TIKUS yang sedang membaiki labu.
    2.Suasana selesa dan relek masih belum habis dgn enjoy atas nama jawatan yg disandang.
    3.Merasa amat yakin akan dapat tambah kerusi untuk menjadi kerajaan semula.Bimbang dan takut yg dikendung pun tercicir.
    4.Banyak program yg dianjur bukan UMNO punya.Lebih kepada tumpang tui agensi KEDA,KEMAS,JASA dan Pejabat ICU.
    5.Program politik UMNO tak ada.Pimpinan UMNO semua peringkat tidak ada idea untuk mengadkan program yg impaknya berbentuk raksaksa.
    6.Demokrasi dalam UMNO sudah mati.Ada ketua bahagian menghalang ahli drp bercakap memberi idea memberi kritik yg membina kearah kebaikan parti.
    7.Begitu juga UMNO Kedah langsung tak pernah mengadakan satu program dailog dan mesra dgn pemimpin sama ada cara terbuka atau tertutup untuk memulihkan semangat dan hala tuju parti.
    8.Seluruh p[impinan UMNO banyak bergantung pada tokoh dari pusat.Tokoh temnpatan negeri Kedah tidak main peranan.
    9.UMNO Kedah ada :
    a.menteri...Jamil Khir
    b.tim menteri....Johari baharom
    c.tim mneteri....Masitah Ibrahim
    d.tim menteri....Mukhriz Tun Mahadir
    e.Pegawai PM....Ghazali Ibrahim
    f.Pegawai PM.... Lat Sahriman
    g.MKT UMNO....... Aziz Sheh Fazir
    h.MKT UMNO....... Aziz Raheeem
    i.MKT UMNO .......Mahazir Khalid

    Yang begitu ramai tokoh hebat yg diatas apa mereka buat dan sumbang dan bantu UMNO Kedah.Atau pun UMNO Kedah tak pernah minta bantuan drp mereka.Dato Basha tak pernah buat team untuk kuat Kedah.Atau dato Basaha jalan sana sini SOLO takut duit habis.Menafaatkan merekam
    10.UMNO Kedah ada lagi EXCO Pemuda.EXCO Wanita,EXCO Puteri.Apa mereka buat.Apa mereka rancang.Apakah kerja mereka cuma pergi mesyuarat dgn fail di Menara dato Onn sahaja.Bila balik Kedah simpan dalam jubok kereta.
    11.UMNO Kedah ada aset yg cukop banyak bekas tokoh ternama dan hebat.Bekas MB.Mantan Mneteri Mantan MP dan Manta ADUN yang mempunyai rekod cemerlang.Perkasa sahaja yg banyak mengenang jasa TUN Mahatgir.UMNO Kedah agaknya masih terasa dosa lama yg tak terampun.
    12.jentera UMNO dibawah akar umbi dan bahagian masih lagi siap dan sedia.Siap tak bergerak.Sedia pun tak bergerak.
    13.Hubungan UMNO dengan kelompok luar cukup membimbangkan.Seolah UMNO berada di suatu pulau manakala kelompok masayarakat yg berada disatu pulau yang lain.Politk apa ini namanya.
    14.Pemimpin UMNO tidak peka dengan politik baru dan trend serta lanskap baru politik.UMNO nampak besar tapi makin mengecil dan menguncup kerana pemimpin tak ideal dan tak ada idea serta wawasan yg hebat dan hala tuju yg jelas.Masih SYOK SENDIRI.

    ReplyDelete
  11. dato bashah kenalah la sedar yang dia tak mampu bawa umno kedah.Harap misai saja tebai tapi otak tak ada harap mamak mahbul dok sapot.cakap langsung tak ada tokoh yg ada nampak macam mat romeo.

    ReplyDelete
  12. Dengar cerita si Dato'Bakri dok promot Andan pula untuk pegang parlimen SP.Sedarkah dato bakri sapa Anan tu..he..he...he..lebih kurang anwar brahi le juga.

