Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Friday, June 25, 2010

BIASISWA..... Bagi Atau Tak Mahu Bagi.....? PM Jangan Flip Flop.....

1. Presiden Pertubuhan Persekutuan India Malaysia A.Rajaretinam berkata Kerajaan telah berlaku tidak adil kepada kaum minoriti kerana memberi 80% biasiswa JPA kepada kaum Bumiputra dan baki 20% diberi kepada kaum bukan bumiputra.

2. YB Dato Nazri Aziz Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata kenyataan A.Rajaretinam berbau hasutan dan beliau bercakap bohong. Mengikut Nazri Kerajaan memperuntukan Biasiswa berdasarkan nisbah 56 : 44 dengan Bumiputra mendapat 56% dan bukan bumi dapat 44%.

3. Mengikut kata Rajareitnam daripada jumlah 1,500 biasiswa hanya 300 diberi kepada bukan bumi dan baki 1,200 diberi kepada penuntut Melayu. Siapa yang bercakap Bohong ! Nazri atau Rajareitnam ? Setakat hari ini tiada siapa pun yang berani mengeluarkan angka yang sebenar.

4. Nazri terus membuat kenyataan yang mulai tahun hadapan Biasiwa JPA untuk ijazah pertama AKAN DIMANSUHKAN berperingkat peringkat, biasiswa hanya akan diberi kepada lepasan Ijazah untuk terus melanjutkan pelajaran di luar negara. Untuk ijazah pertama kena masuk Universiti tempatan terlebihi dahulu.

5. Presiden PERKASA YB Dato Ibrahim Ali berkata PERKASA akan menyaman Kerajaan jika menghentikan pemberian Biasaiwa kerana ini bertentangan dengan Perkara 153 PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN.

6. MCA dan MIC desak Kerajaan untuk teus memberi Biasiswa dan mereka mahu diberi sama rata mengikut meritokrasi..

7. Najib jangan FLIP FLOP lagi ! Terus beri biasiswa kepada semua pelajar pintar mengikut nisbah jumlah penduduk berasaskan jumlah setiap kaum didalam negara dengan keadaan penduduk sekarang 67% bumi dan 37% bukan bumi, FULLSTOP !


Komen.....

Ybhg Tun Dr Mahathir berkata, 'MELAYU MUDAH LUPA DAN KE MANA MELAYU'.....?

UMNO kata 'HIDUP MELAYU'.....!

Idris Jusoh kata 'MELAYU CEMERLANG'.....

Hang Tuah kata 'Tak kan Melayu Hilang Di Dunia.....!'

Anwar Ibrahim kata 'Ini Tanah jangan ingat Melayu punya,ini Tanah Cina punya,ini Tanah India punya'.....

Najib kata 'bagi sama rata,semua mesti adil'.....

Jadi apa yang ada pada Melayu.....? Melayu hanya ada nama dan itu pu akan dihapuskan, hanya tunggu masa saja .....!

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.