Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Sunday, April 18, 2010

Ketua AMK PKR Selangor Paling Kecewa! Beliau Sebar SMS Sebelum Zaid Ibrahim Diumumkan.....

Adakah kerusi Parlimen P094 Hulu Selangor menjadi idaman Jonah [Khairul Anuar Zainuddin], Ketua AMK PKR Selangor.....?

Ataupun barangkali mungkin Jonah hanya bertindak sebagai pencacai dan balaci kepada Shamsul Iskandar Ketua AMK yang pernah diberitakan terkencing dalam seluar suatu ketika dahulu…..?

Petang semalam satu usaha terakhir yang dilakukan oleh Jonah ialah menyebarkan sms yang beliau hantar kepada kesemua Ketua AMK Cabang seluruh Selangor dan juga beberapa rakan rakan dalam pimpinan PKR.

Malah agak menarik disini apabila sms Jonah turut menggesa barua baruanya untuk forward sms tersebut terus kepada Anwar dimana nombor hp Anwar dinyatakan sekali, tujuannya semoga berjaya memberikan tekanan kepada Ketua Umum mereka menukar fikiran disaat saat akhir..…

Sms itu sebagai halangan agar Anwar Ibrahim tidak akan memilih Zaid Ibrahim yang disifatkan tak ada criteria kesetian kepada parti dan perjuangan, tidak ada kriteria “fighter”…..

Berikut adalah sms tersebut;

“ Slm kwn2, harap kita sms DSAI agar kriteria ‘track record’ kesetiaan kpd parti & perjuangan dan criteria seorang ‘fighter’ menjadi asas pertimbangan utama dalam hal calon H.Sgor. Pengalaman lalu wajib jadi tauladan & panduan. Bukan hanya soal calon mampu menang tetapi soal kelangsungan perjuangan ini yg lebih penting kita ada shamsul, syed shahir dan ramai lagi….. no DSAI 0172802211 “ sms ini dikirimkan melalui hp Jonah sendiri +6019-2*5**98

Terbukti konflik dalaman kain PKR sememangnya ujud. Rasa tidak puas hati terhadap pemilihan calon untuk bertanding atas tiket PKR kini bergolak dalam diam……

Kalau diamat amati dan diperhalusi, ayat Jonah menyatakan kesetian kepada parti agak sinonim dengan kenyataan Azmin Ali beberapa hari yang lalu…..

“AMK semua tak setuju Zaid jadi calon, dia masih baru lagi bro. Sam yang sepatutnya jadi wakil AMK..…” tegas sahabat Blogmaster, seorang Ketua AMK Cabang yang juga seorang Ahli Majlis.

Sebelum keputusan ini dibuat, kita juga ada mendengar desas desus dari dalam kain PKR yang menyatakan Anwar akan tetap menpertaruhkan Zaid seandainya BN meletak calon MIC.

Mengikut sifir mudah, Anwar sudah melihat akan berlaku konflik dalaman BN jika MIC bertanding kerana ada sekelompok kecil UMNO yang “geli” mahu menjadi calon di Hulu Selangor tanpa memikirkan peranan besar kita dalam persefahaman kolisi BN.

Oleh itu Anwar tidak khuatir dengan krisis dalamannya bila Zaid menjadi calon, kerana keadaan ini boleh menjadi seimbang dengan kem BN. Peluang untuk menang kembali 50;50.

Kini dalam kem AMK secara keseluruhannya merasa kecewa setelah Anwar tidak “menghargai” jasa jasa mereka menjadi barua murahan dan kuda tunggangan orang nombor satu PKR itu.

Walaupun daripada perkhabaran ini boleh dilihat Jonah bertindak bagi pihak orang lain tetapi sebenarnya yang paling KECEWA sudah pasti beliau sendiri kerana inilah kali kedua usahanya mahu menjadi Yb terus berkubur setelah usaha pertama Jonah mendesak Yb Badrul Pelabuhan Klang letak jawatan gagal..…

Ketika itu harapan anak anak muda PKR mahukan Pilihanraya kecil DUN N46 Pelabuhan Klang tidak kesampaian membuatkan ramai yang berangan-angan menjadi Yb gigit jari.....!

Semoga kali ini Jonah akan semakin sedar bahawa beliau hanyalah pencacai murahan kepada Anwar, walaupun pada PRU ke 12 anak muda ini menjadi Pak Sanggup untuk bertanding di Parlimen Pekan menentang Datuk Seri Najib. Kesan daripada keputusan BANGANG ini membuatkan Jonah terlepas peluang menjadi wakil rakyat dinegeri sendiri berbanding nasib Amiruddin Shaari, Nik Nazmi, Kesavan, Sim Tze Sin, Amran Ghani, Nurul Izzah dan lain lain AMK…..

“ Jonah nie bukan saja katek orangnya tapi pemikiran pun pendek…..” demikianlah berakhir perbualan Blogmaster dengan informer yang dimaksudkan tadi.

Ada lagi kisah dalaman kain PKR setelah pengumuman nama Zaid ini mengundang rasa tak puas hati, kita tunggu.....
Print Friendly and PDF

2 comments:

  1. SYABAS !! WAJAH BARU SUNGGUHKA.

    SEKEMBALI SUNGGUH KA MEMBERI KEKUATAN DAN NAFAS BARU...MOGA2 SUNGGUHKA TERUS MEMBONGKAR SEGALA KEDAJJALAN PUAK-PUAK KAPIAQ HARBI...KEKUATAN BUKAN KERANA SUARA RAKYAT...TETAPI KEKUATAN KERANA KEBENARAN.SETIAP KEBENARAN ALLAH SWT BERSAMA KITA. INSYAALLAH.ADA KELAPANGAN HUBUNGI GMC!!

    ReplyDelete
  2. kenapa keciwa!
    kalau betul2 anak jantan,bertandinglah atas tiket bebas.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.