Sejauh manakah kesungguhan, keikhlasan, kebenaran dan kejujuran Parti Politik membawa arah tuju yang sebenar.....?

……….Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim.

- Surah Ali Imran ayat 140 -

Petikan Al-Quran.

Topik Terkini.

Tuesday, February 15, 2011

Lagi Kisah KTPC Dari DKS - KBioCorp.......

Entahlah apa nak jadi dengan anak-anak syarikat KTPC ni. DKS bongkar lagi. Kali ini kisah penerimaan RM20,000.00 oleh seorang PENOLONG PENGURUS KBioCorp. Ikutilah cerita di bawah ini:
----------------------------------------------------------------

Kalau nak tau Kedah Biotechnology Corporation Sdn Bhd (KBioCorp) ni adalah salah satu anak syarikat KTPC.

Aku ingat ka KTPC dan KTMSB saja ada masalah RM… Rupa2nya KbioCorp pun ada juga tergelincir bila mai bab RM ni. Heran…heran…heran…

 Ada sorang Eksekutif yg membuat pengakuan menerima RM20,000 dari pihak kontraktor utk projek 'Pilot Plant' tetapi tak ada tindakan diambil oleh Hj Sobri, malah la ni khabarnya telah dinaikkan pangkat menjadi Penolong Pengurus pulak.

Dalam pengakuannya, Eksekutif ni bagi tau bahawa duit tu digunakan utk membeli sebuah kereta second hand yg mana telah terlibat dgn kemalangan Duit RM20,000 ni pulak di bank-in dalam akaun Maybank beliau. Ini berlaku sekitar tahun 2007 kalau tak silap. 

Hj Sobri, Presiden KTPC amat maklum dgn hal ni, tapi memilih utk tak mengambil sebarang tindakan malah mengatakan Eksekutif tu tak bersalah sebab kontraktor tu yg nak bagi, bukan Eksekutif tu yg mintakHal ini memang terdapat dokumen dan perbualan pengakuan beliau ini juga dirakam, jadi pengakuan ini adalah secara sukarela, tiada paksaan.

Kes ni pula diketengahkan semasa Hj Sobri sekitar bulan March/April 2009. Hj Sobri ni seorang yg kurang minat membaca dan dokumen kes ini juga tak diteliti.

Hj Sobri ni memang seorang yg berani utk mengambil tindakan, tapi sorang kaki ampu ni iaitu Pengurus Sumber Manusia KTPC juga patut dipersalahkan kerana memberi nasihat yg kurang tepat kpd  Hj Sobri. Mungkin dia nak cover apa2 entah la…

Jika Presiden KTPC melindungi perasuah, maka beliau juga layak menerima hukuman dari SPRM, samalah seperti orang yg menerima rasuah.

----------------------------------------------------------------

Dengan beginilah sikap pentadbir yang ada di KTPC yang hanya mengambil sikap sambil lewa di dalam pentadbiran, aku rasa boleh tutup anak-anak syarikat yang ada. Pusing sana pusing sini, aku dok nampak puncanya datang dari orang yang sama.

Kalau la perkara yang berlaku di KTPC ini tidak dibendung, kepada Hj Sobri....... "SAY BYE-BYE" la untuk nak pegang lagi.

Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Sebarang komen yang dibuat tidak terlibat dengan Sungguhka. Adalah menjadi tanggungjawab dan etika pemberi komen.

Followers

Blog Ikuti.