Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, April 14, 2010

Bahasa Malaysia Di Buang,Tanda-tanda Kerajaan Negeri MenSingapurakan Pulau Pinang.

Poster ini dikirim oleh pembaca blog Pisau.net, sikap tidak bertanggungjawab dan tidak menghormati bahasa kebangsaan puak DAP sosialis, pihak penganjur iaitu pihak kerajaan negeri Pulau Pinang sendiri tidak mengutamakan bahasa kebangsaan.

YB Teh Yee Cheu,Yb Ng Wei Aik,Yb Yeoh Soon Hin cukup terkenal dengan sikap ultrakiasu dan chauvanist.Inilah sikap DAP Sosialis.

Untuk pengetahuan pembaca,pengunaan bahasa cina digunakan secara meluas,malah didalam mesyuarat exco Guan Eng turut bertutur didalam bahasa cina,malah menimbulkan perasaan kurang senang dikalangan bukan cina didalam mesyuarat tersebut.

Mereka tidak menghormati bahasa kebangsaan,sikap mereka cukup jelas tidak langsung memandang perkara perkara yang berunsurkan melayu,jika boleh tidak mahu langsung memandang kepada melayu kerana berasakan jijik.

Tetapi saat mahukan undi,melayu melayu inilah yang akan memberikan undi kepada mereka,penjilat tegar Guan Eng akan mengankat beliau bagaikan dewa yang turun dari langit yang harus dijunjung.

Sedarlah melayu hanya bangsat dan paria dimata mereka, Pisau hanya menceritakan keadaan realiti sebenar, sedarlah kamu wahai bangsa ku.Jangan hanya kerana berbeza fahaman politik hati kamu tertutup dengan realiti yang sebenar.

Ehsan dari Pisau.
Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.