    ReplyDelete
  13. Pantun untuk semua:

    BUAH CEMPEDAK DI LUAG PAGAK,

    AMBIL GALAH TOLONG JOLOKKAN,

    JANGAN LAH MARAH DIA BARU DOK BELAJAK,

    KALAU SALAH TOLONG TUNJOKAN.


    he he he he he he he

    ReplyDelete
  14. hangpa dok sibuk2 pasai pergolakan UMNO dalaman. tapi yg pegang undi bukan ahli2 UMNO tapi rakyat..

    maka takyahla dok salah kan itu salahkan ini..
    yg penting Najib nnti pilihlah calon2 yg sesuai clean. tak cakap x serupa bikin..etc2

    ReplyDelete
  15. Di Sarawah PRK sentuhan Dato Najib dan TS Mahyudin telah memberi BN menang.Kalau dok harap Tok Taib sapa pun dah tak mau dengak.
    DiKedah ini nak kena sentuhan Dato Najib juga nampak gaya.Kalau nak harap sentuhan Bashah hanyut BN.Lagi teruk nak harap sentuhan Ketua bahagian bungkus awai lagi.Sentuhan sayap-sayap umno lagi tak boleh pakai.Depa semua busuk-busuk dan hapak belaka.

    ReplyDelete
  16. LANI KITA LANTIK MUKKRIZ JADI MENTERI BESAR..BASHAH GETDOS...MUKRIZ KENA TANDING DUN DAN PARLIMEN..KALAU UMNO MENANG MUKRIZ MB,KALAU KALAH AMBIL MENTERI PENUH PARLIMEN...LAGIPUN MUKRIZ OK DAN BAGUS DENGAN NAJIB ADA WAWASAN...BASHAH KITA TAK PAYAH,KLAU NAK PAKAI BUAT SEMENTARA JA...LAGIPUN BASHAH TAK MAMPU TERAJANG AZIZAN,TAKUT...

    ReplyDelete
  17. UMNO punya program utama:

    Majlis penyampaian elaun JKKKP.
    Tak caya hangpa tunggulah.
    Itulah idea umno yang ada setakat ini.

    ReplyDelete
  18. Majlis Penyampaian elaun JKKP ????

    kah kah kah. Elaun hampa dah kena pangkah dek KB pasai hampa tak pi KEGHUSUS di Manjung !!! Tak sedaq ke diri lagi ! Ohang dah tak mau dgn JKKKP yg takdaq KEGHUSUS..... takgitu ke KB SP ! Hang toksah dok jawab Mahboool,kerja hang mkn sireh. Bagi AbuHassan jawab....tu kerja dia dan sedaq le diri sapa yang dok perangai ugut ugut KC

    ReplyDelete
  19. Syabas dan tahniah pada wanita umno padang serai pasai bawa Umi Haflida mai beri ceramah kes aljuburi kat Kg Keladi baru ini.Cuma muka ketua bahagian tak nampak.Terkejut dgn cerita aljuburi dan dijuburi agaknya.Bila lagi nak angkat sumpah kalau tak terlibat.Berani kerana benar.

    ReplyDelete
  20. Sungguh Ka.Aku pun terpanggil nak berbicara juga pasai UMNO di Kedah ini.Orang dan rakyat memang dah meluat dengan PAS.Kecualilah puak hijau pekat Tok Lebai PAS>Depa ini kata apa pun buang masa sahaja.UMNO dah ada harapan yang baik juga.Tetapi aku rasa cuma calon yg Dato Najib nak pilih kena hebat betoi.Di kedah 98% Ketua Bahagian tak terpakai.Pemuda 90% tak buat kerja masih lena dalam kereta mewah.Wanita 85% tak layak.PU3 sudah out of servis pinjam voicemail message.Kalau kena calon insya Allah UMNO akan menang.Rakyat atas pagar yamg menjadi pengundi terbanyak akan buat keputusan selepas UMNO tonjol calon depa nanti.Kalaun dato Najib dok pilih calon haprak, jenis kawak,ada skendel sana sini,ada cek tendang sana sini.Alamat hanguslah.Pada dato Bashah sendiri pun rakyat kata yang dia sendiri pun masih slow macam semut.Dia dengan ketua bahagian yang di Kedah serupa sahaja.0x0 .PAS pun lemah di Kedah.UMNO pun lemah di Kedah.Parti komponen yang bukan sahaja lemah malah dah pengsan dan koma.Pantas politik di Kedah masih terbuka.Siapa ada rekod elok dan mendekati rakyat maka dia lah akan menjadi MB dan gomen nanti.Nak pesan kalau letak muka ketua bahagian buang masa sahaja.Rakyat dah muak dan meluat.Aku cadang UMNO carilah muka-muka baru yang bersih dan mulia.Elakkan kaki judi ,kaki betina kaki kencing dsg.Aku rakyat biasa tapi condong pada UMNO kerana tok nenek aku darah UMNO.UMNO banyak jasa.Kerana pemimpin umno lupa daratan dan lautan .Aku harap pisang tak berbuah dua kali .

