Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Wednesday, March 16, 2011

Orang Prasarana Kena Tahan.......?

Setiap kali aku lepak kat Food Court mesti aku terdengar cerita-cerita sensasi pasal Prasarana ni. Entah pasal apa aku minat sangat tulis perihal Prasarana ni pun aku tak tahu. Aku peduli apa....... aku hilite aja suka-suka nak panaskan story. Mana la tahu, kalau-kalau ada yang teringin nak menyelam masuk. GLC milik penuh Federal dah tu bawah MoF, siapa berani nak korek.

Cerita terbaru aku dengar pasal seorang orang kuat Prasarana ni kena tahan dek imigration airport US. Tak payah la aku sebut nama dia, mungkin dah menjadi buat mulut di Prasarana. Cuma macam aku kata tadi, saja nak panaskan story.

Berpeluh juga mamat ni masa kena tahan....... rasa macam terkucil nak keluar....... Aku hairan, awat mamat ni bodoh sanagat. Takkan tak tahu undang-undang memasuki negara orang.......? Dengar kata bab keluar negara mamat ni dah masak sangat. Sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Dah tahu nak masuk sesebuah negara tu boleh bawa certain amount, mamat ni kena tahan dek imigration pasal bawa duit melebihi dari had yang dibenarkan. Banyak mana aku tahu la pasal ahli mesyuarat tingkap tak sebut masa tu.......

Takkan nak bagi alasan macam Mat Taib bagi dulu masa dia kena tahan...... Aku rasa mamat Prasarana ni kena pi belajar dulu isi declaration form or memang tak faham BI kot...... Buat malu saja Kerajaan Malaysia. Tapi yang memalukan lagi bila orang atas terpaksa dilibat bagi melepaskan mamat ni dari di tangkap. Apa punya jadah nak kena tolong orang macam ni.

Bawa duit banyak masuk US apa cerita ni......? Siapa yang tunggu di sana.......?
Print Friendly and PDF

10 comments:

  1. Menunjukkan Prasarana yang mengawal banyak anak syarikat lain yang bertunjangkan pengangkutan awam adalah lubuk duit kepada yang berniat songsang, gila kuasa dan berlagak pandai tapi rupanya kadangkala bengap juga gamaknya.Kemungkaran, kemusnahan dan penyimpangan dan terbuka dan harap-harap lebih luas lepas ni....parlimen pun 2-3 hari ni pun sibuk mengatakan mengenai prasarana dan harap2 lagi banyak pembongkaran akan terserlah..dan terus hanyut dengan GFP (Go Forward Plan) yang
    telah menjadi GWP-Go Money Plan...

    ReplyDelete
  2. ramai lagi diprasarana yg bekerja dgn ikhlas utk cari rezeki. jangan buat judgement pd syarikat dgn kes-kes terpencil yg kita dgr kat kedai kopi.

    ReplyDelete
  3. Tanggapan jika ada evidence, atau ada ada nama pesalah dan ada konsensus ok lah, tapi andaian
    je kena fikir banyak kali juga.Tapi, pokok tak akan bergoyang jika tiada angin.Menunggu dengan penuh minat dan buktikan dengan fakta,sebaliknya
    tutup blog jika sekadar kopitiam je.

    ReplyDelete
  4. aku dah boring la cite pasal prasarana ni tak membangun langsung biar la derang yang penting public transport better dah brape kali budget keluar dari zaman paklah tetiap tahun belanjawan ader je budget mrt tapi satu haram ape tak nampak .. bawah najib and prasarana new team ni baru la nampak sepam sepam ... ini mulut orang prasarana gak la ni mulut pakai skirt dengki melayu

    ReplyDelete
  5. Walaupun cerita kedai kopi....... Aku terjah imigration dan sahabat di US. Jawapannya boleh kalian tanya pada GMD Prasarana sendiri..... Mungkin dia tak akan jawab. Biar aku bongkar sedikit.......

    Maklumat yang sah aku terima, nama yang naik adalah Shahril Mokhtar. Beliau telah diselamatkan oleh JJ dengan pertolongan ..... (biar aku saja yang tahu).

    Jika pembaca masih meragui perkara ini, boleh hubungi sendiri kedutaan kita di sana.......

    ReplyDelete
  6. kelakar la blog ni .. ini mesti orang prasarana kene buang ke ape .. bro lu berani kite jumpe la aku bawak sprm ngan sb skali cll me please 019 329 7777 stakat cite dalam internet mane ader orang peduli bro meh cite kat section 9 shah alam office sprm kalau berani la kalau stakat cakap dekat blog je mak kau ngan bapak kau pon boleh cakap

    ReplyDelete
  7. Kah...kah...kah...
    No hal hal punya. Set bila saja. Cuma aku minta ko tolong bawa sekali Shahril dan 2 orang yang selamatnya dia di US tu. Ko tanya Shahril dia tahu la siapa.......

    ReplyDelete
  8. Prit............wisel untuk competition baru
    start je hoi guys.hang forward terus kat najib@1malaysia.com.my atau twitternya baru gempak
    sikit...harapkan pagar,pagar makan padi, harapkan
    jantan rupanya pondan ada guli....Kita ingat Akta Pengubahan Wang Haram boleh kantoi GMD ni..

    ReplyDelete
  9. alahhhhhhhh gmd korg ni mmg double standard, budak hingus mcm si Eby tu boleh di lantik sbg COO Kabel Car Langkawi, agak2 la shahril,ko ni bangang ke ape....pastu kawan-kawan kau kaya raya dpt projek dari kau.habis semua top post prasarana dgn kroni2 kau,dah berhenti and then masuk balik keja.mcm sial,ko memang double standard.ckp tak serupa bikin mcm paria.for ur information, wartawan harakah telah tahu about ur stupid stroy ni.so diorang akan jadikan kebodohan u ini sbgi bullet utk attack PM DS Najib n kerajaan.so u ni dah jadi liabiliti for najib.jaga2 mr shahril mokhtar n kronisss

    ReplyDelete
  10. entah la....aku mmg btl2 kecewa dgn pucuk pimpinan prasarana ni,projek berjuta2 krajaan bgi..jualan tiket brp juta 1hari,iklan brp 1bln,bgi sewa kios brp 1bln tpi....nk bgi bonus kedekut ckp xde duit,gaji lambat naik,kwsp kadang2 3,4bln lmbat bayar.tak ckup dgn itu pihak sumber manusia pula hantar email pd pihak bank spya tdk mluluskn pinjaman peribadi/sngaja berpakat dgn dgn bank.sekat hak pekerja untuk buat loan dgn b.rakyat,moccis.aku blh katakan prasarana ni majoriti 99.9% adalh melayu tpi lgsung tak blh mjaga kebajikan pekerja.krn terlalu kcewa...pd pilihan raya akan datang kami semua pekerja rapidkl/prasarana telah bersatu hati akan memilih pihak pembangkang untuk memimpin negara jika msih tiada perubahan dlm prasarana untuk perjuangkan hak2 pekerja.

    ReplyDelete

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.