    ReplyDelete
  21. UMNO Kedah ada 15 KB.Pemuda Kedah ada 15 KPPB.Wanita Kedah ada 15 KPWB.PU3 Kedah ada 15 KPU3B.Jumlah semua ada 60 manusia yang dinamakan ketua.Kenapa UMNO Kedah masih teraba-raba macam orang buta.Jawabnya pemimpin ni semua tidak ada qualiti dan hala tuju memimpin parti.Mereka hampir kesemua beraksi macam lagak YB yang menang pilihanraya.Buat kerja tidak ada kesungguhan.Mereka yang jauhkan tak dekati pengundi.Masih berlegar dalam kepompong sendiri lagi.Lagi pula mereka bukan tokoh yang disegani atau dihormati masyarakat.Mereka sekadar jadi pemimpin pada kroni sendiri.Bahasa mudah anjakan tranfomasi belum ada di Kedah.Aktiviti parti UMNO belum memuncak dan panas.Gelombang merah macam dah nak padam.Bahagian UMNO cukup lemah sekali.Longlai macam daun getah kering.Teguran ibarat curah air pada daun keldi.Oleh itu hangpa tunggulah PRU 13 nanti.Sebelum nak tukar kerajaan PAS UMNO kenalah tukar dulu semua panglima pondan yg ada dalam UMNO Kedah.Insy Allah PAS akan bungkus.Panglima UMNO pondan inilah yg menjadikan PAS naik tocang.Sia-sia sahaja dan buang masa selagi ada panglima pondan dalam UMNO.

    ReplyDelete
  22. dengar khabar ada seorang individu bernama SALLY..adakah dia ni seorang wanita atau seorang lelaki atau seorang yang menyamar sebagai wanita ataupun nama timang-timangan ataupun seorang gay ataupun seorang maknyah..
    orang padang serai ataupun ahli UMNO Padang Serai mungkin tahu....
    insn ini sering di lihat di Technocity.....dia buat apa di situ...apa ada di situ...kenapa dia ke situ....
    mungkin ada ahli UMNO Bhg Pdg Serai tahu kot..
    ataupun ada orang lain yang mengetahuinya tapi bukan ahli UMNO....
    misteri..SALLY.???????????

    ReplyDelete
  23. anaqarbana: nak tahu sapa Sally ini kena tanya ketua bahagian padang serai kot.

    ReplyDelete
  24. Kah kah kah nama SALLY pula dah.Hebat mamat padang serai ini.

    ReplyDelete
  25. Dengar cerita cakap-cakap katanya tema mesyuarat UMNO Padang Serai tahun ini ialah ALJUBURI dan DIJUBURI.

    ReplyDelete
  26. Tahniah pada semua pejuang umno kg keladi kerana mesyuarat cawangan hampa katanya telah batalkan oleh pimpinan yang paling terbijak dan derdik Padang Serai yang diketuai oleh dijuburi dan rakannya.Sampailah hajat dan cita-cita mereka untuk membenam cawangan ini kerana anti bahagian padang serai.Pemerintahan double standard ala zuber ulu tawar.Pada hal ada cawangan yg pro mereka yg tak cukup korum pun tak dibatalkan.Masaalah lama tak selesai lagi.Kini timbul lagi satu mala petaka pada UMNO kg Keladi.Inilah perubahan yang dibuat dan janji mereka selama ini.Tahniah pada semua.Takziah pada pejuang UMNO kg Keladi.

    ReplyDelete
  27. Mesyuarat UMNO Cawangan Keladi "DIBATAL"...kononnya pemangku ketua tak hadir...pemangku ketua letak jawatan,,,,pemangku ketua kata dia tak letak jawatan...dia hanya sain surat tu yang di buat oleh wati chot benggali...yang mana satu yang benar...Zuber kongkang guna perlembagaan UMNO Bhg Pdg Serai terkini versi "sendiri" menghukum UMNO Keladi....
    UMNO Cawangan Terat Bati di beri taraf pemerhati...kenapa...apa reasonnya....cawangah tu taraf penaja kot...mengadakan mesyuarat diluar jadual..tolong berikan reasonnya..
    satu ketika dulu UMNO Cawangan Kg Dusun tak bayar yuran selama dua tahun dan tak mesyuarat dalam tempoh sama tetapi bayar semula yuran bila ada pemilihan...tapi tak sapa batalkan mesyuarat tu dan tak berikan dia taraf pemerhati...Perlembagan UMNO ni gila babi kot ataupun yang mentadbir UMNO ni gila babi...
    Kalau nak cerita bab mesyuarat cawangan ni...kalau nak ikut perlembagaan benar...hampir 60% mesyuarat cawangan tak sah...lebih-lebih lagi dalam Wanita, Pemuda dan P3....perlembagaan dan peraturan mesyuarat tak pakai...yang depa guna pakai Perelmbagaan sendiri...peraturan sendiri....inilah perubahan yang di buat oleh Abd Rahaman bin Mahammud sebagai ketua Bhg yang di pilih melalui sumber yang tidak bersih...
    perubahan yang ditagih oleh P3 dan Pemuda serta yang di kepala-E BERIBESAQ.......kalau macam punya dok ada...jangan dok cananglah umno akan rampas kedah dalam PRU akan datang.......

    ReplyDelete
  28. memang betoi la UMNO Kedah nazak, tapi bukan la ni..dari dulu lagi..sejak pemilihan yang lepas..cuba pi tengok di Baling..apa punya bodoh orang baling pi dok angkat mamak sekoq tu..dah la kalah dalam PRU, angkat naik lagi jadi KB..pasai apa? pasai hangpa semua dok telan duit rasuah yang dia bagi kot?...dalam kempen pemilihan semua calon kutuk politik wang, tapi kepala hotak hangpa..bila hari pemilihan hangpa la yang dok bagi rasuah..perwakilan pulak memang dok lapaq duit rasuah..bagi saja telan..bodoh sungguh hangpa orang UMNO.. KB Baling tu, sebut nama pun orang meluat, hangpa pi angkat jadi KB..tu pun dia dok perasan nak jadi calon lagi dalam PRU yang akan datang..piirahhh... lawan dengan selipar jepun pun boleh kalah...bodoh 1000X
    Satu lagi, di Baling memang tak dak perpaduan sebab yang naik tu memang tak mau perpaduan walaupun dia dok canang perpaduan menjana kemajuan..kemajuan kepala hotak dia... sapa yang nak berpadu dengan perasuah...kalau tak ngaku..mai buat sumpah mubahalah.. Ketua Pemuda (KP) dengan Naib (NKP) dia memang tak boleh ngam langsung.. NKP tu patut sedar diri, dia tu cuma NKP bukan KP, so buat la cara NKP, jangan dok buat UMNO macam parti hang sendiri pulak..ini UMNO bukan bapak hang yang punya tau??? masa bertanding cakap semua boleh buat..butuh hang...bila dah menang nak kerja sekali pun tak boleh...cakap macam orang mabuk.. masa meyuarat perwakilan pemuda semua calon mukhriz, tapi bila pi KL hangpa semua pangkah KJ, pas tu terlompat-lompat bila KJ menang... mana amanah yang hangpa bawak dari bahagian?? kami akan tuntut dikahirat esok semua ni....KW pun sama jugak..nampak pandai, tapi bangang nak mampuih..dok buang masa kelahi dengan bekas KW...hang dah jadi senator, timbalan menteri pulak tu..buat la kerja bagi ada standard sikit..ni macam budak tadika saja..apa standard tu? UMNO baling macam tongkang pecah, ramai yang dok kat atas tu tak layak jadi pemimpin...semua penipu, pembelit (macam hj S ..kah..kah..kah..dan adik beradik dia..semua bodo-bodo belaka.tapi ada hati nak jadi YB)..kali ni kalau kedah kalah mampuih la UMNO..yang tak mampuih mamak tu dan balaci dia saja..depa boleh pi jepun ka, pakistan ka, australia ka..sebab jasa dia besaq kat luaq negara..piiirahhh..mabuk... Orang baling kena bangkit tentang semua ni..dah berapa lama dok kena jual sekupang dua dengan mamak ni..hangpa tak sedaq lagi ka????? Yang dah kalah dalam PRU dulu tak payah la dok melobi nak jadi calon lagi..hangpa dah out dah...masuk bakul sampah..tak laku..tak paham lagi ka??? kalau orang UMNO pun tak suka hangpa, hangpa ingat orang PAS nak suka ka kat hangpa??? ada otak pikiaq la oiii.....

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

There was an error in this gadget

Followers

Blog Ikuti.